***Heinähelistimet Maanantaihin***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10773589&p=2&mpage=3&tmod…
Linkki ed.keskusteluun...
Huomenta!
En kerkiä kirjoitella..pitää mennä imettämään!
T.sadetar ja tytöntypykkä 6pv
Kommentit (23)
Hyvin valvottu yö takana =)
Eilen supisteli jonkin verran mutta laantuivat yötä kohden. Nyt on taas pikkuhousut koko ajan vähän kosteat, kai se on vaan valkovuotoa. Yöllä oli kurja hetki kun en meinannut saada vauvaa liikkeelle millään, oli pitkän aikaa liikkumatta vaikka kuinka koputtelin. Eihän siinä sitten uni tullut.
Huomenna mennään taysiin, tosin olen 99% varma että tullaan vielä kotiin. Tänään menen vielä vyöhyketerapiaan. Illalla saunotaan ja voisihan sitä harjoittaa kolmattakin S:ää. Jostain syystä oikeastikin kiinnostaa....
Eipä tässä muuta, lähdetään kaupoille.
Kipakoita suppareita kaikille!
Gaia 37+6
Itse en ole aktiivisesti tänne kirjoitellut koko odotusaikana,nyt vasta löysin tämän palstan. Jos tämän lyhyen loppuodotuksen jakaisi täällä muiden samassa tilassa olevien kanssa :)
Laskettu aika on 26.7 eli nyt on menossa 38+4. Esikoinen 2-vee syntyi 40+6 eli siihen samaan varmaan tämäkin menee.
Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Tosin esikoisestakaan mitään merkkejä ei etukäteen ollut. Synnytys alkoi supistuksilla (raskausaikana ei ollut yhtään supistellut) ja ensimmäisestä supistuksesta meni 16 tuntia niin neiti oli maailmassa. Mielelläni luopuisin jo tästä mahasta. Päivät menee ihan hyvin ilman vaivoja mutta yöllä on hankala löytää hyvää asentoa ja uni ei meinaa tulla silmään.
Esikoinen lähti juuri tätinsä mukaan kyläilemään, jos tästä lähtisi siivoilemaan. Mieskin on vielä töissä,hänen kesälomansa alkaa 24.7.
Pidetään me loppupään heinikset vielä pinoa pystyssä!
-Beetta 38+4
Valtavasti vauvauutisia, ihanaa, onnea kaikille!!!!!
Tirppiskö kyseli, että jatketaanko keskustelua vauva-puolella, itse ainakin mielelläni otan osaa keskusteluun, olisi kiva kuulla miten kaikilla on lähtenyt arki sujumaan =)
Toki vanhasta kokemuksesta tiedän, ettei kirjoittelulle jää samalla tavalla aikaa kuin näin raskaana ollessa =)
Tänne ei mitään ihmeellistä, ei supistuksia, ei mitään merkkejä mistään. Meille hellesäät jatkuvat, ja eilinen lenkki 35 asteen helteessä oli kyllä kieltämättä melkoista urakointia.
Masussa meno on edelleen kovaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja paaaaaljon suppareita kaikille!!!!!
Duracel rv 38+4 (viikko sektioon)
Meillä onkin sama la. Minulla tosin sektio edessä viikon kuluttua, muuten menisi tämäkin aivan varmasti yli, kumpikin edellinen kun on mennyt reilun viikon yli la:n ja lopulta kumpikaan ei mahtunut syntymään joten leikattiin sitten. Nyt leikkaus tulee automaattisesti.
...tai oikeastaan aamupäivää. Meikäläisellä alkaa aamut venymään kun tuo aamuyö tulee valvottua. Supparit herättelee, mutta harvakseltaan ja ne laantuu heti kun nousee pystyyn. Lähinnä kuitenkin eniten valvottava tekijä on hiiiiiirveä nälkä joka iskee neljän kieppeillä ja sen jälkeen on pirteä kuin peipponen kun on käynyt jogurtin syömässä. Onneksi kuitenkin mies on lomalla ja herää esikon kanssa kun kömmin unille seiskalta:)
Saas nähä koska syntyy. Pikku vinkkejä koko ajan tulee lähestyvästä synnytyksestä, mutta taitaa olla niin että menee lasketun ajan lähelle, 21.7...esikoinen syntyi 40+3.
Tekemisen puute kiusaa, tänään meen juhlistamaan ravintolaan hyvän ruoan merkeissä serkkuni synttäreitä ja huomena ilmeisesti puuhamaahan jos sää sallii!!!! Ja vielä juuri silloin la:na, tän vk:n lauantaina ystäväni häät niin on jotain muutakin mitä odottaa kuin vaavia syntyväksi;)
Onko muilla mitään viimehetken suunnitelmia? Uskallatteko enää yön yli olla jossain? Varmaan lähempänä elokuuta synnyttävät uskaltaa, mielitekisi munkin lähteä mökille, mutta ei siinä taida järkeä olla kun tässä on tällä viikolla laskettu aika...
huoh... on nämä viime metrit tylsiä, vaikka iloinen olen että vaavi on masussa pysynyt rauhassa, sillä pienikokoiseksi sitä povaavat. On ainakin saanut nyt kasvattaa massaa rauhassa:)
J.E.P rv 39+2
Heippa!
Olen aktiivisesti seuraillut heinähelistimien keskustelua, mutten ole jostain syystä vaan saanut itse tänne kirjoitettua. Nyt päätin aktivoitua...kun rupeaa porukka täälläkin vähenemään.
Odotan kakkosta syyskuussa 3v. täyttävälle isosiskolle. Rv 39+2, la 21.7.07. Odotus ollut melko oireinen, joten olen hämilläni kun tätä matkaaon kuitenkin kaiken jälkeen näin pitkälle kestänyt. Matkan varrella ollut ongelmia supistusten ja selkävaivan kanssa. On jouduttu nuppusen tuloa maailmaan estellä useaan otteeseen...nyt kun saisi supistella, ja vaavi olisi jo oikein tervetullut, niin eipä tunnu enää haluavan maailmaan.
Tänään neuvolaan meno iltapäivällä. Toivottavasti olisi viimeinen reissu. Limatulppaa tullut jo yli viikon verran. Kohdunsuu 2cm auki/pehmeä ja kohdunkaula hävinnyt. Harjoitussupisteluja ja iltaisin/öisin myös napakampia suppareita ollut jo ties kuinka kauan. Mutta aina kun tuntuu lähtevän käyntiin, tyssää ittestään. Viimeistään kun saan illalla unen päästä kiinni. Esikoinen käynnistettiin 40+1 ja jotenkin on ruvennut tuntumaan siltä ettei tää itte lähekään tulemaan.
No, nyt tuli jo pitkästi kerrottua ittestäni. Kertokaahan muut kuulumisia. Ootteko jo yhtä äreitä ja valmiita luopumaan mahasta?
Kysymys: muistaako joku mikä hormooni saa aikaiseksi supistukset?
Minä myös haluaisin jatkaa keskustelua heinisryhmässä vauvapuolella. :) Ajattelin roikkua myös seurananne loppuun asti tällä odotuspalstalla ja seurata jakautumisia...
Tosiaan viime viikolla alkoi monella tapahtua. Oliko tänään 2nd time mumin sectiopvä? Toivottavasti menee yhtä mukavasti kuin meillä! Oliko muilla käynnistyksiä tai sectioita tai lupaavia suppareita?
Tuntuu olevan nyt hiukan kiirettä johtuen varsinkin ruokinnasta... aikataulua ei vielä ole ja aika yökukkuja tämä meidän neiti. Maidontuotanto on kyllä lähtenyt ihan mukavasti käyntiin, mutta vähän lisäravintoa tämä meidän syöppö kaipaapi.... Nyt pitää mennä nälkäinen kutsu käy! :)
Palaillaan,
Newbie (pitänee vaihtaa vähitellen tää nicki) :)
Tekemisen puute siis vaivaa täälläkin =) Tuolla helteessä ei kauaa jaksa mitään touhuilla ja tytöt kun pomppivat tuossa trampoliinilla niin minä sitten istun tässä kirjoittelemassa varjossa =)
Masuvauva:
Muistan itse esikoisen odotusajan, sain rv 28 keuhkoja edistävän piikin ja olivat varmoja että synnytän keskosen, mutta niinpä sitä mentiin hurjaa kyytiä yli lasketun ajan.... se loppuaiak oli kieltämättä aika tuskaista kun oli jo niin pitkään ensin pelännyt ja sitten odottanut synnytystä ja loppujen lopuksi venyi ja venyi vain....
Kyllä mä olen nytkin jo ihan valmis luopumaan tästä masusta, vaikka toisinaan olen niin maltillinen niin nyt on se viime hetken malttamattomuus iskenyt ja veikkaan että tämä tuleva viikko kuluu aika hitaasti.... onneksi appivanhemmat saapuvat torstaina loman viettoon tänne niin on sitten paaaaaljon muutakin mietittävää ja puuhaa viikonlopun yli =)
J.E.P: tiedän tunteen kun tekisi mieli lähteä jonnekin, mutta kuitenkin mietityttää, jos sitten synnytys käynnistyykin... itse olen esikoisen raskauden jälkeen ollut aivan varma ettei meidän lapsosista kukaan synny ennen la:ta, paitsi tälleen suunnitellulla sektiolla. Kuopuksen kohdalla uskallauduinkin reissata ihan huoleti loppuun saakka, tietenkin sillä varauksella että jos jotakin olisi alkanut tapahtua niin oli aina varasuunnitelmia =)
Mukavaa kun olet täällä seuranamme =) Kiva kuulla vauva-arki kuulumisia =)
Kumpa saisi vielä sitä vauvan tuoksuakin tähän mukaan =)
Päivittäin joku vieras tulee päivittelemään, että vieläkö sinä olet " yhtenä" kappaleena?? Voi äitienpäivä...tuntuu että taidan pysyä kohta 4 seinän sisällä ettei tarvi vastailla ventovieraille. Noh eipä näistä ole koskaan tullut suutareita =)
vauveli mylttäsi eilen illalla ittensä toiselle kyljellle. Koko raskauden ajan ollut selkä vasemmalle puolelle. Ja on sitten näköjään kääntynyt takaisin sille puolelle jossain vaiheessa =) Päätään alkanut " hieromaan" luita vasten, tuntuu tosi epämiellyttävältä.
Milloinhan tila loppuu!!??
Supistuksia ei juuri kuulu ei näy, maha kovettuu välillä muttei kipeitä suppareita ole =/
Varasin juuri huomiseksi neuvola aikaa, jospa se olisi jo viimeinen käynti..tai ei ehkä ole kun tuota verenpainetta kattovat vaikka kotimittaukset ovat normaalit..no otetaan varmanpäälle.
Joku kyseli että mikä hormooni tekee supistuksia...eikös se ole oksitosiini (meniköhän sinnepäinkään) muistelin vaan että laittavat synnärillä lisää tehoa tipalla kun/jos omia ei kuulu.
Juu pitäis vissiin lähteä lepäilemään..yön olen jälleen kukkunut..kaippa elimistö valmistelee tulevaan..
myytiäinen ja masu asukki rv 40+6 =)
J.E.P ja masuvauva-07: Meillä kaikilla sama laskettu aika 21.7.!! Tai siis ehkä kiekon kanssa la 22.7., mutta siis viikonloppuna kuitenkin!
Katsotaan kuka pääsee ekana mahasta eroon!! :)
Omassa olossa ei mitään ihmeellistä. Edelleen toivo yllä, että tällä viikolla synnytetään, vaikka ei siis mitään merkkejä. Muutama mahan kovettuminen viime yönä...
Odotellaan...
- Nalle-Kirahvi 39+2
Lähtö tuli sit lauantai aamuna, hyppäsin vielä autosta sen teille ilmottaa kun lupasin =)
Tänään kotiuduttiin, pienen pojan kanssa. poika syntyi 39+3.
Poika, 3350g ja 48 cm. pipoa en muista. pieni tuhina läjä.
synnytys merkattiin 5,35t ja ponnistus vaihe 5 min.
salissa olin siis 1,40t. että suht nopea ja helppo synnytys ilman isompia ongelmia. ilokaasulla ja kohdunkaulan puudutteen sain tunti ennen lapsen syntymää.
meille siis tuli tyttöjen jatkoksi poika, vaikka ultra kahdesti tyytöä povasi.
yllätys oli suuri kun pallit roikkui ja kätilön kanssa oli puhetta että tyttö on tiedossa. kyllä siinä oli ihmettelemistä, mutta iloinen yllätys. teki siitä kohokohdan, kun vehkeet näki, vaikka ei edes koskaan poikaa oottanut.
yhtään en revennyt, vaikka olisi jouksulenkille lähtenyt.
kaikki meillä siis hyvin, ja kirjoittelen synnytys kertomuksen synnytys puolelle kun tässä kotiudun kunnolla.
mutta näin sitä tultiin ennen viikoa 40, kun sitä ei yhtään vielä odottanut.
tosin se täytyy kertoa, et mies perjantai iltana sanoi et ottaa vaan kaksi sauna olutta, et on aamu yöstä ajokunnossa, että hän tilaa vauvan lauantaiksi. heitin nauruksi. perjantai iltana sanoin anopille saunassa et pitäähän tää mun paksu likainen tukka pestä, et jos sitä ens yönä lähdetään, niin ei tarvii sairaalassa sitä pestä, kun ei kuivu ikinä.
vauvalle kaikki olin perjantaina laittanut valmiiksi ja tuumasin silloin et nyt saa tulla jos haluaa. ja niin kävi et sit launatai aamu yöstä supistukset alkoi ja synnytykseen asti mentiin.
mutta voimia ja jaksamista vauvan hoitoihin ja vauvan hakuun odottajille.
ja onnea vauvan saaneille, niitä kun taisi olla tässä välissä paljon synytynyt jo.
korasa ja poika reilu 2vrk
Onnittelut korasalle.
Nopeastippa ovat kotiuttaneet sinut ja pienen tuhisijan....onpas se ollut iloinen yllätys saada poika vaikka tyttöä odottaa =D
Nalle-Kirahvi ja masuvauva-07, hauska sattuma että meillä la samana päivänä!
Onko hyvinkäällä synnyttäviä? Itselläni sinne on suunta ja siksi teiltä utelen, sillä siellähän on remontti ja se vaikuttaa jonkin verran synnärin toimintaan. Huhun mukaan viimeviikolla sieltä olisi jopa porukkaa käännytetty muualle synnyttämään, mutta nuohan ovat vaan huhuja... neuvolassa sanottiin että sinne pitää soittaa etukäteen, muuta tietoa tilanteesta ei ollut...niin että jos samaan paikkaa olette tulossa niin tiedättekö tilanteesta...?
Niin ja minä hönö unohdin aikaisemmin onnitella kaikkia jo vauvan saaneita!!!!!!Paljon onnea ja ihania hetkiä!
J.E.P 39+2
eihän tässä muukaan auta.. ONNEA KAIKILLE VAUVANSAANNEILLE!!
katkerana onnitteluja jakelen.. oma maha kasvaa ja kasvaa .. ja varmaan pystyssä vielä joulunakin ;(
vettä sataa ja tylsää on.. yli kuukausi ollaan tässä jo mammalomailtu ja alkaa olla tekemiset tehty.. kaikki valmiina, vaan vauva puuttuu.. tulis nyt jo!
suunnitelmissa asuntomessuilla käyntiä mut saas nähä pääsenkö sinne.. ukolla taas niin kiire töissä ja aina vapaapäivisin sataa..
toivottavasti joku jää vielä tänne mun kanssa jutustelemaan, ku tuntuu et kaikilla on jo vauvat :(
millaste ja napsu rv38+6 (huomenna taas poksutaan)
Ei mahda mitään, mutta kateellisena lueskelen teidän vauva uutisia =)Tahtoo jo oman nyytin!
Käytiin tänään testaamassa Aulangon kylpylä, tai isi ja lapset testasi ja mä istuin allasbaarissa ;) Kuivin suin kylläkin ja jakkara siirrettynä lasten altaan viereen.. sain oudoksuvia katseita, kun olin ihan päällivaatteissa siinnä altaan reunalla, en enää uskaltaudu altaisiin vaikka vkolla 36 olikin paikat tiukasti kii! Tyttö 2v oli ihan intona moisesta paikasta! Meidän mielestä(isin ja äipän siis) paikka on tosi kälynen!! Onneksi on tuttu töissä niin pääsi ilmatteeksi sisään ;)
Aamun oli taas koko ajan menkkakipua! Mahtaakohan niillä olla mitään vaikutusta alavärkin tilanteeseen?? Kerkesin jo salaa toivoa taas et jospas nää tästä " iloks" muuttuis! Tänään ois tasan samat viikot kuin tytön syntyessä.
Alkaa olla jo ihan kauheen kömpelö olo! Yöllä aina tuskaa nousta vessaan, joka lihas ihan jumissa(ja vessassa tarvii käydä VAAN 2h välein..)!!
Mutta nautitaan nyt, on mun viimonen raskaus! Olen täällä varmaan notkumassa vielä elokuun puolellakin =/
Tulipas taas valivalia =(
Aurinkoisempia päiviä toivottelee: tirppis ja pörri 38+5
Tervehdys,
Nalle-Kirahvi ja J.E.P. onpa hauska yhteensattuma että la samana päivänä! Missä olette suunnitelleet synnyttävänne?Minä Naistenklinikalla.
Neuvolassa kävin iltapäivällä. Painoa senku tulee vaan lisää, oli 11 päivässä tullu yli kaks kiloa. Taitaa osa olla turvotusta... yhteensä kuitenki n.20kg. Muuten kaikki ok!
On supistellu koko päivän. Välillä aika napakastikin. Kohdunsuulla kauhee paine ja nipistely. En vaan jaksa uskoa että tää tän kummemmaksi muuttuu. Rupeen olemaan vaan todella naatti. Yli viikon supistellu, tullu limatulppaa... yöt menee nukkuessa pikkupätkissä, selkää jomottaa, päätä särkee... Neuvolan tätikin sano että jos ei muutaman päivän sisällä lähde tulemaan, ota yhteyttä synnytyssairaalaan, jos tarkastavat tilanteen ja laittaisivat vähän vauhtia synnytykseen. Tekisiköhän ne sitä pyydettäessä? Kroppa rupee olemaan vaan tosi poikki. Kohdunsuuki jo kypsä.
Aurinkoista iltaa kaikille!Lähden tästä leffaa kattelemaan ja odottelemaan uutta supistusta...
Paljon supistuksia niitä toivoville!
J.E.P:lle ja masuvauva-07:lle: Olen menossa Kanta-Hämeen keskussairaalaan synnyttämään eli Hämeenlinnaan! J.E.P taisi olla menossa Hyvinkäälle.
Siis ottaa kyllä päähän, että ei sitä vauvaa ole jo sylissä. Olen joskus aikaisemminkin kirjoitellut, että en olisi ikinä aikaisempien raskauksien perusteella voinut sanoa, että nyt riittää. Oikeastaan jo toukokuusta asti ollut sellainen olo, että tulispa jo vauva ulos!
No kohta vaihtuu taas vuorokausi - saadaan yksi päivä lisää näihin viikkoihin!
Oon muuten itsekin ajatellut tuota mitä Korasa kirjoitti, että jos laittaisi kaikki todella kuntoon itselle ja vauvalle, niin jos sillä vauvalla olisi tervetulleempi olo ja sitä myötä päättäisi tulla jo! :) En siis ole mitään pakkaillut - kuvittelen, että siinä supistusten lomassa sitten...
Jos tämä vauveli päättäisi tulla maailmaan samoilla viikoilla kuin isosiskonsa, se syntyisi huomenna!
- Nalle-Kirahvi, edelleen 39+2
Täällä ei merkkiäkään vesien menosta tai supisteluista. Tänään itse asiassa pikkasen jo huolestuttanut kun vauvan liikkeitä ei meinaa millään tuntea. Vaikka kuin heiluttelen masua ja tönin niin ei tehoa. Ja ihan kun maha olisi muutenkin pienentynyt. Liekö jo laskeutunut sen verran, että ei mahdu kamalasti liikkumaan. Nyt illalla ihan pienesti jotain tunsin, että hengissä taitaa olla. Äsken vessa reissulla huomasin alkkareihin on tullut pikkasen verta. Tosin ihan peukalon pään kokoinen läntti, ettei ehkä vielä pidä huolestua. No tarkkailen tilannetta tuleeko lisää vai kuin...No onneksi aamusta on neuvola ja saa purkaa taas huoliaan. Ei tässä oikein osaa vielä niin huolissaan olla että äippäpolille soittelisi tms kun ei mitään suurempaa oiretta. Ja vauva kuitenkin pieniä liikkeitä tehnyt. Mutta tottakai mietityttää. Jollei aamusta olisi neuvola aikaa varattunua varmaan jo soittelisinkin ja kyselisinkin mitä tehdä.
No odottelua odottelua!!! Nyt sohvalle ja toivottavasti pian saa myös unta...
Yhtäkkiä alkoikin sitten syntymään ihan urakalla. En usko, että mä tästä lähden laitokselle vielä aikoihin. Mutta tietty kun LA on siirretty tuohon 1.8. niin ihan viimeisiä tällä palstalla sit olenkin.
Lauantaina alkoi ekaa kertaa supistelemaan saunassa ja sen jälkeen. Mä pakkasin pikaisesti sairaalakassin, kun olin ihan varma, et lähtö tulee. No, eipä tullut. Kipeitä supistuksia ei ole ollut, maha kyllä kovenee päivittäin.
Sain vihdoinkin vauvan sängyn ulkovarastosta sisälle, pyyhittyä sen ja petivaatteet paikoilleen. Vaaville on kaikki luultavasti hankittu. Ainoastaan tuo Hug-a-bub on edelleen hankkimatta.
Mulla olis hyvä sauma tuossa ens viikolla saada vaavi, kun on hyvä tilanne lapsenvahdin suhteen. Pitää varmaan sunnuntaina alkaa leikkaamaan nurmikkoa, saunomaan, siivoamaan etc. Eiköhän se siitä sitten:)
oasis 37+5