Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähintään 3 alle kouluikäisen kotiäideille kysymys:

Vierailija
13.07.2007 |

Musta tuntuu, että en mitenkään selviä kotitöistä ja " pakollisista" ulkoiluista lasten kanssa. MIten ihmeessä ehditte tehdä kotityöt ja ulkoilla lasten kanssa. Mulla kaikki aika menee 1) pyykinpesuun (2 konetta päivässä) 2) ruuan laittoon 3) siivoamiseen 4) kaupassa käyntiin 5) vauvan kanteluun ja imetykseen. Sitten jos pihalle joskus päästään, niin siellä aika menee pihan hoitamiseen :(. Nytkin pitäisi koti siivota, kun on vieraita tulossa, mutta vaikka kuinka olen yrittänyt, niin enemmän on tullut sotkua :(. Just kun sain sohvan imuroitua, niin omat ja vieraat lapset juoksivat suoraan pihalta hiekkaisina sohvalle ja vieras tuli vielä kengät jalassa sisälle. Pyykkiäkin tuli taas koneellinen, kun nuorempi pissasi 3 kertaa housuihin ja vauvan on puklannut 5 vaatteet. Sitten juuri järjestellyt lelut on kaikki levitetty ympäri kämppää. Miten mä saisin järjestystä tähän elämään?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- harvenna pyykinpesukertoja. Sen sijaan, että pesisit 2 koneellista päivässä, pidä välillä välipäiviä ja pese muina päivinä 3 koneellista. Keskitä pyykinpesu viikonloppuun. Lapsilla olisi hyvä olla vähintään viikon tarpeiksi vaatetta, ettei niiden puutteen takia tarvitse alkaa konetta pyörittämään. Älä silitä kuin juhlavaatteet, säästät paaaaljon aikaa.

- käykää kaupassa vain kerran viikossa isoilla ostoksilla, joko koko perhe tai vain toinen vanhemmista. Ostakaa tarkan listan kanssa etukäteen suunnitellun ruokalistan mukaan, ja täydentäkää viikolla maito-, leipä- ja kasvisvarastoja tarvittaessa pikavisiiteillä lähikauppaan.

- käy joskus lasten kanssa päivällä ulkona syömässä (vaikka parjatussa mäkkärissä tai hesessä, ei ne lapset yhteen kertaan kuole) tai sovi äitikaverin kanssa, että tänään syödään teillä ja ensi viikolla heillä. Kumpikin säästää yhden ruuan tekemisen vaivan, teette jotain helppoa keittoa tai laatikkoa tms., jota tekee samalla vaivalla isommankin määrän. Käytä välillä eineksiä ja kun teet itse ruokaa, tee sitä ainakin parin ruokailun verran, niin ei joka kerta tarvitse kokata uutta.

- hanki vauvalle kantoliina, niin pystyt tekemään asioita isompien lasten kanssa samalla kun hyssytät vauvaa.

- sotku tuntuu lapsiperheessä olevan aika pysyvä olotila, ellei kulje koko ajan lasten perässä siivoamassa... Käytä illalla lasten nukahdettua puoli tuntia paikkojen siistimiseen, sillä saat jo ihmeitä aikaan. Päivällä lasten valveilla ollessa teet vain välttämättömät.

- ota OMAA AIKAA, kun miehesi tai joku muu vahtii lapsia. Käy silloin tällöin vaikka kävelyllä sillä aikaa kun mies nukuttaa lapset tai kahvilassa kaverin kanssa rupattelemassa. Jaksat päivät paremmin kun olet huomioinut myös itseäsi.

Ylipäätään minusta sinun pitäisi harventaa monien asioiden tekemistä. Kaikkea ei tarvitse tehdä joka päivä, pyykit kyllä odottavat jne. Näin saat lisää aikaa lasten kanssa olemiseen. :)

Vierailija
22/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivät venyy helposti sinne 20 tunnin hujakoille jos ei vaan anna olla. Itsekin olen ihmetellyt miten kahden lapsen äitinä vielä hallitsin homman, mutta kolmen kanssa olen ihan hukassa, vaikka jatkuvasti teen jotain. Minulla ei ole organisointikykyä niin paljon, että hommat menisi sujuvasti. Täytyy vaan suhtautua huumorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän