Takkaa hankkimassa ollaan. Onko kellään kokemusta
Kommentit (3)
kokonaan luonnonkivilaatoilla päälystetty. Ja tyytyväisiä olemme toistaiseksi olleet.
Takka lämmittää hyvin ja pysyy lämpimänä jopa kaksi vuorokautta parin pesällisen jälkeen joten en oikein ymmärrä edellisen kritiikkiä, olisiko edelliseln aikaisempi takka ollut vain massiivisempi? Takkahan pysyy lämpimänä sitä kauemmin mitä enemmän kiveä siinä on. Toinen juttu on se että takan kuivaminen kesti alkuun todella kauan eli lukuisia lämmityskertoja ja mekin ihmettelimme miksi takka ei lämpene ollenkaan mutta kyllähän se siitä sitten parani ajan kanssa.
Luonnonkivipinta on todella hyvä, koska siitä lähtee kaikki lika näppärästi pyyhkimällä. Entistä tyytyväisempi olen ollut tuohon takan pintaan sen jälkeen kun laitoimme saunaan vuolukivilaatat ja huomasin kuinka hirvittävän hankala vuolukivi on materiaalina nimenomaan tuon puhtaanapidon kannalta. Meillä nimittäin oli alunperin ajatuksena vuolukivitakka.
Tehtaan toiminta rakennusvaiheessa ei sen sijaan ollut ihan moitteetonta. Meille tuli ensin väärät kivet (rapatun takan kivet) ja oikeiden saaminen tontille kestikin sitten aika pitkään. Firma ei suostunut viemään vääriä kiviä pois, eli ne jäivät meidän huoleksemme tontille (paitsi ne verhoilukivet joista olisi saanut hyvän hinnan, mutta ne he tietysti voivät pois). Takan päälyslevystä puuttui hionta yhdestä nurkasta. Lisäksi muurareiden saumausjälki oli TODELLA huonoa ja tökeröä ja laatatkin porrastavat meistä liikaa. Takassa on kahta eri väristä saumauslaastia eivätkä muurarit viitsineet millään tavalla suojata toista laastia laittaessaan toista joten rajat ovat todella suttuiset ja muutoinkin saumausjälki on epätasaista. Laitoimme miehet kahteen kertaan korjaamaan jälkeä ja vielä sen jälkeen halusimme laastinjämät itsellemme jotta saimme itse korjattua mieleiseksemme. Kannattaa siis tiedostaa, että asiakkaalle tehtävä työjälki ei millään tavalla muistuta sitä jälkeä millä tavalla esittelytakat liikkeessä on tehty...
Uuniseppien Sonaatti -uuni korotettuna. Minulla ei myöskään ole pahaa sanottavaa uunin lämmitystehosta vaan hyvin tämä meidän takka ainakin varaa lämpöä. Ja ulkonäkö on kaunis myös :)
Uuniseppien asennusaikataulu vähän petti kun muotokaakelit jäi tulematta ensin. Eli uunin kaakelointi meni sitten useamman viikon päähän sovitusta. Mitään hyvitystä ei tästä tullut, vaikka itse olivat kämmäilleet. No meillä ei toisaalta ollut mikään kiirekään sen kaakeloinnin kanssa, kun ei muutto ollut lähelläkään. Muuten loistava palvelu ja ammattitaitoinen uuniseppä teki hienon uunin. Osasivat myös varautua hieman erilaiseen hormiimme jo valmiiksi tehtaalla.
nätti on ku sika pienenä ja lämpiää nopeasti. Mutta, mutta se kylmenee aivan liian nopeasti:( Toki tämäkin lämmittää taloa, vaan ei niinkuin me ajateltiin.
Kermansaven vastaava takka pitää lämmön pitkään ja näin lämmittää taloa niinkuin takan kuuluu.
Meitä harmittaa kun otettiin Uuniseppien takka, eikä Kermansaven kuten ensin oli ajatus.