Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni perheemme, minä ja 6 ja 8-vuotiaat lapseni. Uskaltaisitko lähteä kolmisin etelään?

Vierailija
15.07.2007 |

Lähinnä arveluttaa se, että jos joku meistä sairastuisi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut etelässä yksin 2-vuotiaan ja vauvan kanssa. Onhan sielläkin sairaaloita, jos joku sairastuu.

Vierailija
2/16 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten lasten kanssa tulisi jo aivan mahtava reissu! Jos rahaa on niin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta unesta jonnekkin sairaalaan.

Minulla jäänyt varmaankin kokemus päälle kun olimme ystäväni kanssa lapsinemme Tukholman risteilyllä. Sain vatsataudin ja korkean kuumeen. En päässyt sängystä ylös. Ykäsin ja nukuin.

Tauti iski niin kovana, etten kyennyt mihinkään.

Onneksi oli kummitäti naapurihytissä, joka huolehti lapsistani.

Huh! Jotain tälläistä pelkään.

Älkää sitten sanoko, että älä sitten lähde. Käytännön neuvoja kiitos ;)

Vierailija
4/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, miksipä ei?

Jos sairastut tai joku porukasta sairastuu, ei yleensä tarvitse kuin pirauttaa hotellin vastaanottoon ja pyytää lähettämään lääkäri. Ei tarvitse välttämättä itse mennä lääkäriin, koska he tekee myös hotellikäyntejä. Matkavakuutukset vaan kuntoon.

Vierailija
5/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isot lapset pystyvät jo aika pitkään huolehtimaan itsestäänkin, kunhan aikuinen on - vaikka rapakunnossa - lähimaastossa neuvomassa ja antamassa rahaa tarvittaessa.

Vierailija
6/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opas auttaa. Sitä varten ne oppaat on siellä, että ovat apuna ja neuvovat hätätapauksissa :-)

Minäkin olen pähkäillyt lähteäkö 5- ja 8-vuotaiden lasteni kanssa etelään, mutta ei mua tuo sairastuminen mietitytä vaan se, onko se sittenkään lomaa. Mun pojat kun ei hirveän hyvin vielä leiki keskenään, joten joutuisin varmaan olemaan viihdyttäjänä ja erotuomarina koko ajan. Ja jotta pääsisin edes vähän rentoutumaan, pitäisi ainakin mennä aika hyvään hotelliin, mikä taas maksaa ihan hirveästi. ja minua itseäni ei mikään Bulgaria tai Turkki kiinnosta, Kreikka tai Italia olis kivempi mutta ne hinnat. Huoh. Kerro mullekin jos keksit kivan kohteen :-))

Vierailija
7/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita hotellilääkäreitä muuallakin ja jos sitten tarvitsee sairaalahoitoa niin asiat aina jotenkin järjestyvät.

Vierailija
8/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästää rahat kourassa yksin ulos maassa jonka kieltä he eivät osaa. Ja etelän lomilla ollaan yleensä veden lähellä, mikä tarkoittaa sitä että ainakin sitä 6-vuotiasta pitää vahtia koko ajan (vaikka osaisi vähän uidakin, ei noin pienen taitoihin voi luottaa). Toivon että sulla ei ole asiasta kokemuksia vaan heitit tuon ajattelematta sen tarkemmin.

Vierailija:

Noin isot lapset pystyvät jo aika pitkään huolehtimaan itsestäänkin, kunhan aikuinen on - vaikka rapakunnossa - lähimaastossa neuvomassa ja antamassa rahaa tarvittaessa.

Vierailija
9/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohappobakteerikuurin jo Suomessa, ottaa bakteerit ja imodiumit mukaan sekä särkylääkettä ja haavansitomistarpeet, bepanthenia, lääkehiiltä...

Vierailija
10/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tollasen vätyksen kuuluis edes saada lapsia hoitaa

Vierailija
11/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

maitohappobakteerikuurin jo Suomessa, ottaa bakteerit ja imodiumit mukaan sekä särkylääkettä ja haavansitomistarpeet, bepanthenia, lääkehiiltä...

Maitohappobakteerikuurin voisin kyllä itsekin aloittaa lapsille jo matkalle lähtöpäivänä Suomessa.

Vierailija
12/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa hotelli huolella, sellainen jonka yhteydessä on tarpeeksi sopivia uima-altaita, lapsille mahdollisesti kerho että saat vähän ' ' vapaata' ' , hätätilanteen varalle kauppa lähellä/hotellin yhteydessä, ravintola hotellissa, useissa hotelleissa on lääkäripalvelu/lääkärin vastaanotto pari tuntia päivittäin, lähellä muita palveluja ja rantaa niin elämä on helpompaa (myös jos joku teistä sairastuu). Yritä saada huone/huoneisto uima-altaan läheltä niin noinkin isojen lasten kanssa uimaan meneminen on joustavampaa. Itse olemme olleet tyytyväisiä Finnmatkojen Blue Village ja Blue Star-hotelleihin ja niihin voisin hyvin kuvitella lähteväni myös yksin lasten kanssa.

Vierailija
13/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa etelässä muutakin saada kun sen mahataudin, egyptissä kun oltiin niin porukassa levisi ankara keuhkoputkentulehdus. Jotkut joutuivat siellä turvautumaan lääkäriin, minä ja äiti

jaksettiin juuri ja juuri tulla kotiin makaamaan. Kaikkea lääkettä kun ei voi mukanaan raahata niin on tosiaan hyvä jos on paikka jossa vaikka yöllä saa apua ja lääkettä. Oppaan kautta sielläkin hoidettiin lääkäriasiat.

Vierailija
14/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään päästäisi heitä esim. uima-altaalle, mutta kyllä he osaisivat mennä lappu kourassa ja rahat kädessä syömään paikassa, jossa on muitakin suomalaisia turisteja. Nuorimmaiseni on jo 8-v, joten en ehkä ihan osaa 6-vuotiaan sielunelämään enää paneutua, mutta hätätilanteessa olisin kyllä 6-vuotiaan pistänyt 8-vuotiaan seuraksi ruokaa hakemaan.

Yksin en 8-vuotiasta liikkeelle laskisi, kahdestaan heistä on kuitenkin sekä tukea että valvojia toisilleen.

Tuolla keskenään pärjäämisellä tarkoitin lähinnä sitä, että jos kaapissa on edes vähän ruokaa, niin lapset selviävät kyllä ilman aikuisen aktiivista osallistumista. Tietysti lapsilla on tylsää, jos ei pääse uimaan tms., mutta kyllä sitä tekemistä sisälläkin päiväksi tai jopa pariksi löytyy.

Vierailija:

päästää rahat kourassa yksin ulos maassa jonka kieltä he eivät osaa. Ja etelän lomilla ollaan yleensä veden lähellä, mikä tarkoittaa sitä että ainakin sitä 6-vuotiasta pitää vahtia koko ajan (vaikka osaisi vähän uidakin, ei noin pienen taitoihin voi luottaa). Toivon että sulla ei ole asiasta kokemuksia vaan heitit tuon ajattelematta sen tarkemmin.

Vierailija:

Vierailija
15/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen vuoden luonnollisesti surin, sekä ikävää että sitä etten voisi tehdä enää oikein mitään yksikseni lasten kanssa.

Vuoden jälkeen reipastuin ja olen matkustanut nyt kahtena vuonna lasteni kanssa itsekseni, ilman toisen aikuisen turvaa.

Olemme tehneet kolme kertaa viikon reissun euroopan maissa ja kaksi kahden viikon matkaa Thaimaahan.

Ensimmäiset reissut jännitti ihan hirveästi, mutta olen ikionnellinen, että rohkaistuin ja päätin uskaltaa tehdä sellaisia asioita joita halua huolimatta, että olen yksin lasten kanssa.

Suosittelen valitsemaan valmismatkoja ainakin pienten lasten kanssa reissattaessa. Tukea ja apua saa tarvittaessa oppaalta ja smoin hotellien ja lentokoneiden henkilökunnat suhtautuvat varsin avuliaasti yksin lasten kanssa matkustavaan.

Ja tiedätkö mitä? Vaikka sellainen kanariansaarten perus perhehotellikompleksi ei niin kauheasti kiinnostaisi, on ne olleet äidillekin kivoja kun bamsekerhot ym. huolehtivat lapsistasi silloin tällöin muutaman tunnin päivittäin. Voit syödä rauhallisen lounaan, nukkua auringossa, lukea kirjaa, katsella nähtävyyksiä ilman kiukuttelua tai ostoskella huolettomasti.

Nämä matkat ja matkatoimistojen parin tunnin lastenhoitopalvelut ovat olleet minulle hirvittävän tärkeitä yksinelämisen jaksamisen kannalta ja myös surusta toipumisesta. Pienistä hetkistä saa kummasti voimaa taas puoleksi vuodeksi eteenpäin.

Lisäksi olen saanut hurjasti itseluottamusta, kun tiedän että voin ja pystyn tekemään niitä asioita lasteni kanssa, joita haluan, enkä tarvitse kaikkeen puolisoa, jota minulla ei enää ole. Vaikka olen yksin, ei tarvitse jättää asioita tekemättä.

Joten älä ihmeessä emmi, vaan varaa matka nyt ja lähde lastesi kanssa lomailemaan!!!

Vierailija
16/16 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuminen on niiin epätodennäköistä! Jos pelottaa niin ota kuumelääkettä mukaan niin ei tarvitse ainakaan yöllä lähteä mihinkään.

Yhdet parhaimmista reissuista tein toisen vastaeronneen äidin kanssa kokoonpanolla 2 äitiä - 5 lasta (4-12v) Turkkiin ja Kreikkaan! Niistä hullunhauskoista muistoista en luopuisi mistään hinnasta! Yksinkin lähtisin vaikka heti lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan