Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* PikkuEnskat Ke-To *~*

17.07.2007 |

Varaslähtö keskelle viikkoa=)

Tässä alkuviikko:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10781387&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis:Hirmuisen paljon voimia, jaksamista ja haleja sulle, tosi surullinen tilanne:( Äiskälle sinne sairaalaan myös lämpimiä ajatuksia..

Mä oon ite semmone äidin tyttö että tuntuu tuo sun tilanne tosi pahalta ihan luissa ja ytimissä asti..huoh.

Vierailija
22/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Ei kai kukaan osaa varautua pahimpaan niin kauan kuin on vähäisintäkään toivoa? Ihmisestä löytyy ihmeellistä voimaa, silloin kun sitä eniten tarvitaan. Uskon ja toivon, että äitisi ja sinä saatte sen voiman käyttöönne.

Sanat ovat niin kovin rajallisia, samoin oma viisauteni. Siksi tyydyn lainaamaan Pikku Prinssiä:

" Katsellesasi öistä tähtitaivasta tuntuu sinusta, kuin kaikki tähdet nauraisivat, koska minä asun eräässä niistä, koska minä nauran eräässä niistä. Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

Isoja virtuaalihaleja lähetän, olet ajatuksissa.

Kesis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS, voih :( En löydä sopivia sanoja tukemaan ja lohduttamman :/ Toivon sulle rutkasti voimia. Hyvä jos pystyt purkamaan tunteita kirjoittamalla tänne :)

Vierailija
24/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=7B68EE] Suurensuuri *halaus* iki-ihanalle Poppikselle! Paljon voimia ja enkeleitä lähettelen äidillesi, sinulle sekä koko teidän perheellenne! Toivotaan, että teidän äiskä tokenee ja saatte vielä monia yhteisiä vuosia elettäväksi:)!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius 3,5kk+ ~ ♥ ~

Vierailija
25/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täältäkin lämpöisiä kaukohalauksia!

Se tuntuu tuossa teidän kauheessa tilanteessa hyvältä (näin siis ulkopuolisesta), että olet niin usein äidistä kirjoittanut ja kertonut, miten olette käyneet häntä katsomassa jne...siis välittäneet äidistä ihan hirmuisesti ja myös osoittaneet sen teoilla. Mamalla on kuule sydämessä hyvä olo, kun on sinunlaisesi tytär!

Voimia!

Makkara

Vierailija
26/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS! itse menetin isäni traagisesti neljä vuotta sitten. enkä vieläkään oikein ymmärrä miksi niinpiti käydä. melkolailla ensimmäinen ajatus synnytyshuoneessa oli että mitäkähän isä olisi sanonut...aika jakautuu meillä kahtia, on tapahtumat ennen " sitä" ja " sen" jälkeen...ja jotenkin kamalalta tuntuu se miten paljon on tapahtunut " sen" jälkeen, kuinka paljosta isä on jäänyt paitsi. toisaalta, elämä vie eteenpäin. suurestakin surusta selviää jotenkin, hetki kerrallaan. enempää ei tarvitse kantaa, enempään ei kyetä. vain juuri se hetki, seuraava tulee sitten ajallaan.ja siksi hetkeksi riittää voimaa.riittää kun on riitettävä.

toivon teille voimia tuleviin päiviin, uskallusta kohdata huominen tuokoon se mitä vaan ja kykyä muistaa ja nähdä tämän hetken arvokkuus. toivoa ei kannata vielä menettää.olette ajatuksissa.

sara&sohvi

Vierailija
27/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tulee ihan kyynel silmäkulmaan, kun ajattelen kuinka paha teillä siellä on vain olla ja odottaa tilanteen kehittymistä :( Nämä ihanat enska-kamut on jo sanoneet ja tukeneet niin kauniisti, että en voi kuin yhtyä heihin - voimia kovasti!!! Älä menetä toivoa, vaikka lääkäri sanoisi mitä - ihmeitäkin tapahtuu! Tilanne on varmasti äärimmäisen raskas, kun itse ei voi tehdä mitään toisen olon helpottamiseksi ja auttamiseksi. Mutta äitisi varmasti tietää, että käytte isäsi ja Emiliinan kanssa sairaalassa häntä katsomassa, vaikkei hereillä olekaan, ja on siitä iloinen.

Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin ja äitisi saadaan hoidettua kuntoon! *halauksia*

Pi-Ki

Vierailija
28/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Kyllä se niin on, että aamulla aina näyttää asiat vähän valoisimmilta..Kiitos tuhannesti teille IHANILLE naisille! Olin eilen kyllä tosi masentunut ja itkuinen täällä yksin kotona ja taas kerran sain lohtua täältä teiltä mahtavilta ihmisiltä. Ei kannata kyllä kenenkään hymähdellä tai naurahdella sille, että täällä toisiamme tuetaan ja neuvotaan. Kun joku seuraavan kerran kysyy multa, että et kai sä VAAN ole hurahtanut mihinkään nettipalstalle kirjoittelemaan, niin voin vastata ylpeästi kyllä ja vieläpä ihanan porukan löysinkin. On kunnia kuulua tähän porukkaan ja saada tuntea teidät! =)

Nonih poppis..lopetahan jo se fiilistely! =D

Emiliina teki temput eilen! Nukahti ihan itkekseen sitteriin ilman keinutteluja tai lauleluja tai mitään! Niin se tyttö alkaa olla iso eikä tartte enää mamaa! =D

SARAlla on pidätysongelmia =/ Mä jouduin kans jonku aikaa juoksemaan sinne vessaa, että kerkesin! Kaupassakin kun oltiin niin piti aina pälyillä vessaa katseella, että tiedän mihin päin juosta..Muutama läheltä piti tilanne oli ja kerran tais vähän lorahtaakin..=) Ja kakkaaminen tuntu ilkeeltä pitkän aikaa..=/ Mullakaan ei oo mitään poppakonstia..ehkäpä ne kuulat? Toisaalta sanoit, että saat katkastua pissasuihkun helposti..mä en saanut katkeamaan pitkään aikaan ja joudun tosissani harjottaan niitä lihaksia..Toivottavasti helppaa pian! Ikävä kuulla, että olet menettänyt isäsi. =/

KESIS: kyllä mä kahville raahaudun huomenna! =) Ootteko jo sopineet jotain open kanssa? Laita sun meiliosoite niin lähetän varmuuden vuoksi vielä mun puhelinnumban, että löydetään toisemme jos sattuu jotain? =)

RuokaG: en mä mitään tee päivisin..leipää mussutan kun on nälkä..Ruoka tehdään sit vasta iltasella ku mies tulee kotiin. Jos on öitä poissa niin syön vaan leipää ku en jaksa edes eineksiä ostaa..=)

NINCA: en oikein usko, että ois mitään repeämää kun ajattelisin sen sit tuntuvan itse S:n aikana? Mä veikkaan kans niitä lihaksia..ei muuta kuin jumppaamaan? =)

PI-KI oli saanut nukuttua eilen! Ihana sisko sulla ja mukavaa kun apua löytyy läheltä! =) Taas varmaan jaksaa paremmin..=)

JUSKA: me kerrottiin Emiliinan tuleva nimi vain vanhemmille ja kaikki muut kuulivat vasta ristiäisissä..Kyllä pieni jännitys pitää olla..=)

AURORA: hyvä, että ei ole mitään hätää sen maidon kanssa! Loistavaa, että ovat keksineet kaikkia kalkkijauheita niin ei ainakaan pojan luusto sitten heikkene..=) Toivottavasti alkaa se maito tosiaan jossain vaiheessa maistumaan!

Nyt ei muuta..Kiire on tiskaamaan kun mies tulee n. tunnin kuluttua kotiin ja saikin sitten loppupäivän vapaaksi..Mukavaa olla koko perhe kasassa..=)

Ihanaa torstaita jokaiselle! Voikaa hyvin! =)

t. poppis (taas oma pirteä itsensä) ja Emiliina 5,5kk

Vierailija
29/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Mulle voi laittaa meiliä Kesis2006@luukku.fi

Nyt pitää juosta junaan! Vauva kantoliinassa, turvakaukalo vaunuissa, reppu selässä ja toinen vaunujen korissa. Ja asemalle matkaa 1,5 km. Huh.

Nyt menoksi kuin olis jo!

Kesis

Vierailija
30/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin luukku.com

Ja saa laittaa meiliä muutkin!

Kesis

Vierailija
31/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Huppista keikkaa, kun taas eksyin koneelle :)

AURORA, hyvä että saitte lääkäriltä selvyyden tuohon juttuun!!! Ja hyvä itekin tietää esim. tuo 5dl määrä riittäväksi, jos Artulle käy samalla tavoin. Sanoiko/arveliko lääkäri mitään syytä, mistä yht¿äkkinen nestelakkoilu johtuisi? Vai onko vain jonkinlainen vaihe, että kun ei nappaa, niin ei nappaa? Ilmeisesti. Ja täytyy myöntää, että tuo alkuselostuksesi sai mut nauramaan, vaikkei mikään naurun asia olekaan, kun ei toiselle kelpaa maito¿ Mutta hih ¿ ¿selällään, kyljellään, puoli-istuallaan¿¿ jne., oli niin ihanasti selitetty ja kaikki kokeiltu. :) Hei, ootko muuten koittanu lusikoida esim. velliä??? Meniskö edes lusikalla alas..?

Ai, teillekin tulee biljardipöytä! =) Tai teillekin¿ Mutta meille siis mies haaveilee siitä ilmalätkä-pöydästä¿ Tykkään itekin sitä pelata, mutta kun iso rotisko veis tuolla pikkumökissäkin niin paljon tilaa, niin en tiedä¿ No, sanoin miehelle kuitenkin, että tilatkoon sen vaan, jos haluaa :)

JUSKA, kokeilitteko sammakseen ensin sitruunan tai puolukan mehua? Meille annettiin se vinkiksi eka, ja tepsi hyvin. Kastelin topsin sitruunan mehuun, ja pyöritin varovasti suussa. Ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :) Mutta jos sammas on jo mennyt pahaksi, niin sitten tuo ei kai auta. Ja vettä meillekin syöttöjen jälkeen suositeltiin, mutta onneksi vaivaa ei enää sen yhden kerran jälkeen edes ilmennyt!

Ja nimi keksitittiin Artulle valehtelematta vasta 2 päivää ennen ristiäisiä, mutta taidettiin mun äidille ja isäpuolelle ainakin siitä silloin mainita, kun olivat meillä käymässä. Siihen asti ajateltiin tehdä pojasta Eemeli, mutta jotenkin Arttu ei näyttänytkään yhtään Eemelille x)

POPPIS, olipa ihana kuulla, että uusi aamu toi taas valoa elämään =) Niinhän se usein on. Ja tuo nukahtaminen on jännä juttu ¿ nykyään Arttu tuntuu tarvitsevan päikkäreillä nukuttajan, mutta iltaisin nukahtaa mobilea katsellen yksinään pinnikseen :O

Hei muuten, kaikki KISSA-IHMISET! Onko teiän kissa(t) olleet vauvan syntymän jälkeen sellasia, että tykkäävät mennä/olla aina ¿luvattomissa¿ paikoissa??? Koska meillä etenkin Helmi on jatkuvasti nukkumassa joko ulkona vaunuissa (löytää sinne tiensä, vaikka yritän peittää sen hyttysverkolla¿), tai sisällä pinniksessä tai niissä meiän sisävaunuissa! Tai jos levitän lattialle jonkin puuhamaton tapaisen, niin johan se on karvoineen siinäkin¿ :) Ja yksi kiva paikka on myös Artun vaatekasat, esim. jos olen jättänyt pahvilaatikon, missä A:n pieniä vaatteita, auki jonnekin, niin takuuvarmasti löydät jommankumman karvakorvan sieltä¿ Ja eilen, kun tein soseita (!), niin Pikku-Kissa oli päättänyt käydä hieman kesäkurpitsaa maistelemassa =D Olin jättäny jääpalamuotit keittiön pöydälle jäähtymään, niin oli 2 palaa syönyt siitä! Ja siinä siis pelkkää kesäkurpitsaa, vaikka vieressä tarjolla oli myös peruna-porkkana-kesäkurpitsaa ;) On nuo kisut vaan niin hassuja ja ihania =) Ja sama Nelli-koiruus ¿ on myös heti Artun matolla, jos Arttu ei satu siinä olemaan! Ja Nellillä on lisäksi tapana yrittää pimittää Artun leluja itelleen, heh! Eikä niistä muuten mitään haittaa vaunuissakaan olisi, mutta kun kovasti tuota karvaa lähtee, niin Arttu-raukkakin on sitten yltä päältä karvojen peitossa¿ :/

Mutta nyt taidan lähteä tuhrustamaan ehkä vähän ripsaria naamaan, jos tuo samainen rakas siskoni lähtisi meiän kanssa kohta Ikeaan :) --Musta muuten on tullut todellinen homssuinen kotiäiti, kun en millään jaksais edes ripsaria ja puuteria enää laittaa, muista meikeistä puhumattakaan¿ :( Laiskuutta tämäkin¿ No, mutta hauskaa torstaita!!!

Pi-Ki ja Arttu huomenna 4,5kk :) --Milloinkohan tuo tarkka päivien laskeminen ja tuijottaminen loppuu..? Kun lapsi on 13..?? =D

Vierailija
32/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin sitten neuvola päivä, poitsulle tuli eilen 5kk täyteen, kyllä aika on mennyt nopeasti, vaikka toisaalta synnytys tuntuu tosi kaukaiselta¿

Mieskin tulee tänään myöhään illalla kotiin, onkin ollut pois melkein kaksi viikkoa, kyllä sitä jo ikävä kerkes tulemaan :0) työt siellä kuopiossa piti loppua tähän viikkoon, mutta ilmeisesti jatkuvat vielä ensi viikon, mälsää, muuta pääasia, että tulee tänään kotiin ja on edes hiukka pidempi v.loppu edessä¿

Eilen en kerinnytkään lainkaan lukemaan pinoja, kun lähdettiin pikkusiskon kanssa heti aamusta shoppailemaan, etsittiin sille rippihameeseen sopivaa huivia, mikä sítten kirkon ajan peittäisi olkapäät, kun täällä ei niitä alboja ole, silloin pääsisikin paljon helpommalla¿

POPPIS: tuskallista varmaan vaan odottaa, mitä aika tuo tullessaan.. hyvä kuitenkin, että uusi aamu toi lohtua ja valoa elämään :0) se on kyllä kumma, kun illalla ja yöllä asiat näyttävät aina paljon pahemmilta kuin aamulla¿paljon kuitenkin voimia ja toivoa tulevaan, toivottavasti kaikki käy parhain päin! *haleja*

RUOKAG: en tee päivisin ruokaa itselleni, syön aamupalaksi täysjyvämuroja ja jogurttia ja sitten päivän mittaan leipää ja suklaata tietysti :0) nyt kun mies on ollut viikot kokonaan pois niin usein iltaisin kun ollaan oltu mun äitin tykönä niin olen syönyt siellä kunnon ruoan tai sitten vaan just leipää kotona iltasellakin¿ silloin kun mies tulee yöksi töistä kotiin niin kunnon ruokaa voidaan syödä vasta yhdeksänkin aikaa illalla, kun työpäivän pituuksista ei ikinä tiedä¿

ASUMISG: me asutaan rivarissa 4H+K+S+iso katettu terassi, oikeastaan tykästyttiin siksi tähän, kun on ihan omassa rauhassa, kuitenkin tämän tuppukylän ihan keskustassa, yksi ainut rivitalo ja meillä vielä tämä kauimmainen pääty ja enkä ole missään rivarissa ikinä nähnyt näin isoa takapihaa¿mutta huonoja puolia on nämä pienet makuhuonekopperot, olen niin kyllästynyt näihin¿ toiveissani onkin,että joskus asutaan luonnon helmassa isossa, uudessa omakotitalossa¿ja huoneet on oltava tilavia :0) itse kun lapsuuden asui isossa maatalossa niin ehkä sitä kaipaa sellaista mihin on tottunut¿

AURORALLA olikin oikein mukavan kokoinen talo :o)

JUSKA: me ei kerrottu nimeä kenellekään ennen ristiäisiä, mutta mies möläytti sen veljelleen

puhelimessa, eemelin kummille, sanoi, että täytyy lopettaa, kun eemeli kitisee tai jotain vastaavaa, ja sit mun pikkusiskolle, oltiin mun äitin ja siskon tykönä ja sit eemeli oli yksin siällä kun siskokin tuli ulos niin sitten mies tokaisi ett jätitkö eemelin yksin sisälle, sisko siihen ett ai kenet? ei ihan heti tajunnut :0) ett ne sit tiesi¿oli se aika vaikeaa itekin pitää nimi salassa kun koko ajan kuitenkin miehen kanssa puhuttiin alusta asti eemelistä, kun olin sen nimen päättänyt jo kauan sitten ja eemeli oli vielä ihan eemelin näköinen ja nimi on kyllä ollut enne, niin vilkas poika on :0)

PI-KI: meillä taas iltaisin tarvitaan nukuttajaa, mutta ei päivisin, paitsi nyt taitaa olla halipula ja täytyy lähteä nukuttamaan tota pientä miestä, kun ei tunnu uni tulevan omatoimisesti silmään, vaikka onkin jo aivan väsy¿14.30 on neuvola ja jos nukkuu sen tavalliset 1.5-2h niin tulee vielä kiire¿

--------

Uusinta yritys, vähän maitoa napaan, jospa se uni nyt tulisi¿

Juu meillä viime yö oli taas melko painajaismainen, kahteen saakka meni suht hyvin, muutamalla tutin laitolla, mutta n.puoli kolmesta oltiin hereillä/kähistiin 20min välein, ihan aamulla nukkui sitten reilu tunniin pätkän¿yön aikana syötiin kolme, oikeastaan neljä kertaa, kun söi kasilta ja nukahti vielä reiluksi tunniksi..onneksi tänään tuo neuvola, jos siellä saisi jotain apua näihin öihin, omaan huoneeseen siirto kyllä tulee pian ajankohtaiseksi¿jos sitten pikku hiljaa alkaisi oppia nukkumaan ilman useita palveluksia¿ tai jos tämä on kuitenkin jostain vakavemmasta johtuvaa niin eihän se sitten tietty helpota, voi vaan pahentua, kun ei saa enää läheisyyttäkään¿

PI-KI: juu meidän kissat on vähän väliä vaunissa, sitterissä, turvakaukalossa, pinniksessä, eemelin kirjahyllyllä tiputtelemassa tavaroita ym. koko ajan saisi olla hätyyttelemässä¿ei siinä muuten mitään, mutta kun niitä karvoja todella on joka paikassa, eemelin nyrkit ainakin täynnä ja sit ne on pian pienen suussa ja kurkussa¿onhan niitä karvoja siltikin liikenteessä.. meidän onni-koiruus on kanssa semmoinen eemelin kaveri, vähä väliä nuolemassa tai jos eemeli on lattialla niin täytyy mennä viereen syömään luuta :0) sekin on ok, mutta kun iso otus on niin ei aina ymmärrä varoa isoja tassujaan ja jos joku tulee meille yllättäen niin sitten on järki kokonaan hukassa ja voi olla, että siinä vaiheessa innoissaan talloo eemelinkin¿onni on kanssa eemelin uusista leluista paljon enemmän innoissaan kun eemeli itse, ehkä nekin osat voivat vielä muuttua :0) sitä olen nyt jo surrut, että onko meidän pojalla ikinä yhtään ehjää palloa, kun onni on ihan pallofriikki :0)

Nyt pikku hiljaa siivouksen pariin, kun makkarissakin tuli hiljaista¿ ajattelin laittaa kodin kiiltämään kun mieskin tulee vihdoin kotiin ja jos ei sitten v.lopun aikana tarttis tuhlata aikaa siivoamiseen, mutta eipä se siivoaminen etene, jos täällä vaan istuskellaan :0)

Eli poisss ja yritän tulla kertomaan vielä neuvolakuulumiset..

Pajuska+eemeli 5kk+1pv

Vierailija
33/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki, täällä kissa-ihminen! Meidän rontit ei onneksi ole tuollaisia. :) Tai no silloin ennen Eveä molemmat kävivät testaamassa hoitopöydän ja poika makoili pinniksessä, mutta kun vesipullolla suihkutteli niin jättivät sängyn rauhaan. Ja tyttö kisu viihtyy minkä tahansa vaatteen päällä, ei siis rajoitu Even vaatteisiin. Puuhamatot saa olla rauhassa, viihtyvät ennemmin päivät meidän sängyssä tai sit keittiön ikkunalaudalla. :) Ja yleensäkin kissat ovat aina eri huoneessa kuin Eve, varsinkin jos Eve meinaa päästä kosketus etäisyydelle, vaikka tänäkin aamuna Eve sai " mukiloida" poikaa ihan rauhassa, ja se vaan heilutteli häntää. :)

Even sänky on aina ollut paikka mistä saavat äkki lähdöt ja Even syntymän jälkeen tyttö on tainnut kaksi kertaa kävellä sängyn reunoilla. Ja sen takia olemme uskaltaneet kahden ensimmäisen yön jälkeen antaa kissojen nukkua meidän kanssa, ilman mitään pinniksen kissaverkkoja. Tuolla ne nytkin nukkuvat kaikki kolme samassa huoneessa. :)

Ja kisut on todella ihania! :)

Bejpi ja nukkuva Eveliina ~6,5kk

Vierailija
34/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen linkki muutamaan kuvaan http://s197.photobucket.com/albums/aa95/elovena123/poika/

Eli ollaan palauduttu mummolavierailulta.. niin se bussimatka meni kokonaisuudessaan ok, mutta alku oli kankeaa. R oli väsynyt, kun mentiin bussiin, joten itkuhan siinä tuli. Vaikka R ei huutanut 10 minuuttiakaan niin kyllä sitä tunsi ihmisten tuijotuksen niskassa, ¿eikö tuo saa lastaan hiljaiseksi..¿ , kun R sitten vihdoin nukahti niin laskin minuutteja ja toivoin, että nukkuis mahdollisimman pitkään, mutta ei, joku pikkutyttö alkoi itkemään siinä lähellä niin R heräs, mutta siinä viihdyttelin kaikin mahdollisin keinoin poikaa ja syötiin niin loppumatka meni hyvin. Voisin lähteä uudestaankin bussilla, jos olis mukana joku toinenkin, ettei olis aivan yksin ottamassa niskaan ihmisten tuijotuksia..

Oli jotain galluppia..

Eli me asutaan vielä muutama kuukausi tällaisessa 41neliön luukussa, toivottavasti syyskuun lopussa päästään muuttamaan ainakin puolet isompaan paritalokolmioon. AURORA tuntuu asuvan jossain mahtavassa linnassa, kun neliöitä on niin paljon ja yhdestä kuvasta bongasin hienot jalkalistatkin:)

Mies heittää joskus jotain alatyylistä läppää tästä mun surffailusta, mutta muuten antaa olla mun rauhassa. Ja sitten se on ihan varma, että mä kerron täällä koko nimeni, asuinpaikkani ja henkilötunnuksen :) mutta kuitenkin kerron sille jotain mielenkiintoisia juttuja ja se esittää kuuntelevansa :D

Olikos se syömiskysymys joku galluppi, no vastaus siihen.. mä yritän yleensä sunnuntaisin tehdä ruokaa mahdollisimman monelle päivälle miehelle töihin ja itselle. Meillä ei iltaisin syödä ruokaa vaan mies siis syö töissä ja päivällä, kun on nälkä. Jos mulla ei ole ruokaa niin syön leipää tai mikrossa tehtyä puuroa. Pitäisi elvyttää taas tuo iltaruokaperinne, mutta kun me tosiaan asutaan tässä luukussa niin meillä ei ole kunnollista ruokapöytää, johon mahtuis edes kaksi kerrallaan syömään niin se on sitten jääny.. kyllä odotan, että päästään muuttamaan ja saan 6 hengen pöydän.

POPPIKSELLE siis paljon jaksamista, äiti on kuitenkin suuren osan elämää se tärkein ihminen ja tärkeys korostuu taas, kun saa omia lapsia. Itse olen menettänyt biologisen äidin jo lapsena, joten en voi käsittää, miltä susta nyt tuntuu, mutta siis voimia jaksaa päivä kerrallaan..

AURORA sai jo apua lääkäristä maidonjuontiongelmaan, mutta kannattaa kyllä edes vettä yrittää juottaa, eikö se pissan tummaväri kerro, ettei ole tarpeeksi saanut nestettä?! Mä juotan Rasmukselle vettä aina kun muistan, ¿ruokajuomaksikin¿ annan vettä välillä, ettei ole niin kuiva syödä soseita ja sitten vasta lopuksi maitoa. Mutta ei meilläkään sitä maitoa nyt niin hirveästi mene.. vaan teillä ei nyt tällä hetkellä tainnut mennä mikään nestemäinen..

HAN_ niin ne meidän vauvat kasvaa, R on jo ens viikolla puolivuotias.. Mä oon jo kauan pitänyt Rasmusta jo isona poikana, tuntuu ettei se oo enää mikään vauva, ne on niin vähän aikaa sellaisia rääpäleitä. Ja teidänkin Sampo jo ryömii, onnea vaan taidosta! Meilläkin on kova yritys, mutta tällä hetkellä paljaalla lattialla päästään vaan vähän taaksepäin. Rasmus muuten hokee nykyään koko ajan äitiäitiäiti, voimakkuus vaan vaihtelee, pienemmällä voluumilla, jos asiat on hyvin, mutta karjumiseksi menee, jos esim. lelut on liian kaukana. Milloin voi muuten sanoa, että vauvat sanoo ensimmäisen sanan?

SARASOFIANNA kyllä sitä kehtaa mennä uimaan. Mullakin tuli ihan hirveät raskausarvet vatsaan ja reisiin, vatsa plus tissit roikkuu missä sattuu. Oli siis kyllä kynnystä lähetä sinne uimaan mutta kun sinne pääsee niin ei sitä ehdi siellä ajatella. Ja minä en ainakaan ehdi katsoa muiden vartaloja siellä. Eli mukaan vaan:D

Pi-Kistä tuli uusi ihminen, kun sai nukkua!! Mulla ei varmaan onnistuis nukahtaa vaikka olis mahdollisuus. Tekisin kaikkea mahdollista esim surffailisin netissä. Lisäksi mulla on hirveä kynnys antaa Rasmusta hoitoon. Kyllä mä tuolla kotonani komensin siskojani hoitamaan, mutta se että soittaisin jonkun kotiin hoitamaan ja lähtisin itse jonnekin. Mulla on vähän kyllä_minä_lapseni_hoidan-marttyyriasenne vaikka kuinka väsyttäisi tai v****taisi :DDDD

Mulla tulee nyt paljon tätä asiaa, että en jaksa kirjoittaa :D pitäis tosiaan ruokaa alkaa tekemään.. Juu hauskaa päivää kaikille!!

Elovena ja R ~6kk

Vierailija
35/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mies on yövuorossa ja Oona-neiti ei ole malttanut leikeiltään nukkua tänään kuin 2x30min unet ja istuu nyt sitterissä tuossa vieressä ja tunkee erinäisiä leluja suuhunsa! ;) Se on ollut ehdottomasti tämän viikon juttu, kaikki pitää saada suuhun. hih! Meillä netti tökkii ihan sikana, joten en ehdi nyt kommentoimaan kun sivut jumittaa koko ajan..

POPPIKSELLE jaksuja ja virtuaalihaleja täältäkin!!! Huomenna treffataan sitten joidenkin kanssa Hesassa, kivaa! Saa nähdä mitä Oona tykkää junailusta, busseilu oli ihan kivaa ¿ paitsi että Finlandia puistosta kun lähdettiin kotia kohti, Oona sai ihan kamalat raivarit mihin ei auttanut tissi.. Vasta kun laitoin neidin rintareppuun, hiljeni. =S Meillä meni mutkien kautta 20 min matkaan about 1,5h.. Heh! Oltiin siis aika poikki molemmat sen jälkeen. Isukki kun tuli kotiin, alkoi hoivata Oonaa ja mä menin suihkuun + kumosin vähän punaista skumppaa. Johan hermot helpotti! Eh!

Joka tapauksessa, ajattelin ilmoittautua että täällä ollaan ja pinot olen kyllä juuri ja juuri ennättänyt lukemaan. Nyt tulee sen verran jo komentoja neidiltä että pakko mennä! Tulen vielä myöhemmin paremmalla ajalla jos saan neidin ¿ajoissa¿ nukkumaan..

Mammis & Kapteeni-Oona ;)[/color]

Vierailija
36/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun taas olis niin paljon kommentoitavaa! :) Ei millään ihan kaikkea voi änkeä tähän samaan viestiin, ettei tuu eeposta. Koitanpa kuitenkin tiivistää jotakin...

POPPIKSELLE suuresti jaksamista tilanteeseenne (vaikka vähän myöhässä oonkin...). Muilta tuli jo niin paljon ajatuksia ja kauniita sanoja että en osaa lisätä niihin mitään. Toivotan kuitenkin äidillesi ja koko perheellenne halauksia ja jaksamista. Hyvä muuten, että nettifoorumi auttaa ja lohduttaa. Kaikille niille jotka vinoilee, voi näyttää pitkää nenää ja todeta että eivät tiedäkään miten loistoporukka sitä voi netissä tavatakaan :)

ASUMISG: Meillä on 84m2 paritalo. Ihan ok, mut ostettiin sitten heti lähtiessä liian pieni asunto... kun ei tuo lapsi ollut viime kesän alussa vielä suunnitelmissa. Tässä asnnossa vain 2 mh. Noh, katotaan jos joskus päästäis rakentamaan oma. Hirvittää vain tällä hetkellä nuo rakennuskustannukset. On nousseet ihan hirviästi viimeisten parin kolmen vuoden aikana. Ja lisäksi tuo maanarvokin nousee hela tiden tässä pk-seudun lähettyvillä. Muutama vuosi ollaan tässä ja katotaan sitten tilanne uudelleen.

KIITOS PIPOGhen kommentoineille. Hyvä kuulla että tekään ette kaikki kotona hengaillessa käytä pipskaa. Mä kun aattelin että pitääkö nyt heti pelätä korvatulehdusta. Mutta oliko PIKI joka kommentoi, että korvatulehdus tulee flunssan jälkitautina yleensä, eikä vedosta tms. tarvi olla niin huolissaan, joten ei kai pieni tuulenvire heti mitään teekkän (?).

HAN, meilläkin tuo musiikkimaku näyttäis olevan laidasta laitaan :) Hevistä klassiseen, paitsi silloin kun mummi soitti klassisia lasten tuutulauluja, tuli pojalle poru... meillä tavataan nukahtaa vähän menevämmän musiikin tahtiin =)

ELOVENAN poitsusta oli tosi ihkuja kuvia! :)

PAJUSKA ja KESIS siellä molemmat kärsii yöheräämisistä :/ Tsemppiä molemmille! Varmaan liittyy johonkin kehitysvaiheeseen, ja todennäköisesti ohimenevää, vaikka ei se tosiaan varmasti sillä hetkellä lohdutakaan..

Ainakin SARASOFIANNA ja MAMMIS on kunnostautuneet kuntoilurintamalla. Voi hittolainen... saatte kyllä ihan huonon omantunnon tälle mammalle. Tosin sen verran PAKKO mainita, että sain itsestäni ekan kerran about puoleentoistavuoteen niin paljon irti että kävin tänään pyöräilemässä Tuusulanjärven ympäri. Pitänee vielä venytellä illalla sillä pistin sutkuttaen niin hirveellä vauhdilla ja laitoin hien kunnolla lentämään, että jos ei yhtään tänään venyttele + ottaen huomioon tuon pienen tauon välissä, sitä tarvii tilata vinssin nostamaan huomenaamulla sängystä ylös...

JUSKAN nimiG: Ei kerrottu muille ennen ristiäisiä, mutta itse käytettiin nimeä. Kovasti etenkin isovanhemmat koitti arvuutella, mutta saivat odottaa kastepäivää kuten kaikki muutkin =)

PIKI, mä ainakin allekirjoitan että kuumuus tekee Roopen kärttyisemmäksi / ei nuku sitäkään vähää päikkäreitä mitä muuten. Raukan on niin hiki koko päivän että illalla kun vaihdetaan yöpuulle, huomaa että kaverilla on ihan hikinäppyjä koko kroppa täynnä. Vaunuissa en enää hellepäivinä yritä edes nukuttaa kun siellä on kuin saunassa.

Sitten valitusta.... (sori jo etukäteen) Mulla on viimeiset reilut pari vkoa vasemman käden keski- ja etusormet sekä peukalo olleet puoli tunnottomia. Oon kannellut tuota poikaa niin paljon että on kai jotkut lihakset/hermot niin jumissa/puristuksissa ettei veri kierrä kunnolla. Tai niin oletan. Ei tässä muuten mitään, mutta tuo sama alkutekijä saa välillä aikaan sikakipeän pään ja pahoinvoinnin. Oon pari päivää ollut tänä aikana sängyssä ja kiskonut 500mg panadolia hervottomia määriä (jotka ei muuten oiken tehoa... mut saako imetyksen aikana ottaa muita särkylääkkeitä?) Eikä noilla tunnottomilla sormilla tahdo pystyä tekemään mitään kun niissä ei ole voimaa. Pitäis kai ostaa hierojalle kortti... Asiaa ei myöskään auta se että Roope on taas alkanut känistä päivät pitkät ja ainut mikä siihen auttaa on hytkyttäen kantelu. Se ei riitä että pitää sylissä vaan pitäis hytkyttää koko ajan ja mielellään myös liikkua. Mä en ymmärrä mikä sillä taas on. Disflatylit auttoi hetken, mutta nyt on taas sama tilanne kuin parin ekan kk aikana. Soitin tänään neuvolaan kun aattelin että pitäiskö sille jo varata lääkäriaika jos sillä on jotakin oikeasti " pielessä" . Mut kun puhuttiin asiasta, terkka tuli siihen tulokseen että meidän kannattais kokeilla antaa Roopelle maissivelliä tms. velliä, joka olisi tuhdimpaa > tulisi kylläiseksi > ei tarvis syödä niin paljon (>ähkyyn) > olisi pidempään tyytyväinen eikä känise. Menisköhän se näin?! Musta itsestäni tuntuu että Roope ei kitise sitä että sen vatsaan sattuu niinkuin alussa teki, vaan vois hyvinkin olla sitä, että kun se päivisin tankkaa hervottomia määriä viimeistään aina puolentoista tunnin välein koko päivän, ei sille oikein tahdo riittää pelkkä maito. Kommentoikaa jos tämä herättää ajatuksia... Mä teen oikeasti mitä vain jos saan tuosta pojasta vähemmän känisevän ja itkuherkän!

Ja sitten... mies lähti golffamaan. Joo, kyllä se aina kentälle voi lähteä kun huvittaa mutta entäs mamma?! Paskanmarjat. Ei varmaan koko kesänä. Kettuttaa siksikin, että tänään PITI olla mun vapaapäivä kun oltiin siskon kanssa menossa asuntomessuille, mutta sinne meneminen siirtyikin vähän eteenpäin. Sovittiin, että tänään on silti mun day off vaikka en lähde minnekään (sellaista ei siis ole pojan syntymän jälkeen ollut). Arvatkaapa vain kuinka kävi... kävin sen pyörälenkin tekee, mut muuten oon hoitanut kundia koko päivän. Mies piti isyyslomistaan pojan syntymän yhteydessä viikon ja nyt kesällä piti olla kaks vkoa isyyslomaa.... Jep. Oikeesti!! Tää on niin väärin! En mä kestänyt kuunnella kun mies puhui pojalle niin kuin se ymmärtäisi ja oli pakko kommentoida sille että et sä voi suhtautua poikaasi noin. Mies totes siihen vain että no hän jättää sit pojan vaan puuhamatolle huutamaan ja menee itse syömään ja lukemaan lehteä jos sä et kerran ota poikaa. Voi v***u! Anteeks nyt vaan, mutta vaikka meillä sattuukin olemaan hemmetin vaikea lapsi, ei sitä vanhempana voi juosta pakoon. Nyt mulla on sellainen olo, että en voi jättää poikaa isälleen edes päiväksi, kun se ei osaa tuon paremmin suhtautua siihen. Onhan mullakin mennyt pojan kanssa pinna välillä mutta ei siihen ainakaan mikään takaisin huutaminen auta - vanhemman on huolehdittava lapsen nukkumisista, syömisistä, yms. ja otettavan vain vastaan se kaikki huutaminen ja purettava jonnekin muualle, koska ei lapsi sitä ilkeyttää tee. Kun yritän asiasta sanoa, miestä vain ärsyttää kun neuvon. Onko teidän muiden miehet noin törkeän itsekkäitä ja ääliöitä välillä?! Oon ollut niin niiteissä koko päivän, että sappi kiehuu!! Anteeks nyt hirvee tunnepurkaus mutta jonnekin tää lataus piti saada vyörytettyä... ja sorry kaikkien ihanat miehet, mutta mä en aina oikein ymmärrä tuota miehistä ajatuksen juoksua. Miksi se ei tajua että lapsi on se nro 1 nyt toistaiseksi ja ne omat tarpeet on hetkellisesti vain laitettava toiselle sijalle? Itsestä tuntuu välillä että tuo mies on ihan ulkopuolinen tekijä koko jutussa eikä sitä tarvita mihinkään.

Plaah... tälläistä valitusta. Nyt meen pois täältä pilaamasta muiden päivää ja tuun takas sitten kun aurinko paistaa risukasaan...

Leenis & Roope 3kk

Vierailija
37/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati hei (? mikä sana) =)

Käyn kyllä päivittäin lukemassa täällä juttuja mutta olen todella huono kommentoimaan kirjoittamalla-kauhistelen/ihastelen niitä täällä kotona sitten ääneen =)Mutta nyt..

Ihan alko muakin suututtaa toi sun LEENALIINU miehen käytös!!

Olen monta tälläistä tapausta kuullut että miehet ajattelee vaan että " no äidithän on sitä varten että hoitaa lapsen" ja moni mies ottaa vastuuta lapsestaan sitten vasta kun sen kanssa voi tehdä jotain (siis kun lapsi kävelee tai muuta...)

Ja toi että isyyslomalla on " omaa aikaa" miehellä on ihan pöppöä, milloin sitten on äidin aikaa?????

Kyllä miehen pitää olla yksinkin lapsensa kanssa, ja tähän moni mies sanoo että emmä osaa...NO KUINKA SITTEN ÄIDIT OSAA kun on kyseessä eka lapsi??? (kohta mulla on suu vaahdossa kun ajatus kulkee nopeemmin kun sormet) Mua oikeesti sapettaa suunnattomasti tollaset miehet jotka sysää kaiken vastuun äideille, mun ystävällä on myös tälläinen mies ja vaikee on katsoa sivusta sanomatta mitään!!

Oma ukkoni onkin sitten täysin vastakohta-sanoo koko ajan että mene minä hoidan =) Mutta ei siitä nyt enempää..

Isot jaksut sulle LEENALIINU ja kyllä se mies jossain vaiheessa tajuaa virheensä.

Jeeee teillä on treffit huomenna Stadissa,kivaa varmasti nähdä ihan " feis tu feis" kenen kanssa kirjoittelee :)

Mä sitten ens kerralla vaikka mukaan....

ELOVENA oli mennyt bussilla, vissiinkin pidemmän matkaa... Eikö olekkin ärsyttävää kun ihmiset tuijottaa itkevää lasta vihaisesti niinkun äiti haluaisi lapsen huutavan?? Mutta kiva että matka meni kuitenkin hyvin! Ja ihana lapsi sinulla-kuvia kun katselin.

Sitten kysymykseeni:

Millä kannattaa aloittaa kiinteät ruoat??

Nyt siis velliä iltaisin annettu ja päivällä mago sosetta..Mutta voinko jo aloittaa perunat ja muut mössöt...tuttelia menee 5dl päivässä....

ja höpsis on siis kohta 4kk :)

Tuntuu että raukalla on koko ajan nälkä, eikä maito riitä =(

Ohoh kello onkin jo noin ja mies tuli vihdoinkin töistä!

Meillä alkaa loma,JEEEEEE!!! Ja mökki kutsuu, aivan luxusta!

Se on mullekkin lomaa kun pääsee pois kotoa, ja Höpiskin saa ihan nakuna siellä " suihkia puskiin" ettei aina tartte vaippa jalassa hikoilla :)

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!

Lycka :)

Vierailija
38/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEENIS, täällä sulla on kohtalontoveri o/, et ole yksin yksinhuoltaja:) Meilläkin mies piti viikon isyysloman, kun R syntyi. Loma se todellakin oli miehelle, eipä sitä paljon kotona näkynyt, kun se haahuili kaupungilla tai missä lie ja mulla pukkas kriisiä, kun mulla tulee aina jonkinsortin kriisi, kun jotain isoa tapahtuu. No, aika lailla samaa rataa on jatkunut näihin päiviin asti, kun mies tulee töistä niin se lähtee kaupungille. Meillä on kyllä mahdollisuus lähteä mukaan, mutta minä sen lapsen siellä kaupungillakin hoidan, ja kuka jaksaa joka päivä lähteä kiertään samoja katuja, kun mitään ei kuitenkaan osteta. Sen takia mulla vähän on tullut edellä mainittu marttyyriasennekin, joskus vaan vitsittää niin suunnattomasti. Olisi kyllä paljon enemmänkin sanottavaa ja pahempaa sanottavaa, mutta en viitsi nyt purkaantua, kun ei ota niin päähän tällä hetkellä, mutta LEENIS, tiedän siis tunteen, voimia sulle :) ja yritä saada vapaata, jos mahdollista pyydä vaikka sisko joskus hoitaan Roopea, sillä tavalla varmaan tulee näpäytettyä miestäkin..

LYCKA, me aloitettiin kiinteät maistelemalla vähän päärynäsosetta alkuun, sitten jatkettiinkin perunalla viikko, lisäys porkkanaa viikko ja sitten kukkakaalta viikko, sen jälkeen olen antanut vähän kaikkea, samana päivänä on saattanut mennä kahtakin uutta makua, onneksi on Rasmuksen vatsa kestänyt. Mutta kai yleisin on tuo peruna, jolla aloitetaan. Niin ja ensin tosiaan maisteltiin pari teelusikkaa kerrallaan, mutta varsinkin hedelmäsoseet alkoi upota niin nopeasti, että annoin sitten niin paljon kuin söi, en kuitenkaan purkkia enempää. Ja hyvää lomaa!!!

No niin minäkin taidan painua pehkuihin, tilasin muuten uuden Potterin ja nyt kuumeisesti odotan, että se tulis, viikonloppuna luin sen Fiiniksin killan (toista kertaa), että kun menen elokuvaa katsomaan niin pystyn verailemaan, kuinka hyvin se on tehty:)

No niin hyvää yötä vaan!

Elovena ja R, jonka nukuttamiseen meni tunti!!!

Vierailija
39/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa tulin kommentoiman LEENIKSELLE. Meillä ei kyllä ihan sama tilanne ole, sillä " oon pitänyt huolen" siitä, että mies tajuaa, että lapsen huolto kuuluu myös hänelle. SILTI aina pitää olla sanomassa, pyytämässä tms. että jotain tapahtuisi. AAARGH! Mies on siis aivan tajuttoman ajattelematon! Ei se siis itsekäs ole, mutta se vaan ei jotenkin hoksaa, että " hei, voisinpa vaikka vaihtaa vaipat pojalta/leikkiä pojan kanssa/rauhoitella itkuista poikaa" jne. ilman että mun täytyy huomauttaa... Mutta positiivista on, että miehellä on edes ymmärrys siitä, että lapsen kasvatus ja hoito on YHTEINEN tehtävä. Mutta silti välillä tuntuu, niinkuin oisin yksin vauvan kans :/ Oon miehelle puhunutkin tästä ja kyllä se käsittää mun tunteet, mutta SILTI, miten voi olla niin vaikeaa olla oma-aloitteinen!!!!???? GRRR. Miehet.

Han ja Sampo 5,5kk

Vierailija
40/43 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kehumaankin miestä, kun tajusin, että vaikka se osaa olla todella rasittavan epäoma-aloitteinen, niin on siinä toinenkin puoli. Esimerkiksi totesin äsken ääneen, että " oispa leipää" , niin mies nousi ja lähti tekemään mulle voileipää :))))) Kultainen! Ja aiemmin valittelin, että " voi kun ois tajunnut ostaa suklaata kun käytiin kaupassa, tekis mieli" niin mies kävi hakeen lähikaupasta (no, meidän talon alakerrasta) mulle suklaata :) Ja tällainen se on aina. Tahtoo vain välillä unohtua nuo hyvät asiat.

Han