Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKÄ VAIPPA pitäisi yön kuivana ja pissan sisällään????

02.02.2006 |

Nyt on tilanne se, että viimeisten 3 viikon (ellei enemmänkin) aikana poika on herättänyt yöllä sänky ja yökkäri ihan pissasta märkänä!

Olemme kokeilleet mm. Pampersin Junior-teippivaippaa, Liberon 13kg-> housuvaippaa, Muumin Maxi-teippivaippaa+housuvaippaa, Pampersin 5:n housuvaippaa eikä MIKÄÄN näistä ole pitänyt pisuja sisäällän!

Poika on aika iso ja reitevä- painaa n.15kg, ikää 1v8kk+.

Onko enää MITÄÄN vaippaa, jota kannattaisi kokeilla?? Entäs jotakin muuta kikkaa?

olemme koittaneet rajoittaa juomista ilta-aikaan, mutta vellin saa vielä (siitä ei suostu luopumaan..).

Antakaa jotakin vinkkiä! Me nukuttais kaikki niin paljon paremmin, jos ei joka yö tarttis sitä vaihtorumbaa..:(

kiitti,

sitruska rv 17+4 ja taapero 1v8kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vajaa 2v tytöllä.

kaikkia mahdollisia vaippamerkkejä kokeiltu ja ainoat joilla kokonaiset yöunet ja kuiva sänky onnistuvat ovat Pampers Active fit 11-25kg (lila pakkaus) ja Lidlin teippivaipat(sininen pakkaus)

Housuvaipat on tunnetusti vaan päiväkäyttöön tarkoitettuja, niiden jalka-aukot venyvät ja päästävät pissat valumaan jalkaa pitkin.

Meillä ei juomisten rajoittaminen onnistu- tyttö on addiktoitunut iltavelliinsä ja juo lisäksi mielellään vettä.

Vierailija
2/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on niin loistavat joustokappaleet, että sen saa tarpeeksi tiukalle ilman että vaippa kiristää lasta mistään kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään päivällä liberon XL teippivaippoja ja yöllä XL+ teippivaippoja. Siirryttiin yöksi käyttämään isompia vaippoja, kun alkoi olla sänky aina yön jäljiltä märkänä. Tämä tuntuu nyt toimivan ihan hyvin meillä. Poika kohta 2v ja painaa n. 14 kg.

Vierailija
4/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilepa isompaa kokoa! Esim jos olet käyttänyt pampersin easy up-housuvaippaa kokonro 5, niin kokeile 6-kokoa seuraavaksi. Meillä on 1v11kk vanha poika, joka painaa juuri 16kg ja vaihdoin tuohon isompaan kokoon juuri. Ei ole niin tiukkakaan kuin se viitonen oli meillä ainakaan. Tosin yöt meni kyllä hyvin senkin kanssa, mutta muutama ylivuoto loppuajoista tuli.. Nyt ei ole tullut isomman koon myötä.

Aika vähän meidän pojalla kyllä vaipassa mitään onkaan aamulla, tai siis ei ole enää niin painava kuin aiemmin. Huomaa heti, jos on illalla juonut enemmän, joten olen myös vähän vähentänyt juomisen antamista juuri ennen nukkumaanmenoa.

Oon kyllä monesti miettinyt, että noista vaipoista pitäis olla myynnissä sellasiaa parin kappaleen kokeilupaketteja, koska risoo ostella aina iso paketti, jotta vois jotain kokeilla -ja varsinkin jos ko. vaippa ei ollutkaan sopiva.

Vierailija
5/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 1v9kk noin 15 kg alkoi olla joka toinen yö märkä ja sain jostain vinkin kokeilla isompaa vaippaa. Meillä päivisin käytössä Liberon Maxi Plus eli 10-16 kg ja yöllä XL eli 12-22 kg ja kuivana ollaan pysytty. Meillä siis auttoi vaihto seuraavaan vaippakokoon. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
6/20 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä päiväsaikaan hahtuvalangasta itsekudotut villahousut ja niiden sisällä harso+flanelli imukerroksena. Öisin laitan kuitenkin kertakäyttövaipan ja sen päälle villahousut. Sänky pysyy varmasti kuivana!

Ruskovillalta saa valmiitakin villahousuja, mutta kaikkein edullisimmin pääsee itse neulomalla. Ohjeen saa Ruskovillalta ja on hyvin yksinkertainen, pääasiassa vain aina-oikeaa neulosta. Yön jäljiltä riittää pelkkä tuuletus. Itse pesen pissaisia villahousuja hyvin, hyvin harvoin, eikä siltikään hajuja tunnu.

Kannattaa kokeilla, niin saat varastoon kertyneet vaippapaketitkin kulumaan. Itselläni kokemusta tästä tyylistä kohta 2 vuoden ajalta.

Vierailija
7/20 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma puolisen vuotta sitten. Mikään vaippa ei tuntunut riittävän, kokeilimme melkein kaikki markkinoilla olevat housuvaipat. Teippivaipat eivät meillä tulleet kysymykseen, poika repi ne itse irti.

Paras vaihtoehto oli että laitoin pojalle ( painoi silloin hieman alle 15kg ) suurimman koon Pampers housuvaipan ( Libero aih. allergiaa ). Koska se oli hänelle vähän liian suuri, laitoin päälle tiiviit alushousut. Siihen päälle löysät yökkärihousut. Jos nuo tiiviit välihousut jäi laittamatta, oli vahinko varma.

Näin meillä pärjättiin muutama kuukausi, nyt onneksi pari viikkoa oltu ilman yövaippaa, vaikka se silloin puoli vuotta sitten tuntui epätoivoiselta ajatukselta.

Vierailija
8/20 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövaippa on Lidlin isoimman koon teippivaippa (cien air ultra dry). Pitää ainakin meidän 3v pojalla yhtä hyvin kuin Active fit, mutta on puolet halvempi ja ei sisällä rasvaa pinnassa.

Vierailija
9/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tämä vaippa toiminut. Nyt tosin käytössä myös housuvaippa öisin, mutta poika on sellainen pissi-maakari että vaipasta riippumatta saattaa joskus yöllä kastella läpi. Eikä edes syö enää yöllä..! =)

Leijona76 & poika 1v7kk

Vierailija
10/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersin Active Fit nro5!!!Itse oon kokeillu 1,5v tytöllä kaikki mahdolliset,niin tämä ollut paras:)

Vierailija
11/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonoin tuloksin:(...ei pysy pisut sisällä, ei sitten millään!

Meillä alkaa kaapit kohta tursuta noita vaippapaketteja ja rahaakin palaa hitsisti, kun koittaa etsiä sitä sopivaa!!

Liberon xl housuvaippa piti nyt kuitenkin ' parhaiten' - poika heräsi vasta 7 aikaan- mutta pissat sängyssä....

Lisää vinkkejä, pliiiis!

t.epätoivoinen sitruska

Vierailija
12/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä ja tyytyväisiä ollaan.

Vierailija
13/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy todella monia ehdottoman pitäviä vaihtoehtoja. Villahousut kosteudenpitäväksi kerrokseksi on lyömätön vaihtoehto. 2,5 vuoden kestovaippakokemuksella ei kertaakaan ole ollut sänky märkänä, joskus jos sisävaippa on ollut liian ohut on villahousut tuntuneet kosteilta. Ja lapsi pissii melko lailla yön aikana.

Vierailija
14/20 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kokeilla sitä kestovaippaa jos kertakäyttö vaipoista ei ole hyötyä.

Kun olin raskaana niin yks tuttu sano mulle että hän kokeili pojallensa kaiken maailman vaippoja ja kaikki muut vuosi paitsi libero ja suositteli että käytän lapsellani sitä.

Mä olin saanut Pampersilta alennus ja jopa ilmaiskuponkeja ja halusin käyttää ensin ne ja testata pampersia koska toiselle joku merkki passaa paremmin mitä toiselle. Mutta ne pampersit aiheutti punotusta ja päästi läpi just niin kun teidän lapsella. Sitten aloin käyttää Liberoa ja olen ollut niihin todella tyytyväinen!!! Nyt on poika 1v 7kk ja en muistais koska oisin viimeks vaihtanut pojan vaatteet sen takia että vaipasta on tullut läpi. Jos olen joutunut vaihtamaan sen vaatteet niin se on johtunut ruoasta.

Mutta tosiaan jokanen lapsi on yksilö ja esim. me ollaa tyytyväisiä Liberoon mutta joku toinen taas ei välttämättä ollenkaan, esim. sinä. ; )

En osaa sanoa muuta kun että kokeile niitä kestovaippoja jos ei nekään auta niin sit on neuvot vähissä.

Vierailija
15/20 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tuleeko pissa läpi vaipasta? Eli vaippa on jo niin paljon pissaa imenyt, ettei enää imukyky riitä? Vai pääseekö se jostain päin tulemaan sivusta, ettei vaippa ole kunnolla paikoillaan?

Meillä huomasin pojan kanssa, että pojalle kelpasi mehu kummasti aina päivän ja illan aikana. Sitten velli vielä päälle ja mehupullonkin annoin vielä sänkyyn. Nyt " viisaana" huomasin, että mehua hän juo vaan maun takia ei janon. Vaihdoin mehun veteen ja aloin muutenkin säännöstellä juomista. Vettä ei todellakaan mene samalla tavalla kuin mehua, ja aamuun asti pysytään kuivana.

Kannattaa ensin koittaa vähentää juomista. Ei se yksi vellipullo niin kovasti pissata. Pakko se neste jostain muusta on tulla.

Vierailija
16/20 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus pissii myös niin hurjasti että sänky melkein joka yö märkä!

Juo paljon ja varsinkin vettä, jota olen sitten koittanut iltaisin vähentää. iltaisin vielä ennen nukkumaan menoa vaihdan kuivan vaipan vaikka vaippa olisikin vain hiukan nihkeä. Sekä olemme laittaneet äitiyspakkauksesta saadun " muovin" suojaamaan sänkyä. (meillä on niitä kaksi kappaletta sängyssä). sekä joskus öisin joudun vielä vaihtamaan vaipan jos se tuntuu kovin turpealta.

Lapsemme on siis nyt melkein 2 vuotta. kuivaksi ei ole vielä oppinut vaikka pottaharjoittelut on työnalla.

Vierailija
17/20 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää iltajuomista. Kokeile kuitenkin vielä niitä Lidlin vaippoja, halpa paketti ja voi oikeasti toimia. Vaippa tarpeeksi tiukalle ja yövaippa päälle vasta sängyssä.

Vierailija
18/20 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelastanut ainakin meidät!! Poju n17kg ja ikää 2v4kk =)

Joka aamu on sänky ja petivaatteet olleet kuivia ja käytetty on nyt noita vaippoja jo 3kk joka yö!

Sitä ennen kokeiltu kaikki mitä maa päällään kantaa ;)

Noita vaippoja saa ilmeiseseti vai citymarketista , muualta en ole löytänyt.

Meillä ne ainakin toimivat =)

Vierailija
19/20 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Koita jättää koko vaippa pois. Monet ovat jättäneet kerralla vaipan pois hyvin tuloksin! Toki muutama " vahinko" sattuu, mutta jos sänky on kuitenkin märkä, niin kantis ehkä koittaa. Sänkyyn vain isosti muovitettua froteeta yms.

Kyllä sen pian huomaa, jos poika ei ole vielä asiaan valmis.

Itse jätin pojalta yövaipan pois, kun välillä aamuisin vaippa oli kuiva ja välillä ihan täysi ja sänky märkänä. Poika oli pissaamatta koko yön, mutta isot aamupissit tuli vaippaan ja sitä ei vaippa kestänyt.

-Tai velliä vähemmän tai pikku hiljaa vähentäen. Enemmän muuta iltapalaa, niin ei jaksa juoda velliä paljon.

Tsemppiä!

Vierailija
20/20 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro tietysti lapselle, että vaippa jätetään pois vaikka jo muutama päivä ennen ekaa koitosta, että ehtii sulatella asiaa. Ja tietty päiväsaikaan eka poisto, ei suoraan yöunilta.