Keksikääpä keinoja joiden avulla voisin olla kotona vielä kun nuorin on 3v täyttänyt!
Työpaikka löytyy, vakituinen, mutta kaukaa ja muutenkin tympeä paikka. Työajat tosi huonot (9-17) eikä mies pysty lapsia kuskaamaan kun tekee matkustusluontoista työtä.
Lapsia on kolme: 3v täyttävä, 5,5-vuotias ja 8v tokaluokkalainen. Jo hoitomaksut ja ip-systeemit tulis hirveän kalliiksi.
En ole löytänyt tästä läheltä mitään kivaa osa-aikaista työtäkään. Provikkapalkkaiseen myyntityöhön en halua! Mitä muita vaihtoehtoja on kuin tuo että ottaa sijoitusvauvoja perheeseen (en millään enää jaksais sitäkään)?
Mitä te ootte keksineet vai suosiolla vaan töihin? =( Tuntuu ihan lasten hylkäämiseltä =(
Kommentit (22)
se sun lapsen hoito maksaa yhteiskunnalle aika tosi paljon enemmän kuin ap.n saamat tuet 3 lapsen hoidosta.
Sulla täytyy olla kova palkka että sä maksat edes sen lapsesi hoidon veroina yhteiskunnalla.
Lisäks sulla on vain yksi lapsi, eli et ole täyttänyt velvollisuuttasi kansan uusiutumista ajtellen. Jonkun on tehtävä ne työt jolla sinutkin joskus sitten vanhana elätetään. Se mitä nyt maksat eläkemaksuina on vain murto-osa siitä mitä tulet tarvitsemaan aikanaan. Ja sen rahan sinulle sitten veroina hankkivat toisten lapset.
Väitän että JOKAISELLA äidillä on Suomessa mahdollisuus hoitaa lapsensa kotona kolme vuotiaaksi saakka, jos vain tahtoa löytyy. Ja se tahto voi tosiaan tarkoittaa vaikkapa pienempää asuntoa ja leivän leipomista itse yms yms. Ja puhun kokemuksesta. Meillä on iso perhe ja miehellä pieni palkka ja eletty on jo vuosikausia. Ja väitän että olen tehnyt PALJON tuottavaa työtä yhteiskunnalle hoitamalla 7 lasta kotona.
Eläkettä en sitten tosin tule itse saamaan, se menee niille fiksummille jotka synnytti vain yhden lapsen, laittoivat sen pienenä yhteiskunnan maksamaan hoitoon ja loivat uraa.
Kuka se sitten olikaan se yhteiskunnan elätti?
Ja millä tavalla rehellistä työtä tekevä olisi vanhanakaan yhteiskunnan elätti?? Kyllä sitä on eläkkeensä jo itse, ihan itse, maksanut.
Ja sinä et sitten ole tehnyt velvollisuuttasi yhteiskunnalle kun olet loisinut kotona. Et ole maksanut muiden tai omaa eläkettäsi.
lainsuoma oikeus.