Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSkuunSISSIT alkuviikko 29 ma-ke!*

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taa aika vaan menna poksuttaa eteenpain, vaikka valilla tuntuu ettei ollenkaan kulje!

Kuumaa helletta meillapain, ja oon aivan nuutuneen laiskana ollu jo pidemman aikaa... ja jonkinlainen masiskin vaivaa. Kun ei sitten mikaan huvita, ei edes haluta menna minnekaan kotoa!

Puolvakisin pesaisin noita vauvankin vaatteita, niita kaikkein pienempia, etta olis ainakin valmiina! Jos olo nyt muuttuis kun pitais suunnitella muuttoa n. puoleks vuodeks etta aloitettais kotiremppaa...

Huomenna aattelin raahautua omalle gynikselle; vaikka tuo kehoittikin kesakuun tarkastuksessa tulemaan vasta elokuun alussa! Kun kiinnostais kumminkin vauvan koko ja asentokin jo tassa vaiheessa?! Meilla on sanontana taalla etta kun ' astut yhdeksannelle kuulle' on vauva valmis syntymaan, (mulla 15.8) niin silloin lekurilta saan jo sairaalaan meno laputkin jne. Eika siita ole muita tarkastuksia kuin yks lahella LA:ta jos sinne asti paastaan... Meinasivat meinaan molemmat oma ja 4D ultran lekuri etta 1.9 vois olla oikeempi LA...

Tieda sitten miten sitkea Sissi se meilla monottelee...

Muttei muuta uutta meillapain; sarkee paata taa helle, siina kaikki niin ja turvotus on jaloissa sita samaa omaa luokkaansa!

Voikaahna hyvin

-levinia ja Hope rv 31+4-

Vierailija
22/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht lämmin ilma, joskin tuulee jonkin verran..

Tänään tuntuu olevan erityisen " raskas olo" .. Aamuyöllä valvotti närästys ja aamulla postinjakaja herätti puhelullaan klo 8 ja kyseli, olenko maisemissa kun tuo pikalähetyksen oven taakse..

Kolottaa selkää ja vatsaa.. Ei ole hyvä olla.. =( Mutta eiköhän tämä tästä taas iloksi muutu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään varsin kummallinen päivä, heräsin ensimmäisen kerran aamulla jo klo 6 jälkeen. Söin aamiaisen yhtäaikaa miehen kanssa ennen tämän töihin lähtöä. Sen jälkeen menin nukkumaan uudestaan ja nousin vasta klo 11 jälkeen ylös. Edelleen olen aivan nuutunut ja väsynyt. Onneksi nuo meidän lapset ovat jo niin isoja ja niin omatoimisia, että ei tarvitse olla perään kattomassa, saavat syötyä ja tehtyä aamuaskareet ilman äitiäkin. Silti ihmetyttää tämä oma vetämättömyys.

Voi kyllä johtua eilisestä kuumasta päivästä ja siitä, että meillä oli vieraita jo aamupäivästä asti, kun ystäväni tuli lapsineen kyläilemään. Tavanomaiset päikkärit jäi väliin ja touhua riitti. Tässä siis tulos, uskomatonta miten vähästä voi väsähtää.

Olipas Typykällä aika erikonen neuvolakäynti. Terveydenhoitajan on täytynyt kyllä olla todella kovakourainen tai sitten sun supisteluherkkyys on vain alentunut huomattavasti. Karmeeta! Onneksi ei lähtö synnärille tullut kuitenkaan.

Nyt taidan keittää kahvit, kun en jaksa kirjoitellakaan enempää...Jospa piristyisi edes vähän.

Nähdään taas :)

haikarapolska ja neiti masukki 33+2

Vierailija
24/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyseinen satu mieleen tuossa kun aamupäivällä oltiin tytön kanssa lenkillä ;D

Perhe/Synnytysvalmennusta ei täällä meillä järjestetä näin uudelleen synnyttäjillä. Asiasta kyllä kyselin jo alkuraskaudessa neuvolasta, josko oltaisiin päästy, kun itsellä sentään reilut 6 vuotta edellisestä synnytyksestä ja miehellehän tämä on eka lapsi/synnytys. Mutta ei. Silloin muistan kun esikoista odotin tuntui se valmennus olevan tosi myöhään ja sitä ihmettelin silloin, ihan kuin Poklo nyt ;) Mutta myöhemmin huomasin että mitä myöhemmin sen parempi - jää asiat paremmin mieleen ja itsekin on jo tarpeeksi valmistautunut henkisesti käymään niitä asioita läpi. Oisko siinä syy miksi yleensä ne on niin myöhään..?

[b]Typykällähän[/b] erikoinen neuvolareissu oli! On tosiaan herkistynyt nuo sinunkin supistelut viime aikoina..

[b]Kirahviinalle[/b] muuten iso kiitos brion istuimen ohjeistuksesta! :)

Käytiin tosiaan aamupäivällä vähän lenkillä ja samalla SPR:n kirppiksellä. Anopin asioilla olin etsimässä Arabian astioita, joita hän kerää. Tyttö osti omilla rahoillaan Prinsessa -lehden 0,30e ja oli siitä niin ylpeä :P Äsken tultiin hampilääkäristä, tytöltä paikattiin (taas) reikä. En tajua miten sillä voi olla niin paljon jo reikiä :/ Neljäs paikkaus oli ja kaikki kuukauden sisällä tehtyjä. Onneks on reipas kuin mikäkin!!

Hei, tuli tässä mieleen että onkohan kukaan kokeillut koskaan vauvalle kapalointia, noin niin kun nukkumis tarkoitukseen?! Löysin netistä vauvojen Uniliinoja, jotka vaikutti oikein mielenkiintoisilta! Mutta käyttökokemuksia kapaloinnista tai sen " hyödystä" ei ole.

Alkaa käymään tämä heinäkuu vähiin - Elokuussa alkais sitten tytöllä eskari, niin iso tyttö jo :) Ihanaa, mutta jänskättää, äitiä enemmän. Ja sitten kun alkaa eskari, syntyykin pian jo vauva. - Näin ajattelin aina talvella - Nyt se aika alkaa pian jo koittaa, mitä silloin vain uskalsi kaukaisesti haaveilla...

Hyviä vointeja toivotellen!! Etenkin Piiu ja Levinia on maininnut tuskaisuudestaan. Kaikille muillekkin tietysti mitä parhaimpi olotiloja :)

Mulla tahtoo nuo yöt mennä pyörimiseks, kun on niin pirun kuuma! Muuten ihan ok vointi. Vauvakin taisi viime yönä kääntyä pää alaspäin, jos vaikka pysyiskin siellä ;) Mahan ympärys otti oikein spurtti kasvun viikon aikana, 83->90! Että metri lähenee hyvää vauhtia :)

Jeps, tekis minunkin mieli vähän kahvia. Joten taidan keitellä sumpit ja odottelen miestä kotiin.

Vierailija
25/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa, kun tuttavatkin jo huomauttelee että näytän kalpealta ja väsyneeltä ja kyselee mun hemoglobiinin perään... Se on mitattu viimeks 2kk sitten ja itekin kerkesin jo miettiä että onkohan se laskenu. Viikon päästä on neuvola niin jospa sinne asti odottelen. Tuntuu kyllä että mikään uni ei riitä tähän väsymykseen ja huippaakin välillä aika kurjasti.

Eilen käytiin mustikassa, minäkin kyykin siellä 1,5 tuntia vaikka tulosta tuli toooosi vähän... Nyt se tuntuu kehossa, nivuset on tulessa ja selkää jomottaa. Mutta eipä supistellut, ei sitten yhtään kertaa koko reissun aikana eikä jälkeen!

Huomasin että oma painonnousu on tainnu lopahtaa tai ainakin on hiipunu kovasti. Edellisen neuvolan jälkeen (melkein kuukausi sitten) ei oo tullu yhtään lisää. Ihmettelen kyllä, koska oon just nää kuluneet viikot mässäillyt ihan törkeesti. Mies on ollu lomalla, on syöty hyvin, on ollu juhlia ja kaikenlaista syytä herkutella. Vaikka mä alkuun valitin paljon siitä hurjasta painonnoususta niin nyt kyllä toivon että nousisi vielä. Ois paremmin sit sitä vararavintoa imetyksen ajalle.

Jotain syömistä pitäs nyt mennä laittamaan, joten jää kommentoinnit tältä erää! Oma napa lähin napa...

Vierailija
26/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli hyvin neuvolassa. Verenpaine oli laskenu 119/68, hemppa noussu 122, paino muka pudonnu hieman (vaaka taas näytti mitä sattuu), kohdunpohjankorkeus oli 31 ja sykkeet 145. puhuin nt neuvolassa tästä mun selästä taas ja terkka tuumas et varmaan joutuu synnytystapa-arviossa ottaa multa ne lantiokuvat. Se on jännä nähä kuinka se tulee tosiaan vaikuttaan synnytystapaa.

Mieskin soitteli onneks eilen. Olivat tällä kertaa Englannissa. kyllä oli niin ihana kuulla toisen ääntä pitkästä aikaa. Viime kerrastakin oli jo melkein viikko. Lähetin sille tänään sähköpostilla vähän tyttöjen nimiä. Pojan nimi meillä on valmiina, mutta tytölle vielä vähän hakusessa. Meillä oli pitkään vaihtoehtona Minea, mutta mä olen löytäny niin paljon kaikkia muitakin ihania nimiä. Eilen tuli vastaan mm. Milma nimi ja kauan olen tykänny myös Odessasta. Mies ei siitä oikein välitä. No onhan tässä vielä onneks aikaa miettiä niitä.

Viime yö meni aika levottomasti. Huomasin et oli muillakin ollut samanlaista? Mä näin ihme unia kolmeen asti ja sit olin hereillä noin tunnin ja aamulla taas ois maittanu uni, mut ei auttanu kuin nousta. no jospa ensi yö olisi vähän parempi. Ja mulla puutuu kädet öisin. Välillä puutuvatt sormenpäistä olkapäähän saakka. Eikä kyseessä ole se käsi joka on tavallaan kylen alla vaan " pääly" käsi. Lisäksi unta vaikeuttaa se et en pysty oikeestaan nukkua kuin oikeella kylellä. Vsemmalla kylellä ollessani monesti mahaan sattuu. En tiedä vaikuttaako se että pikkunen oleskelee juuri vasemmalla puolella? Noo eihän tässä ole kuin pari kuukautta enää jälellä isomahasena.

Kävin taas torilta hakemassa pari litraa mansikoita niin saan tehä mansikkarahkaa. se onkin mun suurinta herkkua. Nam! hain myös cittarista syöttötuolin. Sellasen jota voi käyttää kaiken ikäiset. Sitä saa myöhemmässä vaiheessa tuolin vaikka koulupöytään. Oli tarjouksessa vain 49,50. päätettiin miehen kans et otetaan se jo nyt kun niin halvalla sai. Jouduttas se kumminkin jossain vaiheessa ostaa. Menee nyt oottamaan parempia aikoja mun vanhempien luokse.

nyt kyllä väsyttää siihen malliin, et taidan panna hetkeks pitkälleen tohon sohvalle.

Uma81 31+5

Vierailija
27/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan pakko kirjottaa kun yleensä vaan on iteltäni narinaa tai kiukkua 4 PÄIVÄÄ ON KAIKKI RUOKA PYSYNY SISÄLLÄ, ILMAN YHTÄÄN OKSENTELUA!!!!!!!!!!!!!!!! Meikäläiselle oikea pitkä putki.. huomenna on aamulla taas surullisen kuuluisa äitiyspolin ultra...no, täytyy henkisesti varautua pahimpaan, eli et se ylilääkäri on taaskin paikalla, sitä ihanampi yllätys on jos siellä onkin joku muu......oispa myös kiva jos täälläkin joskus aurinko erehtyis paistamaan, parasta aikaakin sataa vettä ja kiva keksiä tekemistä vajaan 3 vuoden ikäseööe.

Kaivoin äsken sitterin ja turvaistuimen esiin ja pesin kangasosat. Huomenna vois kaivaa esiin vaunut ja pestä kanssa kaikki irti saatavat osat, et ne ois sit valmiina. Esikoinen tosin syntyi vasta 41+5 ja kahden päivän käynnistyksellä, joten en usko et ihan vielä on mitään kiirettä.....mut jostain syystä nyt on sellanen olo, et kaikki paikat pitää saada puunattua ja nopeesti ja kuitenkin väsyttää ihan sikana, kun yöt menee pyöriessä, millon jalkoja pakottaa, millon neiti nukkuu huonosti ja pystyn nukkumaan vain vasemmalla kyljellä tai alkaa julmettu potku sarja jne....sitä loppuajan hurmaa....

palailen huomenna.....

maitohamsteri ja kirppu 33+0

Vierailija
28/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee vettää, ihanaa... Aamulla mentiin oikein kesäisesti ulos, mulla vaan caprit ja t-paita, pojulla sentään pitkähihainen. No oli sen verran viileä että jopa minulle tuli ' kana-iho' . Mutta ei jaksais niitä kuumia päiviä, palleakin on taas hirveän kipeä. Pitäis istua vaan selkä tosi suorana. Kerkesin jo kätilölle sanoa että pallean kipuja ei näköjään tämässä raskaudessa ole, mutta heti sen jälkeen on sattunut hirveästi!

Typykälle suosittelen palauten antamista, ei tämmösitä pitäis kestää!!! Voi olla että sijainen itse ei tiedä että on kovakuorainen, mutta ikävä tapaus kuitenkin! Itsellä myös supistukset herkät tulemaan, ei sentään kipeitä.

Dumle kysyi uniliinoista. Mina ajattelen samaa, haluais niin kapaloita sen vauvan, esikoisen kanssa ei oikein onnistunut. Tuli aina löysä paketti ja lapsi viuhtoi heti kädet esiin. Mutta kyllä ne pikkuiset nukkuu paremmin jos on tiukka paketti ympärillä, muistutta kai mahassa oloa...

Perhevalmennusta me enää ei saa, en osa sanoa oliko tästä höytyä. Ei oikein muistanut niistä jälkenpäin mitään, kuitenkin sitten ajattele vaan synnytystä. Sairalassa käynti oli kyllä ok, tiesi jo sitten minne menossa. (ja hyvä noin, taksilla silloin yksin sairalaan menin ja oli hyvä että tie tuttu, tuli yhtäkkiä kiire ja ei olis jaksanut osastoja yms etsiä niiden viimeisten suppareiden välissä). Mutta esikoista odottaville suosittelen Anna Wahlgren' i ' Lapsikirja' n lukemista. Luin se vasta esikoisen ollessaan 6kk ikäinen ja mietin jo sitten että olisin tiennyt tästä kirjasta aikasemmin, niin olis ollut helpompi alussa.

kewa ja toukka 31+2

Vierailija
29/30 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuolla savon sydämmessä reissussa ja just kahlasin kuulumiset läpi.

Onneksi kaikki vielä täällä yhtenä kappaleena!

Munkin autoilut sujui hyvin kun tosi paljon pysähdeltiin ja penkki oli taka asennossa ajoittain,tyyny ristiselän alla ja kyljelleen makoilin että sellaista matkan tekoa:)

Supisteluja mulla on melkein koko ajan mutta nin oli ed.raskaudessakin tässä vaiheessa joten eipä ne muo huoleta kun eivät vain muutu monituntisiksi säännölliseksi suipisteluiksi.

Tänne oli tullu uusi masu kuvakin,kiva!:)

En nyt kyllä mitenkään muista että mitä kaikkea ootte täällä jubaillut...

Kummiasiasta on ainakin ollut puhetta.

Me kysyttiin heti kun raskausvarmistui mun hyvältä ystävältä ja miehen bestikseltä jotka heti riemuiten tehtävään suostuivat.

Voi olla että pyydetään sukulais tyttönen vielä kolmanneksi.

Muokin kiinnostaa kovasti tuo kapalointi.Esikoista yritin kapaloida mutta eihän se siinä nyytissä kauaa pysynyt kun kädet jo viuhtoi ulkopuolella.

Nyt voisi kysyä kätilöltä sitten ihan kädestä pitäen ohjetta.Liinaksi riittänee ihan tavallinen pieni lakanakin kait..

Mansikoistakin on ollut puhetta.

Tilasin äidiltäni kun tuli mökiltämme hämeestä erittain makoisia mansikoita paikalliselta tilalta.5kg laatikko maksoi 20e,saas nähdä kauanko pakkasessa malttavat pysyä.

Mustikoitakin olisi jo metsissä.Nyt en kyllä tietenkään sinne kykkimään pystyisi menäkkään ja muutenkin en oo mikään marjanpoimija,tosi harmi sillä mustikat ovat kyllä tosi hyviä..No onneksi on mun äidillä nuo lapsen lapset joten eiköhän hänenkin marjasaalistaan meille jotakin kantaudu.

Laitoin muuten äsken lakanat vauvan kehtoon ja " päiväpeiton" päälle sekä katsoin erikseen sairaalasta kotiin vaatteet.

Toivottavsti kaikki menee nyt sitten hyvin että saadaan tuo meidän rakkausvauvamme sairaalasta kotiin,kaikkea kun voi sattua.

Kävin aiemmin lukemassa kaksplussan kuulumisia siellä oli eräällä perheellä sattunut sellainen epäonni että itkuhan siinä tuli kun heidän 30 viikolla syntynyt poika ei jaksanutkaan kuin hetken....ja sitten nukkui ois:( Todella lohduttoman surullista!!!!

Nyt taas ei voi missään asennossa olla joten pakko poistua..

rakkausvauva 32+5

Vierailija
30/30 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ja päätä särkee. Olen noussut jo kuuden jälkeen. Ei selkä enää antanut mun nukkua. Kramppas ja särki siihen malliin. No täytyy ottaa päikkärit jossain välissä. Nyt vain kun sais ajan kulumaan. Ei ole tottunut heräämään tähän aikaan. Noeiköhän se tästä.

Mukavaa alkavaa päivää kaikille!

Uma81 31+6 ja huomena taas viikko vaihtuu!