Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekö hormonikierukka seksihalut?

Vierailija
16.07.2007 |

Mulle asennettiin hormonkierukka jälkitarkastuksessa tuossa reilu kuukausi sitten. Ennen asennusta mulla oli jo seksihalut palautuneet synnytyksestä ja olin valmis aloittamaan " harjoitukset" miehen kanssa kunhan ehkäisy on kunnossa eli kierukka asennettu. Nyt sitte kierukan vuodot on vähentyneet tiputteluksi ja kk kivuiksi n kerran viikkoon että sitä vuodotontakin aikaa olisi, niin mulla ei ole seksihaluja :-o, ne on kadonneet taivaan tuuliin ja tuntuu että koko alapää olis kuin puuduksissa. Ei vaan kiinnosta yhtään. Ei niinku sytytä yhtään. Normaalisti mä olisin tälläsen seksittömän jakson jälkeen jo puutteessa (4kk ilman) mutta nyt ei tunnu yhtään ees siltä että pitäs saada. Ei ehkä ole pitkä aika vielä, mutta mä olen normaalisti hyvin seksuaalinen ja meillä on aina harrastettu seksiä pari kolme kertaa viikossa, nyt ottaa aivoon kokoajan torjua kun ei vaan tee mieli ja miehelle ei taas riitä se että vain annan hänelle mutten itse halua. Onko mulla vielä toivoa että seksihalut palaa , että kierukka ns asettuisi??? Mulla on kaikki pillerit ja myös minipillerit aiheuttaneet saman + että olen lisäksi järkyttävä hormonihirviö, nyt tuntuu ettei mielialavaihteluita juurikaan ole vaan olen iloinen ja tasainen. Kaikki on muuten loistavasti mutta mä en vaan halua seksiä :-(. Rakkaus kukoistaa, meillä on ihanat lapset, mä saan nukuttua hyvin, harrastan liikuntaa jne....Kokemuksia???

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kierukan aikaan ko. juttua ei ollut, mutta parin synnytyksen jälkeen asennutin uudelleen ja siitä se alkoi. Yleensä ei haluttanut koskaan ja jos halutti niin ei kuitenkaan kostunut kunnolla.

Kierukan poisottamisen jälkeen alkoi halut herätä alle viikossa ja mies juuri eilen sanoi saaneensa tiikerinsä takaisin ;)

Vierailija
2/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan vaikutus on täysin paikallinen, ei aiheuta lihomista, laihtumista, mielialan vaihteluita, haluttomuutta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoi,se toimii paikallisesti.

Vierailija
4/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi siinä lapussa luetellaan kaikkia sivuvaikutuksia kuiten hiusten lähtöä, rasvoittumista, mielialanvaihtelua, masennusta ym. Ei kovin paikalliselta kuulosta eikä mulla ainakaan kohdusta hiukset kasva...

Vierailija
5/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hormonikierukan vaikutus on täysin paikallinen, ei aiheuta lihomista, laihtumista, mielialan vaihteluita, haluttomuutta tms.

Aiheutti mielialan vaihteluita, tai pikemminkin niiden puutteita,

lihomista,

päänsärkyä,

ja ennenkaikkea kamalat hajut alapäähän.

Onneksi pääsin koko kierukasta, kun SAIN VIELÄ KAIKENHUIPENTUMANA KOHDUNULKOISEN!!!!

Vierailija
6/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kierukka on paikallinen.

Vierailija
7/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellää ole sit sellasta kokemusta että olis vaan alussa ollu seksihalut kateissa ja että ne myöhemmin palais?

Musta tuntuu niinku tunto olis kadonnu koko alapäästä ja että " paikat" ei olis yhtään niin herkät kosketukselle kun aiemmin. Lisäks ne langat tuntuu lähes kokoajan tuolla kohdunnapukassa siis normaalissa elämässä, eli napukka tuntuu ärsyyntyneeltä kokoajan. Olen laittanut kaiken sen piikkiin että mun elimistö totuttelee vielä..Mahakivut edelleen jatkuvat ja niitä on aina sillon kun vuotaa verta eli saattaa tuntua parin päivän välein..

Vierailija
8/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni määrä on verenkierrossa, todella paljon pienempi kuin pillereitä käyttäessä.

Tämän takia sanotaan, että hormonikierukan vaikutus on paikallinen.

Vierailija
9/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

euvoa sellaiset, jotka eivät aiheuta haluttomuutta, jos hormonikierukka sitä tekee.

Ja osalle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
10/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten pitää mennä yksityiselle. Yritin terveyskeskukseen soitta eikä sinne saa soittaa kun akuuttiaikoja joihin hormonikierukan vaikutukset ei kuulu, eli vasta kuukauden päästä voin soittaa ajanvaraukseen jonka jälkeen voin saada ajan ei akuutille puolelle..Mä oon kokeillut jo kolmivaiheiset pillerit, vähähormoniset, minipillerit ja mitkään ei sovi, minipillerit noista kaikkein kauheimmat kun vuosin kokoajan, eli menkat kesti kuukaudesta kolme viikkoa!! Tää on mun viimeinen hormoni vaihtoehto joten yritän etsiä vaikka kivenkolosta jonkin kokemuksen että tämä vois tästä vielä iloksi muuttua...

t: ap

Vierailija
11/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

himoja enemmän kuin aiemmin... Kun sain kierukan paikalleen.. niin vapadapuum... mies on ihmeissään

Vierailija
12/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tosin ole kipuja, ei tunn langat, mutta ei kyllä mullakaan tunnu muutenkaan miltään! Ihanaa on se että ei ole menkoja lainkaan, mutta seksihalut on kyllä lähteneet taivaan tuuliin, ei kiinnosta edes itsetyydytys, miehen kanssa puuhastelusta puhumattakaan! En haluaisn luopua tästä menkattomuudesta, ja vallankaan kondoomin en haluais siirtyä, mutta jotain on meilläkin tehhtävä. Mulla on ollut kierukka kohta jo vuoden, joten mä en ainakaan ole innostava esimerkki siitä että halut palautuisivat...Meilläkin seksi on ollut hyvää aikaisemmin, mutta nyt mun kohdalta niin evvk kuin vaan voi olla.

Vierailija
13/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama juttu mulla, edes itsetyydytys ei kiinnosta vaikka ennen on sitäkin tullut harrastettua sillontällön tyydyttävästä seksielämästä huolimatta. Olen ollu aina todella viriili seksielämässäni joten tällänen tunnottomuus on mulle ihan vierasta...Ei iske kipinää yhtään, mikään ei saa mua innostumaan seksistä... :-( Mies haluaa vielä katsoa sen puoli vuotta täyteen, mutta mua välillä epäilyttää että onko meillä avioliittoakaan sillon...

Vierailija
14/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
15/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 4 kuukaudeksi. Samassa ajassa loppui epämääräinen tiputtelu jota kesti kerskimäärin 3vkoa kuukaudesta, muita " oireita" ei ollut.

Nyt kyllä on maistunu taas, ja pillereihin verrattuna ainakin mulla on suurin plussa siinä, että kierukan aikana kostun&kiihotun tsiljoona kertaa helpommin.

Vierailija
16/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä lihonut n. 5kiloa, muttei sekään välttämättä johdu kierukasta.

Vierailija
17/17 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten paljonko vaikutusta sillä on, että raskauden riski on olematon verrattuna aiempaan rytmimenetelmän ja kumien yhdistelmään...

Pelkäsin vaikka mitä sivuvaikutuksia, mutta olen ollut positiivisesti yllättynyt. Pari finniä, turvotusta ja tiputtelua, onhan niitä siinäkin, mutta pelkäsin pahempaa.

Ja seksi maistuu!