Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkilaiset kertokaa, mikä on kohtuullinen työmatka?

Vierailija
13.07.2007 |

Olen (paluu)muuttamassa pk-seudulle noin 10 vuoden poissaolon jälkeen. Nyt mietin, mikä olisi järkevin vaihtoehto asuinpaikan suhteen. Työpaikkani tulee olemaan noin 10 min junamatkan päässä Helsingin rautatieasemalta, ja etäisyydet mietityttävät. Olen ajatellut jopa niinkin kaukaista sijaintia kuin Porvoo.

Kertokaahan, millaisia työmatkoja teillä on ja miten sen koette. En toivo mitään nokituskilpailua, vaan asiallista mietintää aiheesta :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia saa kulumaan jo lyhyeenkin matkaan (vrt. 5 km 20 min), minulla tuo on suurimmaksi osaksi motaria ja aikaa kuluu 35-50 min, kellonajasta riippuen.

Vierailija
22/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä rajana kun asuntoa etsittiin. nyt menen kävellen tai pyörällä ja kävellen aika n.20-25 min. ja pyörällä n. 8-10 min. Julkisia ei valitettavasti kulje kotoamme työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa tämä itsestäänselvyys. Esim. kolmella välineellä kulkeminen on todella hankalaa, vaikka teoriassa yhteys oliskin ihan sujuva. Ja etenkin jos joutuu vaihtamaan pysäkkiä, ylittämään katuja, puikkelehtimaan ehtiäkseen seuraavaan välineeseen - ei kivaa joka aamu ja ilta! Saati sitten kurjassa säässä tai jos jokin kolmesta välineestä on myöhässä... Vain metro+juna toimii vaivattomasti, koska molempia kulkee nykyisin niin usein ja laiturille meno on helppoa (tosin metroa en kyllä itse kestäisi joka päivä muista syistä.) Okei, junatkin pettää pari kertaa talvessa, mutta ehkä sen vielä sietää.

Vierailija
24/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko parkkipaikkoja?

Ja en siis ole AP. Kunhan kiinnostuin.

Vierailija
25/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 min ovelta ovelle (metro+bussi), nyt asumme Keravalla ja ajallisesti työmatkani on samanpituinen.

Vierailija
26/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan menee tunti ja joudun käyttämään kolmea liikennevälinettä. Tämä on sietämätöntä!

Vierailija
27/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja onko parkkipaikkoja?

Ja en siis ole AP. Kunhan kiinnostuin.

Ja ainakin joku jätti autonsa aina Itikseen ja jatkoi siitä metrolla eteenpäin.

Olen tuntenut myös yhden, joka kävi Malmilla töissä Porvoosta. Kuulemma oli ihan hyvä työmatka.

Vierailija
28/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eilen vielä tsekkasin webistä aikatauluja Helsinki-Porvoo, ja optimistiset arviot näyttävät siltä, että matkasta tulisi siedettävä.

Mutta ihan samaa mietin, että mitäs sitten, kun Porvoon bussi ei olekaan ajallaan ja joudun odottamaan seuraavaan junaa 10 minuuttia, ja sama molempiin suuntiin. Siinä alkaa tulla matka-aikaa jo 20 minsaa lisää/päivä.

Hyviä pointteja kaikki!

Kun asuu " sopivassa" paikassa, niin bussit kulkevat 20 minuutin välein. Ruuhka-aikana vähän useammin, mutta jos työaika loppuukin viideltä tai sen jälkeen, niin jo heti on tuo 20 minuutin bussiväli varmaa. Eli kun myöhästyy edellisestä, niin saa odotella 20 minsaa seuraavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi