Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen paivakotityohon kyllastynyt, enka voi enaa siella jatkaa. Onko kellaan ehdotuksia mita vois alkaa opiskella ettei koulutus ja kokemus menis ihan hukkaan? Nimenomaan lapsia en

Vierailija
13.07.2007 |

jaksa enää, sitä ettei ole työrauhaa, ei ruokarauhaa, edes vessaan ei rauhassa pääse ja joku häiriköi koko ajan, ei kahvirauhaa...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä työntekijä vaikka olisikin työhönsä kyllästynyt t . 16

Vierailija
22/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

murehdin ja mietin asioita iltaisin viikonloppusin ja lomalla. en pura kyllästymistäni asiakkaisiin, haluaisin vain jotain muuta t . 16

Vierailija
24/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuspaikkoja mittä vois opiskella työn ohessa - päiväkodissa oon vakityössä, ja työssäni viihdyn mutta kiinostaa sosionomi tms

Vierailija
25/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vinkkejä 28 ? muuta kuin sosionomi?

Vierailija
26/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sit jos ei muuta niin avoimeen yliopistoon erityispedagogiikan-opintoja tms 28

Vierailija
27/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ja turvallinen mieli viedä lapset aamuisin hoitoon :(

Vierailija
28/29 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistää ei pidä, on hyviä päivähoitopaikkoja ja varmasti ei niin hyviäkin. Olen päiväkotityössä ja olin aika väsynyt työhön pitkän aikaa. Tämä tapahtui n. neljä vuotta sitten ja nyt olen palaamassa hoitovapaalta takaisin työhön. Työ ei ole helpottunut, siitä työkaverit ovat kertoneet. En kyllä sitä odottanutkaan...

Mulla on sellainen tuntuma ja kokemuskin, että työuupumukseen " sairastuvat" sellaiset tunnolliset ja kovasti työtä tekevät ihmiset. He odottavat itseltään ehkä kohtuuttomiakin ja nykypäiväkodeissa ei kyllä kaikkeen repeä, ei sitten millään. Uupumus ei mulla omasta mielestäni näkynyt työssä, ehkä sitten keskusteluissa työkavereiden kanssa. Uupumus tuli sitten kotona, kun sai " relata" töistä, vaikka omat lapset tietenkin vaativat myös hoitamista. Vastuu on niin valtava, ryhmät aivan liian suuria ja työtä paljon. Tämä asia nousi esillekin meidän päiväkodissa ja päätimme luopua ylimääräisistä juhlista ja tempauksista, joista olimme pitäneet, samoin perheet. Keskityimme enemmän perushoitoon ja tietenkin päivittäisiin lasten kanssa puuhailuihin.

Eli kiteytettynä: työ on rankkaa, en ehkä olisi alalle hakeutunut, jos olisin tiennyt että näin kovalla työllä ja stressillä saa pienen palkkapussin. Paljon jaksamiseen vaikuttaa kuitenkin työympäristö työkavereineen ja johtajan johtajuus sekä oma vapaa-aika ja perhe, ystävät. Pienemmät ryhmät, ei niin suuria tavoitteita ja vaatimuksia myöskään päivähoidon ylimmiltä johtajilta (kaikenlaisia ylimääräisiä paperitöitä ja projekteja) ja neljäs työntekijä ryhmään olisivat aivan huippujuttu.

Vierailija
29/29 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni, vaikka mun ryhmässä lapset 3 1 vuotiasta, 1 2v. ja 3vuotiasta. Tosin kaikki ei ole samana päivänä, kun osa sopimuslapsia.

Nyt kesän olen palkattomalla lomalla, mutta elokuussa taas jatkuu työt.

Ainoa haitta työssä tää määräaikaisuus, kun kesäksi katkeaa sopimus, . Onneksi kuitenkin on ensivuodeksi jo työsoppari valmiina.

Ja vaikka kotona töitä teenkin, niin sekin mulle sopii. Oma lapsen saan olla ottamassa vastaan, kun koulusta tulee. Ja aika pitkälle saan itse suunnitella päivän. Lapset ihania ja vanhemmatkin on onneksi mukavia. Ja tiedotan päivän touhuista, ruuasta ja muusta. Luvat kysyn, jos olemme menossa jonnekin tai teemme jotain tavallisuudesta poikkeavaa.

Toisaalta olis ehkä kivakin, jos olisi joku aikuinen työkaveri, mutta aikuisia nään sitten päivähoidon järjestämässä kerhossa, meilla sellainen lapsille ja hoitajille kerran kuussa. Ja leikkipuistossakin voi vaihtaa aikuistenkin kanssa sanoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän