Mies mittasi juuri verenpaineeni 91/53
Kommentit (15)
kärsin usein päänsäryistä ja esim kenkien sitomisen jälkeen huippaa kovasti.
ap
jolla oireet niin pahoja, että on lähdetty nostamaan verenpainetta lääkityksellä? Kuulisin mielellään kokemuksia...
Rannemittareilla voi heittää vesilintua ja olkavarsimittarikin täytyy olla oikein asennettu ja käsi oikealla korkeudella mitattaessa.
Jos paineesi on todellakin aina alhaiset, niin syö lakritsia tai salmiakkia päivittäin jonkun verran paineiden kohottamiseksi.
mutta minulla on myös usein todella vetämätön olo. Siis vaikka kuinka tsemppaisin ja yrittäisin (en siis usko olevan lorvi katarria..), olo on jotenkin ihan nolla. Olen viime aikoina alkanut miettiä voisiko se johtua verenpaineestani. Minulle tulee helposti heikko ja huono olo.
ap
Viime viikolla terveydenhoitaja mittasi arvot 98/55. Noiden paineiden kanssa pärjää, kunhan ei ole hellettä tai ei ole raskaana. Jos on raskaana ja on helle, niin minä olen melkein sänkypotilas. Viime raskauden aikana söin pussitolkulla salmiakkia, join mummovissyä ja hengittelin tuuletusikkunan ääressä kaiken päivää kun en muuten pysynyt tolpillani.
ja tosiaan, näin on ollut niin kauan kuin muistan. Ja paineita on mitannut sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat vuosien varrella. Erään leikkauksen yhteydessä hoitaja mittasi verenpaineen pienen tauon jälkeen uudelleen, koska ei uskonut sen olevan niin alhainen. En muista lukemia tuolloin.
Syön salmiakkia päivittäin ja suolassakaan en säästele..
ap
Pidä säännölliset ruoka-ajat eli usein mutta kohtuudella. Nälkä ja verensokereiden heittely tekee joillekin heikkoa oloa. Veden juominen on myös tärkeää, ettei pääse nestevajausta syntymään. Ja edelleen.. kokeileppa syödä lakritsia vaikkapa kourallinen aamupalan jälkeen, se nostaa verenpainetta luomuna.
Joskus huippaa, mutta pyörtynyt en ole ikinä. Nestetasapainosta pitää tosin pitää lujasti kiinni, ja verta en saa luovuttaa. Kerran sen virheen tein. Ei tätä kuulemma oikein voi lääkitä ja onnettomuustilanteissa voi säikäyttää sairaalahenkilökunnan. Mä olin pikku kolarissa ja mut vietiin pillit ulvoen kun epäiltiin sisäistä verenvuotoa.
Juominen on tärkeää, muttei niinkään veden. Hyvin alhaisen verenpaineen kanssa kannattaa suosia esimerkiksi mehuja tai muita juomia, joista saa suoloja/ verensokeria ylöspäin.
Itselläni on harvinaisen vaikea tilanne alhaisten paineiden kanssa eikä apua löydy oikein mistään.
Ja tähän tottuu niin että syön aika suolatonta ruokaa ja lakua joskus. Pitää muistaa että vanhemmiten verenpaine aina nousee, joten mulla se tulee aina olemaan erinomainen.
vai laskeneet yhtäkkiä? Meillä on tätä suvussa ja kun se on ollut lapsesta asti niin keho on tottunut.
Olen siis 13
On pohdittu hoitovaihtoehtoja, mutta niitä ei oikein tunnu olevan. Väkisin tulee mieleen, olenko terve muuten, sillä oireeni ovat tosiaan harvinaisen hankalat.
Mulla kun tää on ihan synnynnäistä, niin en edes ajattele asiaa. Raskaana tosin olin välillä tosi väsynyt. Toivottavasti löydät avun.
Camphora Medipharmia-nimisiä tabletteja saa ostaa reseptittä apteekista. Käytetään alhaiseen verenpaineeseen.
Jos sun vointi on ok eli ei ole heikotusta tai huimausta, niin arvo on sitten sulle ihan ok.