### TONTUT vkot 29-30 ###
Kommentit (50)
Kiits Calle uudesta pinosta! Vai on sun elämä nyt kokonaan " täällä" , hauskaa! Mun elämä tuntuu menevän kokonaan työmaalla-ja ihan hukkaan. No viime yöstä tulee mukavasti tiliä sillä saan sen 200 prossasena (ylityösunnuntai). Oli vaan aika rapsakkaa herätä tänään valvotun yön jälkeen jo 11 jälkeen ja alkaa valmistautua taas uudestaan töihinlähtöön. Tänään tulin jo kahdeksi. Vielä olis kolme iltaa ja sitten YKSI vapaa jonka ajattelin surutta tuhlata köllöttelyyn. No tai ans kattoo jos keksin jotain muuta. Viikonloppuna on tiedossa kahdet kekkerit joihin täytyy mennä hehkeänä edustamaan. Paikalle tulee lähinnä miehen sukulaisia mutta toisissa bileissä on mukana enemmän sitten niitä miehen Ex-vaimon sukulaisia. HUI!!
Joo mä myös suosittelisin heittämään ne pullojen käytetyt tutit temsteriin ja säilyttämään vaan pullot. Mutta jos ovat jotenkin naarmuisia niin veks vaan! Sitä paitsi mitä niillä edes tekee? Eiks vesikin nykyään juoteta mukista ihan pienillekin. Onhan ne tietty hyvä olla kaiken varalta.
Fudgie vihdoinkin! Voi kauhee missä epäinhimillisissä oloissa sä olet joutunut asustelemaan! Ei vettä eikä sähköä! Onko ollut edes kiva sää sielläpäin missä olitte? Toivon mukaan löydätte oman kodin pikapikaa ettet joudu viedä nyyttiä mihinkään karuun mökkiin sairaalasta!! Varmaan tosiaan se vuokrakämppäkin on ihan hyvä vaihtoehto taloa etsiessä. Voitte sitten rauhassa jatkaa etsiskelyä ettei ole pakko ostaa ekaa vastaantulevaa.
Nonuli parka joutuu kärsimään allergiasta aina vaan: Kurjaa! Onneks mul on vaan se kevät vaikeaa aikaa. Mut takuulla kauheeta OLLA kun on koko ajan paha olla! Oletko mitään lääkkeitä syönyt? Ekan kolmanneksen jälkeenhän ne kait on suht turvallisia. (Olikse niin Calle?) Ja ei oo enää mulla tuhrautellut mitään. Itse asiassa viime " öljynvaihdon" (se 5h laatuaikaa muistattehan) jälkeen on pöksyt pysyneet ihan puhtaina. Vitsit mun miehellä on lääkkeet joka vaivaan. Se taikasauvallaan paransi mun valkovuodon pois!
Sophiella on kohta jo neuvola! Aika taas menee siivillä. No sitten tiedät varmaan jo viikotkin ainakin sinnepäin. Mulla ei ollut mies mukana ekalla kerralla mutta molemmilla ultrareissuilla oli. Keskiviikkona mulla olis sitte tää neuvola osa 2 ja mies EHKÄ lähtee mukaan. Voishan se käydä sen verran et näyttäis naamansa siellä että rauhottuis se " täti" . Meil kuitenkin se uusperhe-viritys niin ollaan varmaan yltiöoutoja sen hoitsun mielestä..
Me ei olla menossa asuntomessuille tänä(kään) vuonna. Olis kiva mutta niin huonosti on vapaa-aikaa ettei taideta lähteä. Mä olen entisessä elämässä kolunnut as.messuja ehkä jonkun 10 kertaa. Olis varmaan tullut kaikkee uutta mitä vois vanhaankin taloon soveltaa mutta en tosiaan usko et mennään. Se että talot on tänä vuonna melko tavallisia kyl kiinnostais.
Luhtiksen irtiotto kuulostaa ihanalle! Mä tykkään kans Turusta ja ollaan oltu miehen kanssa menossakin sinne monta kertaa mut ajatukseks on jäänyt toistaiseksi. Toi Potter pitää myös ehdottomasti käydä katsomassa mutta mies ei suostu lähteä mukaan. Menen lasten kanssa joku ilta.
G: oletteko lukeneet Harry Potterit? Ja jos niin kuinka monta kertaa? Mä kerran ja tykkäsin. Mulla on ne ikiomina ja ajattelin lukea ne toisen kerran nyt syksyllä jahka pääsen eroon näistä ikävistä töistä..
Nyt töiden kimppuun taasen!
Mannarii 12+5
Ei taida mullakaan olla tänään muuta elämää kuin roikkua täällä :-O
manskun gallupiin, et tääl on yks tavallisen lääpähtäny Pottereihin!! olen lukenu kaikki kirjat ja odotan kielipitkällä viimosta! Ekat kolme osaa olen lukenut kahteen kertaan, mut sittemin en ole pystynyt kun tuon kerran lukemaan noi muut, kun on tullut perheelisäystä ja muutakin elämää ;-DD vaikkei, kyl uskois, kun taas niin ahkerasti täällä killun ;-D oon kattonu noi leffatkin, mut vasta kun ne on tullut dvd:lle!! itseasiassa omistan nekin!!
Voi hyvänen noita sun työaikoja!!!!!!!!!!!!! Mää en kyllä jaksais! oot sää vaan aika sissi :-D
Vai paransi miehes sun röörit valtikallansa ;-DD Niin sitä pitää!!
Tuli vaan tossa mieleen calle, et oikeestaan jos totta puhutaan, ni mää en henkilökohtasesi kyllä käyttäs toisten vanhoja pulloja enskinkään...
ja nykypäivänä suositellaan, kyllä et vauvaa hörppyytetään mukista, niinkun mannis totesi tai lusikasta, ja tissimaido/korvikkeen lisäksi vauva ei tarvii vettä ollenkaan!! En minäkään antanu vettä mein likalle, ennekun joskus 5kk ikäsenä, kun tissittely alko radikaalisti vähentyä kiinteiden tieltä, ja oli 40 asteen helle, ja sen annoin mukista, ja se olikin neidistä tosi hienoa :-)
Nyt luin just, et jos vauva lopettaa tissittelyn puolen vuoden ikäsenä, on järkevintä siirtyä nokkamukiin, eikä antaa ollenkaan pulloa!! Hitsi kun olisin minäkin tietäny/uskaltanu tehdä niin!! Noh, jos tän justiinan kanssa käy samanmoisesti, niin nokkamukin saa, ei pulloa!!
Ja nyt ei sitten saa ymmärtää väärin, et jotenkin olisin sitä mieltä, et pullot ja korvikkeet on pahasta ja vain imetys on oikein tai jotain... EN OLE!!
nonuli ja justiina 16+3
No juu vähän ajattelin samoin noista tuttipulloista mutta ajattelin tarkistaa missä menee nk. järkevyysraja. En ole mikään himohygieenikko ja itseasiassa pirun laiska siivoamaan jne, mutta jotenkin tuo tuttipullojuttu tuntui vähän vieraalta. Oman perheen kesken vähän eri asia mutta kun kyse vieraasta perheestä ja osaa pulloista on varmaan käytetty molemmilla lapsilla niin tuntuu vähän hassulta säästökohteelta.
Ideaali olisi tietysti että saisi tytön juomaan tissin lisäksi pullosta jotta iskäkin voi syöttää, mutta voihan olla että pulloilla mennään kokonaankin. Yllättävän paljon ja kiivaasti muuten käydään keskustelua tuosta imetyksestä, vastikkeesta jne. Jotenkin tuntuu että järjen käyttö ei ole sallittu siinä asiassa ja sen ehdottomuudessa. Ihan kuin olisi kenenkään edun mukaista takoa yhtä totuutta tuossa asiasa!! Mutta tämä minun sivuhuomautus jääkööt vain kommentiksi, ei provokaatioksi.
Onko jo sohvilla neuvola??! Hui! Meillä isäntä tuli mukaan ekalla kerralla ja neuvolan täti kohteli kuin ilmaa, miehelle jäi aika paha maku suuhun ja tovin kesti että hän siitä pääsi yli vaikka ei herkkä yleensä olekaan. Taisin sitä täälläkin purnata kun mullekin tuli ekalla kerralla vähän huonot fiilikset. Tuntui että täti oli sitä mieltä että katsellaan sitten 12. vkon jälkeen oletko vielä raskaana...
Mutta toivottavasti teille osuu mukava täti ja ihmeessä kannattaa miehen tulla mukaan jos hänestä siltä tuntuu, mutta etenkin tietysti ultrat ovat mukavia kokea yhdessä.
Voi Mannis mikä työtahti sulla on! Älänyt piiputa itseäsi liikaa vaan muista myös levätä riittävästi!!
Niistä allergialääkkeistä oli puhetta. Mulle tosiaan neuvolanlääkäri ei suostunut määräämään mitään lääkettä, mutta työpaikan lääkäri (johon luotin enemmän) antoi sellaista antihistamiinia kuin Xyzal. Sitä otin muutaman kun koivuallergia meni tosi pahaksi. Lääkäri oli silloin sitä mieltä ettei ole kenenkään edun mukaista että kituu ilman lääkkeitä jos tulee vaikeuksia esim. hengityksen kanssa. Olin tuolloin viikoilla 22->
Niin siis se Manniksen vuoto oli vaan seksin puutetta!!!! Eli periaatteessa vanha periaate pätee tähänkin, sillä se " tauti" lähtee millä on tullutkin... ;)
Nyt taidan kömpiä isännän kainaloon ja palailen taas elämäni pariin tänne aamulla kun en saa unta kuitenkaan....
En ole lukenut yhtään potteria, en ole jotenkin saanut aikaiseksi. Mutta dekkareita kyllä menee. Ja asuntomessuille haluaisin kovasti mutta kaikki ärsyttävän järkevät ihmiset (ja oikeassakin olevat) ovat sitä mieltä että olisi parempi etten lähtisi sinne puuskuttamaan....
Mäkin ajattelin osallistua tuttipullokeskusteluun. Mä sain mun siskolta läjän pulloja ja kyllä me ne otettiin käyttöön. Tosiaan olis kyllä voinut olla eri juttu, jos ne olis tullut joltain vieraammalta. Meillä kyllä joka ikinen tuli tarpeeseen, koska senkään jälkeen, kun poika tissille suostui, ei varmaan yhtään syöttöä mennyt pelkällä tissillä. Pulloja siis meni ja paljon. Ja mitä enemmän niitä oli sen parempi, niin ei tarvinnut ihan joka käänteessä olla pesemässä. Mutta niin kuin Nonuli sanoi, ei niitä varmaan kannata varmuudeksi ruveta ostamaan. Jos on tarvetta, niin saa niitä ostettua jälkikäteenkin. Hörpyttämisestä sen verran, että me ostettiin oikeen sellainen hörpytysastia, mutta se vasta sotkemista oli eikä onnistunut olleenkaan. Mä siis vannon tuttipullojen nimeen. Ikinä tietenkään ei voi tietää miten hommat alkaa sujua. Mä oon vaan vähän herkkä tälle aiheelle, kun silloin tuli jokusen kerran mieli pahoitettua, kun tuntui, että kukaan ei ymmärrä sitä että joku lapsi vaan ei halua edes kokeilla tissiä. Enkä mä rupea lastani nälässä pitämään sen takia, että rupeis imemään. Positiivinen juttuhan tässä oli se, että isä oli ihan yhtä tärkeä syöttöhommissa kuin minäkin eikä ihan joka kerta tarvinnut yöllä itse kukkua hereillä. Toisella kierroksella ei onneks tule sitten stressattua tota asiaa. Jos onnistuu niin hyvä, jos ei niin ihan yhtä hyvä.
Hauskaa, että Fudgiskin on löytänyt koneen äärelle. Toivotaan, että koti löytyy pian. Ei ole kivaa tuollainen väliaikainen oleminen. Sullakin on viikkoja jo vaikka kuinka paljon. Eikä 12 kiloa vielä mikään järkky ole. Mulla tuli esikoisesta 26. Hui!
Sophie, sullakin sitten on jo neuvola. (Onneks muistin perua omani, joka olis ollut vasta elokuussa.) Mulla oli mies mukana melkein joka kerralla. Ja mun mielestä oli ihan hyvä, että se oli just tolla ekalla kerralla, kun siellä kuitenkin käydään kaikki miehenkin suvun sairaudet ja muut läpi. Lisäks tuli niin paljon kaikkea käytännön tiedotusta, että en olis ite kaikkea muistanut, kun kuitenkin oli aika tohkeissaan. Meidän terkkari otti miehen hyvin huomioon ja jutteli sillekin eikä vaan mulle. Ääniä ei meilläkään kuunneltu ekalla kerralla, kun ne ehkä ei olis kuulunut ja turhaa jännitystä olis sitten tullut siitä.
Manskun gallupiin: mä en ole lukenut yhtäkään potteria, enkä lue. Ei tunnu munlaisilta. (Ehkä pitäis kuitenkin koklata.) Nykyisin kyllä muutenkin tulee luettua hirveen vähän. Ennen olin tosi lukutoukka. Mutta kun olen aina tykännyt lukea sängyssä ja nyt ei oikein onnistu, kun poika herää, jos liian kauan pitää valoa päällä, niin on vähän jäänyt. Mutta ehkä taas, kun päästään sinne uuteen ja poika saa oman huoneen. Siitä muuten puheen ollen, meidän asunto menee tällä viikolla myyntiin. Tietää kauheeta siivoomista eikä nappaa yhtään. Sunnuntaina on siis eka näyttö. Toivottavasti menee nopeesti, niin ei tarvi tolla siisteysasialla stressata kauheen kauan. Kivahan tietty jos on siistiä, mutta toi näyttösiisti on vähän vielä eri asia kuin normaalisiisti.
).( Eipä kummempia. Huomenna ajattelin ruveta tikuttaan ovista, ettei nyt ainakaan menis ohi. Mitään limoja ei ole näkynyt, mutta kovaa jomotusta on ollut tänään oikeella puolella. Kauheen aikasin kyllä. Sikäli tuntuis oikeelta, kun tossa raskautuneessa kierrossa jomotukset oli vasemmalla. Mies kysyi tänään, että yritetäänkö me heti vai odotetaanko yks kierto ja mä sanoin, että heti vaan. En mä osaa ruveta mitään taukojakaan pitämään. Lääkärikin sanoi, että heti vaan asialle. Ei ole mitään syytä odotella, jos siltä tuntuu. Se suositus yksistä kuukautisista perustuu lähinnä siihen, että laskettu aika olis helpompi määrittää, mutta kun se nykyisin joka tapauksessa katotaan ultralla niin ei väliä. Se sanoi, että on pienen pieni todennäköisyyden nousu siinä, että jos heti tulee uudelleen raskaaksi niin sekin menisi varhain kesken, mutta se on niin marginaalista, ettei siitä tilastosta kannata välittää. Jotenka heti aiotaan olla asialla. Me saadaan muuten ens viikolla uus sänkykin, joten luulis homman olevan mielekästä. Päätettiin, että lohdutukseks hommataan jotain uutta ja se oli nyt sitten uus sänky. Ylihuomenna taas töihin ja alkaa tuntua ihan tervetulleelta. Oli varmasti hyvä ottaa tää hengähdystauko ja olla ihan rauhassa ajatuksineen. (Tosi rauhassa 1,5-vuotiaan kanssa.;)) Parin viikon päästä mulla alkaa lomakin, mikä nyt tuntuu ihan hauskalta. Meinattiin miehen kanssa tehdä jotain pientä ihan kahdestaan. Vaikka ruotsinristeily tai jotain vastaavaa.
Huh, tulipahan jorinat. Huiskutukset kaikille tonttusille!
Äitsy (mä en vieläkään tiedä tätä kiertohommaa nyt, mutta lasketaan nyt siitä vuodon alusta eli kp9)
Tänään näyttäisi olevan vähän rauhallisempi duunipäivää, hope so!
Ensin tärkein asia eli olen lukenut kaikki Potterit ;) Ja omistan myös dvd:t. Täytynee lainata se uusin enkun kielisenä kirjastosta kun suomennosta saa odottaa vielä monta kuukautta.
Siitä neuvolavisiitistä sen verran et yritin vähän vihjata miehelle, että hänen ei tarvii tulla, mutta hän haluaa välttämättä tulla joten ok. Jos siellä tosiaan kartoitetaan suvussa esiintyviä sairauksia ja muuta niin ihan hyvä hänen olla mukana. Mies on kuitenkin ihan innoissaan ja suunnittelee jo isyyslomiaan ja muuta :/ Olen yrittänyt sanoa että otetaan nyt ihan rauhallisesti ja katotaan kuinka homma tästä etenee, eikä vielä suunnitella uuden pyykkikoneen ja kuivausrummun ostoa kun vauvasta tulee pyykkiä ja niin edelleen..
Mun " oma" neuvolatäti, joka kuulosti tosi mukavalta ainakin puhelimessa, on lomalla, joten mulla on joku tuuraaja. Saas nähdä millanen tyyppi on. No, mulla ei ole sen ekan kerran suhteen mitään kauheita odotuksia, kun monelta olen kuullut ettei siellä mitään ihmeellistä tapahdu.
Äitsylle onnea uuteen kiertoon! Kyllä teidän kelpaa pian kun pääsette uuteen taloon. Voi vitsi! Tiedän nyt jo että mulle tulee kauhee talokuume siellä asuntomessuilla. Ensin pitäisi kyllä voittaa lotossa et voitais rakentaa sellanen talo kun haluttais ;)
Mannariilla on juhlia tiedossa, eikös se ole mukavaa vaihtelua arkeen! Meilläkin on elokuussa melkein joka viikonloppu jotain pippalon tynkää, rippijuhlaa ja 50 v. ja 60 v. synttäreitä.
Morjenstus kaikille muillekin! Meikän täytyy näköjään palata sorvin ääreen..
Terv. Sohvi
nyt puhaltaa paha tuuli kiukkua ilmassa....
Tänään on sellainen päivä että tekisi mieli vetää peitto korville ja olla muutaman päivän ajan kiinni...
Mulle on huomenna tulossa yksi lapsuudenkaveri miehensä kanssa kylään päivällä ja sitten vielä perään illalla opiskelukaveri miehensä kanssa....Ja mua nyppii ihan äärettömän paljon molemmat visiitit. En jaksaisi millään vääntää mitään ruokia ja jutustella ihmisten kanssa niitä näitä. Ehkä tämä on nyt jotain sellaista itseensä kääntymistä tai jotain mutta ei vaan yksinkertaisesti huvita eikä kiinnosta!!!??
Ihanasti mun isä sanoi puhelimessa että sanot heti että olet sairaslomalla ja talo ja sapuskat ovat sen mukaiset. Mutta kait se on pakko kun olen luvannut kahvin keittää....
Ostin tänään rintakumit ja katselin niitä tuttipulloja ja tutteja. Hassua vaan että pelkät tutit maksoivat saman kuin tuttipullo yhdellä varatutilla...
Äitsylle morjenstus ja toivotaan että tikutus tuottaa tulosta!
Nyt lähden hakkaamaan patoja ja pannuja, josta tämä jurpiminen helpottaisi kun saan keittiön lommoille...
Parempaa päivää muille!
Mikä känkkis Calleen on mennyt. On kyl yhdelle raskanaolevalle liikaa passata kahdet vieraat saman päivänä!
Mua pännii kans vähän. Parikin juttua. Ensinnäkin mun työpari on uusi ja kauheen nuori. Onneks se on kova kyselemään mutta joudun omien töiden lisäksi vähän (koko ajan) katsomaan noi toisetkin työt. Huoh! Vielä 2 iltaa ja 4 yötä yhdessä.. Ihan ookoo tyttö ei siinä mitään mutta tuntuu ettei jaksais yksin kahden töitä hoidella. Toisekseen poika soitti et siitä uudesta pyörästä on jo jalka poikki. Se ostettiin siis viime viikolla.. Kolmanneks mua pännii pomo joka arvioiden katseli mun masua ja pohti ettei minusta taida olla vuorotteluvapaan tekijäksi enää syksyllä. Siis haloo! Eiks ookkin laitonta raskauden takia olla ottamatta töihin?! Ei niin että edes kiinnostais kauheesti (kestäis marraskuun loppuun ja mun ä-loma alkaa joulukuun puolivälissä) mut periaatteessa törkeetä sanoa tollee!!!! Yök yök yök!!! Saisin tietty maksimaaliset äippäysrahat mutta silti :ei iske tää vuorotyö tässä iässä raskaana!
Huomenna olis se neuvola. Mies päätti lähteä mukaan näyttämään naamansa. Jos se ei koe sitä omaksi jutuksi niin eihän sinne tarvi sitten muulloin lähteä enää. Mut et on sekin sitten nähty. Olen ihan mielissäni et saan sen mukaan!
Nyt taas hommien kimppuun!
Mansku
Meillä on sitten pikkuneidillä joku arvoituksellinen tauti :-O Sillä nousi eilen kova kuume, ilman mitään fyysistä tautia!! Siis, eihän kuume ole mikään tauti, vaan se on oire, eikö näin?? :-( Ei nuhaa ei mahatautia... en sit tiä voisko vesirokko alkaa noin... näppyjä sillä ei ainakaan vielä ole, mitä nyt muutama hyttysen paukauttama patti!! Sit mietein, et josko muuten oireeton pissatulehdus...mut ei pisu kyllä yhtään tulehdukselle haise!! Nyt sitten sairastetaan loppuviikko, ja mennään käymään lääkärissä, jos ei ala jotain tolkkua tähän touhuun tulla!! Mua aina huolettaa, kun pieni ihminen on sairas, ne on niin parkoja!! Yöllä oli tosi kuuma, ja mein välissä makas sata-asteinen lämpöpatteri, joka hengitti nopeesti ja inisi aina välillä :-(( Mun pieni, kultani!! Noh, nukuuttiin kyllä sitten kuumelääkkeen jälkeen rauhallisemmin!!
No voihan kiukku :-)
Calle, sulla olis kyllä tosiaan ollu oikeus sanoa, EI!! Luulis, et vieraillakin ois edes vähän jotain ymmärystä :-I mut kakat ne mitään tajua!! Sama oli mulla siinä vaiheessa, kun mein neiti oli just syntyny, ja kaikenmaailman miljoonat isännän tädit ja serkut tuppas kylään... ja odotti veilä passuutusta...grr!! Nyt en tee sitä samaa viirhettä, vaan vaadin ainakin parin viikon rauhan!! Sikstoiseks mua ärsyttää, et siinä vaiheessa, kun perheeseen tulee vauva, ni kylään tuppaa ihan puolivieraita ihmisiä, joita ei muuten toisten elämä kiinnosta :-Z
manskulla sama peli!! Älä nyt aja ittees piippuun!! Ja, voi helevata kuinka törkeä pomo sulla on!! Olisin ite varmaan tinauttanu poskelle :-I grr!!
äitsy, mamsellia vain pyydystämään :-))
nonuli ja justiina 16+5
Olis ollut aivan ihana sää jäädä kotiin mutta eipä auttanut. Terkut taas töistä. Huomenna olis vielä iltavuki ja sitten jopa perjantaina vapaata.
Käytiin neuvolassa. Lääkärineuvola oli vähän muuttunut edelliskerrasta (ihme et asiat muuttuu 12 vuodessa!) niin että jouduttiin itse siirtymään saman talon sisällä. Ensin neuvolan puolella tutkittiin pissa, mitattiin painot ja hemis ja verenpaine- ok kaikki ja sitten siirryttiin terveyskeskuksen puolelle odottamaan lääkäriä. Ja juu kyllä vaan hän oli sama venäläis-tohtorinna kuin aavistelinkin. Ihan ookoo ei siinä mitään. Mies ei ehtinyt odotushuoneessa edes sivua kääntää sillävälin lehdessä kun jo tulin takaisin. Eli oli TODELLA nopea tutkimus! Kysyi olenko voinut huonosti-sanoin ei kun ihan hyvin. Sisätutkimus ja sydänäänet ja moro! Vauvan syke oli 155 eli onko poika vai tyttövauva? Kuka muistaa miten noi sykkeet menikään ja onko siinä perää että jommallakummalla olis nopeemmat (tytöllä)???
Mies oli neuvolassa mukana mutta ei lähtenyt sinne lääkärille kun sanoin ettei varmaan mitään ihmeellistä tapahdu. Niinkuin ei kyllä tapahtunutkaan. Ehti se kysyä edelliset synnytykset ja sanoi et mun kandee tehdä vielä monta " iltatähteä" kun olen niin reipas ja nuorikin kuulemma.. Mistä tuli mieleen et neuvolan terkkari (oli kiva-ei se vakituinen) kertoi et naapurikaupungissa on parhaillaan 49-vuotias odottava äiti!!!!! Kuulemma yllätysvauva mutta iloinen sellainen! Huisii.
Nonuli oletteko käyttäneet vauvan lääkärissä? Tuollainen kuume (paljonko sitä on?) voi varmaan johtua monestakin asiasta. Virus tai mansikat tai hyttysen pisto voi laukaista kuumeen (meillä ollu näistä johtuvaa joskus) Mutta jos jatkuu usean päivän niin kannattaa varmaan käydä näyttämässä. Onko hän suostunut juomaan koko ajan? Ettei vaan tuu nestehukkaa. Pidän peukkuja et laskis jo kuume ja potilas paranis!!
Meen töihin välil..
mannarii 13+1 (mul vaihtuu viikot tiistaina vaik vähän aikaa sitten luulin et keskiviikkona. Pöllö minä..)
Ihan vaan nopesti muutama kommentti viimeisimpiin viesteihin. Nonulille heitän kysymyksen että onko pikkuneiti saanut rokotuksia viime aikoina, mun sisko just ihmetteli heitin lapsen kuumeilua. Ja sitten muistettiin, että sai viiko sitten jonkun rokotuksen eli oireet tulee tietyistä rokotuksista tosi myöhään vielä 10 päivän päästäkin.
Mantariinille noista sykkeistä, että sanovat tytöillä olevan korkeammat sykkeet. Tosin ennustustamisen todennäköisyys lienee tässäkin n.50 %. Meillä kätilö sano pilke silmäkulmassa viime synnytyksessä että veikkaa sykkeiden perusteella tyttöä, vaan poikapa tuolta tuli. Ja sitten noihin iäkkäisiin synnyttäjiin -laitan vielä paremmaksi täällä meitin kunnassa odottaa yhden kaverin naapurissa nainen, jolla ikää 52v.!!! Musta ihan törkeetä, siis sen lapsen kannalta, ei lapsia tarvii nuorena tehdä mutta sentään ennen " eläkeikää" .
Mukaavaa Fudgis kun olet päässyt taas palstailemaan. Toivottavasti asuntoasiat ratkeavat pikaisesti. Mustakin toi vuokrajuttu olis ihan hyvä, koska silloin on todellakin enemmän aikaa katsella ja ajatella mihin päin haluaa asettua. Kurjaa että sulla vieläkin huonovointisuutta, ihana asenne kun ei tunnu suo kauheesti haittaavan. Mäkin tiedän joitakin ihmisiä joilla huonovointisuutta ollut lähes koko raskaudenajan, vaikka kait se on suht harvinaista. Toivottavasti sulla kuitenkin loppuis ja onneksi lopputuloksen eteen on valmis kärsimäänkin.
Callelle tuttiasiasta vielä, että meitä on aika moneksi. Mä kyllä käyttäisin vanhoja pulloja (ja käytänkin). Pestään ja kierrätetäänhän noita limsapullojakin. Tutit toki vaihtaisin. Kaikenkaikkiaan en tykkää tämän päivän ylihygienisoituneesta (mikä sana) maailmasta, siis ihan kuin kaikkialla vaanisi tositosi vaarallisia pöpöjä - musta on tervettä, että lapset tutustuu bakteerikantoihin! Tuntuu typerältä kun vanhemmat vauhkoilee tuttien pesuista ja toisaalta lapset menevät koko ajan pitkin lattioita/pihaa nuoleskellen jos jotakin (lasten serkkupojat mm. kastematoja ;-) ). Eli meillä ei ole paljon tutteja keitelty, toki meilläkin perushygieniasta pidetään huolta (älkään vaan kauhistuko), mutta kyllä edelleen saa kasvimaalta käydä syömässä, eikä joka salaatinlehteä huuhdella ja antibakteeriset pesuaineet saa jäädä kauppaan, sillä ne vasta aikaansaavat sen, että vahvat ja haitalliset bakteerikannat pääsevät lisääntymään tavallisempien bakteerien kustannuksella (sori tää vuodatus, mutta on vähän tätä mun alaa).
Ja sitten omiin kulumisiin ....Turun parisuhdereissu meni loistavasti, ilma oli mitä parhain ja olo kuin ulkomailla. Potter oli ihan ok, jos ylipäänsä Pottereista tykkää. Leffan jälkeen kuljeskeltiin jokirannassa ihanassa auringonpaisteessa ja sitten käytiin syömässä yhdessä italialaisessa paikassa siinä jokirannassa. Istuttiin siis iltaa herkutellen ulkoterrassilla aina puolikymmeneen, oli kyllä ihan sellanen fiilis, että olis ollu ulkomailla, kun ilta oli tosi lämmin. Hotelliyökin sujui ihan nautinnollisesti ja aamu myös ja päivä ja...
Nyt on taas palattu arkeen ja pihahommiin, iltaisin on käyty uimassa. Mulla vaan tylsä vaiva, kun melkein joka kerta saan järvivedestä ihottumaa ja yöksi kauheet kutinat (vedessä siitepölyä). Tylsää kun pitäisi aina saunnomisen ja uinnin jälkeen tulla äkkiä kotiin suihkuun, että siitepölyt ei jäis iholle.
Potterista vielä, että mä olen kanssa lukenut ne kaikki ja leffatkin nähnyt, osan jopa kahdesti. En kuitenkaan omista yhtään kirjaa tai elokuvaa. Kaiken kaikkiaan olen fantasiakirjallisuuden suurkuluttaja, aikuinen joka kai ainaisesti lapsi eli satuja pitää olla. Oikeasti olen sitä mieltä ettei kenenkään pitäisi tulla liian aikuiseksi. Lapsi minussa näkyy myös siinä että olen tosi innokas pelailemaan, siis esim. kaikkia lautapelejä. Pidetäänkin aina silloin tällöin yhden toisen pariskunnan kanssa peli-iltoja, jolloin tulee pelattua vähän kaikkea mahdollista melkein aamuun asti. Tuo pariskunta on just perjantaina tulossa meille iltaa istumaan -tosi kivaa. Ainut " harmi" on että varsinainen pelailu alkaa aika myöhään, kun pitää saada ensin kaikki lapset nukkumaan. Toki me pelataan lasten kanssakin, mutta aikuisten kesken on vähän eri meno.
Ja nyt suihkuun ja iltapalalle. Kaikille terkkuja ja Mantariinille vielä ekstraterkut sinne töihin!
Luhtis
Uskomattoman syksyiset ilmat ainakin täällä Lounais-Suomessa! Oli kyllä hienoa tulla aamulla töihin kun merellä oli kunnon vaahtopäät ja tuuli toi tullessaan ihanan meren tuoksun. Tykkään näet kunnon myrskystä ;)
Mites Nonuli teidän pikkuneidin vointi? Olisko mahdollista että hänellä on joku tulehdus? Mun ystävän parivuotiaalla oli monta viikkoa välillä korkeaakin kuumetta ennen kuin lääkärit huomasivat, että pojalla oli nielutulehdus! Kaikenlaista sitä voi tulla, tuskin mitään sen vakavampaa kuitenkaan!
Kiva kun Luhtavillan Turun reissu meni niin mukavasti. Mekin lähdetään ensi viikonloppuna kaveripariskunnan kanssa leffaan ja syömään naapurikaupunkiin, ei sen kummempaa, mutta pieni irtautuminen kuitenkin.
Meikäläinen on ollut kyllä tosi väsynyt iltaisin pitkän työpäivän jälkeen. Eilenkin sammuin kuin saunalyhty jo yhdeksältä, ei ole ollenkaan normaalia meikäläiselle, yleensä valvon puoleen yöhön. Lisäksi aamukuvotusta on päivittäin, mutta hyvä olo tulee aina syömisen jälkeen, hyvä niin :)
Vai on Mannarii niin simpsakka mamma että lääkäri kehotti tekemään vielä lisää lapsukaisia! :) Kyllä sen sun iässä vielä ihan mahdollista onkin, mutta täytyy sanoa että kyllä muakin vähän ne viisikymppiset synnyttäjät kauhistuttaa! Tietysti se on jokaisen oma asia, mutta miten siinä iässä jaksaa pienen kanssa ja onko sitä enää edes elossa kun lapsi on vasta täysi-ikäiseksi tulossa..
Voi elämä, joudun taas kohta lähtemään yhteen puuduttavaan kokoukseen. Yritän olla nukahtamatta :)
Terv. Sohvi (ikuinen kakara myös)
Ps. Ai niin, piti vielä kommentoida, että olen ihan samaa mieltä Luhtiksen kanssa tosta hygieniahysteriasta! Meillä ei kyllä lapsukainen pääse kärsimään liiasta puhtaudesta kun on tuo kauhea koiran ronttikin ;)
Tuulispäivää edelleen! Ihana ilma :-D
MEedän neiti on jo hyvässä voinnissa, kaks päivää piti korkeeta kuumetta, ei mitään muuta! Söi hyvin ja joi hyvin, ja nukkui paljon! En tiedä mikä oli, mutta ei ainakaan vesirokko ole, kun ei vieläkään näppyjä näy! kai se oli vain jokin kesävirus!
Mein pimu on jo 2,5 vuotias, eli edellisestä rokotteesta on jo kaaaauan!! Ja hampaatkin on mun mielestä jo kaikki puhjenneet! Ellei sit vielä viimoset poskarit olleet tulematta...
No mutta nyt on ihan kunnossa, ja mulla ja miehellä mielet helpottuneina!! Isukki oli kans meinaan todella huolestunut!! Nyt kovat leikit menossa ja mieli iloinen ja reipas!!
Luhtis, ei meilläkään mitään hygieenikkoja olla, kyllä meillä on saanut kuravettä juoda ja kastematoja syödä :-D Olen ihan samaa mieltä noista asioista, sillä noiden ylipuhtaiden asioiden takia monet allergiat on lisääntyneet ja taudit pahentuneet!! Kyllä minäkin meidän pikkuneidin pullot olen säilyttänyt, mutta en niitä kyllä muille ihmisille tarjoisi, vain omille lapsilleni...
Vai oli teillä antoisa yö turkusessa ;-D Koskahan mulla alkaa seksi taas maistua :-I
Mansku, vanha kansa tosiaan uskoo, että korkeat sykkeet kuuluu tytöille ja matalat pojille! Mutta tosiasiassa se lienee menevän niin, että jos vauva touhottaa masussa paljon, on sykkeet korkealla, ja jos vauva nukkuu on sykkeet luonnollisesti matalalla!! Vissiin tuosta oli tutkimuskin tehty, ja fifti-fifti menivät, eli ei niistä voi sanoa oikeasti kumpi ja kampi on tulossa!!
Meillä oli muuten justiinalla sykkeet viimeksi 150-155, eli samoissa mennään! Meillä justiina polki kyllä sillon kauheesti menemään :-DD
Ja mein sohvi yökkäilee aamuisin! Onneksi se on vain tuota aamullista ja menee ohi syömällä! Muista vain nukkua paljon!! Ja määkin tykkään myräköistä, niin syksyisistä kuin talvisistakin!!
(.) eilen oli kova meno kokopäivän masussa :-D nyt on hiljaisempaa, taitaa olla väsyksissä eilisestä riehumisesta!!
nyt ruokaa neidille!
nonuli ja justiina 16+6
meidät tokasivulta ylööös hiiop!!
Mulla on viiminen ilta kohta pulkassa ja arvatkaapas mitä ihanaa? No mulla on sauna kuumana odottamassa ja toivon mukaan mieskin! Teinit on kuka missäkin kavereillaan yökylässä joten meillä on koko yö aikaa..mihin vaan. No todennäköisesti käydään saunassa ja sitten mä nukahdan. Mutta jos hyvin käy nii...
Olen ihan täpinöissäni. Pienet lapset saa(tte) kuitenkin aina suht ajoissa nukkumaan mutta nää meidän valvoo kotona ollessaan pidempään kuin me ja oo siinä sitte sillee!! VAIKKA ne olis huoneissaan niin aina joku käy veskissä ja keittiössä ja ei voi rauhassa puuhailla. Ja pitää meteliä jos/kun siltä tuntuu!
Jos tää mun viesti tällä kertaa on ihan nyt vaan SIITÄ niin johtuu kuulkaa varmaan sitte: siitä puhe mistä puute!
Jatketaas taas..
mannarii 13+2
Hyvää viikonlopun kynnystä. Täällä jatketaan edelleen vähän apeissa tunnelmissa.
Keskiviikkona kävi tosiaan kaksi kaveria ukkoineen kylässä ja olin aivan finaalissa illalla. Tein silloin illalla päätöksen että meille ovat vieraat tervetulleita nonulin periaatteen mukaisesti sitten kun on synnytyksen jälkeen kunnolla kotiuduttu. En ala vieraita paapomaan yhtään aikaisemmin kuin itsestä tuntuu. Tiedän ettei asiasta kannata ottaa stressiä mutta olen sellainen emäntä että hösään kuitenkin vaikka sitten pää kainalossa.
Eilen kävin tyhjentämässä työpöytäni ja suljin oven viimeisen kerran siinä puulaakissa. Olo on helpottunut, en haluaisi siihen taloon astua enää jalallanikaan, sen verran paha maku jäi suuhun kaikesta kohtelusta. Vielä kehtasivat ruinata että tuo sitten vauva näytille, totesin vaan että joopajoo, kattellaan.. Sai kyllä meikäläisen veren kuohahtamaan tuo Manniksen saama kommentti, itsellä kun on noista kokemuksista sen verran lyhyt aika. Laitatko mannis tyypin kuvan niin mä vähän murisen sille ;)
Mutta näin, siinä omat pahat olot teille ja sitten mukavimpiin asioihin ;)
Toivottavasti Manniksella on käynyt kunnon flaksi (luhtiksen tyyliin) eilen illalla, viime yönä, tänään aamulla, tänään päivällä¿. ;) Pysykin pois täältä ja nauti ukkosi seurasta!!! Rankalta kuulostaa tuo sun työtahti, muistahan levätä tarpeeksi!
Puutetta on vähän täälläkin, jotenkin homma vaan ei ota tulta alleen. Taidetaan molemmat ukon kanssa jo vähän mietiskellä tulevaa. Tänään aamulla yritin ukkokultaa herätellä mutta ei ollut ¿sillä tuulella¿, hmmmpf. On mullakin siinä pihtari ;/
Hyvä että Nonulin tyttönen toipui siitä kovasta kuumeesta, mikä lie sitten ollutkin! Onneksi tyttö on taas oma itsensä ja jatkaa touhujaan niin kuin ennenkin.
Luhtiksen Turun reissu tuntuu onnistuneen erinomaisesti, hieno homma. Ihan hyvä pointti tuo hygieniajuttu, totta sekin puoli. Itse olen niin laiska siivoamaan että isäntä kuolisi nauruun jos minua epäilisi ylihygieeniseksi. Tosin nyt täytyy sanoa että kun viime viikolla löytyi riisihäröjä jauhokaapista niin nyt on keittiö toden totta putipuhdas. Olivat tulleet kaupasta jauhopussin mukana, viimeksi kun olin siivonnut toukokuussa sen keittiörempan jäljiltä. Katselen pullot läpi ja valitsen parhaat päältä. Tuttien osalta luulen päätyväni uusiin, niiden käytöstä kun alkaa olla kohta kaksi vuotta.
Äitsy ¿kuulostaa¿ jo vähän pirteämmältä, mukava niin. Varmasti tuo tauko teki terää ja jaksat sitten sinne lomaan asti paremmin. Onkos sulla pitkäkin loma ja onko suunnitelmia? Kunpa ovis löytyisi pian ja sitä myöten sitten tasaisempi arki, tsemppiä!
[o] tytsyn liikket ovat vähentyneet aika radikaalisti ja pariin otteeseen olen jo vähän liikkeitä kuulostellut. Muuten ei mitään kremppaa, vähän tuo psyyke tuntuu herkistyneen (ai vähän¿). Ehkä sitä alkaa virittyä ihan eri aaltopituuksille. Onneksi isäntä on ymmärtäväinen ja rakastava oma itsensä. Vielä kun saisi sen kaadettua sänkyyn ;)
Nyt alan pakastamaan kesän viimeiset 5 kiloa mansikoita ja pakkaan auton täyteen. Lähdemme satakuntaa kohti sukuloimaan.
Hyvät viikonloput arvon leidit, voikaa hyvin!!
Eli varmasti arvasittekin, että muuton yhteydessähän meiltä meni se toimimatonkin nettiyhteys ja sit oltiin melkein kuusi (!!!) viikkoa nettipimennossa, törkeän kauan saa odotella laajakaistan avaamista ainakin pk-seudulla. Asunto on kuitenkin ihana, joten ehkä se sitten kannatti. Isompi se saisi olla tietenkin, mutta niin kai se melkein aina on.
En vielä ehtinyt lukea kuulumisianne kuin tän pinon ekalta sivulta ja vähänkö tuntuu hurjalta, että Calle saa jo ihan kohta vauvansa ulkomaailmaan. Ihanaa!
Taidankin palata lukemaan muiden juttuja, josko sieltä löytyis plussauutisia tms. Vastedes sentään pääsen tänne ainakin melkein joka päivä, jes!
Äh, menin jotenkin niin sekasin tuosta Calle-jutusta, että meinasin unohtaa oman plussajuttuni eli plussasin eilen. Testannut en olis, mutta oli vähän oiretta eli rinnat kipeenä jo muutaman päivän ajan. Jos uskaltaisin niin melkein voisin liittyä teidän melonikerhoon :) Nyt olis laskurin mukaan menossa viides viikko.
Terkkuja kaikille,
Bässe
Lämpimät onnittelut karhunen,olipas sulla komea sisääntulo takaisin nettipimennosta! Todella hieno homma,jokos tilasit ekan neuvola-ajan???!! Siitä se lähtee,etiäpäin mennään taas meidän porukassa :)
Minne laskettu aika menee,maaliskuulle?
Onnea myös uuteen kotiin, toivottavasti alkaa koti muistuttaa kotia:)
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti
vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja SEITSEMÄN plussannuttakin
on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet
olevasi tarpeeksi TONTTU joukkoomme iloiseen!
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
TONTTUJEN ESITTELY:
--------------------------------------
Olen: Frankie, 32 v.
Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05
Koti: rivitalo Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06
Työ: insinööri
Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu
Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot
Mielimusiikki: Placebo, Mew
-------------------------------------------
Nimi: Manteli
------------------------------------
Nimi: -Äitsy05-, 31 v.
Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.
Koti: Helsingissä
-----------------------------------------------------
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++
PLUSSANNEET TONTUT:
Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta
Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta
Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas
Yritys aloitettu: Ensimmäistä (tyttöä) odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007
Työ: harmaa valtion virkamies
Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily
Mielimusiikki: The Crash, Pink
---------------------------------------- --------------------
Olen: Luhtavilla, 33 v.
Perhe: mies, tyttö-03, poika-04
Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla
+ 8.2.2007, la 12.10.
---------------------------------------- ---------------------------
Olen: fudgis, 25 v.
Perhe: mies
Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07, + 26.2, la 14.10
Työ: Kasv.tiet. yo.
Harrastukset: lenkkeily, matkustelu
Mieliruoka: hyvät pihvit
Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki
---------------------------------------- ----------------------------
Olen: nonuli, 29 v.
Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.
Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa
Yritys aloitettu: 10/06, + 20.4, la 28.12
------------------------------------------------------------------
Olen: mannarii, 37 v.
Perhe: Minä-69 ja mies-63, mun ja sun lapset: T-92, T-93 ja P-95 ja koiruli
Koti: omakotitalo+ pieni piha kaakkois-Suomessa
Yritys aloitettu marraskuussa-06, kierukka poistettu syyskuussa-06,
+13.5.07, la 22.1.08
-----------------------------------------------------------------
Olen: Sophie77, 29 v.
Perhe: mies 28 v.
Koti: rivitalo Satakunnassa
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä, +27.6.07, la ?
Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo
Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat
---------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------
Olen: Bärchen, 28 v.
Perhe: mies 34 v.
Koti: Pk-seudulla
Yritys aloitettu: 12/06
+ 19.7.07 la??
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Et varmaan nyt usko mut mulla kävi mielessä yks päivä et takuulla ilmestyt joku päivä ja kerrot plussauutisia! Hyvä et saitte netin vihdoin toimimaan. Nyt voitkin joka päivä käydä kertomassa kuulumisia!
Mulla oli eilen oikein tyydyttävä ilta. Ja vain ilta luitte oikein. Ei sitä enää jaksa montaa kertaa peräkkäin (siis et aamul uudestaan..) Ja sitäpaitsi mies heräsi kuumeisena ja pää kipeänä. Voi ressua!
Käytiin ostamassa tänään pesutorni ja maalia yhteen makkariin. Tääl pitäis siis alkaa remonttihihat heilua mut ainakaan vielä ei oikein ole innostanut. Huomenna olis ne ekat juhlat joten tuskin huomennakaan mitään ehditään. No onneks on kaikki maailman aika. Ainii varasin kirppispaikankin syyskuun alkuun. Pitää etsiä kaikki turhat tavarat myyntiä varten sitä ennen.
Nyt meen laittamaan pyykit vielä viimeisen kerran (muka joo) narulle kuivamaan. Vanha kone siis vielä paikallaan..
Mannarii
Callelle heti, et heität tottakai ne tuttiosat pois!! Pullot ja korkit on varmaan ihan jees, mut tutit EI! Niiden käyttöikä ei ole pitkä, ja muutenkin... Mulla ei olis edes käyny pienessä mielessä, et olisin jollekin pullojen mukana antanu tutitkin :-I noh... Voi olla ettet edes tarvii niitä pulloja missäänvaiheessa :-D
Mulla itellä oli yks ainut pullo esikoisesta odottamassa, ja se oli se jonka sai äitiyspakkauksen mukana, ja sitäkään ei sitten tarvittu!! Yks on tottakai ihan hyvä olla valmiina, jos kuitenkin tarvitsee yht´äkkiseltään!! Mut ei niitä varmaan kannata ostaa varmuuden vuoksi!!
Sohvi juoksee pää kolmantena jalkana ja köökkii, voi rassukkaa!! Jotenkin kuulostaa niiiiin tutulta toi aamuherääminen ja huono-olo!! Kyllä se pian helppaa, uso pois!!
Siellä ekalla neuvola kerralla vaan oikeestaan täytetään lipuskoita ja läpysköitä, ja jutellaan, ei kuunnella sydänääniä vielä!! Voit sä isukin mukaan ottaa, jos hän kovasti haluaa tulla! Meillä isukki oli ekan kerran mukana vasta, kun kuunneltiin jo sydänääniäkin!! Usein isillä on kyllä paljon kysyttävää...jos vaan kehtaavat suunsa avata ;-D
meen nyt likan kanssa syömään!! (Nyt musta tuntuu, et mä syön aina) :-DD
nonuli ja justiina 16+3