Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhdeasiaa, kuka tietäisi?

Vierailija
12.07.2007 |

Olen ollut nykyisessä työpaikassa työllistettynä melkein kaksi vuotta, nyt on työsuhde elokuun loppuun.

Meillä yksi ihminen lähtee opintovapaalle elokuun lopussa ja on poissa vuoden. Hänen tilalleen palkataan ihminen. Onko minulla etuoikeus paikkaa, koska olen jo talossa sisällä ja olen osoittanut että olen hyvä työntekijä, vai voidaanko minut potkaista pois ja ottaa siihen ihan uusi ihminen? Sijaisuus kestäisi vuoden. Onko kellään ollut samanlaista tilannetta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin olin yhdistelmätuella ( olin pitkäaikaistyötön) ja nyt tämän vuoden olen pienemmällä tuella! Jokaisella siihen on mahdolisuus, ei se mikään mahdottomuus ole, kysykää vaikka työkkäristä! Ihan laillista on! Ja tuskin ne rahat nyt minun työllistämistukeen ovat loppuneet, tätä ennen olin viisi vuotta työttömänä. Että se siitä!

Mut olisko vastauskia mun kysymykseen?

ap

Vierailija
2/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne työllistetytkin työvoimalain alaisia, ei ne mitään " vapaata riistaa" ole, vai mitä? Kaikki samat oikeudet minulla on ollut kuin vakituisillakin. Viitsikö joku vastata joka oikeasti tietää asiasta!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vakinaista ei saa irtisanoa työn loppumisen perusteella ja sitten palkata vastaavaan työhön uutta henkilöä.

Vierailija
4/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sitten niin se asia, täytyy vain luottaa, että olen osoittanut olevani hyvä työssään ja antaa pomon tehdä siitä omat johtopäätöksensä!

ap

Vierailija
5/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan ne työllistetytkin työvoimalain alaisia, ei ne mitään " vapaata riistaa" ole, vai mitä? Kaikki samat oikeudet minulla on ollut kuin vakituisillakin. Viitsikö joku vastata joka oikeasti tietää asiasta!?

Jos sinulla on ollut oikeus juoda kahvia työpaikan piikkiin työllistämiskautesi aikana niin tämä etuoikeus ei jatku hamaan hautaan saakka. Syyt siihen miksi sinulla ei ole mitään etuoikeuksia tai yrityksellä velvollisuuksia sinua kohtaan ovat: a ) olet työllistetty eli et työsuhteessa ja b ) olet määräaikainen