Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen opettaa historiaa? Ja vielä yläasteella?

Vierailija
17.07.2007 |

En voi tajuta. Yhden kaverini muija on just tollanen yläasteen hissan ope. Kai sekin on käynyt jotain koulua ja silti tollasessa paskahommassa. Ei kai ketään sen oppilasta voi edes oikeasti kiinnostaa. Säälittää tollanen jämähtäminen kun luulis että sillä koulutuksella saisi muutakin hommaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että muistaa niin paljon joskus muualta lukemaansa asiaa, että pystyy puhumaan sitä sitten tunnin ajan.

Inhoan, jos opettaja teettää jotain tehtäviä. Haluan vaan kuunnella passiivisesti ja lukea sitten kotonani kokeeseen.

(Valmistuin juuri DI:ksi ja en sielläkään sietänyt tuommoisia aktivointitehtäviä.)

Vierailija
2/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että ketä kiinnostaa. Historia oli mun lempiaine koulussa ja tykkään lukea kirjoja joiden kautta siitä tulee elävämpää...

hahahaaaaa, assari yrityksen tärkein henkilö! hahahhahaha

tuolla kommentilla varmaan kuitattu sun palkankorotukset. Totta et monet sihteerit vaihdettu assareiksi ja kaikki sen tietää et on vaikka minkälaista kynsienviilaajasihteeriä ihan oikeasti. Mutta totta myös, jos ihan tosissaan, niin hyvä sihteeri/assistentti on kullanarvoinen. Niitä on vaan todella harvassa. Sellaisia jotka on täyspäisiä ja jotka osais edes jotenkin arkistoida, pitää aikataulut järjestyksessä, kirjoittaa muistioita jne. Ei se silti sitä businestä tee se sihteeri/assistentti, vaikka kuinka hoitais ns. vaativampiakin järjestelyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että av:lta irtoaa näin monta hissanopea. Mä muuten luen kampaajalla tosi mielelläni seiskaa, kun kotiin en kehtaa sitä tilata :)

Vierailija
4/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

posket hehkuen Kaari Utrion ja Ursula Pohjolan-Pirhosen historiallisia romaaneja ja ikivanhoja Linna-sarjoja, mutta koulun historian opetus tuntui minusta tappavan tylsältä. Minunko kohdalle ne kaikki huonot opettajat sattuivat?

Vierailija
5/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä myös assarina. Ja juu, pidin molemmista töistäni.

Toivottavasti et ap siirrä tuota epähistorillista asennetta lapsillesi vaan suot heidän villiintyä historian opiskelusta:)

Aurinkoista kesää!

Vierailija
6/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia on mielettömän kiinnostava aihe!

Aluksi kiinnosti lähinnä antiikin aika, sitten keski-aika ja nyt olen laajentanut uteliaisuuttani 1800-1900 -luvun Suomeen (voi Väinö Linna minkä teit!). Mitäköhän seuraavaksi? :)

Vierailija
7/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs itte teet työksesi? vai ehditkö töihin tuolta toisten säälimiseltäsi laisinkaan?

Vierailija
8/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla on tätä naista vastaan?

Ihan vaan tiedoksesi, että hissan opet on koulutukseltaan FM, vähintään, jos siis ovat päteviä. Suuri osa hissan lukijoista valmistuu opettajiksi. Loput toimittajiksi, hallinnollisiin tehtäviin, kuka mihinkin. Kukin kiinnostuksensa mukaan.

t. FM, historia, opettaja ei kuitenkaan ollut se mun kutsumus.

Vierailija
9/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sun työ, kerropa mitä se on. katsotaan ketä se kiinnostaa..

Vierailija
10/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai osuiko omaan nilkaan? Kysyin ihan oikeasti kun kaveri ja se hissan ope tulee kylää niin olis kiva vähän tajuta ettei sano mitään hölmlä.

Ja mä olen johdon assari. Enkä häpeä tai sääli. Olen tavallaan koko firman tärkein henkilö. Monet jutut olis ihan sekaisin ilman panostani.

Vierailija
11/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun suhtautumisesi kertoo lähinnä sivistymättömyydestä ja siitä että et itse ole tippaakaan menneisyydestämme kiinnostunut.

Vierailija
12/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu, tyylikäs, menevä, mielenkiintoinen kaverini on yläasteen hissanope. on vielä scifi-hörhökin ja harrastaa itämaista tanssia. Todella mukava ihminen, liian harvoin vaan nähdään.

Eräs toinen tuntemani ihana, fiksu jne. ihminen on lukion hissanope. Että siihen malliin :)

Vierailija
13/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko kenties niitä, joilta historian tarjoama sivistys menee yli hilseen? Ja kuvitteletko, että jos sinua ei kiinnosta, ei ketään muutakaan voi kinnostaa?

Minun miehenipä opettaa historiaa kymppiluokkalaisille ja työelämätietoutta amiksessa. Revi siitä, jos se on mielestäsi kamalaa.

Vierailija
14/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksupoika siis.. :)

Vierailija
15/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua esimerkiksi.

Lisäksi historian tuntemus on tarpeen niillekin, joita se ei kiinnosta, mutta joita yhteiskunta, vaikuttaminen, (kv-)politiikka, kauppa, laki ja nii nedelleenk iinnostaa. Kas kun nykyiselle maailman ja yhteiskunnan tilanteelle on syy ja se syy on yleensä menneisyydessä,sen tavoitteissa ja sattumissa. Kun tietää mistä on tultu, on helpompi ohjata (ja usein, vaikkei aina, arvata) tulevaa kehtystä.

Minäkään en tosin ole hissanope. Historia nimittäin kiinnostaa, mutta ne kersat ei.

Vierailija
16/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraa assari aikaasi ja sääli muita vähemmän, niin tiedät enemmän:)

t. yksi yläkoulun hissanope, joka taitaa olla näin siviilissä vähän ittumainen.

Vierailija
17/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehtoreiden työtä, ei suinkaan assareiden.

Vierailija
18/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka on kohtuullinen ja tulee säännöllisesti. Myös kesäkuukausina, jos on virka.

TOki yläasteikäiset lapset on kauheita, mutta joillekin sekin sopii ja jotkut nimenomaan haluavat vaikuttaa nuorten kasvuun ja kehitykseen tuona aikana, jolloin he ovat vaikutukselle alttiita, jolloin kasvatuksella on suuri merkitys heidän tulevaisuudelleen - ja jolloin moni ei siihen pysty.

Joten ei opettaja mikään " paskahomma" ole ei edes maisterille - sehän siihen pätevyysvaatimuksenakin.

Vierailija
19/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, aivan kun jossain yläkoulussa mitään lehtoreita olisi...

heko heko. miksi ei voi vaan sanoa että opettaja. mä en tosiaan tajua tollasta brassailua. opettaja mikä opettaja.

ap

Vierailija
20/36 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sun kanssa, ap. Toistan kysymykseni: mitä sulla on tätä naista vastaan?

Alemmuudentuntoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi