Miten lopettaa puhelu puhelinmyyjän kanssa sivistyneesti?
Miten lopetatte puhelut puhelinmyyjien kanssa?
Luuri vaan kiinni vai jotain muuta?
Tyypillisesti mä toimin näin:
Myyjä: Täällä on Noora Parkkinen Wellnet Foundations Oy:stä ja kiva Tiina kun sain sut kiinni.
Minä: Siis mistä?
Myyjä: Wellnet Foundations Oy:stä Oulusta.
(tässä välissä mulla on vielä ihan pieni epätietoisuus että onko kyseessä joku oikea firma vai joku myyntihomma)
Minä: Niin mikä firma se on?
Myyjä: Me hoidamme lehtien puhelinmyyntiä....
Minä (keskeytän): Kiitos, lopetetaanpa tämä puhelu heti, en osta mitään ja pääset soittamaan seuraavalle.
(sitten lyön luurin kiinni)
Miten te toimitte? Täällä on varmaan entisiä ja nykyisiäkin puhelinmyyjiä, mitä te suosittelette?
Kommentit (38)
Älkää olko töykeitä.
Ajatelkaa, että he, jotka joutuvat tekemään puhelinmyyntityötä, ovat tarttuneet suunnilleen viimeiseen mahdollisuuteensa tienatakseen leipänsä. Luurin toisessa päässä saattaa olla siis nälkään kuolemassa oleva ihminen, joka joutuu pakosta soittelemaan ihmisille ja kauppaamaan painettua paperia.
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
[b]0600 13404[/b]
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ¿/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.
Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.
Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.
SSML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.
jos asia ei kiinnosta pätkääkään niin voithan sanoa, että olet juuri tilannut kyseisen lehden vähän aikaa sitten! tai että sinulle tulee juuri nyt niin monia lehtiä, ettei aika riitä kaikkien lukemiseen...
typerää tuo luurin korvaan lyöminen!!
Entisenä puhelinmarkkinoijana pyydän teitä tekemään näin.
" Kiitos kun soitit, mutta en halua tilata nyt mitään, hyviä kauppoja seuraaviin puheluihin..."
Siinä myyjälle tulee selväksi, ettei tuote kiinnosta ja loppusanatkin on sanottu asiakkaan puolelta.. niin että kiitos ja näkemiin.
=o)
Pistin sitten puhelimen kiinni, kun ei uskonu hyvällä.
Anoppi sanoo aina heti että en tilaa kun kannessa on vain Hannele Lauri hampaineen tai Matti Nykänen. Eivät soittele enää :)
Mummoni ilmoitti ystävällisesti ettei näe eikä ymmärrä teidän lehdistä mitään. Ystävällinen myyjä sanoi että poistaa hänet listoilta.
Kukaanhan ei _voi_ haluta olla puhelinmyyjä! Että olisi ihan itse valinnut kaikista ammateista sen. Voi pyhä jysäys!
En ole itse puhelinmyyjä, mutta työssäni tapaan heitä paljon. Ja monet ovat todella pitkän linjan konkareita, pitävät työstään, eivätkä voisi kuvitella muuta tekevänsäkään!
No, toki heillekin pitää ja saa olla ystävällinen.
Itse yleensä pyrin lopettamaan puhelut mahdollisimman lyhyeen. Tällöin pääsee vähimmällä " jankkauksella" , hyvä myyjähän ei ensimmäistä " eitä" edes kuule. =) Joskus sanon " en tilaa lehtiä puhelimitse" , joskus käytän rahat loppu-kikkaa " ei ole vara tilata mitään" (tämä toimii varsinkin vanhempiin rouviin tosi hyvin! saa oikein myötätuntoakin. heh.) Jne. Toivottelen loppuun jotain mukavaa ja sanon heit. Työtäänhän ne myyjätkin tekevät.
Ja jos ei halua ko. puheluja, voi tehdä suoramarkkinointieston, joka ainakin vähentää puhelinmyyntiä. Salainen numero tepsii myös, ellei itse jaa sitä osallistuessaan kilpailuihin ym.
ei mulla ole mitään tarvetta teeskennellä, että toivon hyviä kauppoja hänelle seuraaviin puheluihin. Koko puhelinmyynti on mielestäni täysin perseestä ja en voisi vähempää välittää siitä mitä myyjälle seuraavassa puhelussa tapahtuu...
Miks ihmeessä pitäis toivotella hyviä kauppoja? wtf? Toivotteletko markettien kassoillekin hyviä myyntejä? Ei hemmetti =O
ja toin sen jo ilmi joten syyttäköön itseään.
tyyppi, joka ei aio ostaa mitään lopettaa puhelun tosi nopeesti niin pääsen ite soittaan seuraavalle...
Vaikka että " kiitos ei" ja luuri kiiinni.
Minäkin sanon selvästi ja määrätietoisesti, että ei kiitos, en tilaa, vaikka olisi kuinka hyvä tarjous.
Yleensä myyjät ymmärtävät yskän ja saan heiltä kauniin kiitoksen ja lopettavat puhelun kohteliaasti.
Ehkä kerran on joku yrittänyt jatkaa, mutta sanon uudelleen, että ei ja siihen se jää.
Vierailija:
Minäkin sanon selvästi ja määrätietoisesti, että ei kiitos, en tilaa, vaikka olisi kuinka hyvä tarjous.
Yleensä myyjät ymmärtävät yskän ja saan heiltä kauniin kiitoksen ja lopettavat puhelun kohteliaasti.Ehkä kerran on joku yrittänyt jatkaa, mutta sanon uudelleen, että ei ja siihen se jää.
Sanoin saman neljä kertaa. Myyjä vain jankutti myyntipuhetta. Sanoin puheen päälle hyvää päivän jatkoa, kiitos hei. Sitten suljin puhelimen.
että en aio missään nimessä tilata mitään. Lähes kaikki myyjät ovat tämän uskoneet ja lopettaneet puhelun siihen. Joskus sattuu joku sitkeä inttäjä, mutta silloin vain toistan tuon saman tarpeeksi monta kertaa - yleensä pari kertaa riittä eikä ole tarvinnut lyödä luuria korvaan.
Tekosyiden antaminen tyyliin ei ole rahaa tai en tykkää siitä lehdestä tai olen juuri tilannut toisen lehden on aivan turhaa. Sitä paisti hyvä myyjä löytää tuosta siementä jatkaa myymistä ja alkaa argumentoida vastaan. Puhelinmyyjä tekee vain duuniaan, ei sitä kiinnosta sun henk. koht. asiat vaan vain se, oletko potentiaainen ostaja vai et.
En siis voi lopettaa heti kun soittaja on mumissut nimensä ja firmansa. Sitten alkaakin se pajatus johon ei väliin pääse. Aivan varmasti lopetan puhelun heti kun tulee sekunninkin tauko, sanon " Kiitos, ei kiinnosta. Kiitos hei!" Ja lyön luurin korvaan. Jos soittajakaan ei ole tarpeeksi kohtelias että viitsisi artikuloida kunnolla että nimestä saisi selvää, en minäkään viitsi juuri kohteliaisuutta miettiä. Jos mitään taukoa myyjän puheeseen ei edes tule, niin lyön luurin surutta korvaan. Olen saattanut keskeyttää jotain tärkeää puhelimen soidessa, lapsi on juuri tekemässä jotain katastrofaalista tai ruoka palaa pohjaan. Minun tekemiseni ovat menneet niin sekaisin siitä samperin markkinoinnista, ettei todellakaan kiinnosta olla kohtelias.
ja sanon sitten ettei kiitos tällä kertaa ja toivotan hyvää päivän jatkoa.
En ymmärrä niitä jotka lyö luuria korvaan tai käyttäytyy muuten epäkohteliaasti.
En enää koskaan sano että juuri nyt on paha hetki, koska jotkut myyjät todella jatkavat sitä soitteluaan monta päivää peräjälkeen.
kiitos ja hei ennenkuin suljen luurin. On kohteliasta.