Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Heinähelistimien sunnuntai **

15.07.2007 |

Huomenta kaikki!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimän suloiset onnittelut SONTERI, VAUVA77 ja SUSHI!!

Oli ihanaa käydä vielä illalla lukemassa pinoa kun oli vauvauutisia.

Itsellä on vähän sellainen olo ettei tässä synnytetä vielä moneen viikkoon. Tähän saakka on ollut oireita sen verran, että vähän aloin pitämään toivoa yllä liian varhain. Nyt täytyy vaan kehittää kaikenlaista ohjelmaa jotta saa ajan kulumaan. Tunnustan täysin olevani vähän kärsimätön jo...

Meillä on kotona kaikki jo valmiina. Sairaalakassikin on pakattu, tosin sitä voisi vähän tarkistaa. Minulla ei ole mukana kuin: peseytymisvälineet

imetysliivit + liivinsuojia

cd-levyjä synnytykseen

kamera

laturit kännykälle sekä kameralle

vauvan sillkihattu (jonka haluan päähän heti syntymän jälkeen)

Käytän sairaalanvaatteita ja olen käyttänyt niitä kamalia verkkopikkuhousujakin (en halua että tulee omaa pyykkiä). Taysissa on ainakin ennen ollut ihanaa luumunektarinia jota olen litkinyt vatsantoiminnan varmistamiseksi. Mitään ajanvietettä en ole koskaan kaivannut sairaalassa.

Tänään ajateltiin lähteä marjastamaan. Eiköhän tämä päivä jotenkin kulu.

Oikein tehokkaita suppareita kaikille!!

Gaia 37+5

Vierailija
2/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin kaikille vauvansa jo " lunastaneille" :) Pian mekin..

Enpäs ole tainnut heinisten pinoon kirjoitella sitten alkupahoinvointien ja -väsymyksen. Koko kevät meni niin kiireessä, että kesän alulla alkoi tuntua ettei koko raskaudesta ole muistanut nauttia. Nyt ollaan oltu tytön kanssa lomalla sieltä kesäkuun alusta asti ja ollaan vain oltu ja rentouduttu.

Täälllä on kai nyt tullut se pesävietti, kun pesukoneet laulaa koko ajan ja jotain pitää talossa häärätä jatkuvasti. Mummu tulee tänään auttelemaan siivouksessa kun en kuulemma enää itse saa liikaa rasittua :) Töissäkään eivät antaneet enää loppukeväästä tehdä juuri mitään samalla verukkeella.

Meillä vähän pelottaa miten käy synnytyksen kun mies on vielä työreissulla Italiassa eikä tiedä milloin tulee kotiiin (yrittää saada lennot nyt loppuviikolle). La meillä on viikon päästä keskiviikkona. Varalla on serkkutyttö tukihenkilöksi, mutta jos hänellä sattuu työvuoro niin sitten kai joudun yksin synnyttämään, ja sen mahdollisuus on alkanut pelottamaan kovasti!

Nyt taas pyykkien kimppuun ja kaupungillekiin pitää lähteä tekemään viimehetken hankintoja!

emmilee rv 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset jatkuivat vain ja kahteen ekrtaan lorahti jotain housuihin. eli nyt sitten ollaan lähdössä näytille kättärille, että onko siellä nyt jotain tapahtunut kun olen jo ihan poikki monen yön valvomisista ja supistuksista.

ONNITTELUT VAAVIN SAANNEILLE!!!!! vauvan tuoksuisia hetkiä...

Minäpä tulen illemmalla ilmoittelemaan mitä oli tapahtunut, jollei jostain syystä jäädä sairaalaan.

sunnuntain jatkoja helistimille!

Liipe ja prinsessa rv 40+4

Vierailija
4/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei omia, mutta Magdaleena pääsi vihdoinkin eilen illalla tositoimiin ja ihana pikkuinen prinsessa näki päivänvalon hieman ennen puolta yötä. Äiti ja tyttö voivat hyvin!

Onnittelut muillekin vauvansa saaneille. Kohta se tosiaan on meidän loppujenkin vuoro, ihanaa!

Tänne ei mitään ihmeellistä, olo tuli Magdaleenan ilouutisen jälkeen hieman malttamattomaksi, sitä kun on heidän synnytystä pitänyt aina tiettynä etappina, jonka jälkeen pian on sitten oma vuoro =) Viikko vielä odotusta jäljellä, eiköhän se vauhdilla mene!

Mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita kaikille!!!!

Duracel rv 38+3 (8 päivää sektioon)

Vierailija
5/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen meidän vauvauutisia, eli pikkuinen tyttövauva syntyi iloksemme tiistai-iltana 10.7. klo 23.31. Strategiset mitat olivat 4020g ja 51 cm. Keskiviikkoaamulle mulla oli varattuna aika käynnistykseen, mutta eipä sitten tarvinnyt odotella sinne saakka, kun pikkuinen päätti tulla ihan omin avuin maailmaan rv 39+3.

Synnytys oli nopea ja ehkä siksi tuntui aikasta rajulta ja kivuliaalta. Supistuksen alkoivat säännöllisinä illalla seitsemän jälkeen ja niitä seurailin kotona pari tuntia, jonka jälkeen soitin sairaalaan ja sanoivat, että kannattaa lähteä tulemaan. Sairaalassa ehdimme olla vain puolitoistatuntia, kun vauva oli jo syntynyt. Synnytyksen kokonaiskesto oli 4h30min, josta puolituntia ponnistettiin. Sain II asteen repeämät, jotka jomottavat tietty edelleen.

Kotiin pääsimme perjantaina ja pari yötä ollaan saatu taas nukkua omassa sängyssä. Hyvin on kaikki mennyt tähän asti, sillä neiti ei oikeastaan muuta tee kuin nukkuu vain (tietty syö välillä, mutta käytännössä jatkaa nukkumista lähes heti).

Onnea muillekin, jotka ovat vauvansa jo saaneet! Tämä on ihanaa:)

Kovasti jaksamista, tsemppiä ja valoisaa mieltä niille, jotka vielä malttamattomina odottavat!

Päikky ja pikkuprinsessa 4vrk

Vierailija
6/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA NYT KAIKILLE JOTKA VAUVAN ON SAANEET! Taisi joukossa olla ainakin Sushi, Vauva77, Sonteri, Magdaleena ja Päikky, ihanaa, paljon vielä onnea!

Mua taisi eilen supistaa oikein urakalla. Ähräsin kakkaa tuolla pytyllä ja veti yhtäkkiä alaselän NIIN jumiin, että en voinu liikkua vähään aikaan. Sitten pääsin taas liikenteeseen normisti. Voiko semmonen olla supistelua?

Eilen oli touhun päivä, kaikki viimeisetkin hankinnat saatiin tehtyä. Ostin kangaskaupasta valkoista kangasta ja ompelin siitä uudinverhon pinnasängyn päälle. Tuli nätti, ja minä ku oon aina ollu niin käsi noissa tekstiilitöissä. Nyt ajattelin sitten kirjottaa ehkäpä ompelukirjan, heh :)

Tänään mennään vielä kaupoille, ku ukkelilla haluttaa jotain ihme pientä lipastoa olohuoneeseen. En oo ihan vielä perillä että mitä, mutta eiköhän selviä.

Vointeja kaikille, nyt meikäläinenki vaan alkaa ootteleen sairaalaan lähtöä (joka ei tapahdu sitten vielä tietenkään kolmeen viikkoon!) =)

-Annemari ja minimutti 38+5-

Vierailija
7/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli MotherOf4 on siirtynyt historiaan ja tästälähtien nimimerkillä MotherOf6.

10072007 syntyivät Herra A 3670/50 ja Neiti B 2870/48

Vierailija
8/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä heinähelistimiä enään paljon ole.

Täällä vaan odotellaan että alkais oikeen supistelemaan että sais lähteä hakemaan omaa vauvaa.

Muuten pitikö niitä d-vitamiini tippoja alkaa antamaan heti kun kotiudutaan sairaalasta vai miten se on?? Oletekko te ostannut niitä tippoja jo valmiiksi ja kuplatoonia?

Vielä mulla on flunssa ollut koht 2 viikkoa nyt onneksi vaan rasitus yskää ja nenä vähän vuotaa.

Onks muillakin jalat ja kädet niin turvoksissa ett oikeen sattuu ???

Pitää lähteä kahtomaan jos mun mustikkapiirakka on valmis kun on vieraita tulossa.

Sanna ja tyttö rv 39+4

Vierailija
9/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on meillä tämä sunnuntai pääasiallisesti. Palasin juuri kaupungilta viime hetken hankintaretkeltä: pellavalakua ja luumuja sairaalakassiin, imetyspaitoja (mies tunnusti suoraan ettei osaisi niitä etsiskellä) ja viimeiset apteekkiostokset (lansinohit, keittosuolatipat, niistäjä, d-vitamiinitipat jne valmiiksi). Koska sektion jälkeen liikkuminen voi olla hankalaa, niin olen yrittänyt hoidella hankintoja niin, että miehen juoksuttamisen voi minimoida ekalla kotiviikolla.

Tänään olisi vielä tarkoitus siivota ja pyykätä pyykkikorit mahdollisimman tyhjiksi. Ja tietty kassit pakata. Oman ja vauvan sairaalakassin lisäksi pitää pakata peruskamat esikoiselle maalle lähtöä varten. Äitini tulee kohtpuoleen tänne meille esikoisesta huolehtimaan ja kun he ovat tarpeeksi tavanneet vauvaa - tarkoituksena on että suuntaavat sitten maalle joksikin aikaa. Pääsee poikakin onkimaan, saunomaan ja hoitamaan kissaa.

Vauvauutisia tippuukin nyt huimalla tahdilla - LÄMPIMÄT ONNITTELUT KAIKILLE!

Nyt oikaisen hetkeksi ja pitkästä aikaa nautin suklaasta. Löysin nimittäin lakuostosten lisäksi sokerittomia suklaapatukoita - njam! Karkkia en olekaan syönyt sitten toukokuun...

Mukavaa sunnuntain jatkoa - ja kuulumisiin viimeistään, kun minulla on raportoitavaa nyytistämme.

2nd-time-mum ja tulokas (39+2)

Vierailija
10/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kivat kesäkelit! Vettä tullut koko aamupäivän lähes. Hetken aikaa oltiin aamulla puistossa ja kaupassa käytiin ja silloin ei satanut. Esikoinen on innoissaan, kun saa laittaa kurahousut ja saappaat.

Onnittelut Motherof6 ja Magdaleena! Ja kaikille muillekin, jotka jo nyyttinsä saaneet!

S.D taisi kysellä noista D-vitamiinitipoista. Niitä aletaan antamaan 2 viikon iässä annosta pikku hiljaa nostaen. Annoin esikoiselle Jekovit-tippoja, mutta ei tainut sopia, koska peppu meni heti aivan rikki. Vaihdettiinkin heti silloin Devitol-tippoihin ja niitä on nytkin jääkaapissa odottamassa.

Täälläkin piirakka uunissa. Lähdetään kylään kunhan neiti herää päikkäreiltä.

Leppis rv 39+2

Vierailija
11/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana ONNEA kaikille joilla on jo nyytit tupsahtaneet :) Itselläni ei minkäänlaisia merkkejä siitä että olis tuloillaan vielä pitkään aikaan.. Vaikka voihan se käydä ihan hetkessäkin mutta mahakaan ei ole laskeutunut kuin ehkä sentin. Maha on yllättävän pieni ja ei mitenkään " tiellä" mutta silti ei malteta odottaa enää yhtään! Kävelen koiran kanssa pitkiä lenkkejä melkein yhtä ripeästi kuin ennen raskautta, touhuan kokoajan, ajelen pyörällä jne, mitä moni ihmetteleekin, mutta en tietenkään noitakaan tekisi jos pahalta tuntuis. Ehkä se tuota menoa alkaa tulemaan pikkuhiljaa, mutta onhan laskettuun aikaan vielä 8 päivää. Jännitän enemmän niitä supistuksia kuin itse synnytystä!

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Semilia ja vauva rv 39

Vierailija
12/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin äsken Nkl:ltä kera nyytin. Tyttömme siis syntyi sektiolla keskiviikkona 10:29 (rv 39+1) ja tärkeät mitat olivat: 3500g, 48cm ja pipo 35. Tuo pituus on noin mitta perätilan vuoksi. Sektiosta ja Nkl:stä jäi positiiviset fiilikset. Tyttö on hurmannut ainakin vanhempansa ja isovanhempansa! :) <3 <3 <3

Lisäraporttia myöhemmin... kunhan ehdin lukea teidän kuulumiset tiistain jälkeen.

Onnea vauvan saanneille ja nyytin haku reissulla oleville! Ja kunnon suppareita niitä toivoville! :)

t. New(bie) mamma & neiti 4 pv <3

Vierailija
13/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu viel yks heinis...ei tietookaan siitä et tää masuasukki haluis pihalle xD Aamulla hermostuin lasten epätoivoseen aamupalansyöntiesitykseen ja kipeeseen selkään, tempasin kengät jalkaan ja painelin metsään =) Mukaan tarttu noin 400g kanttarelleja joista teinki sit ruokaa meille, nams!! Mut suppareita lähin lähinnä sieltä hakee...eikä äidin naureskelevat sanat " istualtasko niitä keräsit?" kyl parantanu oloo yhtään =((

Jatkuvasti alkanu soimaan puhelin täälläkin, ja jos et heti kerkee vastaamaan ni jo ollaan ihmettelemässä et onko tullu jo lähtö...*murr*

Ja laskettuun on kuitenki viel 2 vkoo aikaa :O

Viime ke tosiaan kävin neukussa, sielläkään ei ollu mitään uutta...ja terkka-sijainen varmaan lupaili tyhjiä kun sano et jos ei ala selkäkipu hellittää ni otetaan äitipolille yhteyttä josko ne vaik käynnistelis..Jotenki tosi TURHA olo...

Paljon onnea vauvoista kaikille <3

Eve & masukki 38+1 <3

Vierailija
14/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pieni poika vauva 10.7.07 9.34 painoa pikku miehellä oli 3440g ja 51 cm pikä. Meitin poika synty suunnittellussa sectiossa. Tänään vasta kotiuduttiin. Kaikki meni ihan kivasti paitsi poitsulla oli keltasuutta. Niin ja onnittelut kaikille vauvoja saaneille. Taidan siirtyä tonne synnyttäneet puolelle.

Vierailija
15/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... noita vauvauutisia! Kyllä niitä nyt piisaa!

Tosi moni on saanut vauvansa ja ehtinyt näköjään " ilmoittautumaan" jo kotiutumisestakin. ONNEA!

Omassa olossa ei ole mitään uutta. Aamupalapöydässä saattaa tulla yksi pitkähkö mahan kovettuminen. Odottelen siitä aina innolla josko jotain alkaisi tapahtumaan, mutta siihen se sitten jää!

Miehelläkin on kiire, jotta saataisiin vauva ulos ennen laskettu aikaa. Varpajaiset se on varannut tulevalle lauantaille... Ollaan lueskeltu noista akupunktiopisteistä, risiiniöljyistä, niin monesta ässästä - mutta ei olla saatu oikein kunnolla aikaiseksi juuri mitään noista... Saunominen kyllä maistuu!

Pitäisköhän kokeilla hiusten värjäystä. Esikoisen synnytys lähti käyntiin, kun olin kotosalla illalla värjännyt hiukset, kuivatellut ne ja päässyt ihailemaan tulosta, sitten supparit. Toinen synnytys ei käynnistynyt värjäysiltana, vaan muistaakseni parin päivän päästä. Hiukset ois kyllä nyt sen näköiset, että vois värjätä - eihän sitä koskaan tiedä!

- Nalle-Kirahvi 39+1 tai 39+0 (la 21. vai 22.7., en muista) - no joka tapauksessa viimeinen viikko (toivottavasti)

Vierailija
16/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan munkin puolesta jo nyyttinsä saaneille!! Niitä olikin nyt tänään paljon ilmaantunut. Tässä vähän kateellisena lueskelen :) Ei vaan, tottakai olen onnellinen puolestanne.

Täällä elo jatkuu samaa rataa, ei suppareiden supparia.

Viime yön nukuin tosi huonosti. sain unen päästä kiinni vasta klo 4. Aamullakin oli jo klo 9 jälkeen noustava, kun oli vieraita tulossa. Olin kyllä ihan pökkyrässä. Onneksi sain äsken otettuu parin tunnin päikkärit, kun vieraat lähti. Mutta unohdin tietty laittaa kännyn äänettömälle ja eikös tuleva isomummu siellä soitellut ja herätellyt :)

Tuntuu, että tuonne laskettuun päivään asti kaikki meni mukavati, mutta nyt on tullut unettomuus, hikoilu, turvotus, järjetön närästys...ym ym..

No tarvii olla positiivisin mielin, tuskin tässä nyt enää montaa viikkoo kärvistellään..

Odotan innolla tarinoita tonne synnytyspinoon..

Liipe taitaa nyt olla vuorostaan tositoimissa...

beebebeebe 40+1

Vierailija
17/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä pikku kaverin kanssa kotona on nyt täynnä. Pikkunen vähän levoton vielä öisin, mutta kotona ite jotenki saa paremmin nukuttuu kuiteski. Ja onneks ei tartte olla yksin vaan mies on koko ajan hommassa mukana. Nyt kun tuntuu, et maitooki alkaa tulla niin eiköhän tää ala tästä sujumaan. Kiltti on kyllä kaveri ku mikä ja itkee vaan ku on tarvis. Miula olo vähän hankala kun tikit alapäässä (vain 3kpl) joten istuminen hankalaa.

Leppäkerttu-82: Kyselit missä oltiin NKL:lla. Käytiin perhevalmennus vaan perheosastio 61:llä ja koska synnytys sujui hyvin siellä myös oltiin pari yötä. Osastolla oli silloin keskiviikko iltana 3 huonetta vapaana. En sit tiiä mikä tilanne to-aamuna, mut aikasen kiirusta siellä kuulemma on näin heinäkuussa. Ihan hyvät kokemukset jäi ja osasto oli rauhallinen.

Palaan asiaan synnytyspuolella kun toi istuminen sujuu paremmin. Kiitos onnitteluista ja HIRMUISESTI ONNEA muille pikkuisen saaneille ja kovasti supistuksia niitä kaipaaville....

Sonteri ja juniori 3pv+

Vierailija
18/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan jahka keretään ;)

Vierailija
19/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelua pientä ja vähän isompaakin on jatkunut jo viikkoja. Viime aikoina niihin on tullut uutta pontta ja kipuakin... Limaa on puskenut monena päivänä. Aamulla heräsin polttoon: kolmannen jälkeen lopahti...

Niin käy joka kerta! Olen jo kolme kertaa uskonut tämän käynnistyvän (aina keskellä yötä): kellotellut supistuksia ja lopulta on ollut pakko palata nukkumaan... Välillä draamaa on ollut tunninkin ajan.

Olen todella kärsimätön! Miehen kesäloma alkaa jo loppua ja noiden isompien hoito ensi viikon jälkeen on edelleen auki.... Parasta olisi, jos syntyisi heti! Otan vastaan kaikki kotikäynnistysvinkit :-D! Hulluimmatkin... :-D

Vierailija
20/22 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meinaa tulla tippa linssiin. Monelle on alkanut vauvantuoksuinen arki! Ai ku söpöä....

Positiivista ajattelua vaan kehiin, ei nämä maha-asukit täällä ikuisesti oleile. Jos eivät omin avuin tule niin ne pakko häädetään =)

Hiki on virrannut aika paljon, kun arska on paistanut. Käytiin uimassa, minä tosin en uskaltanut uida mutta lapset ja mies ui. Ihan kateellisena rannalta seurasin, kyllä minä ainakin ens kesänä sitte uin ;)

Voinnissa ei erikoista!

Suppareita kaikille! =) Niitä tarvitseville....

myytiäinen ja masu-asukki rv 40+5