¤¤¤¤_ Tammenterhot vko29 ma-ti _¤¤¤¤
[color=CD853F]
[b]Oikein mukavaa viikon 29 alkua ![/b]
Tuosta lähtee viikonlopun turinoita:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10759984&p=1&tmo…
Ja tästä löytyy takuuvarmat naurut =D
-monasti varmaan s-postilla jo tullut, mutta maanantaille sopiva lähtö kuitenkin-
http://www.youtube.com/watch?v=HttF5HVYtlQ&mode=related&search=
Kommentit (26)
Olipas mukavaa viettää rauhallinen aamuhetki kahlaamalla läpi viikon turinat. Isompi katselee rauhassa muumeja ja pienempi on jo ekoilla päiväunilla.
Meidän poitsu heräilee joka aamu 6-7 aikoihin, joten meille syntyi toinen aamuvirkku. Tosin poitsu menee yöunille jo klo 19- 19.30 joten kivasti jää illalla vielä aikaa huomioida tuota esikkoa.
Mutta yöt on edelleen yöt risaisia. Nyt olen lisännyt kaikki mahdolliset ateriat päiviin ja pikkuisen on parannusta tullut öihin. Viime yönä söi kaksi kertaa. Mikä on ennätys. Josko ruokamäärien lisääntyessä alkaisi yösyönnit riittämään.
Kiva Maria, että oli onnistuneet polttarit. Tuli ihania muistoja itsellekin mieleen.
Kyllä se on vaan ihanaa olla mökin omistaja. Ennen ei ollakaan omistettu mitään, niin tuntuu extraihanalta, kun saa tehdä siellä mitä itse haluaa. (ollaan siis ennen vuokrattu mökki). Mutta on ehtinyt kyllä tippua vaaleanpunaiset lasit silmiltä tuon " lomailun" suhteen tuolla möksällä. Varsinkin huonolla säällä se on vaan vähän hankalampaa lastenhoitoa pienissä neliöissä :)
Mies on rakentanut ihan innolla jo kahdet portaat ja välitasanteen sinne. Lisäksi suunnitellaan milloin mitäkin uutta. Täytyy vaan odottaa siihen että rahatilanne sen sallii...
Kiitos Pupinalle (olitkos se sinä), kun kerroit yhdessä ketjussa hakeneesi Lindexiltä sen Liberolahjan. En olisi yhtään muistanut sitä hakea, mutta nyt kaivoin heti lapun esiin ja käyn tänään hakemassa oman pakettini.
Meillä on ystävältä patapum-kantoreppu, joten liinailu on jäänyt. Pitäisi opetella uusi sidonta, missä saisi poitsun kasvot menosuuntaan. Voisi viihtyäkin, kun saisi maisemia katsella. Ainakin patapumissa viihtyy hyvin.
Huomenna meillä on hepatiittirokotustutkimuksen viimeinen tapaaminen, siellä otetaan poitsulta verikoe. Saatiin edellisellä kerralla kaksi emla-puudutelaastaria mukaan, pitää muistaa laittaa aamusella ne käsivarsiin.
Täytyy lähteä suihkuun, kun mieskin vihdoin heräsi poikia katsomaan. Oli eilen Metallican keikalla ja tuli myöhään kotiin.
Taneli + poitsu 8.1
Nyt täytyy mennä hoitamaan itselle jotain aamupalaa.
Eilinen meni taas hujauksessa ku vieraita tuli neljän maissa ja piti kuiteski laitella kyökissä vaikka olin suunnitellut että menu saa olla suht simppeli...
Vaikka koko päivän satoikin, niin kuin tilauksesta taivas aukesi kolmen maissa ja saatiin upea, vaikkakin tuulinen grillaus-sää!
Ihanaa oli myös se, että sain runsaan saaliin oman maan kasviksia pöytään: pinaattia (jonka haudutin voissa), perunoita (miten ne omat perunat maistuukin niin hyviltä!), salaattia, basilikaa, ilmasipulia, rucolaa ym.!
Nyt on kaikki kasvanut niin hyvin ku on satanut ja vielä aurinkoa päälle niin hyvää tulee!
Poitsu sai eilen " synttäreiden" kunniaksi kakkukahvipöydässä syödä kakun päältä vadelmia ja oisitte nähneet pikkuisen ilmeen kun kerranki sai jotain " oikeeta" suuhun eikä vaan mössöjä ;)
Täytyy varmaan lähettää kuva Marialle blogiin laitettavaksi!
Meillä tosiaan on yöt mennyt nyt ihan mallikkaasti yhdellä syötöllä, paitsi viime yönä poitsu heräs sekä klo:2.30 ja 4.30 syömään, mut tais olla " tissivajetta" eiliseltä ku ei oikeen malttanut nukkua eikä syödä ku talo tai siis piha oli täynnä vieraita!
Ilta meni tosin vähän itkuks ku kaikki muut paitsi mun äiti oli lähtenyt, sit loppui vieraskoreus ja alkoi tissi-itku....
Mut saatiin muutamalla yrityksellä (ja välillä tissille simahtamisella!) potan kautta puurot naamaan ja sänkyyn puol kymmeneen mennessä.
SINDA- juu meillä on se Ikean muovi- " hirvitys" -syöttötuoli...! Sori, se on mun mielestä siis kauheen näköinen mutta monien mielestä yks parhaita tuoleja mitä on! Siinä ollaan nyt treenailtu ku se ilmalla täytettävä tuki on niin hyvä tässä alkuvaiheessa, mutta suunnitelmissa olis hankkia semmoinen " perinteinen" puinen, kokoontaitettava versio! TrippTrappia en raaski varmaan ostaa, saas nähdä sitten ku tulee ajankohtaiseksi! Meillä kun tuo poitsu ei oikeen vielä istu sillee kunnolla siinä tuolissa vaan nojaa etukenossa joten ruokailut hoidetaan edelleen sitterissä! Siinä tais tulla vastaus SYÖTTÖTUOLI G:hen samalla, ellen oo jo siihen vastannut, ei muista....!
No niin, poitsukin ehti herätä tässä välissä, nukkui taas sen 40 minsaa....
Ajateltiin lähteä kunnon vaunulenkille tonne mun äidin rakennuksille lounaan jälkeen, on niin ihana ilma ettei viittis ihan sisällä nyhjätä! Poitsukin taas nukkuu paremmin jostain sysstä liikkuvissa vaunuissa, joten tuo n. 5 kilsan matka ei pitäis olla ongelma....
Takaskin tieteski pitäis jaksaa, mutta eiköhän siellä tuu vietettyä muutama tunti ja kahvin + pullan voimalla sitä jaksaa vaunuilla takasin!
Nyt tissittelemään, heippa & voikaahan hyvin!
Pupina & pallon perässä kiljuva poitsu
eli MAANANTAI HUOMENIA piti sanomani, silmät vieläkin unihiekkaa täynnä ;)
TANELI- juu minä se olin joka kipaisin hakemassa sen Libero-lahjan, ku ilmaseks saa....!
Oli muutes ihan kiva tuon paketin sisältö, kerrankin " laadukas" kylkiäinen, en pilaa sun ylläriä joten en kerro mitä kaikkea siellä oli :)
Nyt syöttämään poitsu!
Pupina
oon koettanu saada noita pinoja luettua, mutta itse kirjottelua en tunnu millään saavaan mahtumaan päivän touhuihin ku aika vaan jotenkin menee niin nopeesti! koetan nyt kuitenki saada jotain kuulumisia kerrottua meiltäkin.
eli ukkeli on nyt sen 5kk ja viikko. neuvolas viikko sitten mitat oli 6870g ja 65cm pipo jotain 42cm luokkaa. rokotukset ollaan saatu ja viimeisimmästä nousi aika iso reaktio reiteen mut muuten ok.
kovasti on levotonta ollu meillä viimeisen kuukauden, yöunet on ollu sitä ja tätä ja päivisinkään harvoin nukkuu tuntia enempää kerralla. öisin menee 2-3h putkeen kun on hyvä yö, muuten voi olla ihan jatkuvaa ähinää pinniksessä.kiinteitä me ollaan syöty jo muutama kuukausi hyvällä ruokahalulla ja tissit päälle.
hampaita on miehellä kaksi alhaalla ja osaa nousta itse istumaan sekä juuri eilen lähti konttaamaan. pitkään poika menikin sellasella mittarimato-tyylillä eteenpäin. nyt menoa vaa haittaa isot ja kipeät mustelmat polvissa niin än aristaa selkeästi koko painon laskemista polville.
mansemammalle onnea plussasta! haaveilen itsekin vauvasta, mutta mies on ihan ehdoton et tää kaveri on nyt viimeinen.
syöttötuolina meillä on ihan tavallinen syöttötuoli, on tullut joskus aikoinaan se ostettua eikä oo tullu vetta ostaa muuta.
koirista sen verran, et mäkin haaveilen koirasta, mutta vielä ei meille sellaista voi ottaa, en jaksais millään vauvan ja koiranpennun kans yhtäaikaa. ja siivoomista on muutenkin ilman karvoja ihan tarpeeksi.
zatulle hei lykkyä pyttyyn työpaikan saamiseen, oon ite ollu nyt muutaman vuoron töissä kun siellä on ollu tekijöistä hirveä puute. ihan kivaa on taas ollu ku on saanu jutella ihan aikuisten kanssa ja touhuta ihan muita juttuja, mut kyllä se vaan on raskasta varsinkin jos tekee useamman illan putkeen. ja aika paljon saa pumppailla sit maitoja ettei mee imetystouhut sekaisin.
oon muuten tosi iloinen siitäkin et tällä kolmannella kerralla on imetys sujunut tosi hyvin, oon nyt imettäny ukkeli pisimpään kuin ketään muuta mun muksuista. ja en kyl vielä vähään aikaan halua lopettaakaan.
juu sit niistä soseista. oon aika sekakäyttäjä;) siinä mieles et ostan kasvis- ja hedelmäsoseet kaupausta mut sit pyrin ite vääntää noita lihasoseita kun ne oon niin paljon tyyriimpiä ostaa valmiina. just eilen meni viimenen purkki pakkasesta eli pitäis tas ostaa uusi satsi kasviksia ja eri lihoja. ajattelin jo tähän erää laittaa vähän sipulia mukaan ja ehkä jotain muuta maustetta. meillä ei oo pahemmin tullu reaktioita, pientä ihon punotust tai näppyjä on tullu joistain ruuista, mutta maha ei oo kertaakaan menny sekaisin.
mut nyt pikku-ukko kutsuu, täytyy siis mennä. oikein hyviä vointeja kaikille ja paljo iloisia kesäpäiviä!!!!
jossa satoi kuin esterin pyllystä koko viikonlopun. No, tulipa oltua erossa netistä ja tv:stä kuitenkin vähän aikaa.
Sinda kyseli Pintxon nimestä :D ...Joo, pintxohan on siis sellainen espanjalainen pieni leipä. Äh, tämä nyt ei ole hauska tarina näin kirjoitettuna, mutta kerronpa silti. Oltiin siis miehen kanssa Pohjois-Espanjassa lomalla joskus pari vuotta sitten, ja yritettiin saada tilattua sämpylöitä lounaaksi kahvilan terassilla -tietysti espanjaksi, jota kumpikaan emme osaa. Tarjoilija sitten elehti meille käsillään, että haluammeko pienenpienet pintxot vai Graaaandet BocaDillot. Siitä tuli sitten sen retken läppä, jota piti hokea joka välissä, ja mies rupesi ensin kutsumaan kaikkia pieniä asioita pintxoiksi, ja myöhemmin se tarkentui tarkoittamaan vain vauvaa (joka oli silloin jo toiveissa).
Me kutsumme tuota tyttöä vieläkin Pintxoksi varmaan useammin kuin oikealla nimellään. Pitäisi skarpata siinä asiassa, ettei toinen parka mene sitten päiväkodissa esittelemään itseään Pintxona :)
Pioni: Ei Pintxokaan ryömi vielä kunnolla. Taaksepäin mönkii oudosti jaloillaan vetämällä, ei siis käsillä työntämällä kuten kai yleensä vauvat tekevät. Tytöllä onkin kyllä ollut mahhhtavat reidet jo syntymästään lähtien (anopilta peritty! tai ainakaan ei multa!). Sängyllä pääsee pikkuisen eteenpäinkin, mutta naama on patjassa kiinni ja hirveästi kiljuu samalla. Ei siis kuitenkaan tarvitse vielä pelätä, että on vaihtanut paikkaa, jos jättää lattialle. Kädet toimii aika näppärästi jo, siirtelee leluja kädestä toiseen ja pyörittelee niitä. Pari kertaa on myös hakannut kahta lelua yhteen käsissään, mutta en tiedä, oliko vahinko.
Pupinalle tuosta itkun tarttumisesta: Minä kuvasin joskus videon, jossa Pintxo harjoittelee ryömimistä ja huutaa samalla. Sitä jos yrittää kuunnella äänen kanssa, niin P rupeaa heti itkemään kuullessaan oman itkunsa! Se on tosi outoa. Pari kertaa on myös käynyt kaupassa niin, että kun toinen lapsi itkee, niin tämä aloittaa myös. Kai se on sitä empatiaa ja sympatiaa sitten :)
Kiinteistä: Me olemme antaneet ehkä kahden viikon ajan maistella kerran päivässä perunaa tai peruna-porkkanaa, ja nyt viikonloppuna kokeiltiin vadelmapuuroa (valmispakkaus). Siitähän innostui! Meinasi punkea ylös sitteristä lautasta kohti, kun sai maistaa ensimmäisen lusikallisen. Hyvä kun sai nielastua, kun suu oli jo auki uudestaan, että " Lissää!!!" . Vanhempiinsa tullut siis. Mansikkaa, mustikkaa ja nektariinia on myös saanut ihan vähäsen maistaa. Ei ole mitään allergioita vielä näkynyt onneksi, vaikka meillä on suvussa ties mitä riesana.
Kaverille syntyi lauantaina neljäs lapsi, pieni poika. Jännää. Pitää käydä tällä viikolla kurkkaamassa, minkälainen kaveri tuli.
Tuli noista monen lapsen äideistä mieleen, kun viikonloppuna nähtiin huoltoasemalla joku mamma, jolla roikkui toisessa kainalossa pieni vauva kaukalossa, ja toisella kädellä jakeli ohjeita neljälle (!) isommalle lapselleen. Katsottiin miehen kanssa, että noin just kuuluisi oikeasti toimia. Meillä kun menee kahdelta aikuiselta kaikki vapaa-aika tuon yhden pienen pirpanan ympärillä höösäämiseen :D Kun ei olisi kuitenkaan tarkoitus siitä mitään hemmoteltua maailmannapaa kasvattaa...
Oho. Nyt meille tulikin Pintxon kanssa äkkilähtö Korkeasaareen. Kivaa! Nään Turussa asuvaa tuttua pitkästä aikaa.
Heips taas!
P + P
ps. ninnuk: Meilläkin on sellaiset vauvojen Peltorit, ja nyt luin lehdestä, että ne ovat _muotia!_ Heh! Meillä on siis trendikkäät vauvat ;)
Ihmeellistä säätä, kun ei edes säätiedotuksen mukaan mene. ;) Tänään piti muka ukkostaa, eikä ole kyllä jyrissyt tai satanut yhtään ja tällä hetkellä jopa aurinko paistaa.
Kiitos TIKRU ja PINUS eilisestä! Oli mukava tavata ja toivottavasti saadaan uudet treffit aikaiseksi, jotta birgit ja taukin pääsevät mukaan.
Lillukka on nyt hoksannut kääntymisen salat ja kääntyilee melko sujuvasti sekä selälleen että mahalleen. Siitä se lähtee. :) Pyllyäkin nostelee, saas nähä, koska nousee polvilleen heilumaan. Tänään annoin bataattia ja heti kerralla jääpalakuutiollisen verran, kun jo silloin juhannuksen tienoilla sai muutamana päivänä maistella. Vähän meinas puistatella, mutta kyllähän tuo meni hyvin alas kuitenkin. Ei tieten yhtä hyvää ollut kuin banaani.
Viime yö oli ihan ihmeellinen. Jossain vaiheessa heräsin siihen, että Lillukka rymys miun selän takana eli olin nostanut sen meidän väliin sänkyyn, mutten kyllä yhtään muista missä välissä se ois tapahtunut...
Marialla on ollut mukavan kuuloiset polttarit. :) Keilailu on hauskaa, ei vain ole tullut pitkään aikaan käytyä.
SyöttötuoliG: meillä on Geutherin Kid Hit ja se on aivan loistava tuoli. Se on Stokken tytäryhtiön tuoli, niin se muistuttaa TrippTrappia, mutta siinä on korkea selkänoja ja irrotettava pöytä. Tää on vähän halvempikin kuin TrippTrapp ja menee vielä isommallalin lapsella, kun saa turva" kaaren" pois ja istuimen korkeutta säädettyä. Suosittelen!
VauvanruokaG: ainakin tässä alkuvaiheessa teen kaikki soseet itse, kun niitä ei kovin paljoa kerralla mene. Omalla maidolla ohennan kaikki paitsi hedelmäsoseet. Esikoisen aikaan tein ihan kauheesti soseita pakkaseen, kaiken sortin kasvis- ja lihasoseita, mutta yhtänä aamuna kissa oli avannut pakastimen oven ja kaikki piti laittaa roskiin, kun sulivat. Sen jälkeen meillä syötiin kaupan soseita, kun miulta meni inspiraatio. :-S
LapsimääräG: meillä ei vielä siitä määrästä kovin udella. Ennemminkin meillä sukulaiset ovat " huolissaan" kun on kaksi tyttö, että pitäähän se nyt vielä poika tehdä... Nämä kaksi sai alkunsa suht helposti, vaikka miulla on endometrioosi taustalla häiritsemässä. Esikoista yritettiin saada alulle vajaa puoli vuotta ja tämä toinen tärppäsi periaatteessa ekalla yrittämällä, kolmannella kierrolla kuukautisten alkamisesta.
HiustenlähtöG: vielä lähtee jonkin verran, mutta alkaa jo rauhoittumaan onneksi.
Jaa, Lillukka heräs, pitää mennä. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 6kk3vk
Heissan!
Onni vetelee sikeitä, joten käytän taas ajan hyödyksi koneella. Mun äiti just lähti, oli 4 päivää kylässä niin paikat on tiptop ja jääkaapissa ruokaa:)
Äitiliinin yöhulinat on tuttuja myös täällä edelleen. Nyt alkaa olla unikoulu kyllä ajankohtainen kun ikääkin on jo 7 kk ja viikko. Meillä yö on sujunut hyvin jos tissiä tarvitaan vain 5 kertaa, eikä itkukohtauksia ole yhtäkään. Valitettavasti hyvin sujuneita öitä ei ole ollut pitkään aikaan. Tissiä joudun antamaan noin 20 kertaa, putoan kyllä yleensä 10 jälkeen laskuista..
Sain opiskelupaikan ja otin sen vastaan, joten öiden pitäisi kyllä parantua jos aion koulua käydä 30 km päässä..Ihanaa että pääsee täältä kotiympyröistä vähän pois. Voin kuitenki opiskella ihan leppoisaan tahtiin, niin mikäs sen mukavampaa:)
Mansemammalle onnittelut plussasta ja tsemppiä muuttoon. Äläpä rehki jotta pikkuinen ei tipahda kyydistä! Oli harmi kun ei nähty tampereella, mutta meillä on sukulaisia turussa, joten siellä voitas koittaa joku kerta törmätä :)
Katskulan ruokagallupista. Koitan itse tehdä kaiken mahdollisen ja mahdottoman, mutta valitettavasti se ei aina ihan onnistu esim. reissussa. Mua vaan ärsyttää kun ei tiedä onko purkkisoseissa ainekset kotimaisia, ja kaikki luomujututhan tehdään vissiin saksassa, joten ei sekään ole oikein ekologista. Reseptejä ottaisin kyllä mielelläni vastaan. Tällähetkellä teen soseita perunasta, porkkanasta, kukka- ja parsakaalista sekä luomukanasta kun sukulaiset sattuu sitä helsingistä tuomaan. Myös kananmunaa olen antanut kun se kuulemma korvaa ruokavaliosta kalan. Hedelmäsoseet joudun ottamaan purkista, onneksi nyt saa jo suomalaista mustikkaa ym, niin voi niitä antaa. Kuulosti kyllä hyviltä nuo sinun yhdistelmäsi, mäkin taidan kokeilla vastaavia.
Syöttötuoli...meilläkin vielä kaupassa, appivanhemmat luvanneet ostaa, mutta eipä näy. Olen harkinnut seimen tuolia, mutta se on kyllä tosi kallis...
Lapsista: Oltiin kattomassa kaverin pientä tyttöä 5 päivän ikäisenä. Hän painoi 3200g, kun syntyi hiukan keskosena. Oli niin pieni, ettei meinaa mun päähän mahtua että onni oli kotiutuessaan vielä 700g pienempi. Ei tänne kaksioon toista vauvaa mahdu, joten perheenlisäyksen aika ei ole vielä. Ellei nyt vahinko satu, kun ei oikein mitään ehkäsyä muisteta/jakseta käyttää, kun Onnia yritettiin kuitenkin reilu vuosi...
Nyt pitää pyykinlevitykseen mennä, mutta kaikille hauskaa viikon alkua!
Beijaflor ja Onni (07.12.06)
Ps. Hyviä uutisia kuulimme tänään, onnin hemoglobiini on noussut 90:stä 100 eli anemia alkaa hellittää otettaan ja rauta alkaa vihdoinkin imeytyä. Mikä helpotus!
[color=red]
Hui kauhia, suunnittelin lähteväni vaunuilemaan tossa puolen päivän tietämissä. No rixun tuli väsy ja aattelin että ottakoon nyt pikku nokoset ja lähetään sitten. Oikasinpa itekkin ja heräsin kolmelta=)
Jeps... Nyt tytsi huhuilee olkkarissa tv:n pallopelijuontajan tytölle..
[B]Marialla[/b] olikin tosi mukavan kuuloiset polttarit!! Joskus ex-työpaikan porukoiden kanssa järjestettiin tutustuminen keilahallille ja oli kyllä hauskaa puuhaa ja se " hohto-keilailu" oli hienoo =) Hehe..vai herneitä potenssiongelmiin *hihiii* Olikos sulla mitään annosteluohjetta vai onko suositus koko palko kerrallaan ?
[b]Taneli[/b] me ollaan kans aina oltu vuokramökkien kuluttajia ja mies on alkanut haaveileen omasta sellaisesta. En oo vielä itte lämmenny ajatukselle kun tässä okt-markissakin on vielä laittamista, pelkään että tulee ressi... =) Vaikka ei kais se nyt haittaa jos mökillä vähän heinä pääsee kasvaan..? Olis se siitä vaan muakva kun ei aina tarttis kaikkea tavaraa rehata ja vois lähtee yhtäkkiä jne..
[b]Pupina[/b] onko se teidän ikea-tuoli oheinen?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00069725
Siihen näytti saavan myös pöytätason, eikä oo kyllä kallis!
Ja sitä saa näemmä vielä netti-ikeastakin tilattua. On kyllä kumma tossa ikeassa se, että läheskään kaikkea ei saa netin kautta, esim. tekstiileistä vain osa on nettikaupassakin...
[b]Puuru[/b] hauska tausta tuolla Pintxo nimellä !!
Ihanaa tämä kesäaika: huomenna tulee mun toinen kaveri lapsineen kylään!! Rixulla on taas ihmettelemistä uusista kavereista <3
Mukava kun aika monella on näin heinäkuulla lomaa, niin voi sopia treffeja päiväsaikaan!
Kollasin tuolta netistä noita tuoleja ja muutakin ja törmäsin Pikku Pingviini nimisen nettikauppaan, johan oli isot valikoimat kaikkea syöttötuoleista lähtien!! http://www.pikkupingviini.fi
[/color]
Nyt täytyy mennä kaffeelle! Jos heräisi oikein kunnolla ja lähtisi vaunulenkille tytsin kaa =)
Mary & Rixu 6kk 5pv
kyllä oli taas kuuma päivä,ja automatka oli aika inha kun kolotti selkää ja vatsaa,ei kiva..
keskiviikkona tai torstaina viedään loput tavarat...nyt ei jaksa kirjottaa enempää kun väsyttää ja on vähän huono-olo ja Jasmin kiemurtelee sylissä..
mansemamma ja Jasmin 10.01.07
meitä säät helli koko viikonlopun, mutta silti sain kauhean flunssan *sniif*. puuru: en tiedä noista peltoreiden trendikkyydestä, mutta ainakin ne tuli tarpeeseen. kemmeri jopa nukkui vaunuissa ne päässään keskellä kuuminta kisatohinaa.
meillä on alkanu nyt joku ihmeellinen iltahuutokausi... kemmeri huutaa iltaisin 20-45min eikä siihen itkuun auta mikään. yleensä sitten itkee itsensä uneen. onko muilla vastaavaa? öisin herää sen yhden kerran syömään minkä on aina herännyt.
me käytiin tänään puolivuotisneuvolassa. 68cm ja 8100g. laitetaas galluppi pystyyn puolivuotiaiden pituuksista ja painoista.
öitä,
ninnu ja kemmeri
Meikäläisellä on nyt niiiiiiiiiin pitkä palstailutauko takana, että oon jo ihan pihalla kuin lumiukko ;) Ei muuta kuin yritän kahlailla ainakin silmäilemällä vanhoja pinoja läpi!
Meidän ukkelikin täytti sitten puoli vuotta, niin se aika rientää. Ollaan nyt maisteltu aamupäivisin kasviksista peruna, porkkana ja maissi ja nyt kahtena iltana riisipuuroa päärynäsoseen kera. Puuro on tosi hyvää, kasvissoseita ei vielä mene kuin pari lusikallista. Ja vettä joisi vaikka miten paljon kun annan mukista huikat " ruokailun" päätteeksi!
Pikku lomareissu meni oikein kivasti, mentiin Siljan laivalla Tukholmaan ja sieltä omalla autolla Kolmårdeniin ja yöksi hotelliin Norrköpingiin. J oli kuin unelma, nukkui ja naureskeli! Isosisko taas oli aivan tohkeissaan eläimistä ja pallomerestä eikä ois malttanut millään käydä nukkumaan... Mut hienosti pärjäsi kahdenkin kanssa!
Unettomat yöt ei oo ainakaan vielä meillä astuneet kuvioihin, yöunet on 20-6 ja siinä välissä yksi herätys, mun mittapuulla oikein hyvä :)
Muuten kuuluu vähän surullisempia uutisia, nimittäin parisuhteen saralla... Mies ei ole enää varma, haluaako sittenkään viettää loppuelämäänsä mun kanssa :( Mä olen aika shokissa asian suhteen, oon koko tän 8 vuotta ajatellut, että ollaan luodut toisillemme ja ikuisesti yhdessä, mut ilmeisesti sittenkään ei. Ja näiden meidän pikkuisten palleroiden puolesta olen ihan hirveän surullinen. Kenellekään ystävälle en halua asiasta ainakaan vielä puhua, nyt voin vielä kuvitella et kaikki on pahaa unta. Jos siitä asiasta tulee julkinen, niin siitä tulee heti todellisempi :( Perheneuvolaan yritin soittaa, mutta nekin on heinäkuun kiinni tietenkin. Ei kai voi muuta kuin odottaa, että mihin tulokseen mies päätyy... oon vaan niin hajalla ettei tosikaan!
Mutta yritän palailla vähän positiivisemmissa fiiliksissä, pakko varmaan nyt painua pehkuihin! Tervetuloa uusille ja Marian polttarit kuulosti kivoille, enempää en vielä ehtinyt lueskella!
terkuin ariella ja j 6kk 2pv
Voi Ariella.. Iso halaus sinulle täältä :/
Toivotaan että on vaan joku tilapäinen mielenhäiriö ukolla :(
Päivittelin Tammenterhot kasvaa-pinoa.
Muistin jopa lisätä midänkin 5kk mitat,ollaan hieman unohdettu koko neuvola,oltiin viimeks oltu 3kk iässä :) (hups!)
Jere olikin jo ihan kivoissa 5kk mitoissa tuossa taannoin.
paino: 8700g
pituus: 69,5cm
Pipo: 44cm
että ollaan oltu mekin kotona ruoka-aikaan eikä tuo pulauttelu näköjään ainakaan miestä pienennä ;)
nyt nukkumaa...
Maria ja Jere [25.1]
[color=Red]Nyt tais löytyä meidän pojalle toinen allergiaa aiheuttava aine (perunan lisäksi). Annoin nimittäin pojulle eilen aamulla puuron joukossa ekaa kertaa teelusikallisen persikkaa. No eilen aloitti sitten jo urakalla pulauttelemaan, ja tänä aamuna oli korvanalustat ja -taustat ihottumassa sekä pyllyvako myös. Höh! No persikkapurkissa oli myös viinirypälemehutiivistettä, joten saattaa se olla sekin. Loppupurkki nyt sitten hyllytetään.
Aika jännä, kun perunasta tuli pojalle niin erilaiset oireet (ei pulauttelua), hirvittävä rakkulainen ihottuma kasvoihin.
Voi [b]Ariella:[/b] Suuri lämmin halaus myös täältä!!! Toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin!
[b]Ninnukin G:[/b] Meidän poju oli puolivuotisneuvolassa 70cm pitkä ja painoi 7620g.
Mut nyt hermostuu tuo pieni mies tuossa lattialla. Taitaa olla ensimmäisten päiväunien (aamu-unien) aika :)
-Sulina ja poju 6,5kk-
voi Ariella... eipä ois miehesi keksinyt huonompaa aikaa alkaa puhumaan parisuhteen kestävyydestä.. Toivottavasti saatte apua ja asiat setviytyisi. Yhdessä lehtiartikkelissa oli hyvin todettu,että alle kolmevuotiaiden lasten vanhemmilta tulisi lailla kieltää eroaminen. Nimittäin vauva/lapsiperheen vanhemmat eivät millään voi " käydä ihan täysillä" univajeen ja kaiken muun häslingin keskellä.
Minä itse olen väsyksissä todella riivinrauta tai sitten masennun puhumattomaksi. Mieheni on joutunut kestämään todella paljon tässä kuukausien aikana... Hatunnosto ja iso hali hänelle !!
Tänään meidän vauveli on sitten jo puoli vuotta. Hurjaa.. Aika kulkee todella nopsaan! Ihana poika ja niin rakas, että tekee mieli vaan rutistaa ja suukottaa. Paitsi ei tietenkään puol kolmen aikaan yöllä kun silmät ristissä käännän poikaa kyljeltä kyljellä toivoen, että ei vielä tarttis alkaa imettämään .-)
Kaunista päivää meille kaikille!
tarutu + vauveli 17.1.
tyttö tuossa pöydän päädyssä istuu kuin puheenjohtaja syöttötuolissaan ja lelujaan paukuttaa pöytään ;) vielä en pitkiä aikoja uskalla istuttaa.. mikäs onkaan kriteerit, että voi jo " kunnolla" pitää istuen? hää kun ei vielä itsekseen istuskele. tuoli on topattu tukevasti nyt..
voi ariella :( meillä mies aina välillä hakee omaa tilaansa ja miettii samalla elämäntilannetta, parisuhdettamme jne. on vähän sellainen mietteliäs ja herkkä luonteeltaankin. on sen tyyppinen, että haluaa välillä hiukan pysähtyä tuumailemaan asioita siis..
toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin ja onhan teillä kaksi ihanaa lastakin :)
nyt lähden pihahommiin, kun on niin loistava keli!
cec ja pirpanella 5,5kk
Täällä on taas hiljaista. Esikoinen lähti viime yönä ystävien kyydillä kohti Suomea ja mummolaa.
Se on kumma, miten paljon rauhallisempi tuo keskimmäinen jäpikkä 3v on, kun ei ole isompaa härnäämässä ja riehuttamassa. Koko aamu mennyt ihan sulassa sovussa ja ilman yhtään itkunpuuskaa.
Mies tuolla vielä vetelee sikeitä. Meillä on nyt lomalla herätty vuoroaamuin muksujen kanssa, että saa nukuttua kumpikin kunnolla näin loman kunniaksi ;) Ja täytyypä mainita, että Hannes on nyt kaksi yötä nukkunut taas suht´hyvin, eli tissitelty on vasta aamuyön tunteina ja poika on suostunut nukahtamaan uudelleen omaan sänkyyn! Jipii! Johan tässä on pari kuukautta (sairastelujen jälkeen alkoi uniongelmat?) herätty tunnin-parin välein ähisemään, pyörimään ja syömään. Jospa tää tästä.. On tää mamma niin eri ihminen kun saa nukkua!!
ARIELLA: Vo hyvät hyssykät sentään :( Enpä olisi moista osannut kuvitellakaan! Onko miehes ihan konkreettisesti jo eroamassa täh??? Onko teillä ollut riitoja viime aikoina, jonka seurauksena ois " kyllästynyt" tms? Tuntuu tosi kurjalta varmasti :( Mutta älä vielä heitä hanskoja naulaan, tilanne varmasti korjaantuu vielä. Jotenkin tuntuu hullulta, että toinen vois noin päättää aivan yhtäkkiä??? Monta monta voimahalausta!!! Mitään neuvoa en osaa antaa, kun its eolin vasta samassa tilanteessa ja eipä siinä voi muuta tehdä kuin oottaa, että tonen saa ajatuksesa kasaan ja päättää mitä haluaa.
Meillähän oli ISO kriisi nyt alkukesästä/keväällä (älä kiltti puhu mummolassa mitään.. En halua siellä mitään keskustelua aiheesta, you know..), riideltiin paljon ihan tyhmistä asioista; kotitöistä, rahasta, seksistä.. Siis asioista, joista ei olla ennen riidelty kun ollaan ajateltu kaikesta ihan samoilla linjoilla. No, tilanne kärjistyi sitten siihen, että mies antoi ymmärtää ettei ole tyytyväinen minuun. Mie lähdin sitten lasten kanssa Suomeen ja aattelin, etten kotia tule ennen kuin kutsu käy. Ja no, kaksi viikkoa mies viihtyi yksin. Sitten tuli ikävä (tai no ikävä oli kuulema tullut jo aiemmin mutta ei ollut antanut periksi heh). Reissun jälkeen puhuttii, puhuttiin ja puhuttiin ja nyt tuntuu siltä, että eiköhän tää liitto tästä jatku, vahvempana kuin ennen.
Eropaperit lähti kuitenkin menemään, nyt ois niin kuin harkinta-aika päällä mutta en usko että eroon päädytään. Ei missään nimessä, se ois mun maailman loppu :(
Mutta myönnän, että luottamus kyllä meni yhden asteen miinuksen puolelle :( Olen mielestäni aina hoitanut kodin ja lapset hyvin, mutta kun sen vesirokon ja korvatulehduksien aikaan en ehkä siivonnut niin hyvin kuin ennen niin mies sitten siihen tarttui. Päätin kyllä, etten ala toisen mieliksi siivoomaan jatkossakaan, mies osaa todistettavasti siivota itsekin jos vaivaa. Mutta huomaan nyt olevani vähän varpaillaan, en nyt suorainaisesti miellytä häntä, mutta jotenkin pelottaa, että saa taas sanomista. Noitten sairastelujen lisäksi miestä on stressannut oma sairastelunsa sekä stressi töissä (meillä on oma firma), josta mie en tiennyt mitään. Mies kertoi firman tilanteesta vasta kun tultiin kotia Suomesta. Eihän nää seikat oikeuta toista olemaan tyytmätön vaimon työpanokseen, mutta jotenkin ymmärrän nyt paremmin miksi meille syntyi riitoja siivoamisista ;)
Mitähän muuta mun piti kirjoittaa,, Ajatus karkasi tuon Ariellan viestin luettua.
Palaan kai asiaan myöhemmin. Aurinkoa jokaisen päivään!!
Ardisia ja Hannes 19.1
Huomaa kyllä että helteet ovat back, poitsu nukkuu taas niin levottomasti vaunuissa....
Aamupäivällä heiluttelin vaunuja 35 minsaa ja silloin kyllä nukkui " koiran unta" , mutta heti kun lopetin niin kauhee huuto!
ARIELLALLE voimia, voimia & voimia kurjaan tilanteeseen ;(
Todella ikävä tilanne, varsinkin kun lapset ovat teillä niin pieniä....
Toivotaan että miehesi saa itteään niskasta nostettua ja tajuaisi ettei se arki voi aina olla ruusuilla tanssimista vauvaperheessä!
Nyt sen oon itekin huomannut kun on puoli vuotta vauva-arkea takanapäin.
Mekin ARDISIAN lailla olemme olleet kriisissä jos toisessakin juuri samoista syistäkin, jo ennen raskautta, sen aikana & jälkeen, mutta jotenkin aina noustu siitä, tosin vaikeetahan se on yrittää sitten nostaa kumpaakin jos toinen on " päättänyt" toisin...
Toivottavasti asiat teillä selviää!!
MARY- just toi on se Ikean " parjattu" mutta tosi kätsä syöttötuoli! Meillä vaan ei oo sitä pöytää siihen.
SULINA kertoili taas allergisoivista ruoka-aineista, meillä näyttäis tuo maissi aiheuttavan normaalia enempi pulauttelua, poitsu kun ei kauheesti kiinteitä pulauttele ylös, maitoa kylläkin!
Rupesin toissapäivänä nyt sitten sekoittamaan NANnia ä-maidon lisäksi puuroon ja soseisiin, näyttäis siltä että vaikka kuinka pumppaan niin ei vaan tuu tarpeeksi ruokia varten, poitsu taitaa imaista niin tyhjäks rinnat ja kysynnän & tarjonnan suhde on nyt sitten aika " tasan" tällä hetkellä!
Mutta ei se mitään, ehtiipähän sitten tehdä poitsun uniaikaan muutakin kun kulkea pumppu kiinni tississä!
Meillä oli taas verta ulosteessa tänäaamuna :(
(kerran siis ollut aikasemmin n. pari kk sitten, silloin oli seurausta tiheästä imusta!), mutta uskon tämän nyt johtuvan siitä kun oli tosi kova kakka, kolisi vaan potassa....
Pitää kuiteski kysyä huomenna neuvolassa ku mennään puolivuotis mittaukseen!
Nyt lyö pää tyhjää, palailen myöhemmin jos saan tuon pojanviikarin tuolta lattialta nukkumaankin joskus :)
Pupina & pallon perässä edelleen " ryömivä" poitsu
Ariella: voimia todella paljon sinne teille molemmille, koittakaahan saada juteltua asiat halki!Älkää ainakaan luovuttako ilman taistelua, ei se arki pienten kanssa helppoa ole kenellekään mutta ei se helpota eronkaan myötä välttämättä. Voimahaleja sinulle :( Josko kyseessä olisi miehelläsi vain kyllästyminen arkeen?? Niitä hetkiä kaikille joskus tulee...
Mansenmammalle muuttohommiin jaksuja!
Voi sulinan pikkuista kun tuommoiset ihottumat persikka löi... onneksi meidän neidillä ei vielä ole mitään löytyny. *koputtaa puuta* esikolla kun oli maitoallergia niin se kyllä riitti..
Maria: Hyvä että oli mukavat polttarit, ihan muistui omat mieleen :)
Meillä ei myöskään ole nuo levottomat yöt astunut vielä taloon, paristi joutuu joskus heräämän sen takia kun tillukka on kääntynyt unissaan eikä osaa kääntyä takas selälleen nukkumaan :)
Meillä netti taas tökkii toooosi pahasti... mikä lie vaivaa. olisko vika soneran päässä.
olikos se NINNUK kunn oli jokkis kisoissa?? minä se olen käytännössä jokkis varikolla kasvanut :) isukki on meinaan kyseistä lajia harrastanut aikoinaan yli 20 vuotta :) Myökin ollaan myös Pellossa oltu.
Joku myös huhuili kuukautiskupin käyttäjiä(sorry en muista kuka...) mutta jokatapauksessa minä ostin tuollaisen ja ihan uskomatonta että sen avulla tosiaan voi kuukautiset käytännössä unohtaa :) jos maha ei olisi kipeä niin varmaan unohtaisinkin... ja hintakin oli aikas edullinen muutama side/tamponi paketti niin se on maksanut itsensä takas eikä tarvii yöllä enää minunkaan nousta vaihtelemaan siteitä :)
vitsit kun mulle on iskenyt vauva kuume.. tahtoisin kovasti jo kolmannen yrittämisen aloittaa( tillukkaa yritettiin ahkerasti yli vuosi)... mutta mutta.. toisaalta jos onnistaakin nopeasti niin mietin vain onkohan kroppa sit missä kunnossa kun meni nytkin jo aika huonoksi ja mitenköhän rankkaa se on sit kun mies on muutenkin pitkiä päiviä töissä.. mut olis se vaan niin ihanaa kun olis lapsia paljon :)
siitä päästäänkin aiheeseen lapsiluvun kyselystä: meiltä aloitettiin aika nopeasti häiden jälkeen kyselemään että millonkas toinen on tulossa.. vastailtiin aina että tulee kun on tullakseen. Mutta kerran ukon sukulainen kommentoi aiheeseen että noh, onko se harjoittelun puutetta kun ei tokaa kuulu?? silloin oltiin yritetty jo vuosi ja tutkimuksiin jonotettiin.. niin pillahdin itkuun ja sanoin vihaisesti että luulisi aikuisen ihmisen per***e tietävän että lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan, ei meinannut tyyppi uskoa vieläkään joten sit kerroin kauanko ollaan jo yritetty ym. Tajusi sentään anteeksi pyytää..
muita galluppeja en muista...
hmm syöttötuolista meillä on se klassikko malli. ja esikolla emman easy joka on samanlainen kuin triptrapp mutta huomattavasti edullisempi..
nyt lähden nauttimaan auringosta
äityli ja kohta jo 6kk oleva tilliäinen
Laitoin tytön juuri vaunuihin ja jännityksellä odotan, jääkö sinne. Tämä päikkärihomma on nykyään niin arpapeliä. Ennen tiesi kellosta katsomalla, että nyt on uniaika, mutta nyt ei tiedä yhtään. On varmaan jättämässä joitain unia kokonaan pois.
Ensin Ariellalle oikein paljon voimia täältäkin!!! Tuli monta kysymystä heti mieleen, mutta kerro teidän tilanteesta lisää jos ja kun haluat ja jaksat. Toivottavasti mies havahtuu pian ja tajuaa, että sä tosiaan olet SE elämän nainen. Hyvä, että purkaat edes täällä tuntojasi jollet halua ystäville vielä puhua.
Joku s***ana pärisyttelee naapurissa moottoripyörää =( Mutta taitaa tyttö nukkua =)
On tämän äidin arki helpottunut huomattavasti ku tuo pirpana oppi liikkumaan. Voisi kuvitella toisin päin, mutta kun ei neiti ennen viihtynyt sekunttiakaan itsekseen, niin nyt leikkii lattialla ja puuhaa omiaan! Vielä ku osaisin hyödyntää tuon ajan, enkä istuisi vieressä ja ihailisi pientä ja hymy huulilla seuraa hänen touhuja.
Eilen typy oppi hieman konttaamaan :) Tänään eteen tuli uusi ongelma hänelle; Likkahan istuu jo hienosti itse, osaa mennä istumaan ja osaa vääntäytyä siitä konttausasentoon ja lähteä ryömimään. Mutta tähän asti on istunut silleen jalat koukussa ja tänään istui niin hienosti jalat suorina v-mallissa. Oli taas isomman näköinen (nyyh), mutta siitä asennosta ei suoraan päässytkään liikkeelle. Tyttö nojasi eteenpäin (jalkojen väliin), mutta eihän siitä pääse ryömimään. Sitten avuttomana uikutti ja heilui ja huusi äitiä apuun. Yritin sitten opastaa, että ensin pitää laittaa toinen jalka koukkuun ja mennä sitä kautta... Ei ole helppoa tuo pienen lapsen elämä!
Mutta tuosta seisomaan pyrkimisestä en ole ollenkaan mielissäni. Jos tyttö saa musta otteen, on se sitten käsi, paita, lahje, niin siitä kiskoo itsensä samantien seisomaan. Kiva sinänsä, mutta kun on ylhäällä, irroittaa otteen ja kaatuu milloin mihinkin :( Onneksi ei vielä ole tajunnut, että muitakin pintoja voi kiivetä.
Meidän neiti tykkäisi hirveästi olla ruohikolla tai ulkona maassa yleensä, mutta kertokaa kokeneemmat, millä mä estän sitä syömästä kaikkea mahdollista? Tai tunkemasta niitä multaisia/hiekkaisia sormia suuhun?
Ai niin, ja tulihan se eka hammas viime viikolla, niinkuin uumoilin. Tosin eri puolelle minne odotin :) Ja aika helpolla päästiin. Öihin ei vaikuttanut ollenkaan, yksi känkkä päivä.
Miten Pupina, ja muut, teidän pottailut menee? Meillä menee hienosti. Vaippaan on tullut kakka viimeisen kahden kuukauden aikana kaksi kertaa ja kummallakin kerralla on ollut löysää. Tänään voi taas käydä " vahinko" ku äsken tuli pottaan mustaa erittäin löysää tahnaa. Mitähän nyt ollaan syöty, viimeksi meni löysälle mansikasta. Ai juu, mansikkaa maisto eilenkin.
Katsku ja ilopilleri 6kk+
[color=red]
Huomenta tosiaan ;-)
Nyt saa olla netissä rauhassa kun KAIKKI nukkuu ja vieraat lähteneet kotiin jne..
Johan oli pukannut tavaraa viikonlopun pinoon! Huomaa, että on sateinen viikonloppu ollut vähän joka puolella =)
Täällä oli lauantaina poikkeuksellisesti oikein hieno auringonpaiste. Lähdin Rixun kaa oikein kävellen aamupäivällä kenkäkauppaan. (Totesin kuukausi sitten, että korkkarit ei oikeen oo nappivalinta vaavin kaa :/ Ja muutenki kun harvoin pitää niin on jalatkin niin kipeet semmosen illan jälkeen, eli laitoin ne kaappiin ja hain vähän matalemmat kengät.) Poikettiin samalla kahvilla kun kahvilan terassilla sattui istua tuttuja. Niin ja kotiinpäin mennessä piti vielä käydä jätskikiskalla *nam*
Lauantaina olikin sitten Rixun pikkuserkun häät. Kirkko klo 14 ja sen jälkeen itse hääjuhla 10km päässä -mun kotikylässä. Kaikki meni tosi hienosti! Kirkossa rixu nukahti kun seremonia oli edennyt vähän yli puolen välin. Ei heränny ees kun siirryttiin ulos oottaan morsiusparia. Vasta silloin heräs kun kaukaloa nostettiin takas autoon.
Itse juhlassa meni myös hyvin, Rixulla riitti ihmettelemistä kun oli ihmisiä paljon ja tietysti sukulaisia kävi katsomassa vähän väliä. Väläytteli hangon_keksi hymyään oikealle ja vasemmalle =D
Hääjuhlassa oli mielettämän kuuman, mutta tytsi ei hermostunut.
Oltiin juhlissa johonkin 20:30 saakka jolloin alkoivat tanssit ja muu hulina.
Perjantaina kävi mun ala/yläaste aikanen kaveri kahden tyttönsä kanssa ja Rixu ihastui näihin kahteen pitkähiuksiseen tyttöön (6v ja 9v) Ihastus oli kyllä molemminpuolista. Saimme kaikessa rauhassa juoda kahveet kaverini kanssa, tytsi kujerteli siihen malliin lattialla uusien kavereiden kanssa, että ! Tytöt olivat lauantaina häissäkin.
Sunnuntai oltiinkin sitten kotona, tuossa illalla kävi vähän vieraita.
Mukava kuulla susta [B]Ardisia[/b]!! [b]Äitiliini[/b] oliskohan noi yöhulinat nyt niitä, josta neuvolaterkka mua " varotteli" 5kk neuvolakäynnin yhteydessä? Sanoi, että puolen vuoden tietämillä tulee kausi, jolloin nukkuu levottomasti ja itkeskelee paljon unissaan tai jopa herää. Kuuluu hermojen yms. kehitykseen...
[b]Pioni[/b] kyllä siitä lähdetään eteneen vielä! Meillä tytsi on hyvin kuvailemasi tapainen. On aika laiska kääntyileen, yrittää ensin komentaa mammaa kääntään ja jos en mee niin kovan älämölön kanssa kääntyy vatsalleen.. Kyllä se napansa/selkänsä ympäri kääntyy vikkelään, ja vähän yrittää ryömiäkin. Jos laitan hänen lattialla ollessaan jalkoja vähän peffan alle (kun on mahallaan) niin hokaa kyllä mitä tehdä, mutta kädet eivät vielä kanna koko painoa. Eli takapää kyllä tuuppais mutta etupää ei jaksa ;-)
[b]Sinda[/b] teidän Lapin reissu kuulosti ihan meidän reissulta muutamia vuosia sitten: oli tarkotus mennä " ihan ylös" , mutta kun päästiin Inariin niin " ei vaiskaa" katotaan joku toinen kerta... Me hullut kato kun meinataan koko suomi ajaa läpi yheltä istumalta...
Pinsettiotteesta: olen myös kiinnittänyt huomiota, että on alkanut leluihin ottamaan kiinni pinsettiotteella, esim. tuttia tutkii tosi tarkkaan, pyörittelee ja tyystin peukalon ja etusormen välissä. Olisko se tosiaan jo se " oikea pinsettiote" ?
[b]Koira[/b] Meillä ei tosiaan enää sitä koiraa -kuoli vuosi sitten. Mutta olen tässä monta kertaa miettinyt, että voi hurja jos sekin vielä olisi tässä kun todella niitä karvoja oli aina ja joka paikassa. Vaikka välillä mieli kauheasti tekisi koiruutta, niin ei tähän kohtaan kyllä tule..
Meillä oli koira oikein ovikellon vihaaja, joten aika monta kertaa se
olisi varmaan herättänyt päikkäreiltä tms..
[b]Mansemammalle[/b] ONNEA !!!! JEEE!!
[b]Katskula[/b] jooei.. eli teen sekä itse ruokia, että ostan soseita. Lihet teen itse, tuntuu jotenkin hassulta ostaa valmiita liharuokia.. Soseita menee niin vähän kerrallaan (vajaa purkki) jotta siirsin itsetekemistä elokuuhun. En oo kuin tuota lihapuolta vasta pakastanut.
[b]Lapsen saamisesta[/b] voi että, kun oltiin tuolla häissä lauantaina... Ei voinu ku purra hammasta, kun Rixu oli jonkun täti-ihmisen sylissä ja hän sitten esitti miniälleen, että NO NÄITÄ NYT LISÄÄ SITTEN TEILLEKIN VAAN!! Naisella oli kolme lasta ja juuri oli päässyt miehensä kanssa sanomasta että heidän lapsiluku on täysi jne.. Voi vide eikä se ollut ees ainoo kerta siellä, kun kuulin vihjailuja lapsenteosta. No meille ei sanottu, odotin toki ´mielenkiinnolla´... Nyt oikein kiinnitti huomiota tohon seikkaan, vanhemmat naitset tuntuivat olevan pahimpia vihjailijoita :/ eihän meistä tuu vanhoja naisia ?
[b]Evelyn[/b] vai kukkapää!! Aika hauska! Itse kuulin lauantaina 6v lapsen suusta hauskan kuvauksen meidän tytsistä, kun olimme lähdössä pois: " hei sitten, sinä suloinen pyöreäpäinen tyttö" Meidän pyöreäpäätä vaan nauratti ;-)
Ai onko porkkana yksi allergisoivimmista vihanneksista? Ja mäkin menin sillä melkein aloittaan..no onneksi ei tullut mitään.
[b]Fable[/b] Mites vanha se teidän isompi poika olikaan? Aattelin kun äiskälle ilmottelee vielä tyttökavereista ;-)
[b]SyöttötuoliG[/b] meidän on vielä kaupassa. Oon ajatellut semmosta mihin saa tarjottimen/pöydän kiinni tai vaihtoehtoisesti tripptrapp..
Mutta nyt hyv,yötä !
Mary & Rixu