Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä tässä mättää?apua imetykseen!

Vierailija
14.07.2007 |

vauva nyt 1kk vanha. olen imettänyt ja antanut n 2 kertaa päivässä korviketta koska tuntuu että vauva jää nälkäiseksi vaika välistä imetän jopa 3h putkeen. maitoa kuitenkin tuntu tulevan koska äskenkin pumppasin 100ml toisesta rinnasta pois syynä pumppaamiseen se että ensin rinnassa oli rintatulehdus ja nytkun sen sain hoidettua tuli siihen todella kipeä nännihaava. miksi siis vauva jää huutamaan nälkäänsä?? vaika olen kuinka imettänyt. alkaa jo hermo mennä. olisin niin kovin halunnut täys imettää tämän lapsen kun esikoisestakan en onnistunut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko imuote vauvallasi oikea?

Vierailija
2/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lapsi itkeä vaikka vatsavaivoja tms. Onko kasvanut hyvin?

Onko imuote kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei saa kunnolla imettyä ja nänni haavautuu. 2

Vierailija
4/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kun syö kuuluu naksumista ja näni jää ihan vinoksi kun on syönyt. olen yritnyt tunkea mahd paljon nänniä vauvan suuhun ja vaika mitä muta ei onnistu. makuultaan vauva ei osaa syödä ollenkaan siis jos yritän imettää niin että itse makaan. ei saa otetta silloin

-ap-

Vierailija
5/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tarkistaa vauvan imuotteen ja muutenkin antaa vinkkejä, paremmin kun näkevät miten se sujuu.

Vierailija
6/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toisella lapsella on ja se ilmenee mm. tuolla imuotteen irtoilulla. Lapsi imee siinä samalla tosi paljon ilmaa mahaan ja sit mahaa vääntää. Muista röyhtäyttää vauva kunnolla syöttöjen välissä! 2

Vierailija
7/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonimetyksillä vauva antaa viestiä maidontuotannolle siitä, että maitoa alkaa erittyä lisää, koska kysyntää on.

Tuo pullohomma on vähän kaksipiippuinen juttu. Oman kokemukseni mukaan vauva alkaa aika pian hylkiä rintaa siksi, kun siitä ei tule maitoa niin helposti kuin pullosta. Toisin sanoen vauva ei viitisisi nähdä imemisen vaivaa, kun helpommallakin saa ruokaa.

Kokeilepa muutama päivä imetellä sinnikkäästi ilman pulloa, anna rintaa aina kun lapsi haluaa, niin pikkuhiljaa maidontuotanto lisääntyy kysyntää vastaavaksi. Vauvan varttuessa imeminen käy myös tehokkaammaksi ja imetyssessiot lyhenevät.

Kannattaa googlettaa imetystukiryhmä tms. ja lukea sieltä vinkkejä. Sinne voi käsittääkseni jättää myös viestejä ja kysymyksiä. Kannattaa myös selvittää, onko omalla paikkakunnalla imetystukihenkilöä, johon voisi ottaa yhteyttä.

Tsemppiä!

Vierailija
8/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta keksin, että vauva ei osannut oikein imeä ja kun nostin tissiä niin, että se " tippui" vauvan suuhun alkoi imetys onnistua. Vaikeaa se oli, mutta lopulta onnistui.

Nyt lopetin imetyksen. Ikää lapsella 1 v ja 7kk. Että maitoa tosiaan riitti ja riittäisi vieläkin.

Meillä meni 1,5 kk tapellessa ja sitten homam sujui kun leikki.

Vierailija
9/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on aina hankalaa. Tuntuu, että vauva imee ja imee eikä ole ikinä kylläinen. Kun sitkeästi vain imetät ja muistat siinä välissä syödä ja juoda hyvin, niin takaan että pääset täysimetykselle.

Mitä jos sen sijaan, että annat kiukkuun korviketta nostaisitkin vauvan pystyyn ja röyhtäyttäisit? Viihtyykö vaunuissa? Lähde välillä virkistämälle vaunulenkille ja palaa sitten imettämään. Mene vauvan kanssa suihkuun. Lämpimässä suihkussa maitokin heruu paremmin ja siellä imettäminen saattaa onnistua paremmin. Tee jotain muuta välillä ja sitten palaa imettämään!

Isäkin on olemassa vauvaa välillä kanniskelemaan, että saat itse vaikka hiukan syötyä ja sitten palattua vauvan kanssa.

Nännihaava kertoisi väärästä otteesta. Olisiko paikkakunnalla joku joka voisi tarkistaa otteen?

Ja jos näyttää, että ei tule mitään, niin anna korviketta ilman tunnon tuskia. Ei vauva siitä pilalle mene!

Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. babyidea. fi/imetys/ipalsta/termit. html#lyhyt_kielijanne

Vierailija
11/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vauvallesi sitten sitä lypsymaitoa äläkä korviketta. Voisiko lapsi itkeä mahavaivoja jotka johtuvat korvikkeesta?

Ja todellakin imuote kannattaa tarkastaa. Voisit myös kokeilla maitohappobakteereita (Rela-tippoja).

Hieroskele vauvaa jalkapohjista jalkaholvin kohdalta.

Vierailija
12/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta juo aina kaiken mitä antaa. ja kun on kylläinen lopettaa syömisen toisinkun rinnalla. olen itsekin miettinyt tota lyhytä kielijännettä. nevolassakun mainitsin imuotteesta terkka sanoi vain että ai kun kivan terhakkaasti syö.

-ap-

Vierailija
13/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko paikkakunnallasi imetystukihenkilöä joka tekisi vaikka kotikäyntejä? Esim. tuolta voit kysyä:

http: //www. imetys. fi/itu/ryhmat. php

Vierailija
14/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni ensimmäinen imetys ihan pieleen, kun jäin stressaamaan ihan yli kaiken imuotetta. Mieskään ei muista ensimmäisen imettämisestä muuta kuin " onkohan tämä imuote nyt oikein, kato nyt" . Toisella kerralla imetys onnistui todella hyvin- alun rintatulehduksesta ja haavasta huolimatta. (Minulla oli myös tosi kipeä haava enkä meinannut saada sitä millään paranemaan. Sitten aloin suihkuttaa nänniä aamuin, illoin ja jos kerkesin niin päivälläkin- haava parani parissa päivässä. Kannattaa kokeilla!) Toisella kerralla en alkanut stressaamaan otteesta vaan annoin vauvan kasvaa ja itse oppia sen. En osannut edes auttaa vauvaa. En edes ymmärrä miten nännin saa aseteltua kohti vauvan kitalakea tai tungettua suuhun. Toiset vauvat taitavat vain osata imeä ja toiset oppii. Ei varmasti kukaan ole koskaan kuollut siihen ettei olisi oppinut oikeaa imemisotetta. Meilläkin syötiin suunnilleen tasalta ja puolelta ja näin jälkeenpäin ajatellen vauvan itkun syynä ei aina ollut nälkä vaikka niin ajattelin. Poika oli nimittäin kymmenkiloinen nelikuisena ja pelkällä tissimaidolla :)

Vierailija
15/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen 1v 7kk ja sekin hankaloittaa tätä että 3h putkeen imetän kun pitäisi hänellekkin aikaa jäädä. nyt isä ollut lomalla ja paljon apuna mutta entäs kun hän lähtee takaisin töihin. taidan soittaa imetystukiuhelimeen jos osaisivat antaa vinkejä.

-ap-

Vierailija
16/16 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytöllä lyhyt kielijänne, leikattiin myöhemmin, mutta imetin silti yli vuoden. Koita sitä imetysasentoa niin, että saat varsinkin rinnan alapuolen mahdollisimman hyvin suuhun. Jos rinta on tosi täysi, voi imeminen olla hankalampaa, jouduin itse lypsämään vähän käsin ensin alussa ennenkuin maidontulo tasoittuu, että vauva sai hyvän otteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme