Äidit, jotka viette lapsenne päiväkotiin. Tervehtiikö hoitajat lastanne myös nimellä?
Eli sanovatko esim. " Moikka Ville" tms?
Lapsemme ovat aloittaneet päiväkodissa pari kk sitten ja minusta on hassua etteivät hoitajat aamuisin tervehdi. Vastaavat kun moikkaan mutta jatkavat omia juttujaan eivätkä lähesty lapsia. Päiväkoti on muuten kiva ja muiden ryhmien hoitajat moikkaavat ja höpöttelevät mutta ei lastemme ryhmässä.
Kommentit (17)
Siskonikin sanoi, että hänen lapsiaan tullaan aina vastaan ja tervehditään. Laitoin kehityskeskusteluunkin kommentin, että olisi kiva jos lapsia tervehditään kun vien heidät hoitoon varsinkin kun koko touhu on kaikille uutta.
Uskaltaisinko mainita asiasta vai saanko kuspää maineen? :)
T:ap
(no moi X, eipä olla nähtykään aikoihin (vuorohoidossa) mitä kuuluu?) ja sitten vasta aikuista..
Hah, eivät todellakaan kysy mitä kuuluu...se oiski kiva. Mielestäni jo tuo tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Toisaalta se voi kertoa myös sen että, vanhempi joka aamu sanoo ettei hoitoon vaikkakin ovat olleet siellä pian kaksi kk. Jäävät molemmat itkien muuta eivät enää itke päivien aikana. Kestää kuulemma hetken se itku ja sitten loppuu.
ja monet työntekijät ottavat syliinkin, kun vien aamupäivystysaikaan (eli minkä tahansa ryhmän työntekijä saattaa olla työvuorossa). Helpottaa kyllä hoitoon jäämistä/jättämistä. Saas nähdä miten ensi syksynä, kun lapsi ei oo enää niitä ihan pienimpiä.
vaan lapsi saatetaan omaan osastoon. Siellä tervehditään etunimellä.
Mä olen pitänyt sitä ihan itsestäänselvyytenä.
tervehtimään vaikka olisivatkin täysin päteviä hoitajia! Tavallisia käytöstapoja ei juurikaan opeteta! Eli ymmärrystä kaivataan teiltä vanhemmilta! Ja kiitos siitä! Nykypäivänä pyritään vaan parantamaan päivähoidon laatua mikä vähentää ilmeisesti muuta kanssakäymistä. terv lähihoitaja
Olin päiväkodissa töissä ja meillä oli tapana, että lapsen saattaja katsoo, että lapsi vaihtaa sisävaatteet ja tossut sekä pesee kätensä ja sitten luovuttaa lapsen ryhmän aikuiselle naamatusten (ovelta esim). Näin lapsi ei jää esim eteiseen ominpäin ja mahdollisesti pinkaise ovesta kenenkään tietämättä kun saattaja lähtenyt.
Aamusella voi olla niin, että paikalla on vain yksi ryhmän aikuinen ja esim aamupala kesken tai edellisen päivän käsitöitä jatketaan tai leluja otetaan esiin, majaa rakennetaan, leikkejä jaetaan ym ym, ei siinä ole välttämättä mahdollisuutta seistä eteisessä.
Vierailija:
on päiviä, että kukaan ei tule edes eteiseen, kun tuon lasta.
Kyllä tervehditään ja minusta se on tärkeää. Tässä päiväkodissa aina joku näyttää ehtivän eteiseen asti moikkaamaan vaikka olisi ns. tilanne päällä. Eihän sen hoitajan tarvitse siinä koko riisumisoperaation ajan seisoa, kunhan edes tervehtii ja menee sitten hommiinsa (jos on kiirettä).
Näin ei ollut vanhassa päiväkodissa ja minusta se oli tosi tökeröä. Poikani oli silloin osapäivähoidossa 3 tuntia päivässä ja oli aika hassua jättää poikaa seisoskelemaan keskelle huonetta, kun kukaan ei lähestynyt. Äitiä sentään tervehdittiin huoneen toiselta puolelta. :P
Ja mäkin oon pitäny sitä ihan itsestäänselvyytenä. Mutta kun oon täälläkin lukenu näitä päiväkoti-kokemuksia, oon tullu siihen lopputulokseen, että miedän päiväkoti onkin erityisen hyvä!
sitten itsekin jotain sanoo! t. päiväkodin täti =)
Oman lapseni päiväkodissa hoitaja tulee eteiseen vastaan kun lapsi tulee sisään ja tervehtii. Näin tulee sellainen olo, että lapsi on todella tervetullut sinne. Mulle tulisi ap:n lapsen hoitopaikasta olo, että välitetäänkö siellä aidosti lapsista lainkaan..
Vierailija:
tervehtimään vaikka olisivatkin täysin päteviä hoitajia! Tavallisia käytöstapoja ei juurikaan opeteta! Eli ymmärrystä kaivataan teiltä vanhemmilta! Ja kiitos siitä! Nykypäivänä pyritään vaan parantamaan päivähoidon laatua mikä vähentää ilmeisesti muuta kanssakäymistä. terv lähihoitaja
Jättävätkö moikkaamati myös heitä. Uskon, että näin on. Yksi hoitajista on hymyilevä ja puhelias. Hän kertoo päivän kuulumiset ilman, että tarvitsee edes kysellä. Kaksi muuta heistä on todella hiljasia hissukoita ja heistä saa todellakin nyhtää kaiken tiedon.
Siskoni haki tuossa yksi päivä ne hoidosta ja totesi ettei herran jumala....eivät moikanneet eivätkä olleet puhuneet sanaakaan :) Lähtiessään moikkasivat :)
T:ap, joka kuitenkin uskoo että ovat hyviä hoitajia....
Aina tervehdittiin ja joka aamu jätin 3-vuotiaani jonkun hoitajan syliin.
Uudessa päiväkodissa, johon lapset syksyllä menevät, lapset kuulemma kätellään mennen tullen, eli aamulla ja illalla lähtiessä. Minusta kuulostaa tosi kivalta tavalta!
Sieltä sylistä vilkuttavat aina vanhemmille. Minusta hieno tapa. Sitten varahoidossa päiväkodissa käy vain " moikkaamassa" siinä eteisessä ja menee takaisin lastenhuoneeseen ja lapsi jää seisomaan eteiseen. Olisi ollut hienoa, jos olisi ehtinyt/viitsinyt hiukan panostaa, kun lapsellekin paikka voi olla vieras ja jännittää. En tiedä, tervehtiikö vakilapsia paremmin.
vanhemman ryhmässä vaan yksi hoitaja tulee vastaan. silloin kun tämä yksi ei ole paikalla niin kukaan ei tulis mitään sanomaan, mutta minäpä kävelen siihen hoitajarinkiin ja vien siihen vanhimman lapseni.