V-Lestadiolainen vastailee asiallisiin, ei opillisiin, kysymyksiin..
Kommentit (32)
paha sanoa kun en tälläiseen ole koskaan törmännyt, yhtään humalaista tai krapulaista en ole siellä nähnyt.
no mutta nehän olikin ulkopuolisia vain jotka oli tulleet leirille huvikseen kesälomalla.
en ole juoppoihin/krapulaisiin suviseuroissa törmännyt tai sitten en yksinkertaisesti sellaista tunnista, vaikka silmiini osuisi :). Mutta suosittelisin teille, jotka olette kyseisiä asioita kuulleet, käymään suviseuroissa ihan mielenkiinnosta katsomassa elämistä ja oleskelua alueella ja seuroissa. Ei siellä tavallisena tallaajana ja pulliaisena huomaa mitään tuollaista :).
ap
kuin horot...paljastavasti?
Meillä nuoriso ei kulje moisissa vaatteissa...
avoinaisiin asusteisiin. Luultavasti se on sitä nuoruuden etsimistä, itseensä ja seksuaalisuuteen havahtumista ja varmastikin voi olla osin myös kapinoimista normeja vastaan. Ihan kuin kenellä tahansa nuorella uskoon kuulumatta.
Itse tyttären vanhempana toivoisin pystyväni ohjaamaan häntä omalla esimerkilläni, keskusteluilla ja rakkauden antamisella.
ap
tyyppi jonka minä olen joskus tuntenut. Oli muka lesta ja kulki seuroissa, sitten työporukan reissulla missä ei olllut muta lestoja oli ensimmäisenä korkkaamassa viinapulloa ja kävi huorissa!
Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa, kuin mikä minulla on nyt.
Miehelläni on vahva lääkitys sairauteen. Lääkityksen aikana ei saa " saattaa naistaan raskaaksi" , koska lääkitys voi vaurioittaa siittiöitä. Eli ehkäisy siis käytössä, vankasta vauvakuumeesta huolimatta. Miehen lääkekuuri kestää kaksi vuotta (ainakin), sen jälkeen vielä puoli vuotta lasehtimisaikaa.
Kiitos jos vastaat. Mukava vain kuulla, miten ratkaisette tilanteen. Ilmeiseti kuitenkin selibaatti oikea ratkaisu?
Itse lesta-alueella kasvaneena ja ylä-asteella heidän kanssa olleena, voi sanoa, ettei TODELLAKAAN läheskään kaikki lestat karta alkoholia ja eivät TODELLAKAAN ole neitsyitä mennessään naimisiin. Nämä mun tuntemat lestat oli kyllä melkoisia " tapauksia" ylä-asteella, mutta mitä nyt olen heitä nähnyt, niin nyt ovat kyllä kunnon lestoja, naimisissa ja monen lapsen äitejä.
Tämän todistaa lisäksi myös se, että kun isäni vuokrasi asuntovaunua lestaperheelle suviseuroihin, niin perheen 15v tyttären päiväkirja löytyi sieltä jälkeenpäin, niin kyllä siellä suviseuroissa oltiin tehty muutakin kuin veisattu virsiä.... :)
" Itketkö" kavereillesi, että voi, voi olisi ihanaa saada vauva, mutta meille ei enää varmaan tule, pakko tyytyä tähän...salaa kuitenkin ehkäisy käytössä...:)
Itse lesta-alueella kasvaneena ja ylä-asteella heidän kanssa olleena, voi sanoa, ettei TODELLAKAAN läheskään kaikki lestat karta alkoholia ja eivät TODELLAKAAN ole neitsyitä mennessään naimisiin. Nämä mun tuntemat lestat oli kyllä melkoisia " tapauksia" ylä-asteella, mutta mitä nyt olen heitä nähnyt, niin nyt ovat kyllä kunnon lestoja, naimisissa ja monen lapsen äitejä.
Tämän todistaa lisäksi myös se, että kun isäni vuokrasi asuntovaunua lestaperheelle suviseuroihin, niin perheen 15v tyttären päiväkirja löytyi sieltä jälkeenpäin, niin kyllä siellä suviseuroissa oltiin tehty muutakin kuin veisattu virsiä.... :)
kovinkaan hedelmällistä sorttia. Ja emme itke tilannettamme kenellekään. Meillä sentään on kolme ihanaa lasta. Olemme onnellisia.
Jokainen tässä uskossakin on oma yksilönsä.
Osalla uskon etsiminen ja muuttuminen omakohtaisesti voi viedä pidemmänkin ajan. Nuorenahan sitä mietitään omaa vakaumusta melko paljon.
ap
tää on ihan urbaanilegendaa...samaa luokkaa kun toi pyykinpesukonen juttu...ja joku tyhmä aina uskoo ja selittää totena eteenpäin...