Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

moniallergikon syntymäpäivien tarjoilu

12.07.2007 |

hei,

olisiko ideoita 1v syntymäpäivien tarjoilujen suhteen, kun käytettävissä olevat ruoka-aineet ovat hyvin suppeat. Riisi, hirssi(vielä kokeiluasteella) päärynä, omena, mustikka. Edellämainitut hedelmät ja marjat ovat sopineet soseina eli kypsennettyinä.

Onko mitään mitä voisi leipoa ilman kananmunaa, maitoa, soijaa, maissia, perunaa ja tavanomaisia viljoja? Nyt tuntuu haastavalta.

kiitollisena larissa ja pian1v pikkumies

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinssit- Vatkaa rasva (maidoton margariini) ja sokeri vaahdoksi. Lisää vaahtoon hedelmäsose (itse olen käyttänyt banaania) kuin kananmunan laittaisi. Lisätään siihen jauhoseos/riisijauho jossa leivinjauhetta( meillä lapset eivät ole raegoineet sen sisältämään vehnätärkkelykseen) Kaadetaan muffinssivuokiin ja pinnalle esim. mustikoita. Katso jostain oikeasta muffinssiohjeesta sokerien, rasvan ja jauhojen suhde ja mukaile siitä mieleisesi. Vinkki: harjoittele ennen juhlia. Itse kokeilin erikoisia ohjeita juuri ennen juhlapäivää, kamalin seurauksin ;) Muffinssit voisi kuorruttaa vesi-tomusokeri kuorrutuksella tai sillä sokerikreemillä joka sisältää rasvaa ja pölysokeria. Ohjeita löytyy netistä.

Toinen " kakku" on marjoista ja hedelmänpaloista liivatteella hyydytetty kakku/jälkiruoka, mitä voi kakun sijasta leikata lautaselle.

Omat ovat pitäneet marjoista. Joten mustikat tarjolla ei ole mikään huono ajatus. Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisijäätelö? vai mykähän se olikaan? Citymarketeis jos jonkinmoista erikoisjäätelöä tofua jne. On nykyjään jo oikeen iso kyltti pakastealtaalla erikoisjäätelöt

Jäädykkeen teko nopeaa ja vaivatonta mukaan niitä marjoja joita sopii teille ja saat näyttävän, kun verhoat sen tomusokerilla valkeaksi ja sitten päälle koristelu marjoilla........tai sillä pursotettavalla värillisellä sokeriliemellä (myydään putkiloissa)

mehujäät ovat maidottomia jne..... grandi vadelma! Käviskö se?

Meillä kun allergiselle oma tarjoilu ja muille omansa. Toki tein 3 vee juhliksi tavallisen Valtra traktoritäyskärin ja pojalle saman luontaisesti gluteenittomana ym. mutta muuten oppinut tietään aika hyvin itse, että mitä se saa syödä niin osaa jo omansa valitakin.....ja nyt tytön 6 vee kekkerit (kaverijuhlat) juuri vietettynä en palion asiaa pohtinut pojalla kun omia keksejään ja voikkarikeksejä ja autokarkkeja ja mausteettomia sipsejä jotka sille sopii, niillä pärjäs kyllä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sydämellinen kiitos vinkeistä. näitä kokeillaan:)

Vierailija
4/4 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nimittäin kaupan hyllystä Farinan lettujauhon, jonka ainesosina riisijauho, suola, sokeri ja sakeuttamisaine. Tuli tosi hyviä lättyjä! Olen yrittänyt pojalle tehdä omista jauhoseoksista lättyjä ilman kananmunaa ja niistä tullut karseita