Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### TONTUT vkot 29-30 ###

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wautsi, olipas kertakaikkiaan hieno sisääntulo sinulla!!! :D Mitenkäs mies on uutiseen suhtautunut? ONNEA teille kummallekin <3

Mulla oli ihan kauheasti kaikkea kommentoitavaa, mutta tuo Karhusen uutinen vähän sotki ajatukset ja en nyt rupea lukemaan viestejä uudelleen läpi. Tyydyn vain toteamaan, että olette kyllä huipputyyppejä ja kuulumisianne on mukava lukea <3

Sen muistan, että Mannarii oli kovin huolissaan meidän sähkötönvedetön-majoituksesta. Täytyy nyt lohduttaa, että ei tämä elo ihan niin pahaa käytännössä ole kuin miltä kuulostaa :) Ollaan nimittäin siellä mökillä vain yöt ja siellähän on omaa rauhaa sentään, mitä ei näissä anoppiloissa ole ;) Ja ollaan saunottu melkein joka mökki-ilta - ah! Eilenillalla hanavedellä kasvot pestyäni totesin, että kyllä se sadevedellä pesu vain oikeasti saa ihan pysymään paljon paremmassa kunnossa. Kovasti tämä normivesi nyt kuivattaa.

Me käytiin torstaina katsomassa Aivan Unelmakotia! Pari vuotta vanha omakotitalo ja tosi kivasti sisustettu. Tummat lattiat ja paljon ikkunoita ja spottivaloja jne... Sinne ois helppo muuttaa. Mutta turkanen, ko hp on parisataatuhatta ja meitsien pitäis ottaa melkein sen verran velkaa. Tuntuu nyt liian pahalta, kun vain toinen on töissä (ja mä tuun saamaan ruhtinaalliset minimiäitiyspäivärahan). Ei kuitenkaan haluaisi liikaa sitoa velalla itseään. Mutta en mä tiedä. Tuon talon jälkeen ei enää mikää muu kyllä kiinnosta. Ostaminen ei epäilyttäis, jos talo sijaitsis jossain kasvukeskuksessa, mutta pohojammaalla, pohojammaalla... No joo. Koetan innostaa itseäni vuokrakämppien suhteen :/

Talofiilareissa toivottelen Karhuselle Onnea uuteen kotiin ja Äitsylle ihania hetkiä uutta kotoa odotellessa. Ja ainakin Mannarii suunnitteli kodin uudistamista rempaten. Nauttikeehan TE kaikki muut, joilla jo koti on. Kyllä mekin se miehuksen kanssa vielä löydetään, jeps.

Mukavata viikonloppua!

fudgis 27+6

Vierailija
42/50 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan takavasemmalta ja täysin puskasta heitit viestin loppuun aika mehevän uutisen! Aivan VALTAVASTI ONNEA! Ja tosi mukavaa, että olet taas palaillut linjoille. Ja onnea myös uuteen kotiin! Olikos tämä nyt teidän esikoinen? Sen odottamiseen kyllä liittyy eksta hohtoa, sellaista ihanaa suunnittelua ja jonkun ajan päästä sitten kaikkien tavaroiden hankintaa. Tämä meitin kolmonen tuntuu menevän vähän tässä sivussa, vaikka kyllä niitä pieniä vaatteita käyn aina välillä hiplailemassa.

Fudgiksen talojutut kuullostaa kovin tutuilta. Siis aika moni munkin kavereista on paininut noiden kysymysten kanssa, että ostaako talo ja millä hinnalla. Ei oo kovin kivaa ottaa isoa lainaa, jos meinaa olla lasten kanssa kotona tai jos ei työpaikasta tietoa. Toisaalta kannattaa ostaa sellainen josta todella pitää. Päätöstänne varmasti helpottais se, että talo olis paikalla, jossa siitä tarvittaessa varmasti pääsisi eroon. Toivottavasti se sopiva talo, niin hinnaltaan kuin laadultaan löytyisi teille vielä lähiaikoina. Saiskohan siitä tarjolla olevan hinnasta tingattua?

Meitin perjantaisuunnitelmat meni ihan uusiks, kun piti tulla vieraita ja viettää peli-iltaa. Vaan huono tuuri iski ja kavereiden poika sairastu oksennustautiin, siinä ei paljon ole vaihtoehtoja kuin jäädä sairastamaan. No meidän perhe on sitten syönyt tänään ekstra hyvin, kun tuli leivottua ja hankittua kaikkia ruokia. Toivottavasti saadaan sovittu uudet treffit piakkoin.

Eilen oli muuten mukava päivä, kun yks naapurin täti otti lapset hoitoon ja me miehen kanssa päästiin Saloon iltatorille fiilistelemään, kun esiintymässä oli Dingo. Oli siis ihan ilmaiskonsertti. Olin joskus esiteininä jonkinsortin Dingofani.

Nyt ajatus lakkas kulkemasta, joten palailen uudemman kerran, kun ajatukset taas löytyvät ;-) .

terkuin Luhtis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallukka, sinä senkin karvakasa :-D Pitää meitä noin kauan pimennossa, ja sitten paukauttaa plussauutiset :-DD Johan on markkinat! Muttan niinhän se menee tilastollisestikin, että suurinosa naisista raskautuu ekan vuoden aikana!! Hurrjasti nyt onnea, ja tule kertoilemaan fiiliksistä enemmän, kun kerkeet!! Ja onnea uuteen kotiin kanssa!!

fudukin on taasen käynyt meitä ilahduttamassa! Ja tosiaan, ei sen talon ostamisen kanssa kannata kauheesti hötkyillä, se on kuitenkin suuri päätös, ja sitä sitten todella on suurimman osan elämäänsä pankin kanssa naimisissa!!

Meidän 60-luvulla rakennettu torppamme maskoi 70 tuhatta, ja siihen tehtiin sitten remppaa 30 tuhannella, ja vieläkin on osin kesken, mut kun varanto ehtyy, niin se ehtyy!! Ajan kanssa sitten!! Eli oli talo sitten vanhempi tai uudenmpi, niin aina siihen uppoa paljon rahaa :-I Mutta, eihän tässä elämässä mitään saa, jos ei yritä!! Meillä on molemmmilla vakinaiset työpaikat, joten se kyllä helpottaa meidän oloa, vaikka välillä tiukkaa on silti! Ruuasta ei kuitenkaan koskaan ole tarvinnut tinkiä, ja jotain pientä ekstraakin saadaan välillä, joten en valita, vaan olen onnellinen! Minun veljelläni on sellainen tilanne, että hänen vaimokkeensa on miniäitiysrahalla kotona ja veli oli työtön, mutta nyt vihdoin sai työpaikan(pidempiaikaisen)! Ostivat nimittäin myös talon, ja he vasta tiukalla ovat olleet :-II Ei käy todellakaan kateeksi! Mutta kyllä nuo ihan onnellisilta vaikuttavat, vaikka rahat vie aina tilin tullen pankki!! Aluksi ollaan sitten vähemmällä, mutta kyllä se ajanmyötä kaikilla alkaa helpottaa! Ei nykypäivänä vissiin kukaan ilman lainanottamisata selviä!!

Kyllä se oikea talo teille vielä siunaantuu, usko pois!!

Ja mansku on saanut pipulia :-DD Minäkin otin heti aamusella, nams! Alkaa vissiin täälläkin taas nuo seksin ilot maistua!!

Ja olen nykyään taas paljon pirteämpi, joten oletan, että tämä keskiraskauden autuus tästä nyt aukenee!!

Luhtis, oksennustauti on kyllä todella inha tauti, joten pysykää vaan erossa vähän aikaa siitä ystäväperheestänne, ettei tarvii teidänkin alkaa oksennella!! On kamala sairastaa kera lasten, kun ei ole kukaan auttamassa :-ZZ

nyt pitää juosta!!

nonuli ja justiina 17+1

Vierailija
44/50 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyviä uutisia silmäni näkevätkään! Karhunen on plussannut, ONNITTELUT! Ja uusi ihana asuntokin on löytynyt, hienoa :) Me ollaankin sitten aika samiksissa lasketun ajan kanssa, mulla nyt yhdeksäs viikko meneillään, laskettu aika varmaankin siinä helmi-maaliskuun vaihteessa ;)

Fudgis oli ollut taloja katsastamassa. Kyllä se parisataatuhatta taitaa olla ihan normaali hinta pari vuotta vanhasta talosta. Tietty sijainti ratkaisee, juuri sen talosta tarvittaessa eroon pääsemisenkin kannalta, kuten joku mainitsikin. Lähempänä kasvukeskuksia on tietty hinnatkin korkeempia. Halvemmalla tietty pääsee jos ostaa vanhaa ja pienempää ja remontoi sitten pikkuhiljaa itse, jos on käsistään kätevä. Rahaa säästyy, muttei vaivaa ;) On nämä hankalia asioita, ollaan mekin kauhisteltu sitä että mahtaako alle kahdensadan päästä, vaikka rakentaisi ja tekisi mahdollisimman paljon itse.

Kyllä meidän rakennusprojekti ainakin siirtyy taas vähän pidemmälle tulevaisuuteen, jos tämä käärö nyt on tullakseen, eikä munkaan äippäraha varmaan mikään suuren suuri ole :/ No, kyl me tänne rivariin ainakin toistaiseksi mahdutaan, jos ei oteta lisää koiria ;) No, ei me oteta..

Voi teitä Mannis ja Nonuli, olen ihan kade! Meikäläisen seksihalut on ihan tipotiessään! En tiedä sitten johtuuko ainaisesta väsymyksestä vai siitä epämääräisestä kuplasta kurkussa, mutta ei huvita sitten millään. Kyl se sitten on ihan mukavaa kun touhuun ryhtyy..Mies on joutunut nyt tyytymään vaan n. kertaan viikossa ;) No, kai se tästä vielä tilanne muuttuu.

Ihanaa kun on viikonloppu! Saa nukkua rauhassa ja rentoutua :) Lähdetään tästä koko porukan voimin vähän kaupungille hillumaan ja jäätelölle. Mulla onkin sitten maanantaina se eka neuvola, tulen taas kertomaan kuulumiset jos jotain erikoista tapahtuu. Olen muuten täältä palstalta lukenut että jossain kunnissa ekassa neuvolassa kuunnellaan sydänääniä? No, saa nähdä mitä tapahtuu.

Viikonloppuja kaikille!

Terv. Sohvi 8+3

Vierailija
45/50 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten on, kuin onkin se VESIROKKO-rupikonnatauti!!

moip!!

Vierailija
46/50 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te tietenkin, koko tonttuporukka! Suuret kiitokset onnitteluista. Mun mielestä palstapaluuni oli lähinnä naurettava tai surkuhupaisa, täräyttää nyt melkein kuukausien palstapimennon jälkeen ylläriuutinen, mutta niin ne vain osuivat yksiin melkein päivälleen. Olo on vieläkin melko tärähtänyt ja epäuskoinen; oireet ja testitulos oli kyllä aivan selviä mutta tuleeko tästä mitään??

Juupa juu, se siitä. Nyt olen päivittänyt tietoni ja muutama suurempi asia on jopa jäänyt hataraan päähänikin.

Ensinnäkin kaikista tärkein asia eli pahoitteluni ja suuri virtuaalihalaus äitsylle keskenmenon takia. Varmasti rankka kokemus vielä useamman kuukauden yritystauon jälkeen. Mutta teillä on jo uusi yrityskierto meneillään ja toivotaan siitä parempaa tulosta. Tehtäis muuten samalla tavalla itsekin eli jatkettais heti yritystä, jos tulisi km ja lupa heltiäisi lääkärissä.

Ja olihan muitakin suuria uutisia ilmaantunut ketjuihin, Sophie, säkin sait plussan! Onnittelut, onnittelut!! Jännää tosiaan, että meillä saattaa osua la:t samalle kuulle. Mun pitäis kai olla siellä 20. päivän jälkeen. Sua väsyttää hirveesti, mutta ei kai se mikään kumma olekaan, jos töissä saat juosta hulluna ympäriinsä. Mua ei kai pahemmin väsytä enempää (tai sit en vaan tajua sitä), mutta huomaan haukottelevani koko ajan. Lisäks pitäis kai ymmärtää syödä pienempiä annoksia, muuten tulee vähän kumma olo. Ei sitä voi sanoa yökötykseksi ainakaan vielä, mutta ei se mikään herkullinen tunnekaan ole.

Mannarii, sun pomo on törppö (mutta senhän sä tiesitkin jo :)). Onneksi sait ukolta hyvää kyytiä, siinä tosiaan saattaa olla omat haasteensa, kun talo on täynnä porukkaa. Aika moni tuntuukin viettäneen laatuaikaa viime aikoina ja mikäs sen mukavampaa.

Luhtiskin oli ollut reissussa, jos muistan oikein. Ja juu, ekaahan meille on yritetty, että siks täällä ollaan enempi tai vähempi tolkku poissa. Ehkä oon väärässä, mutta kuvittelen tällä hetkellä, että kolmosen odottaminen ois jotenkin normaalimpaa ja hauskempaa kuin ekan, ei tulisi vouhotettua joka nipistystä jne ihan samaan tapaan?

Nonuli on ilmeisesti päässyt huonosta olostaan (ainakin vähän toivoakseni)? Onneks teidän tytön sairastumisen syy selvisi, eihän se vesirokko tietysti mitään hupia ole mutta ainakin tiedätte, mikä vaivan nimi on ja että se menee ohi.

Fudgis metsästelee vieläkin unelmataloa ja kannattaahan sen etsimiseen käyttääkin aikaa. Tietty sitä hermostuu, jos ei sopivaa ala löytyä tai jos käy kuten kirjoitit, että löytyy unelma-asumus, joka maksaa liikaa. Tuon hiukka yli 200 000 mekin ollaan ajateltu joutuvamme maksamaan talosta (ja kyllä, ottamaan sikana lainaa) sitten joskus. Tosin haluaisin rakennuttaa talon enkä missään tapauksessa pk-seudulle, eihän täällä uskalla edes surkean pienen kerrostalokopin hintaa katsoa. En käsitä mistä ihmiset näillä seuduilla repivät rahat asumiseen. Kunpa se teidän huippuasunto kuitenkin löytyis piakkoin, ettette joudu siellä mökillä/anoppilassa ärsyyntymiseen asti kököttämään vaikka saunominen ja mökkeily onkin kivaa.

Frankie taisi kirjoittaa jäävänsä palstalta taka-alalle (vau näinköhän jotakin outoa unta?). Tsemppiä kuitenkin sekä vauva-asiaan että rakennusprojektiin, olisi se oma talo aika ihana sentään!

Mantelille lykkyä vauvayritykseen!

Kunpa en olis unohtanut olennaisia asioita, mutta toisaalta nyt pääsen tänne periaatteessa milloin vain paikkailemaan puutteita viesteissäni, ihan kummallista.

Hyvää yötä tontuille

toivottelee Bärtsu

Vierailija
47/50 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin hienoa, että sää, nallukka olet taas mukana menossa!! Meillä on niin pikkuinen ja intiimi sakki, että sitä haluaa pitää kynsin ja hampain kaikista tontuistaan kiinni!!

Ei niitä oireita kannata kauheesti kytätä... toisille niitä tulee heti jo ennekuin on plussannut, toisille vasta muutamien viikkojen kuluttua, ja toisillen niitä ei tule koskaan!! Kuuntelet vain kroppaasi, ja teet niinkuin se " pyytää" :-D Minulla itellä meni kans kaks ekaa viikkoa ilman juuri mitään oiretta! Ainoastaan sitä ruskeaa tuhrua oli, näännit oli tajuttoman kipeät(ovat edelleen) ja pissatti ja janotti:-I Pahoinvointikin alkoi vasta kaheksannella viikolla, ja juu, se on nyt vihdoin alkanut helpata, joskin välillä voin vieläkin heikommin, mutta se kokoaikanen kuvotus on taaksejäänyttä :-DD

Mää nyt soudan ja huopaan jälleen, mut ei meillä sitten mitään rakkoja ja rupia neidille ilmaantunutkaan! Voitteko kuvitella, että meillä olikin VAUVAROKKO :-DD niin klassiset oireetkin kuin vain olla ja voi, mutta en sitten edes ajatellut sitä, kun meidän tyttö on jo 2,5 vuotias! Mutta eipä tuo ikä sitten sitä katso!!

Yks mun hoitolapsen äiti on soitellut mulle taas harvase tunti :-I Ovat lähdössä viikonpäästä turkkiin matkalle, ja äiti on tietysti ollut huolissaan, ettei vain vesirokkoa ole, ja ettei se vaan tartu! No, itseasiassa, jos se olisi ollut vesirokkoa, niin se varmasti olisi jo tarttunut silloin viimeviikolla, kun neiti alkoi kuumeilla! Ja huolen kyllä ymmärrän, sillä kuka nyt haluaisi matkan menevän pilalle jos lapsi sairastuu...(matkakorvaus tietenkin korvaa...) Noh, hän alkoi kuitenkin inttää, että hän vie lapsensa " varmuudenvuoksi" päiväkotiin varahoitoon :-OO EIHÄN se ole kenellekään mahdollista, ei missään hoitopaikassa! Ei kukaan voi sanoa, että haluan varahoitoon lapseni, kun teillä on ollut siellä päiväkodissa/perhepäivähoidossa nuhakuumetta tai oksennustautia tai muuta vastaavaa, ja me ei nyt haluta mitään tautia!!!! Koitin sitten selittää, että ainoastaan itse voi tuollaisissa tapauksissa hoitaa omassa kotona, varahoto ei ole mahdollista... Koitin selvittää, että soittaa heti maanataiaamulla perhepäivähoidonohjaajalle, ja neuvottelee hänen kanssaan, ennekuin alkaa viedä minnekään muualle!! Huh, nyt ei ole sitten vesirokkoa, joten lapsi on tulossa hoitoon mulle, ja äitikin rauhottui... Soitan kyllä itse heti huomenna ensimmäiseksi ohaajalleni, ja selitän mikä rumba täällä on taas ollut yhden äidin toimesta, ja että jos hän soittaisi ja selittäisin tälle äidille asian niin että hänkin sen ymmärtäisi!!!

Minusta tuossa ei kyllä ole mitään sellaista mitä ei maalaisjärjellä voi ymmärtää!! Ähh...

meen taas!!

nonuli ja justiina 17+2

Vierailija
48/50 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, Bärtsu on palannut! Ja millä uutisilla!!! Mun on pakko myöntää, että mäkin ajattelin, että tuutkohan plussanneena takasin. Onnittelut teille!

Mun on pakko vähän hehkuttaa. Meillä oli siis tänään eka näyttö meidän asunnossa ja on hinkattu paikkoja ihan simona ja stressattu vielä enemmän. Anyway, nyt kävi niin, että kaupat tuli heti ja täydellä hinnalla! Eli paistaa se aurinko tähänkin risukasaan joskus. Kaiken lisäks on tänään ilmaantunut limat kehiin. Eli taitaa kroppa taas toimia. Tikutus on ollut vähän jokatoinenpäiväsilloinkuinmuistan-hommaa, mutta ajattelinkin, että ei siihen kuitenkaan mitään tule ennen limoja. Huomenna siis täytyy muistaa. Ja täytyy myös muistaa se mies hoitaa peiton alle. On aikataulut kyllä ollut taas niin ristissä, mutta nyt onneks mä olen koko alkuviikon vapaalla.

Mä olen nyt niin tohkeissani tosta asuntokauppajutusta, ettei taida oikein muuta irrota, mutta kaikille mukavaa alkuviikkoa ja toivotaan, että mä pääsen kohta kertomaan ovisplussasta.:)

Äitsy kp15

Vierailija
49/50 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti on tullut uusia viestejä. Klikkasin vahingossa tuon " vastaa viestiin" - joten en nyt dementiassani muista yhtään mitä olette kirjoittaneet. Paitsi sen muistan että Äitsy sain asunnon myytyä eka näytöllä:ONNEA!! Toi ekalla meno on siis niin hieno juttu! Ja viel et saitte mitä pyysitte; hienoo! Kun ostettiin tää talo pari vuotta sitten niin mies myi silloin oman kolmionsa ja se meni kans ekalla näytöllä. Jäi tosin hieman kalvamaan pyydettiinkö liian vähän ;)

Mua on väsyttänyt kauheesti. Nää kaks ekaa yövuoroo on mennyt niin huonolla nukkumisella että ei oo tosikaan. Ennen ekaa oli ne miehen isäpuolen kuuskymppiset ja melkein suoraan sieltä kaahasin töihin (en nukkunut iltasella ja olin herännyt aikaisin) Seuraavana aamuna oli noustava jo yhdeltätoista (4h unta) sillä mentiin niihin miehen kummitytön rippijuhliin. Join siellä aamukahvit kun en kotona ehtinyt muuta kun laittautua nopeesti. Eilen illalla nukuin pari tuntia ja silti olin ihan untamo töissä. Jossain vaiheessa alkoi olla ihan huono olo (huippasi ja yökötti) ja menin pitkälleni pukuhuoneeseen " ihan hetkeksi" . Laitoin puhelimen herätykselle 10 min päästä ja huomasin 20 min päästä et nukun kuin tukki-siis siitä herätyksestä huolimatta! Työkaverit tietää jo melkein kaikki mun raskaudesta. Yks lomalta tullut huomasi itse aamulla et mullahan on ihan hillitön kessi. Sen huomaa siis niin selvästi jo!

Ollaan mietitty vähän jo vaunujen hankkimista. Minkälaisia kärrejä muut olette hankkineet/hankkimassa? Pesutorni on pystyssä ja siihen viereen mies aikoo askarrella vauvalle hoitotason jonka alle laitetaan koritsydeemi vauvan vaatteille. Eli hoitopaikka tulee sinne khh:seen. Sikäli kätevää et siinä on pesuallas vieressä ja pyykit pestään samassa tilassa. Muuten ei olla suuremmin suunniteltu hankintoja.

Vähän kaipailen Mantelia ja Fudgista huhuu!!

Mannarii 13+6

Vierailija
50/50 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taasen, ko koneelle ehdin istahtaa. Kohta vaihdetaan anoppilaa ja mies lähtee veljeni kanssa kalaan. Eivät kuulemma suostu ottamaan raskasta naista mukaansa, mur! ;) No, ihan mielelläni menen veljenvaimon luokse hengaamaan ja pitämään sylissä pariviikkoista beibiään!!! Mulla on ihan vauvakuume, ko sitä Ottoa saan rutistella :D Mies eilen totesikin, että varmaan ihan hyvä, että on tuota vauvakuumetta - ei se ainakaan tässä vaiheessa haittaa tee.

Äitsylle pitää heti toivottaa onnittelut asunnonmyynnistä!!! Varmasti mahtavan helpottavaa, että saa kämpän ilman suurempaa ressiä kaupaksi - ja vielä hyvällä hinnalla! Harvapäänä kyselen, että minkäslainen se teidän uusi koti on?

Me käytiin eilen katsomassa yhtä uutta rivarikolmiota, mutta ei ihastuttu. Huono pohjaratkaisu ja tosi pienen oloinen. Toki omakotitalofiilistelyn jälkeen tuollaisen osto tuntuisi " pettymykseltä" . Joten ehkä nyt vaan vuokralle. Mutta vielä tässä hetki ootellaan ja katsellaan ja lomaillaan. Mutta kiitos teille rohkaisusta ja tsempityksestä kodinlöytymisen suhteen! Hyvillä mielin odotellaan tulevaa.

Mannarii heitti ilmoille niin mielenkiintoisen kysymyksen, että siihen täytyy tarttua heti. Eli nousta vaunuista. Meillä nyt niiden hankinta työn alla. Koetan löytää huutonetistä tai jostain muualta käytetyt, hyvät vaunut ja toivon, ettei hinta olisi paljoa yli 200 egeä. Merkiksi toivon Brioa (vertailtiin kaupassa Brioa ja Emmaljungaa ja varsinkin mies tykästyi Brion työntö- ym. teknisiin ominaisuuksiin enemmän). Yhdistelmät siis aiotaan hankkia. Ja koppa saa olla kova tai pehmeä tai erillinen tai miten vaan, mutta heittoaisan toivon löytyvän. Ja toivon, että koriosa on metallinen. Tuollaisia siis metsästän :) Mutta tämä netittömyys häiritsee kummasti metsästystoimintaa.

Nytpä suuntaamma minun kotiani kohden ennen ko tuo mies nukahtaa uudestaan tuohon pedille aamupäiväunille :)

Mukavata viikonjatkoa tonttusille!!

Fudgis 28+3