Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* PikkuEnskat Ke-To *~*

17.07.2007 |

Varaslähtö keskelle viikkoa=)

Tässä alkuviikko:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10781387&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin pihahommista sisään kun alkoi sataa=( Enpä viitsi enää alkuviikon pinoon kirjoitella, vaan aloitan nyt sit samalla uuden pinon. Toivotaan vaan ettei huku kauhean pitkälle aamuun mennessä!

Naapurit oli syömässä meillä ja sit aloitettiin pihahommat yhdessä kun yritetään tota rajalla olevaa maa-aluetta yhdessä siistiä. Kauhea homma siinä; niitetään heinää pois ja trimmerillä ajellaan, traktorilla möyhitään maa ja sit siemenet maahan...

Miten olette ratkaisseet ongelman, vai onko muilla samaa ongelmaa? Eli Oliver ei juo maitoa, syö soseita mielelään mut maito ei alas mene, ei pullosta eikä hörpyttämällä. Tänäänkin syönyt päivän aikana aamun jälkeen vain kerran ja 150ml=( Mitä tehdä???

Hanin G: Asutaan ok-talossa, alaa noin ~350m2. Oliverilla oma huone jossa jo nukkuukin eli yläkerrassa 4mh (Oliverin huone, meidän mh, vierashuone ja työhuone)

Nyt pesulle ja nukkumaan!

A & O

Vierailija
2/43 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]IIDA-LINNEA ¿ miten meni 2kk lääkärissä, millaset on uudet mitat?

TIKRU ¿ meillä nimenomaan sanoivat että sellainen pitää olla.. Sinänsä vähän hassua että on eri puljut niin eri linjoilla..

SARA ¿ kävin urkkimassa ystäväsi nettisivuja ja kylläpä oli söpöjä kuvia! :) Mäkin kävin tänään salilla pitkästä aikaa! JEE, kylläpä teki etwarttia!

Voi miten kurjaa kun PI-KIN Artturi on huudellut.. :( Voisko tosiaan johtua kuumuudesta, nyt kun on ollut niin lämpimiä päiviä?

HAN ¿ Sampon hamuilu ja leikkiminen kuulostaa ihan samalle mitä Oona tekee päivisin.. ;) Se on TOSI SÖPÖÄ, meinaa sydän ihan pakahtua kun toinen niin veikeästi hymyilee ja päristelee tissi suussa.. AH!

PAJUSKAN Eemelikin on jo 5kk.. Ääk, kohtahan te kaikki otatte ja siirrytte tuonne isompien pinoon..

BEJPILLÄ hieno lerpakko! :)))

AURORAHAN on ollut myöhään pihahommissa.. Me oltiin Oonan kanssa katsomassa kun isi pelasi rantalentistä. :) Ihanaa olla ulkona kun on hyvät kelit.

G: me asutaan kerrostalon alakerrassa, 100m2, 3mh (meidän, oonan + vieras/työ) ja kiva eteläpiha. :)

Okay, nyt on pakko mennä nukkumaan. Huomenna ollaan Oonan kanssa koko päivä ja ilta kaksin. Mennään varmaan vihdoinkin julkisilla keskustaan serkkutyttöä treffaan..

Mammis & Oona 3kk+

P.S. Uimavaippoja saa siis ihan normikaupoista.. :) Mutta mites uikkareiden kanssa, kommentoikaas minkä kokoisen uikkarin ootte hankkineet ja minkä kokoinen pienokaisenne on silloin ollut?[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Ei onnistunut äiskän yritys kääntää vaan kylkeä ja jatkaa unia..=) Ihme. =D

HAN: rokotukset on sitä Brasilian matkaa varten. Kun pääsen häämatkalle marraskuussa kun häistäkin on silloin jo yli vuosi. =)

AsumisG: vielä täällä 51m2 kaksiossa keskellä kaupunkia. Katsotaan toki muuta, mutta mä niin rakastan tätä kämppää! Alkaa vaan olla ahdasta kun mäkin oon sellinen romunkerääjä. Rivitaloasuntoja on mies katsellut kun edes pieni pihapläntti ois tietty kiva. =)

Mitenkäs PI-KIn ja Artun yö?

Tuli mieleen tosta miehen kutittelusta kun luin KaksPlussan puolelta hassua aloitusta " Riehuuko teidän muiden miehet vauvojen kanssa?" kun joku oli huolestunut, että vaikuttaako vauvaan kun mies kutittelee, villitsee ja naurattaa vauvaa. DUH?! Meillä ainakin mies saa Emiliinan kiljumaan riemusta kun just pelleilee ja kutittelee ym. Ei äiskä onnistu ollenkaan samalla tavalla..=) Musta on ihana kuunnella kun se kikattaa ääneen kun ne leikkii yhdessä. Mitä ihmeen haittaa siitä vois olla?! Joskus vaan muistuu mieleen miten erilaisia ihmiset oikeastaan on..pläh..ei siitä nyt sit enempää..=D piu.

AURORA: ihana talo teillä! =) Tosta maidosta mä nyt en tiedä mitään, mutta kun on lukenu noita juttuja niin kuulemma aika moni sekottaa sitä maitojauhetta puuroihin ym.? Opehan kans joutu tosissaan huijaan Ainoa syömään maitoa..kysypä isojen puolelta jos joku tietäis? =)

Ihanan paketin hain eilen Lindexiltä (ilmainen Liberokerhon paketti). Oli sukat, pallo, 2 kirjaa, siteitä ja pöksyvaippoja. Lahjajutut on niin piristäviä! =)

Nyt suihkuun ja kohti toria..Tekee valtavasti mieli jotain melonia tms. =)

Ihanaa keskiviikkoa!

t. poppis ja Emiliina 5,5kk

Vierailija
4/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Pikin ja Artun yö?

Mammis, meillekin (pikkudelfiinit) tuli nyt pakolliseksi uimavaipat kakkavahinkojen paljouden takia ja nyt tartteekin sit uusi iso uikkari käydä hakemassa. Ja vähän harmittaa se vaippa, kun ei liikkuminen vauvalla samanlaista sen kanssa=( Mut siis elokuusta alkaen pakollinen meillä!

Eilen Oliver söia amukuudelta kun heräsi syömään 170ml, sen jälkeen suostui maitoa syödä vasta 16:15 150ml. Eli siinä oli koko eilisen saldo=( Ja pissa on TOSI tummaa, näkyy vaipassa jokainen tippa selvästi! Mitä ihmettä teen? Täytyy kysyä noilta isoilta ja viisaammilta vielä;)

Mut nyt Poitsua viihdyttämään ennenkuin menee päikyille taas, palaillaan..

Aurora & Oliver 5kk

Vierailija
5/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tuosta yöstä (kiitos, kun kyselitte/huolehditte!), että Artulla meni taas suht' hyvin. Nukahti heti sänkyyn laitettaessa klo 19:30, heräsi ekalle syötölle 00:40. Itse en siihen mennessä ollut saanut unta... Toinen syöttö 05:20, ja olin jo itekin nukahtanu välissä. Miehen kello soi klo 6, heräsin, enkä nukkunut ollenkaan siihen asti, kunnes Arttukin heräsi 6:50. Nyt oon niin poikki, että soitin siskolle (tai oikeastaan lähetin valitus-viestin, ja se soitti mulle...), ja hakee nyt Artun hoitoon. Mä aion mennä nukkumaan... Artulla on nyt tosiaan joku ihme vaihe menossa, että hereillä ollessan pitäis KOKO AJAN olla vieressä.

Ja nytkin se huutaa tuolla... Meen hetkeks viihdyttämään, kunnes sisko tulee. Sitten koisimaan...

Pi-Ki

Vierailija
6/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]AURORA, en osaa antaa mitään kovin fiksua vinkkiä, mutta kyllä se maito on vielä tän ikäisille tärkein ravinto (plus teitysti tärkeää saada nesteitä). Musta tuntuu, että jos muu ei auta, niin vähennät niitä soseita, annat vaikka vaan kerran päivässä tai jotain. TAI annat maidon ENNEN soseateriaa ja soseita siihen päälle sen verran kuin alas menee. :) Nää tulee mulla mieleen.

POPPIS, oot tainnu mainitakin tuosta matkasta, mut eihän tää mamma mitään muista :p

PI-KI, onneksi oli vähän parempi yö teillä. Meillä menneet yöt huonompaan suuntaan koko ajan. Vielä pari kuukautta sitten S nukkui jopa 6h putkeen, mutta nyt MAX. 3h. Viime yönä oon itse mennyt sänkyyn ennen puoltäyötä, jolloin S heräskin syömään. Sitten on herätty yhdeltä, kahdelta, kolmelta, kuudelta ja seitsemän jälkeen Sampon aamu alkoi. Mies nousi aamutoimille Sampon kans, joten mää sain nukkua ruhtinaallisesti vähän yli kahdeksaan :D

En tajua, että puolivuotiaan muka pitäis pärjätä yön yli syömättä :O Siis miten? Tai no ehkä, kun otetaan iltapuuro mukaan, Sampolla unipätkät taas pitenee. Tai sitten ei :D

Ajatella, että meidän vauva on kohta puolivuotias! Silloin kun Sampo syntyi, muistan kuin musta puolivuotiaat oli aivan isoja vauvoja, mutta nyt kun oma on melkein puolivuotias, niin ihan pikkuinen vauveli se vielä on :) ♥ Toki iso muutos tapahtunut siihen pieneen avuttomaan velttoon möykkyyn nähden, mutta siltikin se on ihan vauva vielä! ♥ Voi pientä. Muistan jossain vaiheessa ajatelleeni, että kun S on jotain puolivuotias, vois alkaa miettiin uutta lasta, mutta ei helkkari, toinen on vielä niin pienoinen, miten tässä nyt toista viitsii ajatella :) Ei mikään kiire. Vaikka välillä kyllä meinaa tulla joku outo vauvakuumeen tapainen ;)

Joops, pitää kai siirtyä touhuamaan jotain " oikeaa" .

Han ja Sampo 5,5kk[/color]

Vierailija
7/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä tässä se ongelma onkin, ettei huoli maitoa ennen eikä jälkeen soseen, ja eikä ilman soseitakaan niinkuin vielä ennen. Ja vaikka on kova nälkä, niin itkee vain mutta maitoa ei huoli. Olen kokeillut pitää hetken nälässä jos maistuisi kun on pakko, mutta huuto vaan jatkuu ja rauhoittuu vasta kun ruokaa saa (=sosetta). Me syödään 2 x päivässä sosetta enkä aio sitä määrää lisätä. Mut eilen oli annettava purkki hedelmäsosetta yöksi kun ei suostunut muuta ottamaan. Eli vaikka on nälkä ihan kauhea ei huoli, on näköjään sit ilman ruokaa mielummin!=(

Vierailija
8/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoittaa kun luin aurora sun tekstin.

Itselläni on jo 4 lasta joten kuulu tänne pinoon laisinkaan.

Oletko kokeillut antaa pienokaiselle velliä olisiko se paremman makuista ja siinä olisi sitä maitoa kuitenkin.

Mitäs maitoa teillä juodaan, voiko olla mahdollista, että maku ei miellyttäisi enää lapsukaista.

Kaksosmamma ja 4 lapsukaista

Vierailija
9/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli jossain toisella pojalla samaa hetken..auttoi, kun en lämmittäny maitoa, vaan lähes jääkaappiviileänä annoin. Kälyllä taas auttoi korvikemerkin vaihto.

Vierailija
10/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon asiaa,vähän aikaa...ens kommenttia:GALLUPIIN asutaan ok-talossa 121 neliötä+autotalli ja varasto. 4 hunetta tupakeittiö sauna ja kylppäri(ja se kuuöluisa vessa...)ollaan 4 vuotta asuttu, ostettiii valmiina(rakennettu 1997). mukavaa aluetta ja ennenkaikkea ihana äitiysneuvolan kätilö/terkkari!harmi vaan että se on jo 60-v. pitää tehdä äiikä kaikki 5 (HEHHEH) tenavaa ennen kuin se jää eläkkeellle.

Aurora, sullapa on jännä tilanne maidon kassa. mitään neuvoa en osaa antaa, kun ollaan vielä bvastikelinjalla mutta oletko kokeillut vettä?jos vierastaalin maidon makua nyt soseen makuun päästyään?tuli vaan tällainen mieleen...toivottavasti tilanne pian korjaantuu.

HAN ja PI-KI kärsii siellä kurjista öistä...Harmi!meillä on ainakin vielä yöt menneet ihan hyvin ja päikkäritkin alkaa taas olla kohallaan, nehän on meillä vain niitä max. tunnin tirsoja. kuinka paljon teilla muuten valvotaan päikkärien välillä?meillä on 1,5 max.2 tuntia valveilla ja sitten taas tirsat. aika lyhyttä pätkää...

wWau, POPPIUPAU on menossa Brasiliaan...ihanaa...(vihreä kateudesta..)

MAMMIS ja muut uimakerholaiset huom!käytännön vinnkejä kiitos.olemme miettineet myös vauvauintia syksyllä, jos kehtaan vain uikkareissa olla ihmisten ilmoilla. mutta kuinka siinä onnistuu peseytyminen?kun itekin tietysti pitäisi pestä ja saunoa ennen veteen menoa mutta miten se onnistuu?kun on vauva kainalossa...

ja sitten ne neuvolakuulumiset.paino 7040, pituus 60,5 ja pipo 40,5. rotarokote on annetttu, saa nähdä mitä seuraa...varasin jo burana-suppoa yöksi varmuuden vuoksi. muuten oli kaikki ok. vatsallaan pitäisi makuuttaa kujn ei ihan vielä kannata kokonaan päätä. juujuu mutta kun neiti ei tykkää...korttiin kirjattu että suloinen tyttö, ja yllätys yllätys äiti on samaa mieltä.

ja sitten niihin vessa-asioihin;onkohan kellään muulla 3kk synnytyksestä yhtä noloa ongelmaa kuin mullla;en pysty pidättämäään ilmaa enkä kakkaa!siis kun tarve tule niin vessaan on päästävä minuutin sisään tai muuten on housuissa...ja ilmavaivat on tosi pahoja. jälkitarkastuksessa sanottiin että johtuu niistä repeämistä ja paranee llantionpohjan lihaksia jumppaamalla. olen tehnyt jumppaa ja se onnistuu ihan hyvin mutta tosipaikassa ei mitään pidätyskykyä...aika hankala homma ettetn sanoisi. olen kuullut että on tämmöisiä kun geisha-kuulat joilla voisi tehokkaasti harjoittaa paikkoja. mistä niitä saa ja miten niitä käytetään?mitään pissanpidätysongelmaa ei ole, pissasuihkun sain katkaistua jo synnytyspäivän iltana. mutta tuo thdimpi sortti...kaikkki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

jaaha, pinnasänky kutsuu. kuulemisiin!

Sara&Sohvi(tasan 3 kk)

Vierailija
11/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä kaikkea oot tai et oo kokeillut, mutta entä jos vaihtaisit maitomerkkiä? Ettekös te juoneet NANia? Jos kokeilisit jotain toista merkkiä, Tuttelia? Tai jotain :) Tai tosiaan sekoitat maitoa soseisiin? Entä huoliiko pulloa nukkuessaan? Isoissa enskoissa joillakin on kokemusta tästäkin asiasta :) Kokeilisit antaa maidon, kun Oliver on nukahtamaisillaan tai nukahtanut. Entä ootko kokeillut nokkamukia? Voithan kokeilla, josko Oliver suostuisi juomaan nokkiksesta, kun on vähän erilainen. Kaikkea kannattaa kokeilla, vaikkei niin toimiskaan :D

Noniin, nyt syömään, kun Sampo vielä(!!!!!!) nukkuu aamutorkkuja :O (nukkunut yli tunnin, enkka!!)

Han

Vierailija
12/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Ihme ja kumma, Lenni nukahti yksinään päikkäreille ja on nukkunut jo tunnin!

Kyllä, hengittää. Oli ihan pakko käydä tarkistamassa :-)

Meillä meni vihdoin yö vanhaan malliin. Annoin neuvolan tädin ohjeille piutpaut ja palasin iltapulloon. Mullehan se viimeksi sanoi, että pitäisi syöttää rinnasta illalla. Että kyllä se yhtä hyvin nukkuu rintamaidolla kuin korvikkeella. No niin nukkuukin, kyllä mä sen uskon mutta mutta... Kertakaikkiaan mulla ei jostain syystä illalla/yöllä riitä maitoa. Kun syötin illalla rinnasta, niin ekan syötön jälkeen yöllä alkaa se 40-60min välein heräily, kun aina jää vähän nälkä. Kokeilin tätä reilun viikon ja oon sitä mieltä, että jos se maidon määrä ois lisääntyäkseen niin kuin täti vannotti, niin oishan se hemmetti soikoon jo lisääntynyt! Eilen annoin korviketta illalla ja Lenni nukkui seiskaan asti kahdella syötöllä. Mua vaan sikäli sapettaa, että se täti ei ollenkaan kuunnellut mua vaan sanoi vaan että rinnasta syötät. Ja sitten mä en uskalla rikkoa neuvoa ja yöt on ihan hulinaa. Kumpi nyt sitten on pahempi: desi korviketta vuorokaudessa vai umpiväsynyt mama? Valivali, anteeksi.

En kyllä ihan kokonaan pistä Lennin yörettelöintiä nälän piikkiin. Viime yönä jätkä KILJUI unissaan ja vehkasi ja ähki. Kumma kyllä, nyt ei herännyt kokonaan vaan jatkoi. Taisi olla vaan jo itsekin niin väsy.

[b]Pajuska ja Pi-Ki[/b], jospa se hulinointi johtuu tosta Eemeli-nimestä? Kun Lennin toinen nimi on Eemeli ja eikös Artustakin ollut lähellä tulla Eemeli? Jaksamista teillekin yövalvomisiin!

[b]Aurora[/b], tsemppiä Oliverin maitolakkoilun kanssa. Meillä alkoi pullo taas kelvata, kun vaihdoin Aventin pulloon, josta maito tulee hitaammin. Ennen huoli Nuk:ista hyvin, mutta kai alkoi tulla rinnoista hitaammin ja tottui siihen tahtiin tai jotain. Tää ei kyllä varmaan toimi Oliverilla samalla tavalla, kun on korviketta saanut enemmän. Ja joskus, kun Lenni on karjunut pullolle, oon kantanut sylissä ja samalla syöttänyt. Se tepsii myös, mutta käy aika paljon hartioille! Me ollaan muuten kanssa menossa elokuussa Pikkudelfiinien uintiin. Mistä oot löytänyt Oliverille lahkeellisen uikkarin vai onko teillä se pikkudelfiinien oma (sikakallis)?

[b]Poppis[/b], nyt munkin on pakko lähteä ostamaan vesimelonia :-) Meillä muuten muuttui suunnitelmat (ks. Turkutreffi-pino), joten jos ehdit treffata perjantaina, niin ilmoittele!

[b]Han[/b], mua nauratti sun vessassakäymislaiskuus :-) Mä jaksan kyllä vessassa käydä, mutta millään en viitsi tehdä itselleni päivisin kunnon ruokaa. Pitäisi ajatella vähän enemmän Lenniäkin, ja syödä lounaaksi muutakin kuin suklaamuffinseja. Vai kasvaiskohan toi hyvin pullavitamiineillakin?

Mistä tulikin mieleeni [b]Gallup[/b]: Kuinka moni jaksaa laittaa itselleen terveellistä, kunnon ruokaa silloinkin, kun mies on töissä? Olenko mä ainoa, joka syö kunnon ruokaa vasta iltaseiskalta?

[b]Sara[/b], mulla ei oo pidätysongelmia, mutta oon huomannut, että öisin kun nousen syöttämään Lenniä, mulla tulee ilmaa emättimestä. Samalla tavalla on tosin joskus ennen synnytystäkin ollut sekstailun yhteydessä, jossain tietyssä asennossa. Mutta siis synnytyksen jälkeen niin käy muutenkin, oikeastaan vain silloin kun oon ollut pitkälläni ja nousen ylös. Mä oon kanssa ajatellut, että toi " vaiva" poistuu, kun jaksais ahkerammin treenata alakerran lihaksia.

Nyt mä taidan nauttia kupposen kahvia ihan rauhassa, kun kerrankin poitsu vetelee kunnon päikkyjä!

Kesis ja Lenni 3,5 kk

Vierailija
13/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo nukkuu vieläkin, 2h tulee pian täyteen!!! :OOO

Kesiksen ruokaG: en tee itselleni koskaan mitään ruokaa päivisin. Syön jotain edellisen päivän ruokia tai jotain puuro/mysliä jne. Oon siinäKIN asiassa laiska :p Käytän aikanai mielummin tällaiseen tärkeään toimintaan, kuin netissä surffailemiseen. No oon mää tänään onneksi saanut muutakin aikaiseksi tässä Sampon unien aikana.

Nyt haen kupin kahvia, katostaan, ehdinkö sen juoda ennenkuin S herää...

Lörppö-Han

Vierailija
14/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AsumisG: Tällä hetkellä asutaan rivitalokaksiossa, oliskohan jotain 60 neliötä. Mutta raksa pyörii eli toiveissa olisi päästä muuttamaan omaan kotiin jouluksi kunhan talo valmistuu. Sitten onkin neliöitä jo162 ja kokonaispinta-alaa 181. Valmistumassa on 4mh:n talo+ muut huoneet siihen päälle. Kyllä odotan innolla, että päästään muuttamaan tästä ahtaasta asunnosta.

RuokaG: Täytyy myöntää, että en jaksa laittaa ruokaa jos olen yksin. Tämä meinaa sitä, että saatan olla muutaman päivänkin leipä linjalla, kun mies on poissa kotoa. No, jos useamman päivän on poissa niin olen kyllä pakottanut itseni tekemään jotakin lämmintäkin ruokaa. Tosin salaatit olen todennut käteviksi myös miehen työssäoloaikaan.

Joona nukkuu nyt jo toista tuntia aamupäikkäreitään. Tosin rattaista heräsi ja ei siellä enää tunnin jälkeen suostunut nukkumaan, mutta heti miten nukahti sitten tuohon lattialle matolleen :-)

Sara mulla ei ole varsinaisia pidätysongelmia muuta kuin sen ilman kanssa. Tosin onneksi ilmavaivat eivät ole olleet kovin pahoja. Kovasti olen yrittänyt jumppailla lantionpohjanlihaksia, jotta kyseinen vaiva häviäisi. Ja olen kyllä huomannut etteivät lihakset kyllä missään parhaassa kunnossa enää ole. Geisha-kuulia saa netin kautta tilaamalla sekä esim. instrusta (jossa myös sit maksavat) ja halvemmalla löydät esim. erotiikkakaupoista. Googlettamalla geisha-kuulan löydät tietoa käytöstä ja tilauspaikkoja. Itse olen kovasti pohtinut niiden hankkimista mutta en ole vielä aikaiseksi saanut.

Useammalla enskavauvalle ilmeisesti huonoja öitä ollut. Meillä kyllä vieläkin toistaiseksi yöt nyt pysyneet kuosissaan jo yli viikon. *kop,kop* Ystävän kanssa juteltiin, jolla puolivuotias tenava niin heillä oli yöt menneet parilla syötöllä siihen asti kunnes oli aloittanut kiinteät mukaan. Päivällä syöttövälit kuulemma normaalit, mutta yöllä heräilee nyt tunnin välein tankkaamaan vaikka saa illasta vellit ja lisäksi vielä maitoa. Oli sitten jostain lukenut, että kiinteiden aloitus voi sekoittaa jotenkin yörytmit uusiksi. Saa nähdä kuinka käy sitten omalla kohdalla.

Sitten omaan ongelmaan. Eli aina sen mukavimman S:n jälkeen meikäläisen alapää on laajemmalta alalta todella kipeä. Itse S:n aikana ei mitään ongelmia mutta vuorokausi siitä eteenpäin on todella hankalaa. Joonan kantaminenkin aiheuttaa kipua alaosastoon. Mietin, että johtuisikohan tuokin ongelma heikoista lantionpohjanlihaksista vai onkohan emättimeen tai jonnekin jäänyt jokin huomaamaton repeämä, joka nyt aiheuttaa ongelmia?

Jahas nyt taitaa pitää lähteä ruuanlaittoon, kun on mieskin kotona :-)

-Ninca ja Joona 2+kk-

Vierailija
15/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä uusi ihminen! =D Nukuin 3 tuntia, aah! Tai en siis ihan koko aikaa nukkunut, mutta olin sängyssä silmät kiinni :) Ja voi kuinka hyvää teki!!! Ihanainen rakas siskoni on tuomassa Arttua kohta takaisin, niin en nyt tämän enenmpiä vielä kirjoita. Olitte kovasti keskustelleet vaikka ja mistä, joten palaan illemmalla, että voin kunnolla keskittyä.

AURORALLE kuitenkin: Luulen, että tämä kuumuus voi vaikuttaa Oliverin syömättömyyteen. Ei itseälläkään oikein helteillä nälkä ole - ainakaan niin kova, kuin norm. ;) Onko tuota siis pitkään jatkunut??? Ja mä en kyllä tiedä, auttaako varsinaisesti korvikkeen merkin vaihto (no, voihan sitäkin kokeilla), mutta nuo Kaksosmamman ja Olivian (olikohan niccit oikein??) vinkit oli mun mielestä hyvän kuuloisia - eli kokeile velliä ja korviketta korkeintaan huoneenlämpöisenä. Meillähän Arttu ei tykkää yhtään lämmitetystä maidosta enää, paitsi jos on ehtiny kova nälkä tulla. Eli huoneenlämpöisenä yleensä tarjoan. Mutta meilläkin selvästi " maidonhaluisuus" nyt vähentynyt, mutta kiinteitä menis enemmän. Maitoa menee kuitenkin kiitettävät 800-1000ml/vrk, joten ei onneks hätää. Mutta koita noita vinkkejä, jos se auttaisi? Minäkään en muuta oikein osaa sanoa...

Nyt pukemaan, kun yökkäri päällä vielä hillun.

Pi-Ki ja Arttu kohta 4,5kk

Vierailija
16/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]---siis vellin kyllä meillä lämmitän! Tuntuis yököltä itestäkin syödä kylmää peruna-porkkana-velliä... ;)

Hei! Tuli deja vu -- oonko nähnyt unta, vai neuvonut jo sulle (tai jollekin muulle), että maito viileämpänä..? No, sori jos oon, ja toistan itseäni! =) Muisti pätkii toden teolla...

Vierailija
17/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt kunnolla keskittyen juttujanne lukemaan :)

Oi, AURORAN perheellä on oikein kunnon kokoinen talo! :O Siellä sitten voipi eksyä välillä itä- tai länsisiipeen, heh! =) Ja mahtuu vaikka enempikin lapsia asustelemaan ;) Ja hei, nyt kun luin muutkin jutut nopeesti, niin POPPIKSEN neuvoma maitojauheen sekoitus ruokaan kuulosti myös tosi kokeilemisen arvoiselle!!! Samoin HANIN ehdottama nokkamuki! Ja jos teet sosetta ite, niin kokeile tosiaan laittaa maitoa siihen sekaan, tai sit teet kaupan soseista vaan litkua, ja laitat siis niihinkin. Ja jollei millään suostu maitoa juomaan, niin koita tarjota vettä, että sais jotain nestettä¿mutta toisaalta se sitten ainakin vie tilaa maidolta¿Ääh! Tämäkin oravanpyörä!

Kuinkas MAMMIKSEN ja Oonan suhailut keskustaan onnistui julkisilla?

POPPIS, siis täh?!? Eikä, että joku ihan tosissaanko oli tollasen alotuksen sinne tehnyt??? :O Siis mitä se isä sitten lapsensa kanssa voi/saa kyseisen tyypin mielestä tehdä? Omituisia ihmisiä maailma pullollaan¿ Ja sama homma ¿ en minäkään meillä saa Arttua yhtään niin riemukkaasti nauramaan, kuin mies saa =) Ja munkin mielestä se on niin ihanaa katottavaa!

HAN, syökö Sampo siis joka heräämisellä? Koska jos, niin se luultavasti helpottaa, kunhan kiinteitä aloittelette, kuten itekin arvelit. (Ja niin minäkin luulisin..?)

SARA, kyllä mullakin hieman pidätysongelmaa oli aluksi, tai siis vessaan tosiaan piti päästä saman tien, kun hätä yllätti. Eli kai se jotenkin tuonne peräsuoleenkin vaikuttaa, kun muutaman kilon työnnät ¿tavaraa¿ ulos viereisestä reiästä ;D Ja mullakaan ei pissapidätys-ongelmaa ole ollut (pari kertaa aivastaessa synnytyksen jälkeisinä vkoina saattoi muutama tippa lirahtaa..), mutta selvästi peräsuolen toimintaan vaikuttanut enempikin :O Samoin kuin tuntuu, että ummetusta tulee helpommin. No, on se pikkuhiljaa tästä paremmaksi muuttunut, jospa kohta pääsis normalisoitumaan :) Ja geisha-kuulia saa ainakin ihan noista seksi-kaupoista (meilläpäin esim. Hot Lips). Kannattaa ostaa sellaset, missä on silikoninen naru (jos narulliset otat, niitä kai on ilmankin?), koska minä tyhmä pihistin ja ostin puuvilla-naruilla, ja onpa kiva niitä sitten hinkata ja puhdistaa käytön jälkeen¿ Eli silikoniset on hygienisemmät. (Jos meet liikkeeseen paikan päälle, niin myyjä osasi ainakin mulle esitellä ja kertoilla niistä hyvin, vaikka mies sattuikin olemaan ¿ ja suositteli silloinkin niitä silikonisia, mutta pihi-Pi-Ki olin¿mur!) En tosin oo synnytyksen jälkeen niitä käyttänyt, kuten en tamponiakaan ole ¿uskaltanut¿ käyttää, mutta nyt täytyy varmaan taas kokeilla. Muistan niin harvoin muutenkin niitä lihaksia treenata. Kävin tosiaan gynellä, ja kun sain jo toistamiseen varmistuksen, että tuolla on kaikki kunnossa, niin uskaltaa varmaan jo tamponejakin käyttää¿ Outoa sinänsä, että ässäily on ollut ok, mutta tamponia en halua sinne laittaa ;) Kai oon alitajuntaisesti pelännyt jotain tulehdusriskiä, mitä ei varmaan edes ole¿

KESIS, teit ihan oikein, kun otit iltapullon takaisin. Ei ne nla-täditkään jumalia ole. Päinvastoin tuntuu niin hassulta lukea näistä eri pinoista, kuinka erilaisia ohjeita voikaan eri neuvolat antaa! Toisia kehotetaan ottamaan puurot ja muut jo 3-kuisena mukaan ¿ toisille vasta 6kk, toisille ei suositella velliä ollenkaan, toisille sitä tuputetaan jo viim. 3-kuisena jne. jne. Eli itse me tiedetään, mitkä keinot omissa perheissämme ovat parhaita :)

Ja olipa kiva, kun vielä muistit tuon, että Artusta tuli melkein Eemeli =D Oon vähän katellinen, kun toisilla on noin hyvä muisti, ja itse en muista edes oikeaa viikonpäivää, mitä eletään¿ :/ En tiedä mikä auttais, että saisin muistin vähän paremmin toimimaan.

Ja G: et tosiaan ole ainoa, joka syö kunnon ruoan vasta illalla ¿ täällä yksi ilmoittautuu siihen pahatapaisten kastiin! Välillä syön, jos edellispäivän ruokaa on jäänyt yli, eikä mies ole ottanut sitä töihin evääksi. Ja joskus harvoin teen puuron tai pinaattikeiton, mutta muuten elän kaikella huonolla, esim. just keksit ym. menee¿ Tai jos lähetään liikenteeseen, niin liian monesti tulee esim. Hesburgerissa poikettua¿ (Kirottu paikka sekin!) Pitäis yrittää ryhdistäytyä tuossakin, kun tämä paino tuottaa muutenkin hankaluuksia. Oon vaan vannonut itelleni, että kunhan kodin saan kuntoon ja tavarat paikoilleen, niin onhan mulla sitten aikaa¿ ;D

NINCA, onko sulla ollut jo jälkitarkastus? Jos on, niin varaa ihan gynelle aika, jollei kipu häviä ¿ kannattaahan se käydä tarkistuttamassa. Onko se ihan kipu-kipua, vai kirvelyä? Ja onko mitään vuoto-ongelmia? Itellä on tullut synnytyksen jälkeen uutena (ja omituisena) ongelmana välillä ässäilyn jälkeen outo pieni kirvelevä-tunne tuolla alhaalla. Siis ei sisäpuolella, vaan niin kuin ihon pinnassa. Oon ajatellut, että se liittyy jotenkin siihen välilihan leikkausarpeen, ja kun se on niin pientä ja suht¿ harmitonta kirvelyä, niin olen antanut olla. Mutta jos jatkuu vielä pitkään, niin kai siitä sitten täytyy käydä lääkärillä kyselemässä. (Huonomuistinen kun olen, niin en nyt muistanut gyneltä asiasta kysellä¿)

Mitenköhän Oliverin maitotilanne tänään? Paljonko on tähän asti päivän saldo?

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan kaverin lapsen synttäreille. Huomiseen! :)

Pi-Ki

Vierailija
18/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa näin nyt omanapaista tekstiä, kun en ole vielä oikein päässyt teidän juttuihin mukaan. Nyt kuitenkin sain värkättyä (toista kertaa!) vauvan kantoliinaan, joten on kädet vapaana kirjoittamiseen.

Tänään on ollut mukava päivä, kun poitsu nukkui hyvin ja heräsi vain kolme kertaa syömään: puoli kahdelta, puoli neljältä ja kuudelta. Toissa yönä poitsu söi tosi tiheästi alkuyön ja kitisi syöttöjen välit, jolloin meidän yöunet jäivät tosi lyhyiksi. Tuo heräily ei minua niin kamalasti häiritse, kunhan saan nukuttua syöttöjen välit.

Poitsun silmä rähmii ja suussa on sammasta :-(. Yritettiin tänään käydä neuvolasta molempiin vaivoihin reseptit, mutta neuvolan täti oli unohtanut pyytää reseptit lääkäriltä. Noh, huomenna uusi yritys. Maanantaina saatiin neuvoksi huudella pojan suuta aina syönnin jälkeen, jos se auttaisi sammakseen, mutta homma ei ole kovin yksinkertaista, kun poika joka toinen kerta sammahtaa kuin saunalyhty heti, kun on saanut vatsansa täyteen. Enhän nyt voi nukkuvan suuhun ruveta vettä kaatamaan!

Asumisgalluppiin: Me asutaan 70 m2 vuokrakolmiossa. Koko perhe koisailee toistaiseksi isommassa makkarissa, vauva pinniksessä ja me omassa sängyssämme. Pienempi makkari on sekalainen kodin ja vauvanhoitohuone. Ruokagalluppiin: Onneksi mies on vielä pari viikkoa isyyslomalla, niin ruokahuoltoni on turvattu! Mies tykkää kokata ja laittelee minulle sapuskat. Kunhan mies tuosta lähtee töihin, niin voi olla, että lounaat koostuvat lähinnä tähteistä. Pitäisi kyllä jaksaa syödä, että maitoa riittää. Toistaiseksi synnytyksestä jäi kyllä ylimääräiset yhdeksän kiloa, joilla varmaan jonkin aikaa pärjää. :-)

Miten muuten olette julkistaneet lastenne nimet? Oletteko odottaneet nimiäisiin/ristiäisiin? Me ei kasteta poikaa, mutta nimiäiset ajateltiin pitää jossakin vaiheessa. Nimi on kuitenkin jo päätetty ja sitä käytetäänkin keskenämme, mutta kenellekään ulkopuoliselle ei olla nimeä vielä paljastettu.

t. pikku-Juska ja poitsu 12 pv

Vierailija
19/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset kaksosmamma, olivia, han, piki ja muut kommentoineet!=)

Olen kokeillut kylmää maitoa, lämmintä, huoneenlämpöistä, nokkamukista, lasista, tuttipullosta. Selällään, kyljellään, puoli-istualleen, sitterissä ym syöttäen. Mutta EI!=( Nukkuessa juo mutta ei koko pullo9llista kuten ennen, tajuaa jossain vaiheessa että " hei, mitä mä teen? Juon maitoa??" Ja myöskään velli ei mene alas, eli ei maito, vesi eikä velli! Nania juodaan, ja en ajatellut vielä vaihtaa koskei mikään nestemäinen kelpaa.

Soitin neuvolaan ja passitti lääkäriin. No, tänään sit oltiin Pikkujätti lasten lääkäriasemalla. Lääkäri sanoi ettei syytä huoleen vielä, määräsi kalsiumjauhetta ja rypsiöljyä. Eli rypsiöljyä 1-3rkl päivässä josta saa tarvittavan rasvan kasvamiseen ja kalsiumin luustolle jauheesta. Sanoi että soseissa vettä puolet eli no panic! Sanoi että kokeilkaa muutaman kerran aina päivässä tarjota maitoa jotta alkaisi huolimaan, mutta 5dl riittää päivässä tän ikäiselle. Aamupuuro aamulla, päivällä kasvissose lounaaksi ja hedelmäsose päivälliseksi ja illalla iltapuuro. Ja yöllä sit huijataan juomaan maito, niin se riittää koska puurossa myös maitoa. Ja ois tietty hyvä että päivälläkin jossain välillä ottaisi, mutta tän ikäiselle ei kuulemma enää pakko, kunhan kalsiumin saa, se on tärkein juttu=) Eli sit vaan annan sosetta enemmän jos ei maitoa huoli, pitäis maitohaluat kasvaa luonnollisesti taas jossain vaiheessa!

Kesis, uikkareita löytyy prismasta ja cittarista (finnwear) 11,90¿. Olithan se muuten sinä joka kyselit?!

Nyt ei muuta, huomenna tulee meidän kauan odotettu biljardipöytä ja se huone minne se tulee oli vielä viikkoa sitten muuttolaatikoita täynnä (heh.. ei olla asuttu kun " vasta" vajaa vuosi). Ja nyt pitäis saada se tip top kuntoon. Eli loppusiivouksen pariin....

Aurora & Oliver

Vierailija
20/43 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuh. Mies on työkeikalla Raumalla ja tulee vasta huomenna..Mun tekis mieli jutella jollekin, mutta hiljaista on täällä..Emiliinakin nukkuu..heh.

Mun äiskä siirrettiin perjantaina taas kaupunginsairaalaan kun halusivat sen TYKS:stä pikaiseen pois sen sydämentahdistimen laiton jälkeen. Kävi ilmi, että se virtsatietulehdus on levinnyt munuaisiin ja huonolta näyttää. Lääkäri soitti tänään iskälle, että tosi pahalta näyttää. Äiskä ei oo herännyt nyt kolmeen päivään. Risperdal lopetettiin neljässä päivässä. Iskä kävi nyt illalla sairaalassa ja lääkäri vaan mutisi, että vakavaa on.

Iskä jutteli jo varojen siirtelystä ja perinnöstä ym. Kun mullahan on 3 sisarpuolta, josta kahta en oo koskaan nähnytkään. Ja se yks sisko vielä siellä Järvenpäässä. Tuntuu vaan niin epätodelliselta kaikki. Miettiä, että Emiliina ei koskaan saa tuntea toista mummia..Että mä joudun kasvattamaan Emiliinan ilman mun äidin ihania ja joskus ärsyttäviä neuvoja ja tietämyksiä. Eihän äiti VOI jättää mua?! =/

Mä yritän vielä pysyä positiivisena..muutamat lähipäivät varmaankin näyttävät suunnan minkä äiskä ottaa..Mä en usko oikein sellaiseen " varaudu pahimpaan" -juttuun. En mä usko, että sellaiseen voi oikein varautua.

No joo..eiköhän tää taas riitä..Sori, että mä taas siitä mamasta..

t. epätavallisen vaisu poppis