Miten pienen vauvan kanssa " uskaltaa" lähteä mökille?
Kommentit (36)
Et taida tietää mökkeilystä mitään jos kuvittelet ihmisten käyttävän pelkkää paskavettä...
t. 18
Vierailija:
Onko kiva pestä kädet ensin bakteeririkkaalla mökkivedellä ja sitten sivellä sitä käsien välityksellä vauvan iholle? Siitä vaan...
Täytyykin kertoa meidän lapsille, että niillä pitäisi olla kaiken maailman allergioita, kun peppua on pyyhitty kosteuspyyhkeillä mökkireissuilla. Ne raukat kun ei ole vieläkään tajunneet että niiden kuuluisi allergisoitua, vaikka ovat jo 1½v, 3½v ja 6v.
Vierailija:
Allergiat tulevat päinvastoin näitä teollisia käsipyyhkeitä käyttäville lapsille.
Joskus kannattaa miettiä mitä kaikki kemikaaleja yms. niihinkin tungetaan. Tiedoksi: puhtaassa vedessä ei ole ylimääräsiä kemikaaleja ja lisäaineita.Vierailija:
Jotenkin tuntuu, että on todellisuudentaju karannut näiltä hygieniaintoilijoilta -- vai on puhtaat kädet vauvanhoidon a&o. Min hölmöläinen luulin, että se on ruoka, rakkaus, syli ja hoiva. Vaikka sitten vähän vähemmän desinfioiduilla käsillä hoivattuna...
tai pitkä matka sairaalaan, mikäli jotain ongelmia ilmenee vauvalla tai äidillä.
tosin kaikki mökithän eivät ole alkeellisia eikä korvessa :)
Pyllynpesuvettä lämmitettiin ja hankittiin pesua varten uusi pesuvati vain tätä tarkoitusta varten ja siinä pestiin vauva kokonaankin tarvittaessa.
Kertisvaippoja käytettiin muutoinkin joten pyykkikään ei tuottanut ongelmaa.
Helppoahan tuo oli.
Ei käsienpesuvettä tarvitse keittää, jos samaa vettä voi myös juoda. Meillä on mökillä kaivovesi, jota juodaan, jolla pestään kädet ja tiskataan. Saunassa pesin vauvan pyllyn järvivedellä. Mitään ongelmia ei ollut. Vettä keitetään kattilassa tai vedenkeittimessä muutenkin koko ajan, koska tiskivesi pitää lämmittää. siitä saa keitettyä vettä, jos jossain tarvii olla oikein hygieeninen. Lapsi oli rintaruokinnalla, joten pulloja ei tarvinnut pestä ja tutteja keitettäisiin kotonakin silloin tällöin.
16 vallan tietää mökkeilystä, aloittanut jo pienenä sen elämän. Suonette anteeksi etten vielä tämän tulokkaan kanssa ole päässyt kokeilemaan mökkeilyä enkä kokemuksesta tiedä miten sujuu mökkioloissa elämä käärön kanssa ;)
syynä se että meidän mökki on talvella kylmä ja haluttiin että kosteus on jo häipynyt. Muutenkin itse olisin tarvinnut kaupunkiasuntoa, koska leikkaushaavaa piti suihkutella muutaman kerran päivässä.
Minusta oli ainakin ihanaa olla kotona ihan pienen vauvan kanssa, tuli napatyngän kanssa ongelmia ja neuvolassa käytiin parhaimmillaan kolmesti viikossa. Enpä olisi tahtonut ajaa mökiltä sitä matkaa koko ajan.
Minä olen kokenut puhdistuspyyhkeet huonoksi ratkaisuksi, meidän lapsilla on mennyt niistä peppu punaiseksi ja kipeäksi, jos on jouduttu monta päivää käyttämään. Samoin vaippojen hävittäminen voi olla hankalaa, kun pieni vauva kuitenkin tekee niitä aika monta päivässä ja jos ei mökillä ole jätehuoltoa niin...
Olemme kyllä mökkeilleet jo noin 3-kuisen kanssa, mutta sisävessa, sähköt ja juokseva vesi sekä hyvät liikenneyhteydet ovat silloin mielestäni edellytys sille, että mökkeily onnistuu.
Mulla on 9kk-ikäinen poitsu ja tähän päivään mennessä en ole kertaakaan koskenu hänen paskaana paljain käsin, ei tulis mieleenkään. Siksipä meillä käytetään esim. Ainun tai Pampersin tms. kosteuspyyhkeitä pyllyn putsaamiseen, niitähän voi sitten ottaa vaikka mökillekin mukaan.
On raukkahenki kyllä niin vieraantunut luonnposta,e ttä ihmetellä täytyy... :(
Vierailija:
Mulla on 9kk-ikäinen poitsu ja tähän päivään mennessä en ole kertaakaan koskenu hänen paskaana paljain käsin, ei tulis mieleenkään. Siksipä meillä käytetään esim. Ainun tai Pampersin tms. kosteuspyyhkeitä pyllyn putsaamiseen, niitähän voi sitten ottaa vaikka mökillekin mukaan.
Vettä on pidetty padassa koko ajan lämpimänä ja pyllynpesu on hoitunut sillä. Mitään vaikeuksia ei ole ollut. Paljon hankalampaa noiden isompien kanssa on, koko ajan saa vahtia onko ne menossa järveen.
jos haluat, niin varmasti kaikki on järkättävissä, kuten ketjusta näkyy.
Mutta esim. itse en ole niin mökki-ihminen, että olisin ihan pikkuvauva-aikana halunnut sinne. Minä kun arvostan ' nykyajan mukavuuksia' sangen paljon!
ulkohuussissa jälkivuotojen siivousta? Eikö kukaan alateitse synnyttänyt ole kokenyt sitä ongelmaksi?
Vierailija:
ulkohuussissa jälkivuotojen siivousta? Eikö kukaan alateitse synnyttänyt ole kokenyt sitä ongelmaksi?
Meillä oli saunassa kokoajan lämminvesi joten pesut sai tehtyä siellä hyvin itselle ja vauvalle. Apteekista ostin pienessä pullossa NaCl-liuosta (keittistä) ja sillä huuhtelin vauvan napaa. Pulloja ei tarvittu mutta samalla tavallahan ne olis siellä kattilassa kiehunu kuin kotona.
Kummallista miten joku ajattelee lapsensa kakasta että " paskaa" . On kai se nyt vähän eriasia pienen vauva maitokakka kuin aikuisen paska (johon minäkään en paljain käsin koskisi). Mutta tota vauvan kakka-kammoa en tajua.
Joskus kannattaa miettiä mitä kaikki kemikaaleja yms. niihinkin tungetaan. Tiedoksi: puhtaassa vedessä ei ole ylimääräsiä kemikaaleja ja lisäaineita.
Vierailija: