Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liitossa jo lopun alkua jos riitojen päätteeksi uhkaillaan erolla?

Vierailija
15.07.2007 |

Sorrun siihen suutuspäissäni, vaikken todella haluakaan erota. Nyt mies jo lähtee samaan mukaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kuitenkin puhua asiasta, ja todeta että itse ei asiaa tarkoittanut ja että se oli vihapuhetta.

Vierailija
2/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kysyin, että miksi halusi ostaa asunnon yhdessä, jos kerran haluaa muuttaa toiselle puolen Suomea. Sanoin, että olisi pitänyt puhua asia selväksi ennen asunnonostoa, että olisi voitu jättää ostamatta. Olisi sitten voinut vapaasti muuttaa ja minä olisin hommannut lasten kanssa pienemmän asunnon. Nyt ei viitsis heti alkaan asuntoa myymään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran oikein pahan riidan päätteeksi olen uhannut erolla, mutta se on ollut kausiluonteista, kun muutenkin on ollut vaikeampi aika suhteessa, esim. 3v:n ja 6v:n kohdalla, satunnaisesti joskus myöhemminkin. Mies uhannut kerran ja siitä on monta vuotta.

Ollaan onnellisia ja mielestämme (kuten myös muiden mielestä) sellainen ei-eroava pari. Erolla uhkailu ei siis automaattisesti ole lopun alkua. Tosi syvältä ja typerää se kyllä tietenkin on. Mutta riippuu siis paljon tilanteesta ja ihmisistä, kuinka vakavasta asiasta on kyse. Toiset heittää sen uhkauksen kevyemmin, toiset taas vasta kun ovat ihan täysin tosissaan.

Mulla se on ehkä viimeisimmissä tilanteissa ollut lähinnä sitä, että olen halunnut viestittää miehelle, että pärjään kyllä hyvin ilman häntäkin, vaikka nyt onkin sellainen elämäntilanne, että monesta syystä olen miehestä riippuvainen ja omia menoja vähän.

Vierailija
4/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailin aina välillä " tosiapaikassa" erolla, että jos ei touhu muutu niin saa muuttaa muualle, kerran sitten tein sen viimeisen kerran, sillä mies sanoikin että kyllä lähdenkin, ja lähti :/

Ei auttanut enää mikään, ei se takaisin ollut tulossa. Olikin rakastunut toiseen, selvisi sitten vähän myöhemmin, ei heistä paria kuitenkaan ilmeisesti tullut missään vaiheessa, siitä naisesta riideltiinkin silloin " viimeinen riita" ja uhkasin että jos ei yhteydenpito siihen naiseen lopu, saa lähteä kokonaan. En tiedä olisiko ihan noin kuitenkaan lähtenyt, ilman etten olisi alkanut mahtailemaan erolla. Mutta siis otti ja lähti eikä siinä auttanut enää mikään itku multa.

Että sano jos todella tarkoitat, toisella voi tulla mitta täyteen ja jos on vähänkin otollinen maaperä muutenkin ehkä-erota silloin, voi mahtailu koitua kohtaloksi :(

Vierailija
5/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä ollaan oltu 10 vuotta ja ensvuonna mennään naimisiin.

joo ja tiedän kuinka typerää se on. mut ei meillä ainakaan ole ollut lopun alku.

Vierailija
6/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni sitä aina harrasti kun meillä tuli jostain riitaa kun tiesi että sillä saa mut hiljaiseksi. Keskustelu loppui aina siihen ja asiat jäi selvittämättä. Itse otin erolla uhkaamisen mukaan siinä vaiheessa kun olin jo päättänyt lähteä.

Vierailija
7/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain viime aikoina riidelty tosi usein ja suuttuessani kiidyn nollasta sataan tosi nopeasti, enkä saa itseäni hillittyä. Raivostuttaa itseänikin, kun en saa pysyttyä asiassa vaan yritän vain voittaa riidan keinolla millä hyvänsä.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

ap

Vierailija
8/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen pyörittänyt asiaa omassa mielessäni ilman ääneen sanomista.

Jännää nähdä toteutuuko joskus.

Vierailija
9/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei saisi uhkailla erolla. Ei ikinä. Jos ei sitä oikeasti tarkoita. Se on niin kamala isku vasten kasvoja. Olen ollut mieheni kanssa 6 vuotta, että en sen kauempaa, mutta koskaan ei kumpikaan ole erolla uhannut vaikka kuinka ottaisi päähän ja suututtaisi.

Vierailija
10/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen ei olis tullut mieleenkään. Ja kun olin kerran päättänyt, aloin viljellä sitä vähän joka välissä, että mieskin olisi ymmärtänyt, missä mennään. Vaan ei ymmärtänyt, tuli ihan puun takaa kun sit lopulta sanoin olevani tosissani.

Vierailija
11/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mies ei kyllä kumpikaan oteta enään todesta noita mun erolla uhkailuja.

jos sanoisin sen kerrankin niin että en ole vihainen mies tietäisi että olen tosissaan.

T 7

Vierailija
12/12 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo, että suhteessa mennään jo punaisella alueella. Tietenkin liiton voi vielä pelastaa, mutta ei jatkamalla samaan malliin. Suosittelen esimerkiksi jotain parisuhdeleiriä, jossa opetellaan viestimään ja riitelemään niin, ettei tarvitse uhkailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi