Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletteko puhutelleet vauvaa nimellään

Vierailija
12.07.2007 |

jo ennen kastepäivää? Niin, että muutkin ovat kuulleet, esim. vanhempasi? Vai pitävätkö kaikki sen nimen aina salaisuutena siihen viralliseen päivään asti? Vaikka nimi olisi tiedossa heti vauvan synnyttyä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä sitä vouhotusta salata nimi kastajaisiin saakka, mutta ei se minua häiritsekään jos joku näin tekee. Joskus vain suoraan sanottuna huvittaa kun nimeä ei voida sanoa edes sellaisille, jotka eivät tunne suvusta tai tuttavapiiristä ketään, sanotaan vaikka mummolle, jonka kanssa innostuu juttelemaan puistonpenkillä... Eli minusta se vouhotus menee joskus yli, ymmärrän jos jostain syystä halutaan säilyttää sukulaisille yllätys kastajaisiin, mutta ettei sitä voi edes ääneen lausua...

Vierailija
42/45 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukusti, Eetu tai Nikanor.

Emme ole lastemme nimiä salaisuuksiksi laskeneet. Lapset on kyllä kaikki kastettu, mutta emme ajattele kasteen liittyvän nimenantoon, joka useimmiten sellaiseksi ilmeisesti ymmärretään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla nimeä mietittiin (ts. punnittiin kahta vaihtoehtoa, minun ja mieheni suosikkeja) reilun viikon verran, kunnes päästiin asiasta yksimielisyyteen ja otettiin nimi sitten heti käyttöön.

Toisen lapsen syntymästä ilmoitettiin tekstiviesteillä lapsen koko nimellä.

Esikoisen ollessa n. 5-viikkoinen näin jotain puolituttuja, jotka kysyivät, onko vauva jo kastettu. Kun kerroin, että viikon päästä kastetaan, mutta nimi on jo käytössä, sain vastaukseksi kommentin tyyliin " no, voihan se mieli vielä muuttua ennen ristiäisiä" . Hitto, lapsella oli siinä vaiheessa ollut nimi jo melkein kuukauden, ei se siitä enää miksikään ollut muuttumassa!

Vierailija
44/45 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se olisi ollut jotenkin ennenkuulumatonta, että lapsella on nimi heti synnyttyään. :S

Vierailija
45/45 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimellä on alettu kutsua jo heti ensi minuuteista lähtien

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme