Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän tueksi aborttiin;kyllä vai ei?

Vierailija
06.07.2007 |

Tilanteeni on hieman hankala. En periaatteessa hyväksy aborttia ainakaan kovin kevyin perustein. Raskaus on minulle muutenkin todella tunteita herättävä asia senkin vuoksi, että olemme saaneet lapsemme lapsettomuushoidoilla, joita ilman en voisi saada lapsia.

Nyt todella hyvä ystäväni on raskaana (ihan alussa) ja raskaus oli vahinko. Koska lapsi ei juuri nyt sovi elämäntilanteeseen hän on päättänyt tehdä abortin. Hänen miehensä ei kuitenkaan pääse paikalle ja minä olen hänen lisäkseen ainoa henkilö joka tietää raskaudesta. Siksi ystäväni pyysi minua tuekseen. Periaatteen tasolla ymmärrän ystäväni syyt abortille mutta tietenkin jollain tasolla toimepide tuntuu " haikealta" . Toisaalta en voisi jättää hyvää ystävääni yksin tässä tilanteessa. Hän ei ehkä ihan ymmärrä mitä minulta pyytää vaikka tietääkin lapsettomuudestani. Mitä mieltä olette, menenkö ystäväni tueksi sairaalaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko totta sinnekin tarvitaan tukihenkilö? En kyllä todellakaan menisi.

Vierailija
2/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla abortilla ei ole mitään tekemistä sinun lapsettomuutesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että tuo selitys " huonoon tilanteeseen" on todella todella itsekästä!! en voi ymmärtää näitä äitejä. ei se lapsi elämää pilaa tai huononna.. saattaa hieman hidastaa vaan tempoa!:)

Vierailija
4/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ihmisen kuuluu mennä sinne yksin ei sinne olkapäätä tarvitse mukaan ottaa.

Olisiko niin että miehensä on kieltäytynyt menemästä koska ei hyväksy aborttia.

Törkee muija jos on parisuhteessa ja lapsi tulee väärään aikaan, olisi naimatta.

Vierailija
5/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko hänen ystäväsi?

Vierailija
6/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on tehty kaksi keskeytystä, eikä tullut mieleenkään pyytää sinne ketään!

Vierailija
7/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla myös erimieltä joistain asioista. jos toinen ei hyväksy aborttia ja toinen hyväksyy niin silti voi olla ystäviä vaikka ei-hyväksyvä ei lähde tukemaan! ei kaikki voi olla asioista samaa mieltä. ystävä saa ihan rauhassa pitää eriävät mielipiteensä/arvot!! ei tarvitse kumminkaan olla kuin paita ja perse, isot ihmiset!

Vierailija
8/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, hyväksynkö abortin vai en, vaan sen kanssa, että kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä kantamaan tekojensa seuraukset, ilman että abortiin tarvitsee mukaan tukihenkilön.

Eihän tuo abortti nyt toimenpiteenä varhain tehtynä ole fyysisesti kummoinen, henkinen puoli voi olla eri juttu, mutta sitäkin kannattaisi miettiä ennen aborttiin päätymistä.

Ymmärrän, että jollakin teini-ikäisellä on kaveri mukana abortissa, mutta että aikuiselle ihmisellä...

Vierailija
9/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi ystävää mukaan sinne, mutta jos sinun ystäväsi sinua sinne toivoo tuekseen niin mene ihmeessä jos koet haluavasi olla tukena ja auttaa.

Jos taas et halua tukea niin sano mieluummin suoraan, että " en tule kun mielestäni sinä teet väärin" . Siinä saattaa mennä koko ystävyyssuhde, mutta haluatko edes olla ystävä jonkun kanssa josta ajattelet näin? Tai haluaako se toinen sinua ystäväkseen? Miten tämä vaikuttaa jatkoon jos jo nyt tunteet näin pinnalla?

Vierailija
10/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia mukavuussyistä. Siitähän tässä nyt on kyse, lapsi ei sovi TÄMÄN HETKISIIN aikatauluihin eikä suunnitelmiin.

Vierailija
11/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien tekemisistä ei aina tarvitse pitää tai olla samaa mieltä, mutta ystävyyteen kuuluu toisen tukeminen silloin kun toisella on vaikeaa, vaikka vaikeus olisi täysin itseaiheutettua. Voit kertoa ystävällesi jo etukäteen, että et hyväksy abortteja ihan helposti, mutta tulet kyllä seuraksi, jos hän sinua tarvitsee. Siellä sitten olet vieressä ja kuuntelet, etkä pidä palopuheita puolesta tai vastaan.

Vierailija
12/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää odottako, että ystävänne tukisivat teitä kun on hankala tilanne! Mitä varten ystävät on??

Onko se sinulta pois, jos ystäväsi ei lasta halua?

Ei tarvitse ystävää tukea kun toinen apua pyytää, mutta muista olla suuttumatta jos et iste sitä tukea saa kun sitä tarvitset!

Vierailija
13/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omantunnonkysymys tämä minulle on ei ystävyyden lopetus eikä ystävyyden mittari. Aikuiselle on muotoutunut oikean ja väärän merkitys ja en toimisi omaatuntoani vastaan.

Jos ystävä panisi välit poikki tämän vuoksi se olisi hänen valintansa ei minun.

Uskonto on yksityisasia - ei sitä muutella ystävän miellyttämiseksi tai hänen mielensä mukaan.

Vierailija
14/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt ystäväsi valintoja tai et, voit silti rakastaa häntä ja olla tukena silloin kun hän tukea eniten tarvitsee.

Voi olla että joillekuille ei tulisi mieleenkään pyytää ketään mukaan aborttiin, mutta ystäväsi nyt kokee tarvitsevansa tukea, ehkä siitä syystä että pohjimmiltaan haluaa vielä joskus lapsia.

Vierailija
15/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rakastan ystäviäni, niin tunteethan minullakin on! En ymmärrä miksi ap:n pitäisi omat tunteensa siirtää sivuun ja tukea ystävää hänen tunteissaan?!

Sano ystävällesi, ettet pysty. Itse en tiedä kuinka suhtautuisin, toisaalta luulen, että omasta ystäväpiiristäni ei löytyisi ihmistä, joka parisuhteessa menisi tekemään abortin...

Vierailija
16/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä mitä hän tekee vaan siitä että hän tarvitsee siihen tukihenkilön. Et siis tue hänen tekoaan vaan häntä! Ystävän kanssa voi olla asioista eri mieltä, sitä hyvä ystävyys on että se kestää senkin.

Vierailija
17/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kaveri ole riittävän rikki asiasta ilman moralisointiakin. Minä kyllä menisin mukaan, jos pyydetään. Itsekin oletan, että jos menen hyvälle ystävälleni syystä tai toisesta rikkinäisenä pyytämään apua, saisin sitä akuutissa tapauksessa ilman asenteellisuutta.

Vierailija
18/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaisin varmaan lääkärille " älkää tehkö sitä" .

Vierailija
19/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, on ystävälläsi vaihtoehtona jäädä yöksi sairaalaan.

Vierailija
20/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tietäväni nyt miten teen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi