rintarepusta
Käytättekö rintareppua kesällä paljon? Miten suojaatte vauvan auringolta?
Kommentit (10)
Ja mun kannettavat on 1 v ja 2 v...
On niin pieni että kädet jää vielä sinne repun sisäpuolelle.
Meillä liina oli käytössä ensimmäiset 2½kk. Kun kasvoi tarpeeksi " isoksi" siirryttiin ergon kantoreppuun.
Liina on ihan yhtä kuuma kuin reppukin. Reppu vaan viileämpi kantajale kun siihen ei tarvitse itseään kietoa.
Okei 3. Täytyypä laittaa muistiin
-2-
En ole kokenut kantoliinaa turkastuttavan kuumaksi, mut trikoisella en kyl kantais. Ja mä kärsin helposti kuumuudesta.
terv. 3
huono sekä vauvan että kantajan selälle.
Ja normaalit vaatteet päälle. Lapsi viihtyy mainiosti siinä, eikä ole hikinen tms. Rintarepussa ovat viihtyneet kaikki kolme lastamme tosi hyvin pienestä pitäen, varsinkin keskimmäistä kuljetin siinä paljon myös talvella kun esikoiseen oli pieni ikäero. Rintareppu ei ole mitenkään vaikuttanut kehitykseen tai muuhunkaan, kaikki ovat oppineet kävelemään 9-10kk vanhoina. Lapsi kyllä ilmaisee jos asento on huono tai on muuta vinossa.
ja kantoreppu on kaksi eri asiaa!
Vierailija:
huono sekä vauvan että kantajan selälle.
Kantoreppu on siis ergonominen lapselle ja siinä on mielestäni tosi hyvä kantaa. Mies on kantanut myös 2v9kk vanhaa tyttöämme (viimeksi korkeasaaressa) joka painaa n.13kg ja hyvin kuulemma jaksaa.
Sen saa myös nopeasti päälle. Se ei vain käy ihan vastasyntyneelle vaan " ikäraja" on ainakin ergossa 3-4kk vauvan koosta riippuen. Meillä tuli kyllä käyttöön jo vauvalle 2½kk, koska vauva on isokokoinen.
Ergoon ainakin taitaa tosin saada jonkin baby " lisäkkeen" että voi käyttää jo vastasyntyneelle, mutta meillä siis oli liina käytössä tuolloin aluksi.
t.5/10.
Eikö sille vauvalle tule kuuma siellä repussa kun on
kantajan vartaloa vasten? Itse vielä hankkimassa jotain kantolaitetta tulijalle ja pohtimassa liina vaiko reppu?