LOKAKUISET ********
Huhuu!
Onko kaikki lokakuiset jo luovuttaneet? Kävin kyllä itsekin eilen kurkkaamassa, mutta sivusto ei toiminut, hermo menee!
Meillä oli eilen rakenneultra! Ja kaikki oli niin hyvin kuin tällä hetkellä vain voi olla, siellä näkyi vahva sydän, munuaiset, sormet ja varpaat ja aivot jne! Ja että tyttöä olis tulossa! Oltiin miehen kanssa ihan pihalla koko ilta, oli kyllä ihan mahtava kokemus nähdä vauva, kun tämä muuten on niin abstraktia tämä odotus, varsinkin miehelle. Laskettu aika muuttui päivää aikaisemmaksi eli 9.10 saattaisi tupsahtaa Kirppu maailmaan...
Tanni, olitko se sinä, joka sanoit, ettei teillä tehdä rakenneultraa kunnan puolesta? Tosi outoa! Hyvä, että varasit yksityisen, todellakin rahaa voi laittaa turhempaan! Toivottavasti kaikki on hienosti ja näet ihanan vauvan siellä ruudussa ja liikkumattomuus on ollut vain ohimenevää!
Saneline ja Kirppu 19+5
Kommentit (32)
On täällä joku muukin sentään:) pitkästä aikaa taas pääsee edes tänne odotus-osioon...hiukan kieltämättä alkaa nyppiä nää sivut, mutta täällä pysyn!
Hieno juttu Saneline että ultrassa oli kaikki hyvin! Meillä rakenneultra on ylihuomenna, jännittää!! Näkyikö sukupuoli selvästi vai joutuiko lääkäri kauan etsimään?
Mulla oli eilen neuvola, vauvan sydän sykkisi hyvin ja kaikki muutkin ok. Mulla kaikki vauvan liikkeet tuntuu tuolla alhaalla sellaisina muljahteluina. Liikkeitä tuntuu kyllä melkeen kokoajan jo.
Olin viikonloppuna veljen pientä poikaa katsomassa, ikää 4 kk. Saatiin tosi paljon vauvanvaatteita heiltä kun oli jäänyt jo pieneksi. Heidän mukaan ihan selvästi odotan poikaa mahan muodon perusteella mutta sitäpä ei tiedä!!
katjaäippä ja masukki 20+
kun työolot töissä alkavat olla aika älyttömät. Vauva potkiskelee paljon ja muuten olo ihan ok. Tulisi se syksy jo nopeasti...
G rv 22
Saneline mukava kuulla ultrakuulumisia, meillä aika on ensi maanantaina ja sitä odotan kovasti jos saataisiin sukupuolikin selville.
Tänään kävin taas lääkärissä, saikku jatkuu kesäkuun puolelle, jalkavaivan lisäksi supistuksia on aina enemmän liikkuessa ja touhutessa. Kohdunsuu lyhentynyt pikkuhiljaa ja nyt pitäsi vielä rauhoittaa tahtia ja malttaa pötkötellä. Vauveli liikkui kovasti ja pitäisi kaikki olla kunnossa mutta viikkoja kun on vasta 19+2 niin on pitkä aika tällä menolla paikoillaan olla.
Jaahan, taas nämä sivut tekee jotain omiaan mun kohdilla...
Nyt sitä ollaan taas virallinen kotiäiti, eilen oli vika kerta valmennuskurssilla jota vedin. Toisaalta aivan ihanaa kun ei tarvi stressailla sen suhteen, mutta toisaalta kaipaisi vähän enemmän haastetta (vaikka kyllähän ton 1vee kitinäherkän muksun kanssa on ihan riittävästi haastetta).
Rakenneultrista oli ollut hyviä kuulumisia. Meillä ei sitä tosissaan tule kunnan puolesta, joten huomenna mennään asian tiimoilta sitten yksityiselle. Muistan kun tuon esikon kanssa olin ihan varma ennen ultraa, ettei lapsella ole päätä ja nyt vaan mietin sitä, että saadaankohan sukupuolta selville... Toisaalta tietenkin hyvä, että osaa ottaa tässä toisessa raskaudessa hieman rennommin :D Mulla eilen äiti kävi kylässä ja oli ihan aidosti pahoillaan, ettei tähän kakkosvauvaan tule keskityttyä läheskään siinä määrin kun tuohon ykköseen. Huomenna voisi kyllä olla niinkin hurja, että kävisi ostamassa vauvalle ensimmäisen "oman" vaatteen varsinkin jos tuon sukupuolen saa selville (noi neutraalit vaatteet tuntuu niin tylsiltä...)
Jaahas, no tähän omanapaisuuteen ei taida olla mitään lisättävää :) Saisi nuo ilmat alkaa parantumaan niin jos sitä itsekin vähän reippaantuisi :)
COltsfoot ja miniH 20+1
Kyllä tää sivujen tökkiminen sais jo ruveta loppumaan! Toivottavasti saavat nämä uutukaiset sivut toimimaan pian paremmin!
Ihania ultrakuulumisia!! Meillä se on edessä perjantaina, ja huh, kyllä sitä on odotettukin!!! Nyt jo jänskättää, toivottavasti siellä on kaikki hyvin..
Masu on kyllä nyt jo niin näkyvä, ettei tässä enää keneltäkään tätä raskautta salata, onneksi ei kyllä tarvitsekaan.
Oletteko te kaikki jo päättäneet, että otatetteko äitiyspakkauksen? Mä en vielä oikein tiedä..
Hyviä vointeja kaikille!
Cisse rv 19+3
Kyllä meillä on tarkoitus pakkaus ottaa, vaikka siinä on kylläkin aika isoja vaatteita suurin osa. 50 cm + vaatteita ollaan saatu jonkin verran mutta niitä pitää hankkia vielä lisää.
Saatiin myös turvakaukalo, se on ollut parilla vaavilla käytössä, viimeksi serkun tytöllä. Ei mikään hienoista hienoin mutta sillä pärjää sen pienen aikaa kun sitä tarvitsee.
Vaunuja olen netistä katsellut, tällä hetkellä tuntuu että Oran vaunut tulisi ostettua..
Tänään menen käymään yhdessä lastentarvikeliikkeessä jossa on loppuunmyynti, jos vaikka jotakin löytäisi edullisesti!?
katjaäippä ja masukki 20+0
Ja terveiset sairaslomalta.
Aloitinkin tuossa uuden keskustelun aiheesta, häpuunliitoksen repeäminen. Vihdoinkin pääsin eilen lääkäriin ja minut otettiin vakavasti. Olen jo pitkään yrittänyt sanoa terkalle, että olen kamalan kipeä alapäästä, mutta siihen todetaan aina vaan, että "ne on niitä liitoskipuja".
Mutta minä kun en enää pysty liikkumaan kunnolla, enkä nostelemaan jalkojani enkä nukkumaan kyljelläni jne. Alapää on kuin tulessa.
Sain tuon lääkärin ajan kun kerroin terkalle, että jos meinaan töissä olla, tartten pyörätuolin! (Työ)tuolista nouseminen ja liikkeelle lähteminen sattuu niin paljon!
Lääkärikin ensin jutteli liitoskivuista ja ehdotti uinti-harrastuksen aloittamista. Kun sitten teki sisätutkimuksen, huomasi, että olen tosi kipeä ja kaiken lisäksi kohdunkaula liian pehmeä ja lyhentynyt 2:een senttiin. Siitä alkoi sitten pakkolepo.
Tänään kävin vielä labrassa ja ens viikolla jatketaan tutkimuksia tuon häpyluunliitoksen suhteen.
Lähti tuo viesti liian nopeasti.
Elikkäs, täällä täytyy opetella nyt olemaan iisisti. Se on kyllä vaikeeta - meillä kun on vielä remontit kesken niin sisällä kuin pihallakin. Ei auta kuin ajatella, että toiset tekee ja minun osuus odottaa ensi kesää...
Täytyy myöntää, että on jotenkin outoa, että olen näin kipeä. Olen aina kuvittelut olevani hyvässä kunnossa, perusterve immeinen. Tällainen on yllättävää. Tosin minkäs minä sille mahdan, jos se liitos on revennyt? Ensimmäinen vauva olikin suht iso: 4,3kg ja 51cm. Ja silloinkin vauva oli lähtökuopissaan jo paljon ennen laskettua - lääkäri epäili silloin, että vauva syntyy kuukautta ennen laskettua-aikaa. Noooh, vauva syntyikin 11 päivää yli lasketun! Eli oli tosi kivat oltavat sen viimeisen kuukauden...
Ei tässä pitäis mitään valittaa. Esikoinen on terve tyttö ja nyt masuasukillakin todennäköisesti kaikki hyvin. Omia kipuja kyllä kestää, kun vaan vauva saa kasvaa ja kehittyä rauhassa vielä monta viikkoa. :)
Kaveri tuntuu ainakin olevan ihan vilkasta sorttia!
Sori tämä omanapaisuus tällä kertaa!
Mukavaa viikon jatkoa kaikille,
Sunset@ ja masukki rv22
Ihmeellinen päivä takana. Eli rakenneultrassa oltiin. Kaikki oli loistavasti ja vauva voi hyvin. Häkellyttävän hyvin niillä laitteilla saa nykyään kaiken näkyviin. Sydämenkin rakenne tosi hienosti. Meillä kävi hyvä tuuri, kun oma neuvolantäti oli siellä ultraääniyksikössä harjoittelussa ja tutkimus tehtiinkin tuplasti peräjälkeen. Tunti siinä vierähti ja pikkuinen jumppaili melkein koko kuvauksen ajan. Mä olin päättänyt aikaisemmin, että sukupuolta ei oteta selville, vaikka mies halusikin. Oltiin jo lähdetty huoneesta ulos, kun iski uteliaisuus ja mentiin kysymään, että kumpi siellä masussa möyrii. Ja poikahan siellä kuulemma näytti olevan niinkuin me ollaan miehen kanssa aavisteltukin. Paljon todemmaksi muuttui kaikki taas.
Nyt ei kyllä liiku mielessä näiden lisäksi mitään muuta.
Mukavaa viikkoa kaikille toivottaa
Häkeltynyt Erica 20+4
Tähän sivuston tökkimiseen olen aivan lopen tuskastunut.
Omaan napaan ei oikein kuulu mitään kummempaa, liikkeet tuntuvat kunnon potkuina jo ja odotus tosiaan tuon oman ultrankin jälkeen on niin konkreettista että!
Mä en kyllä 100% luota rakenneultran sukupuoliarvioon, varsinkaan kun meillä sitä ei kovinkaan helposti nähnyt (tyttöä veikattiin, mutta napanuora jalkovälissä). Mutta tosiaan olisihan se mahtavaa jos siunaantuisi molemmat sukupuolenedustajat; tyttö nyt pojan jälkeen... Kuitenkaan nyt ei mennä siihen 3D/4D ultraan vaan jännitetään synnärille asti. Omasta takaa on niin paljon vaatetta jo (molemmille sopivaa) ja ÄITIYSPAKKAUKSEN ajattelin ottaa (mulla mielessä säästää se lapselle kullekin ajankuvana). Lisäksi tuo uusi äp on oikein kiva! Muuta tarvikettahan meille ei sitten tulekaan kun kaikki on kasassa esikoisen jäljiltä.
Mustakin tuntuu toisaalta tylsältä se, ettei tämä kakkonen (varsinkaan niin lyhyellä ikäerolla) saa sellaista huomiota edes odotusvaiheessa itselleen. Eikä tosiaan ole vielä mitään omaa ostettu ja tuskin ostetaankaan ennen syntymää. Synnyttyään sitten jakaa aktiivisen taaperon kanssa kaiken vanhempien ajan, eli aivan erilaista kuin nyt.
Toisaalta taas on kivaa kun ei stressaa, eikä jännitä juuri lainkaan. Ja eipähän ole sellaista rahanmenoakaan tiedossa;)
Rouvaii 20+1
Ja onnea kaikille niille jotka ultrassa olivat käyneet. Minä se olin joka asuu tällaisessa "pöntössä" säästävässä kunnassa ettei rakenneultraa tarjota. Mutta meen siis yksityiselle torstaina, harmi vaan kun mies ei pääse mukaan kun lähtee ens yönä työmatkalle ja saapuu vasta perjantaina. MIä kuitenkin olin silloin viikonloppuna ja viime viikon lopulla niin säikky vauvan liikkumattomuuden takia että otin ekan sopivan ajan. Nyt on kyllä parina päivänä vatsassa muljunnut siihen malliin että hengissä ollaan, mutta silti jhaluan rakenteet tarkistaa ja kenties saada sukupuolenkin selville.
Sivut on takkuilleet ja oon kypsynyt siihenkin, saankohan tätäkään viestiä perille?
Kaiken lisäksi otin oikein kunnolla yhteen tuon meidän 10v esimurkkuikäisen kanssa joten kauhulla ootan kunnon murrosikää....
Mutta nyt meen juomaan kupin teetä ja sit yöunille. Mukavaa viikkoa kaikille.
Tanni 18 ja risat
No johan tänne pääsee...mulla monta päivää sanonu jos minkälaista viestiä nämä sivut...
Minä en ole ihan varma et olenko jo tuntenut liikkeitä vaikka odotankin toista lasta. Jotain hentoja välillä tuntuu mut masu kasvaa ja raskausoireita on niin en ole kovin huolissaan ens viikolla neuvola...
Meilläkään ei ole rakenneultraa vaikka asun Oulussa joka on kuitenkin suhtkoht iso kaupunki...Ajattelin myös yksityiselle varata ajan...
En ole käyny kirjottelemassa kun eipä paljon mitään uutta ole ollu kerrottavaa mut jos sitä tässä piristyis ja kävisi uudelleen kun ei ole oikein juttukaveria kenen kanssa puhua näistä tunteista kun ei tuo mieskään kaikkea ymmärrä...
Minä ajattelin myös ottaa uuden ä-pakkauksen ja laittaa sitten säilöön tuleville sukupolville :D
mutta nyt meen euroviisuja katsoon ja jädeä syömään...
pikku RV 16+4
Meilläkin oli rakenneultra jo jokunen aika sitten (viikko tai kaksi sitten...?). Ultrassa potkiskeli ja pyöriskeli oikein suloinen ja eläväinen vauva, sukupuolta emme halunneet tietää. Koko käynti tuntuu ihan epätodelliselta, sillä nuorimmaisemme leikattiin kiireellisenä ultraa edeltävänä yönä ja täysin vailla yöunia hyppäsin sitten äitipolille ja takaisin kuopuksen luo osastolle.
Me ei oteta äitiyspakkausta, yhdesti on otettu ja se oli suuri pettymys.Oma vointi on ihan kohtalaisen hyvä. Järkyttävä siitepölyallergia ja sitä myöten keuhkoputkentulehdus päällä, mutta niille nyt ei voi mitään. Ajoittain liitoskipuja puutarhahommien jälkeen ja joskus supistelee kun tuota työmatkaa ajan (75 kilsaa suuntaansa).
Kesälomaviikko olisi heti kesäkuun alussa, että pääsee taimet maahan laittamaan. Lasten kanssa sitten käydään joku parin päiväön reissu, jos viikonlopulle osuu niin isäkin pääsee mukaan.
Miutsinmutsi rv 21+5
aina kun mäin olen täällä piipahtanut niin eipä ole sivut toimineen... Minä myös viikon saikulla kun oli kohtu pehmentynyt ja lyhentynyt kahdella sentillä,mutta meillä sanottiin että täysin normaalia... ?? meillä oli tuo rakenneultra 2vk?? sitten.. kaikki oli hyvin sukupuolta ei kysytty vaikka minä olisin halunnut mies ei... Ajattelin että jos jaksan pinnistellä nyt sinne syssyn puolelle... Eilen oltiin perhevalmennuksessa ihan hyvä juttu oli vaikka luultiin että täyttä humpuukia kun ollaan sellasta kuultu.. mutta hyvin sai asioista selvän kun viitsi kysyä... Kevään jatkoa :)
Anna rv21+4
...ja muille perhevalmennuksessa olleille.
Kuinka kauan teillä kesti tuo perhevalmennustilaisuus? Meillä ensimmäinen kerta on huomenna ja yritän järjestellä aikatauluja...
Kiitos etukäteen!
yllatys rv 20+3
... ja muillekin perhevalmennuksessa olleille:
kuinka kauan teidän perhevalmennustilaisuus kesti? Yritän tässä järjestellä aikatauluja...
Kiitos etukäteen!
T. yllatys rv 20+3
... ja muillekin perhevalmennuksessa olleille:
kuinka kauan teidän perhevalmennustilaisuus kesti? Yritän tässä järjestellä aikatauluja...
Kiitos etukäteen!
T. yllatys rv 20+3
Tänään kävin neuvolassa, kaikki muuten hyvin, mutta rautaa pitää alkaa syömään. Silläpä selittyi se viime aikojen väsymyskin. Hemoglobiini 110, kun viimeksi oli vielä 130.
Maha on tullut selvästi esiin, viikko sitten meni tavalliset farkut jalkaan, nyt ei enää puhettakaan. Ihmiset on alkaneet vilkuilla mun mahaa, miettivät varmaan, että onkohan tuo alkanut lihomaan, vai voisko sille oikeesti olla kolmas lapsi tulossa. ;) Olen antanut ihmisten ittekseen pähkäillä, kohtahan saavat varmuuden.
Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, kun oli niin mulle mieleiset värit. :) Ei siis mitenkään välttämättä tarvittais sitä kaikkea kampetta, mutta toisaalta, on ihan hyvä että on esim. kahdet sakset yms. jos toiset menee hukkaan tms. Lisäksi tykkäsin siitä, että tuossa on 68 ulkopuku, meillä kun oli ekalla 80 senttinen pakkauksessa. Toiselle ei sitten otettu pakkausta.
Tiitti rv 18+2 (tänään muistan, kun neuvolassa se laitetiin korttiin. ;) )
Sunset: Kuulostaa ihan kamalalta noi kivut! Hui! Koita jaksaa lepäillä, toivottavasti helpottavat pian...
Katjaäippä: meillä näkyi sukupuoli aika selvästi, ensin oli kyllä sellaisessa "jalat ristissä" asennossa, mutta kun kätilö hetken koputteli, niin oikoi jalkojaan ja sitten saatiin näkyvyyttä. Kätilö oli todella hyvä ja osasi kertoa selkeästi mitä mistäkin näkee ja miksi, voisin sanoa itsekin, ettei siellä kyllä mitään ylimääräistä näkynyt. Ja laitteet ovat tänäpäivänä niin hyvät ja ääriviivat selkeät, että ihmettelen jos tulos meidän kohdalla muuksi muuttuu!
Me kyllä otetaan äitiyspakkaus, eka lapsi tulossa ja siinä on paljon tosi käyttökelpoista tavaraa.
Te jotka olette jo valmennuksessa: miten sinne pääsi noin nopeasti jo tässä vaiheessa? Meille sanottiin, että seuraavalla neuvolakerralla neuvolan täti opastaa, miten sinne voi hakea ja että sinne on paljon tunkua, eli voi olla vaikea päästä! Seuraava neuvola 5.6, joten vasta sen jälkeen voitaisiin hakea...
Sanelin ja "Kirppu" 19+6
Taas on ollut kiire viikonloppu takana, eilen kyllä kävin kurkkimassa mutta eipä näyttänyt keskustelut taas toimivan.
[b]Sanelinelle[/b] onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Itsellä olisi vielä vähän päälle pari viikkoa tuohon.
Sain vihdoin töistä kesälomalle varmistuksen ja 2.8. ei enää tartteis mennä töihin. Vähän mie ootan sitä.
[b]Määitte[/b] kyseli noista alapään ylimääräisistä lerpakkeista, niin voisikohan olla suonikohjuja? Itselle tulee välillä noita ja on aikalailla kuvailemasi kaltaisia.
(.) Masussa on aika hiljaista ollut viime aikoina. Oon jo itekkin alkanut huolestua että onkohan kaikki hyvin kun ei enää oikein potkuja tunnu, vaikka joka ilta oon niitä yrittänyt kuulostella. :( No viime viikolla oli kyllä hyvät ja vahvat sykkeet että ehkä vauveli vaan on sellaisessa asennossa että ei tällä hetkellä nuo tunnu.
Eipä sen kummempia.
AngelEyes ja masukki 19+0