Toisen kaksospojan nimi!!!
Eli viikonloppuna olisi ristiäiset ja toiselle kaksospojalle pähkäilemme vielä nimeä. Toinen saa nimekseen
Aatos Sisu Sakari
Sakari tulee suvusta ja Sisu sopii nimisarjaan sekä pojan luonteeseen.
Toisen pojan nimeä vielä mietimme. Pitkään nimeksi oli tulossa
Onni Vilho Veikko
(Vilho ja Veikko suvusta). Nyt kilpailijaksi on noussut
Onni Urho Vihtori
Vihtori tulee suvusta, Urho kuvaa pojan urheutta, hän kun on alkutaipaleellaan kokenut jo yhtä sun toista ja ollut kovin urhoollinen :)
Mutta mielipiteitä kaipaisin. Kumpi nimi Onnille annetaan?
Kommentit (10)
Minusta Urhon taustalla olisi kaunis tarina. Viktor-pojan äitinä suosin tietysti Vihtoria, joten Onni Urho Vihtori saa ääneni.
Vilho ja Vihtori ovat minusta turhan samankaltaisia, mutta Onni Veikko Vihtori voisi myös olla kiva.
Kauniit nimet!
Sisu ja Urho ovat mainio nimipari! Vielä kun taustalta löytyy tuollainen tarina, niin ehdottomasti Onni Urho Vihtori! Urho Vihtori kuulostaa miehekkäältä ja sopii hienosti pehmeän Onnin perään!
Onko Onni ihan ehdoton toisen pojan eka nimi? Olen nimittäin kasvanut olemaan nykyään vähän Onni-nimeä "vastaan", koska kyllähän jokainen lapsi on vanhemmilleen se onni! Miltäs veljestä tuntuu, jos hän on vaan Aatos, mutta toinen on sentään niinkin tärkeä asia kuin onni?? Hänen pitäis olla Armas, jotta merkitykset olis yhtä tärkeät!
Joten, ehdottaisin Aatos Sisu Sakarin veljelle nimeä Urho Veikko Vihtori :o) Molemmilla vokaalialkuinen nimi, merkitystä molemmissa ja pitempi, ri-päätteinen kolmas nimi. Ja vielä molemmilla toinen ja kolmas nimi keskenään samalla kirjaimella. Aatos ja Urho? :o)
äänestäisin Onni Urho Vihtoria, samoista syistä kuin moni muukin: Sisu ja Urho ovat samaa maata.
Täytyy myöntää, että en ollut koskaan ajatellut Abacon esiin tuomaa näkökulmaa. Mutta siinä saattaa olla perää. Voisiko Aatos joskus olla kateellinen siitä, että veli on suorastaan Onni? Kaksosilla riski saattaa olla vähän pienempi (luulisin), kun he kasvavat niin yhtä matkaa. Täytyypä kysyä tutulta Onnin äidiltä, onko sisko (jolla ei-merkitysnimi) kysellyt tästä.
Urho Veikko Vihtori olisi myös hieno.
Onnea pojistanne! Aatos Sisu Sakari on hieno nimi, onnea siitä! olen myös samaa mieltä, että Aatos ja Onni eivät merkitykseltään ole tasavertaisia, ja se pistää mietityttämään. Olisiko Aatos ja Toivo parempi kaksikko? Toivo Vilho Veikko?
Ja ihanaa, että molemmilla pojilla on sisua ja urheutta nimissään ;o)!
Minäkin tykkään tosi paljon tuosta Sisu ja Urho "parivaljakosta". Onni Urho Vihtori on hieno nimi. Mutta Abacon ehdottama Urho Veikko Vihtori olisi myös mainio valinta Aatoksen veljelle.
Urho ja Sisu käy kyllä hyvin keskenään!
Vilho-nimestä en niinkään pidä
Ehdotan että
Aatos Sisu Sakari ja
Onni Urho Vihtori
tai hieman alkuperäisiä muunnellen
Onni Veikko Vihtori
Niin, olen täällä sen aiemminkin tunnustanut, että olin lapsena kovin kateellinen pikkuveljelleni. Ja olen sitä ajatellut (näin isona), että jos hänelle olis vielä satuttu antamaan nimi Onni, kun mulla on vaan tavallinen nimi, se olis vaan lisännyt vettä myllyyn. Olin kyllä hänen nimestään (joka ei siis ole merkitysnimi, vaan tavallinen nimi kuten minunkin) näinkin sikäli kateellinen, että hänellä oli paljon lempinimiä ja mulla ei. "Rakkaalla lapsella on monta nimeä"- sanotaan. Koin tämän sanonnan takia voimakkaasti, että en ole rakas lapsi, kun mulla ei ole yhden yhtä lempinimeä. Ihan pöhköä nyt, mutta muistan hyvin miten sen koin alle 10-vuotiaana. Eikä siinä auttanut, että vanhempamme olivat tarkoituksella etsineet meille nimet, josta ei tulisi lempinimiä, muut ihmiset niitä lempinimiä veljelleni antoi. Itsekin olen nykyään samaa mieltä, että on kivempi jos käytetään sitä oikeaa nimeä, eikä lempinimiä...
Mutta siis jopa ILMAN sitä Onni-nimeä, olin todella kateellinen vähän kaikesta veljelleni, joten ei se nimi ehkä asiaa pahenna? Itse en vaan ikinä antas lapselleni nimeksi Onni tästä syystä.
Sittemmin muuten meistä on tullut veljeni kanssa läheiset, melkeimpä parhaat kaverit ja olen megaonnellinen, että mulla on niin ihana veli!! :o)
Onni Vilho Vihtori
niinkun velipojankin nimessä 2. ja 3. nimi alkaa samalla kirjaimella..