Pystyykö lapset normaalistikin seisomaan aivan varpaiden kärjillä, vai onko kyse
Kommentit (8)
minä ainakin osasin lapsena. Nykyään on elopainoo niin paljon, ettei kauaa enää jaksa.
Kävely on nykyään hankalaa.
Kyllä siihen varmaan keskimääräistä vahvempia varvaslihaksia (?) tarvitaan.
Enkä minäkään pysty enää, painoa "vähän" liikaa.
Eli tämän tutkimuksen mukaan tyttärestäsi tulee lihava;-)
mutta olen jyrkästi kieltänyt yrittämästä, sillä pelkään tytön nyrjäyttävän varpaansa. Olen sanonut, että sitä tekee oikeat ballerinat, jotka ovat opiskelleet oikeaa tekniikkaa ja harjoittaneet lihaksia vuosikaudet ja jotka omistavat asianmukaiset tossut, siksi että jos siitä luiskahtaa niin tulee pahaa jälkeä tai jos ei, niin voi pilata sillä rasituksella varvasnivelensä.
Oonko ylihysteerinen...?
toivottavasti ei (ihan vain terveydellisistä syistä).
En tiedä tuosta varpaiden nyrjäyttämisestä. Mutta kai se ihan mahdollista on..Mulle ei vaan oo tullu mielenkään tuo juttu :).
Niin, monet tädit/tutut yms. muut, ketkä on nähneet tytön varpaillaan kävelevän, on sanoneet että viedä tyttö balettitunnille, kun on luonnonlahjakkuus. No sekään ei ole tullut edes mieleen, kun olen ajattellut että kaikki lapset pystyy tekemään noin.
Tytön ruumiinrakenne on myös kuin balettitanssijan...(todella hoikka ja pitkä).
Mut silti odottelen sitä balettitunnille viemistä...ehkä ens vuonna.:)
moni aloittaa jo nuorempanakin, turhaa odottelette jos tytöllä vain on mutoin innostusta ja teillä on siihen taloudellisesti mahdollista
eikö kukaan tiiä?