*** Jouluisten Tiistai ***
Kommentit (7)
Huomaa, että on lomalla, kun koneellekin kerkiää nyt vasta ;-)
Mieli on maassa, niinkuin monella muullakin tuntuu olevan :-( Syitä on monia ja isoimpana edellisen elämäni lasten isä, avioerosta yli neljä vuotta ja silti joudun tän ihmisen kanssa vääntämään asiat rautalangasta ja silti saan lokaa niskaan vieläkin, lapset tilanteesta kärsii. Mutta vaihtoehtojakaan ei ollut, halusin eron ja lopulta uskalsin tehdä sen, kaikesta kiristyksestä, uhkailusta yms. huolimatta, enkä sekuntiakaan ole katunut, ikinä!
Eilen illalla joku pikkuruinen potki mahaa hetken, ihana tunne, ja kun ei koskaan voi olla tyytyväinen, niin tulis lisää vaan ja voimakkaampina.
Lapset asettuneet lomiltaan ja meillä taas hulinaa, nuorimmainen tosin kränää koko ajan, liekö hampaat, univelat vai mikälie syynä. Pientä uhmaakin tuntus olevan, hän oppi juur käveleen muutama viikko sitten ja pitis aina mennä eri suuntaan kun muut;-)
No jatkan tässä hommia..
Ponnari ja itu 18+4
vähän parempaa tänne päin....
eilen mies haki kotia meidät...juteltin sitten lapsen käytyä nukkumaan ja puhuimme ja puhuimme...hyvä niin.... nyt ainakin tietää mies miten paljon anoppi minua on satuttanut ja miten pahalta se minusta tuntuu jne...
ja itse tajusin et nyt on niin et se anoppi on saanut nämä riidat meille...ja käyttäytymiset... mua saa nähdä tuleeko viellä anopin kanssa välit takas vai ei....
kurjia tuommoset enkä ite sitä haluaisi et näin on,mut....
no se siitä....
ihanaa kun pikkuinen myllertää kovast jo masussa-tulee niin hyvä olo....kaikki vaan sanonu et missä se lapsi siel mahas on kun masua ei juurikaan ole ja se paino ei vaan nouse vaik kuin yritän....
mut nyt hommia tekemään...
manja ja masuasukki 18+5
Hui... tänään on SE päivä.. eli rakenne-ultra!:)
Koko viimeyön näin unta että olin ultrassa ja kaikki värit näky siinä selvästi. Vauva oli tyttö ja ihan isoveljensä näköinen. Hassuin juttu siinä unessa oli et tää ultrauspaikka oli paikallisen kodinkoneliikkeen varastohuoneessa..(!!!) :D No, tyttö se ei kuitenkaan ole, poikafiilis on ollut alusta asti :) Eli sukupuolen aion kysyä. Päätin eilen et makaan siinä pöydällä vaikka niin kauan, että sukupuoli näkyy varmasti :) Harmi et mies ei pääse työkiireidensä takia mukaan.
Potkuja tuntuu lähes jatkuvasti, että sen takia en hermoile, mut jos sieltä löytyykin jotain poikkeavaa ja joudun kuulemaan sen yksin ilman miestä, niin se huolestuttaa. Meillä suvussa on niin paljon kaikenlaisia " vikoja" , varsinkin luustossa, itseni mukaanlukien.
Mut murehditaan sitten jos sen aika tulee! :)
Poika oli mennyt jostain syystä yönaikana alakerran sohvalle nukkumaan, oli varmaan liian kuuma omassa huoneessaan.. täytyypi mennä herättelemään se.
Lauraazia 20+2
.. Ja kaikki niin hyvin kuin voi olla!! :) Eli ei mitään poikkeavaa ainakaan tällä reissulla todettu. Oon niin helpottunut!! :) Kova oli vauva liikkumaan, piti polviaan melkein suussa, eli aika kippurassa oli. Laskettu aika pysyi samana, kätilön mukaan pitkä ja hoikka vauva (kuten isoveljensäkin syntyessään). Napanuora kulki jalkojen välistä ja jalat oli koukussa, joten sukupuolta oli vaikea nähdä, mut kätilö sai vauvan jotenkin käännettyä ja oli melko varma että siellä prinsessa köllöttelee.. Ainakaan mitään vehkeisiin viittaavaa siellä jalkojen välissä ei ollut :) Kyllä sen omilla silmilläkin erotti, että tyttöhän se siellä.. Mut odotellaan nyt sinne joulukuulle :)
Sen verran innoissani olin, että oli pakko pistäytyä h&m:llä ostamassa vähän vaaleanpunaista :) Saahan nuo annettua eteenpäin, jos niin sattuu että poika tuleekin.
Nyt jatkan hehkuttelua tuolla köökin puolella! :)
Lauraazia ja samat viikot
Hienoa että kaikki oli hyvin!!
Samoin Manja..hyvä että saitte miehen kanssa puhuttua! Kyllä se siitä pikkuhiljaa, pääasia on että saa asiat puhuttua eikä niitä vaan jätetä taka-alalle muhimaan seuraavaa riitaa odotellessa!
Masumies potkii jo aikast tiheään ja ihan selkeästi!! Tosi tosi kiva!! Liitoskivut vaan kiusaa aika ikävästi ja aika paljon..just sanoin miehelle et kiva tietää että seur. 20vko:a on viel tätä ;)
Oltiin tyttöjen kanssa seikkailupuistossa tänään koko päivä ja että voi ihminen olla nyt väsynyt!! Piti mennä oikeen pötköttään ja pyytää mies tekeen ruuan. Unta en kerenny saamaan kun kaks lasta hyöri ympärillä mut sai edes olla vaan! Reissu oli muuten tosi kiva mutta 4v:n kanssa oli taas se perus 30min tappelu ruuasta. Eräs äiti kävi sanomassa lähtiessään että teillä kiva rauhallinen ruokahetki. Tie sitten oliko sympatiaa vai vihaa ;D
Huomenna pääsen kaverin ja hänen vauvansa kanssa kaksin ostoksille, ihanaa. Hetken lepo kaikesta hyörinästä tekee terää! Ukki raukka saa vallan olla lomallansa lastenvahtina..(hoitaa veljen lapsia tyyliin joka päivä ja sit mä menen viel ja pyydän kanssa..hyi mua!)
Nyt ei jaksa ajatella enempiä, jospa menis kattoo telkkarista kaikki tyhjänpäiväset sarjat kun 2v kattoo pikku kakkosta ja 4v lähti isin kanssa hakeen seinätarpeita mammalasta
masu 20+4
Uskomattomalla nopeudella nämä viikot pyörii eteenpäin,juurihan mä olin pää pyörällä yllätysplussasta ja nyt on sitten jo puoliväli. Menisipä seuraavatkin 20 viikkoa yhtä nopeesti.
Pikkuinen liikkuu jo kovasti heti kun rauhoitun paikoilleni,touhun keskellä ei liikkeitä vielä huomaa/tunnu.
Pääsärky on onneksi pysynyt poissa,mutta väsymystä on sitten senkin edestä. Ilman päikkäreitä en pärjää ollenkaan. Taitaa olla turhaa toivoa,että tässä raskaudessa tulisi lainkaan mitään energisempää vaihetta.
Mulla alkoi edellisessä raskaudessa liitoskivut jo ennen puoltaväliä,mutta nyt ei onneksi tuota vaivaa ole vielä ilmaantunut,vaikka olin ihan varma,että tällä kertaa ne alkavat vielä aikaisemmin.
Nyt pitäisi keksiä jotain kivaa tekemistä tuolle 3,5 vuotiaalle,ollaan lomareissusta palattuamme oltu vaan kotona,eikä olla edes ulkoiltu,mies on ollut kipeänä ja mä olen vaan levännyt,niin että nyt on kyllä pakko alkaa huomoimaan vähän noita lapsukaisia,ennen kuin ihan tylsistyvät. Taidetaan lähteä uimaan,kun kerrankin on lämmin päivä,vedet on kuulemma kyllä edelleen kylmiä,mutta ei se tuota pikku-uimaria haittaa.
Himpula rv20 tasan
Vauveli jatkaa möykkämistään masussa. Mikä sille nyt tuli, kun ollut niin laiska monta viikkoa ja nyt pitää raivota?
Tänään pitäs suunnata kenkäkauppaan ja käväistään kurkkaamassa myös vauvan sänkyjä ja turvakaukaloita. Ajateltiin, että alesta on ihan hyvä ostaa kaikkea tarpeellista kuten vuodevaatteita ja vaatteita yms. tarpeellista.
Tarttis ostaa myös juhlavaatetta, useat juhlat luvassa, ei vaan löydy nättiä, olisko jollain jotain vinkkiä? Oliko jotain nettikauppoja tiedossa?
Ei mutta kahvin juontiin tässä täytyy suunnata
P-M 18+2 (viikot löyty lopultakin)