Mikä ammatti? Päivätyö, palkka n. 2000e/kk(väh.)?
Mitä ammatteja löytyy, missä palkka kuussa olis noin 2000e tai enemmän, ja työt pääasiassa päivätyötä? Millaista koulutusta ja/tai erityistaioja vaaditaan? Minkälaista työ on käytännössä? Onko töitä tarjolla?
Alan vaihtoa mietin kun sairaanhoitajan hommat ei enää oikein kiinnosta. Tulot pitäis kuitenkin olla ton parin tonnin luokkaa että pystyttään lainat ym. maksaan entiseen malliin. Eikö kovin pitkä opiskelu ole ainaakaan juuri nyt mahdollista.
Joku suhteellisen itsenäinen työ kiinnostaisi, mahdollisesti toimistohommat. Omaa yritystä en halua. Vinkkejä? Ja jos on muita alaa vaihtaneita sairanhoitajia linjoilla niin olisi kiva kuulla minne te vaihdoitte!
Kommentit (30)
Haluaisin toimistotyön...tietääkö kukaan missä saisi tollaista palkkaa ja olisi toimistotyö. Koulutus ei saisi olla kovin pitkä.
Mutta ei siihenkään ihan pystymetsästä voi lähteä. Miksi ne palkkais
teidät kun merkonomi/tradenomeja riittää?
Itse olen kirjanpitäjä, 2500 e kk plus puhelin ja lounasetu. Vaatii kokemusta, koulutusta ja hyvää numeropäätä plus järjestelmällisyyttä.
Alan koulutus laskentapuolelta minimi sekä työkokemus vaikka reskontrasta.
Toimistosihteeriksi voisitte päästä, mutta palkka ei oo 2000.
Esim 1700kk ja sitten voisi työn ohessa kouluttautua tai käydä kursseja ja sen myötä osaamistaan parantaa.
Lähinnä tällä aloituksella haluaisin ideoita mitä töitä olisi? Nykyään on niin " hienoja" nimikkeitä valmistuneilla ettei kaikista edes tiedä mitä sitten oikeasti työkseen tekevät. Ja onhan se niinkin, ettei kovin montaa vuotta viitsisi opiskella jos sitten palkka paljon putoaa... Mulla nykyinen palkka sh:na 1849e/kk + lisät päälle. olen vaan niin tympiintynyt tekemään vuorotyötä, ja sh:n hommia muutenkin, että jotain muutosta nyt haluan!
ap.
Tollanen homma muakin kiinnostais, missä töihin pääsis suht nopeesti, ja sitten työn ohessa vois opiskella lisää. Mites muuten oppisopimuspaikat, onko niitä vaikea saada?
ap.
Ja esim. terveydenhoitajat tekee päivätyötä..siihen sun ei kovin pitkään tarttis lisää opiskella.
Tietysti sitten jos hoitoalan hommat tympii täysin niin joutuu varmaan useamman vuoden opiskelemaan että pääsis tuohon palkkaan.
Vierailija:
Ja esim. terveydenhoitajat tekee päivätyötä..siihen sun ei kovin pitkään tarttis lisää opiskella.Tietysti sitten jos hoitoalan hommat tympii täysin niin joutuu varmaan useamman vuoden opiskelemaan että pääsis tuohon palkkaan.
haluaisin kouluttautua merkonomiksi. Palkat tosin ei ole ihan 2000 euroa. Mun käsittääkseni 1600-1800 noin suunnilleen.
Työtilannekin aika kehno... Mutta jos saisi oppisopimuksella ammatin, niin siinähän tulisi sitä työkokemusta (ja palkkaa) samalla.
Itse olen ollut pitkään ravintola-alalla, ja todella kyllästynyt. Tahtoisin siisteihin sisätöihin, yhdeksästä viiteen, itsenäistä työtä. Toimistorotta? Sopisi mulle!
Isojen firmojen puhelinpalvelussa tienaa hyvinkin pari tonnia.
jätin ne hommat tympiinnyttyäni Suomen työoloihin ja palkkaukseen ulkomailta palattuani.
Siitä on nyt 6 vuotta, 5 vuotta olen ollut nyt vakuutusyhtiössä henkilövahinkojen vahinkokäsittelijänä (siis toimistotyö, asiakaspalvelua puhelimitse), palkka nyt 2200 e/kk + bonukset ja ihan hyvät muutkin edut. Aikaisempi kokemus ei ollut edellytyksenä työlle, siellä perehdytettiin ja koulutetaan (kurssituksia) edelleen. Työ on itsenäistä ja välillä aika vaativaakin- ei siis mitään paperien pyörittelyä :o)
Myös Kela ja eläkeyhtiöt palkkaavat sairaanhoitajia, sh:n koulutuksesta on etua, koska työ vaatii lääketieteellistä ymmärtämystä.
Missä päin asut? Pk-seudulla näitä töitä on hyvin tarjolla.
hoitoalan ihmisiä palvelukseensa ja vasta toissijaisesti myyntikokemusta omaavia.
Haluaisin todella kovasti alalle, vaan en pääse edes haastatteluun asti (pitkällä myyntikokemuksella).
Joskus aiemmin jo mietin Kelan tai vakuutusyhtiöiden hommia, mutta nyt olin jo kokonaan unohtanut ne vaihtoehdot. Toi vois olla mun hommaa :-) Harmi vaan ei asuta pk-seudulla vaan Tampereella. Oliskohan täälä tollasia töitä tarjolla? Kävitkö mitään lisäkoulutusta ennen kun sait nykyisen paikkasi? Entä tarvitaanko paljon kielitaitoa? Se on mun heikko kohta :-/
ap.
sh-alalta lähdettyään. Muutamaan haastatteluun pääsin mutten siitä eteenpäin, en kyllä ole mikään myyntihenkinen myyntitykki- se vaatii ihan omanlaisensa ihmisen eikä minusta ole siihen.
Jonkin aikaa olin vuokratyöfirman kautta myös lääkefirman lääketurvallisuusosastolla: siitä tykkäsin mutta paikka oli määräaikainen ja sitten sai tämän nykyiseni. Siellä oli myös sh:a työkavereina mutta näitä paikkoja on harvemmin haussa.
Pari sh kaveria on lääkefirmoissa tutkimushommissa CRA:na (clinical research associate).
Toimistosihteerinä Pohjois-Suomessa, tradenomin pohjakoulutuksella, muutmana vuoden työkokemuksella palkka 1864e, eikä tuosta varmaan paljon enään nouse vaikka ois kuinka pitkään töissä. Yksityinen ala.
Mietin vain että miten sh:t valittaa palkasta jos tuon saavat +vuorolisät päälle, ei teillä ole HUONO palkka vaan aivan normaali duunarin palkka kuin muillakin!
suoraan sh:n hommista pääsin tähän paikkaan. Eli ei mitään koulutusta välissä. ATK-taidot on oltava edes jossakn kuosissa -ja useimmillahan nykyään on. Kielitaidosta on etua muttei välttämätöntä- suurin osa asiakkasitahan on suomenkielisiä; itse puhun sujuvaa englantia (työssä siellä vuosia ja mies irkku) mutta muut kielet ovat jäänet taustalle. Tosin hoidan osastoni englanninkielisten asiakkaiden vahinkoja tämän vuoksi.
Tampereella tuppaa olemaan vähemmän tämän alan paikkoja koska pääkonttorit joissa keskitetysti paljon korvauskäsittelyä hoidetaan, ovat täällä päin. Muistaakseni If:llä on toimintaa Tampereella.... en nyt ole ihan varma.
Jos olisin sinä, laittaisin vapaan työhakemuksen Tampereen Kelan konttoriin. Lykkyä työhakuun!
En nyt halua alkaa sh:n palkoista tappelemaan, mutta sh:n työ on RASKASTA ja siinä ollaan usein vastuussa toisen hengestä. Esim. itse olen töissä teho-osastolla. Siihen, ja 3,5 vuoden koulutukseen nähden alle 1900e/kk on mielestäni aika vähän.
Mutta itse en ole alaa vaihtamassa palkan, vaan juuri työn rankkuuden ja 3-vuorotyön vuoksi. Mulle kyllä riittää noin 2000e palkka hyvinkin, jos sen vaan sais edes pikkusen helpommalla... Enkä tässä nyt halua kenenkään toisen ammattia väheksyä/ väittää helpoksi!
ap.
Kiitos tsemppauksesta ja hyvistä vinkeistä! Ehdinkin jo vierailla vakuutusyhtiöiden sivuilla ja kiinnostus senkuin kasvoi :-) Tarviipa laittaa hakemuksia menemään. Sinne Kelaankin.
ap.
Vai tarkistatko vain, että tarina on loogisen oloinen ja totuuden mukainen verrattuna tapahtuneeseen vahinkoon.
Kenelle soitat, kun soitat? Asiakkalle? Jollekin viranomaiselle? Kolleegalle?
Saatko asiakkailta vihaisia soittoja takaisin " vääristä" päätöksistä?
T. Se myyjä-tyyppi (28 kai?)
Muille tiedoksi : Työ on tosi vaativaa (tieto-taidot pitää kyllä olla hyvät ja ajantasalla- se on vähän muuta kuin pestä pyllyjä vuodeosastolla..) ja fyysisestikin raskasta. Vastuuta on paljon vaikka lääkärit ovatkin lähellä.
Mulla kamelinselkä katkesi kun olin yhdessä yövuorossa ja jouduin jäämään yksin neljän potilaan kanssa (ruokataukojen ajaksi)- näistä oli yksi sekava joka yritti kiipeillä sängystä, kaksi juuri extuboitu ja koht ok, mutta vielä paljon lääkkeitä menossa (kaikki nämä sydänleikattuja siis) ja yksi kriittinen ja epästabiili;hengityskoneessa, IABP ja kaikki mahdolliseti inotroopit käytössä... meitä oli kaksi sitä huonetta hoitamassa. Sanoin itseni irti pian tuon jälkeen.
T. 17/23
Koulutus vaan on aika pitkä. Saakohan AMK:sta valmistunut sh mitään hyvityksiä?