Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatiesynnytys vai sektio?

Vierailija
17.07.2007 |

Olisiko lääkäriä tai muuta asiantuntijaa, joka kertoisi kumpi olisi minulle ja vauvalle turvallisempi tälläisessä tilanteessa:

Olen raskausdiabetikko(insuliinihoito kaikissa raskauksissa) ja vauvat 38vkolla 4000g, yli olleilla hartiadystokiaa.

Minulla myös todettu atoninen kohtu, verenvuodot 1000-2000ml.

Viimeisin synnytys päätyi hätäsektioon, vauvan päästyä kääntymään päätarjonnasta jalkatarjontaan kesken synnytyksen.

Uskallanko synnyttää alateitse vai onko leikkaus parempi vaihtoehto lääkärin mielestä.

Olen puhunut muutamien lääkärien kanssa, mutta he ovat eri mieltä. En tiedä mitä uskoa ja pitääkö minun itseni tietää ja osata päättää tälläisestä asiasta. Olen aika peloissani asian suhteen..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt ainakaan usko mitä täällä kaikenmaailman sekopäät kirjottelee. En ole lääkäri, enkä asiasta muuta tiedä kuin että itselleni on tehty kiireellinen sektio ja päätin että seuraavaksi tehdään suunniteltu sektio. Jos minulla olisi sama tilanne kuin sinulla en edes ajattelisi synnyttäväni alakautta.

Suomessa höyrytään lasten ja äidin hengen kustannuksella tuosta alatiesynnytysken autuudesta, huh hei.

Vierailija
2/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit eivät ole samaa mieltä-toisen mielestä tottakai alatiesynnytys on oikea vaihtoehto, muuta ei tule harkitkaan ja toisten mielestä turvallisinta on tehdä sektio.

Kivaa kun joka toinen kerta äitiyspolilla ollaan eri mieltä. Ei paljon mieltä ylennä.

Onko ainut sektion saamisen syy tapauksessani todella vaihtoehto, kuten eräs lääkäri sanoi- synnytyspelko?

Eikö lääketieteelliset syyt ole riittävät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olisi oleellisin syy sektioon?

Vierailija
4/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käynnistys niillä viikoilla kuin koko sen aiheuttaa.

Alatiesynnytys siinäkin mielessä turvallisempi,että diabeetikkoäitien vauvoilla keuhkot kypsyvät hitaasti ja alatiesynnytys kypsyttää sikiön keuhkoja. Varhaisilla viikoilla tehty sektio DM-äideillä lisää merkittävästi lapsen tehohoidon ts. hengityskoneen käyttöä.

Ja tuon atonisen kohdun vuoksi myös alatiesynnytys parempi. Sektio lisää verenvuotovaaraa.

Mutta mikäli lapsen koko arvioidaan aikaisempiakin isommaksi,niin ehdottomasti siinä tapauksessa sektio paras ja ainoa vaihtoehto.

Vierailija
5/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnyttää pitäisi koon takia eli/tai diabeteksen takia aiemmin, eli synnytys pitäisi käynnistää, niin eikö käynnistäminenkin ole suuri riski aiemman sektion sekä verenvuodon vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi