Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä rangaistus 5,5v ja 7v:lle tästä tempusta?

Vierailija
13.07.2007 |

Tytöt keksivät eilen napata kylillä juoksentelevan kissan(ei vielä edes aikuinen kissa) ja laittoivat sen meidän uima-altaaseen! Kissa oli raapinut vanhemman tytön käden ihan verille paniikissa :( Kissan olivat nostaneet altaasta ja sen omistaja oli sen tuolta tieltä ottanut talteen märkänä. Eli siis omistaja ei saanut tietää mistä kissa tuli ja miksi oli märkä. Tytöt olivat miehen kanssa kotona eikä mies ollut huomannut tätä tapahtumaa. Uima-allas on 3m leveä ja 80cm syvä. Pienempi tunnusti sitten tämän tapahtuman, isompi yritti valehdella. Pidimme miehen kanssa kunnon keskusteluhetken ja kerroimme, että kissa olisi voinut kuolla. Sen jälkeen lähdin tyttöjen kanssa etsimään kissan kotia, tytöt olisivat saaneet mennä kertomaan tekosistaan ja pyytämään anteeksi. Valitettavasti emme löytäneet kissan kotia koska ei ole oikein hajua mistä talosta se kissa tulee. Joten jäi nyt puhuttelun asteelle tämä asia. Oma äitini taas oli sitä mieltä, että varmaan tytöt halusivat rääkätä eläintä (itse sanoivat, että halusivat nähdä miten kissa ui?) ja suurinpiirtein alkoi väittämään, että lapset ovat sairaita ja hulluja ja uima-allas pitää tyhjentää jotta oppivat. Isäni taas sanoi, että pitäisi antaa selkäsauna. Itse ajattelen, että toimimme miehen kanssa ihan hyvin. Mitäs te ajattelette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kesän meno pois, karkkipäivä jäädyksiin tms.

Vierailija
2/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon keskustelu nyt ainakin ja empatiakyvyn harjoittelua...

Ehkä sen altaan vois tosiaan laittaa vähäks aikaa vaikka pannaann??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu todella rakkaudettomalta.

Vierailija
4/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tommonen pistää miettimään et mikä niil oikeesti pyörii päässä.

Vierailija
5/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttelu oli OK. tuntuivatko lapset ymmärtäneen että kissasta uittaminen tuntui pahalta? jos tajusivat ja katuvat tekojaan, hyvä. jättäisin itse esim. karkkipäivän tms. tiedossa olleen kivan jutun väliin rangaistukseksi. ehdottomasti ei selkäsaunaa, sillä se antaisi kummallisen opetuksen: pahoinpitelitte kissaa > elävää olentoa ei saa rääkätä > saatte selkäänne. muutenkin väkivalta on kuvottavaa ja sitäpaitsi laissa kielletty rangaistusmuotona.

Vierailija
6/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ilmeisesti ole itsellä eläimiä? Uskon että tyttönne eivät vaan kertakaikkiaan ole tajunneet, mitä tekevät. Jos teillä olisi oma kissa tai koira, he olisivat jo oivaltaneet, millä tavalla eläimiä käsitellään, mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Minun mielestä olette ihan hienosti hoitaneet asian, ihan turha on isompaa rangaistusta nyt alkaa kehittämään, koska tässä nyt on ihan selvästi tietämättömyydestä ja puhtaasta uteliaisuudesta kysymys. Eri asia olisi, jos lapsenne olisivat tienneet, että kissat ei nyt ole todella niitä vesipetoja, mitä kannattaa altaaseen heittää. Ja olettehan yrittäneet hyvittää anteeksipyynnöllä tilannetta, tosin onnistumatta.

7 vuotiaan tosin olisi opittava olemaan valehtelematta! Siitä voisi kyllä rokottaa jollain..

Vierailija
7/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan toivoivatkaan että kisssa olisi kuollut. Kunnon puhettelu oli paikallaan ja altaan minäkin ottaisin joksikin aikaa pois.

Vierailija
8/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kissa ja koiranpentu enkä usko, että niillä olisi koskaan tullut mieleen tehdä tuollaista meidän eläimille enkä kyllä millään ymmärrä mistä ne tuon keksivät. Oli isomman tytön idea. Kohtelevat eläimiä yleensä aivan nätisti ja hyvin. Tämä eilinen kissa on ennenkin joskus käynyt täällä ja tytöt ovat olleet ihan nätisti. Olivat tytöt pahoillaan onneksi, varsinkin pienempi. Taidan jututtaa niitä vielä uudelleen! Ap

Vierailija
9/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita eläimiä saa kohdella huonommin kuin omia! Minä kyllä panisin jonkin mieluisan reissun katkolle ja takoisin päähän, miltä se tuntuisi, jos joku kohtelisi perheen omaa eläintä kaltoin.

Vierailija
10/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan saanut siitä slaagia.

Haluttiin vaan nähdä miten se ui. Kyllä kissa turkkinsa kuivaa.

Vierailija
11/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asenteesi on edelleen noin törkeä ja keskenkasvuinen.

Vierailija
12/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se.

Vierailija
13/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissaa tahallaan räälläisivät. Varmaan ihan lapsellisuuttaan tekivät tämän. Kunnon kurinpalautus kuitenkin on paikallaan.

Ehkä olen jotenkin panikoija, mutta mulle tuli tosta mieleen, että mitä jos 5-vuotias tippuu sinne altaaseen niin se ei ole hyvä. Nytkin siis olivat altaalla ilman valvontaa? Mies kuriin että katsoo lasten perään! Lapselle tosa olisi pahemmin käynyt kuin kissalle, kissa sentään kaiketi osaa uida..

Vierailija
14/14 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan. Tyhjääminen on liian vaivalloista. Mieluummin jätetään lapset vain puhuttelun tasolle jotta vanhemmille tulee hyvä mieli että on tehty jotain ja " selvitty puhumisella" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä