****JOULUKUISTEN TORSTAI****
Kommentit (8)
minä olen jo imuroinut,pyyhkinyt pölyt ja tehny muut aamu toimet...
ihmeen iloinen ja pirteä olo...yksi parhaimmista ystävistäni tulee kylään lahdesta ja odotan sitä kovasti ja pikku neiti myös....harvoin nähdään...
eilen kyselin mieheltä lasten nimi ehdotuksia ja en voi kun sanoa että apua...ne nimet ei iskeny sit ei yhtään ja nyt voi nimestä meillä tulla ongelma kun periks ei taideta kumpikaan antaa=)
no sit näinkin unta että miehen antama nimi tuli ja itkin ristiäisissä sen takia kun en tykännyt siitä...hohhoijaa....pidettävä itse nyt puolensa=)
seuraavalla viikolla olisi neuvola ja sit rakenneultra...ihanaa ja hiukan jänskättää jo nyt...mieli tekisi tietää kumpi tulee jos näkyy...mies ei haluaisi...
mut nyt vieras tulee...
manja82 ja vilperi 18+1
lueskelin tuossa monta monta mont apinoa peräkkäin ja nyt en sitten enää muista mitä kellekkin kuului, joten ihan vaan yleistä kommenttia.
Eiköhän se ole ihan normaalia että paniikkia pukkaa päälle kaikille raskaana oleville, kelle mistäkin aiheesta. Ja samaa mieltä että tämä netti kyllä todellakin lisää tieoa mutta tuskaa myös ja sitä epävarmuutta, pitäs vaan osata suodattaa asiat ja muistaa sekin että ei kaikki ole totta mitä täällä kirjoitetaan, siis meinaan sitä että ihmisillä on paljon " mututietoa" jota sitten faktana levittävät.
Terkkareista oli puhetta ja minä kyllä olen todella pettynyt omaani. Kerran olen tavannut hänet ja se oli rv8+. rv10+ oli lääkäribeuvola jossa oli sijaisterkka ja seuraava neuvola aika mulla on rv19 ja silloinkin on sijainen. olen päättänyt että jos on sama sijainen kuin viimeksi niin pyydän vaihtoa hänelle(hän on tosi kiva, oli pari kertaa mulla esikkoa odottaessakin) mutta ton oman kanssa meillä ei synkkaa ollenkaan. pelkopolillekkin haluan ja kunnon synnytystapa-arvioon mutta missä välissä niistäkin puhuu ku ei oo ees aikoja eikä omaa terkaa. no onneksi olen sairaalassa töissä ja meillä on kätilö osastolla sekä dopplerit ja ultrat niin sikäli olen " hyvässä hoidossa" että ennen lomalle lähtöäkin kuunneltiin sydänäänet ja samaten aion kuunnella heti ens viikolla ku menen töihin. sokerirasitukseenkin joudun mutta eipä siitäkään oel puhuttu sanaakaan.
paino mulla ei oo noussu ollenkaan(ONNEKSI) esikolata jäi+20kg ja en mikään laiheliini ollut sitä ennenkään, niin päätin että nyt ei otetaa toista +20kg vaan katsellaan mitä syödään. eikä kyllä onneksi ole tuota ruokahalua hirveesti ollutkaan,s iis semmosta että tekis mieli herkkuja. ja nälkää en juurikaan tunne, sitten ku on ollut liian pitkä aika(7h) syömisestö tulee hieman huono olo ja sen perusteella sitten täytyy jo jotakin syödäkkin.
maha ei näy päällepäin(läskisstä johtuen) mutta tuntuu kyllä istuessa että jotain o siellä alakerrassa tapahtunut. muutoin voin erinomaisen hyvin ja tulee rehkittyä ihan liikaa.
äh, nyt tästä tulikin ihan vaan omaa napaa taitaa olla viisain lopettaa..
tamatu ja ihme rv15+6
Musta tuntuu että joka viestissä olen menossa siivoomaan ja silti ei vaan tuu siistiä! Eikä mua enää juur huvittais siivotakkaan ;) Vaan pakko on kun tytön synttärit pukkaa päälle! Oma moka tehä se suursiivous samalla..tyhmä mikä tyhmä!! Vaan on vihdoin kaikki paikat aika paljon järkevämmässä kuosissa ja jokaselle alkaa löytyä oikeasti se paikkansa! Uus rumba sit kun synnytys lähestyy vaikka nyt jo pikkasen sillä silmällä on puuhailtu.
Mut olis vaan ihana olla ja kölliä masun vieressä..nytkin ulkona paistaa aurinko ja sisällä ollaan! Vaan kun miehen siskot kohta ryykää etukäteisjuhliin niin mennään sitten pihalle (ajattelin kyllä samalla maalata leikkimökin toiseen kertaan..ei tie koska taas seuraava aurinkoinen päivä osuu kohdille)
Masuun ei erikoista, liikkeitä ei kerkee tuntemaan jos niitä tuntuu ylipäänsä. Aamulla kävin verikokeilla ja viemässä pissanäytteen..huomenna sitten tuloksia. Hb siis haluttiin mitata ihan kunnon verinäytteellä ja pissassa oli viimeeks jotain.
Mut pakko vaan kai raahata ittensä tonne siivoomista jatkamaan.
masuherra 19+6
Tuli miehen lomakin vietettyä... ryhtiinaalliset 4 päivää. Mua ei huvittanut minnekkään lähteä, kun pitkät istumiset alkaa juilia lantiossa. Mutta reissailtiin tästä kotoota päiväretkiä. Käytiin Esteponassa Selwo adventuressa yhtenäpäivänä, se on vähän sellainen safarimainen eläinpuisto. Kiva päivä oli! Sitten ollaan vähän shoppailtu, mutta odottelen parempia prosentteja, kun täällä vielä loppualestakin löytää ihmeen paljon varsinkin lapsille. Ja jos viimeisen päivän ultrassa näkisi kumpi tulee, niin osaisi ostaa vauvallekin jotain. Sitten ollaan syöty hyvin! Löydettiin ihana buffet -ravintola, sinne mennään uudestaankin.
Eilen kävin neuvolassa ja kuunneltiin sydänäänet. Syke oli 157, onko tuo nyt sitten tyttö vai poikasyke??? Tulokas potki kunnolla anturiin, taisi olla meno päällä, kun yhdestä potkusta ihokin nousi. Sain laajan verenkuvankin, kaikki oli hienosti... mutta kuka tietää noista kolestroleista??? Se " hyvä" kolestroli hdl oli yli raja -arvon?? Mitä se merkkaa, eikö se ole hyvä, jos se on korkea? Kuitenkin kolestroli yleensä ja se " paha" kolestroli, ldl, oli alhainen!!! Täytynee kysyä mun sairaanhoitaja ystävältä...
Verenpaine taas 90/50, mutta onneksi enää ei pyörrytä. Kai tuohonkin tottuu! Paino oli samassa. Niin, ja fundus oli 17!!! Onko hiukka iso! Viikkoja siis eilen 17+2, edellisissä raskauksissa sitä ei ole mitattu kuin vasta viikolla 20, joten ei voi verrata.
Juu, napostelen ihania kirsikoita, kuopus tuossa vieressä viinirypäleitä!
Nautitaan kesästä!
Doshijas 17+3 (ultrassa menee ainakin 3 päivää takapakkia)
Lääkärineuvolassa sitten kävin! Otin oikein päivän ensimmäisen ajan ja sekin oli 45min myöhässä..mitenhän loppupäivästä..
Kaikki oli hyvin, mitään epätavallista ei havaittu. Rautalääkkeet sain ja paino oli laskenut!! 100g.. mutta onpa tässä aikaa painollakin vielä nousta.
Ja sitten kysyin että " kumpi se on?" ja sanoin että tyttö luultavasti mutta katsoppa näkyykö mitään..ja pojaltahan se näytti!! :) Ultra on aika epäselvä meillä mutta näin itsekkin että kyllä se taitaa poika olla. Pitää myöhemmin kysyä uudestaan.
Mulla oli ennen ultraa tosi rauhallinen olo..vaikka monesti olen ihan hermona että mitä jos on jotain.. Luultavasti loppuraskaus on sitten helppoa ja ihanaa kun kerran on poika mahassa :)) viimeksi sitä hehkutin ja epäilin odottavani nyt tyttöä..kun ei ole aivan ihanaa ollutkaan. Mutta mitä mä teen noille ihanille tytön vaatteille??
Nimi on pojalle valmiina. tytöllekkin olisi.. ja käytetyt yhdistelmärattaat/vaunut pitäisi ostaa.
Mukavaa lopppupäivää kaikille!
Puolkymppi rv 19+1 (maha on aika pieni, onpa varaa kasvaa :)
enpä ole aikoihin ennättänyt edes lukemaan teidän kuulumisia kun ollaan mökillä oltu niin tiiviisti. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin :)
Oma napa vaan kasvaa, piti tänään ajaa varta vasten tänne kotiin ja ottaa mamma-alkkareita kassiin, omat (vaikka omiahan ne mmmiksetkin on ;) alkaa olla sellaset rullakaihtimet alaspäin ettei niitä oikein ole enää mukava pitää. POtkuja tuntuu joka päivä, mutta en ennätä niitä koskaan enne nukkumaan menoa kuunnella, jonkin verran on jatkanut kovottelusupistelua muttei onneks huolestuttavassa määrin.
Huolista: mikähän siinä onkin että minäkin pelkään ehkä eniten tän neljänne kohdalla. Esikoisesta en osannut, toinen meni yhtä hyvin, kolmannessa oli pientä epäilyä, mutta neljännen kanssa olen ihan ihmeissäni että voiko ihminen olla niin onnekas että kaikki menee nappiin vielä neljännenkin kerran? Toivottavasti!!!!
Ensi viikolla olis sit se rakenne ultra! ei meinaa upota ymmärrykseen että muutaman päivän päästä olen oikeasti raskauden puolessa välissä jo menossa...muutenkin aika tuntuu juoksevan hillitöntä vauhtia, huomasin että ei sinne koulujen alkuunkaan enää kovin pitkä aika ole, vastahan tyttöselle sanoin että on 2,5kk lomaa edessä ja nyt onkin jo niin vähän!
Mutta jeps, takaisin mökille, mies on lomalla vielä 3viikkoa joten voipi olla että meikäläisestä kuulette edelleeen hyvin satunnaisesti, lupaan osallistua keskuteluun syksyn pimenevinä iltoina enemmän...ja jospa sitä olis sit enemmän asiaakin, kun alkaa olla kankea ja ankea olo, tulen sitten valittamaan ;)
Minjuska ja Manteli 19+4
Huh, että on selkä kipeä. Eipä sitten mitään unta otettu enää aamusta, vaan on tullu viiletettyä sata lasissa koko päivä. Puutarhahommissa on mennyt tämä päivä ja se tuntuu selässä... Kohta saunaan ja sitten vielä ruokaa nassuun, niin eiköhän uni maistu ensi yönä!
Hippuskainen: Ihan sama vika täällä, AINA on sellainen olo, että ainakin pitäisi siivota, ellei ole juuri tulossa tai menossa siivoamaan.. Meillä kun ovia pitää auki, niin sisälle lentelee puista kaikkea roskaa ja höytyviä yms. ihan jatkuvalla syötöllä. Itsehän toki en sotke lainkaan, joopa joo.. ;-) Ja apua, sulla on raskaus jo puolivälissä!!! Ihan älyttömän huima juttu!!! Aika menee niiiiin nopsaan... Meikä kun on loppukuusta, niin tullaan 4 viikkoa jäljessä..
Doshijas: Saako udella, kun en nyt muista onko ollut puhetta, että onko sulla mies suomalainen vai espanjalainen? He estudiado español hace 8 años, pero ahora... en osaa enää mitään... :-) Tykkään kielestä ja maasta, joskus jopa kieltäkin vähän muka osannut.. Olis ihana opiskella lisää, sanoja aika paljon yhä osaan, mutta lauseiden muodostaminen tuottaa tuskaa.
Kolesterolista: eikös se ole hyvä vaan, että on sitä hyvää paljon. Se tasapainottaa myös sitä pahaa alaspäin.
Puolkympille kanssa poika tulossa?!?!? Onpa miesvoittoista joulukuu tähän mennessä :) Katsotaanko teillä siis lääkärineuvolassa ultralla? Mulla vasta 1 takana niistä kolmesta, mutta ei siellä ultrattu..
(.) Pullottaa ja pollottaa. Selkä kipeänä touhuumisesta, muuten ei mitään oloja. Maha roikkuu tosi alhaalla!
ja ekaa kertaa pinoa perustamassa - rasti seinään!
Menin nukkumaan vasta puoli 2 yöllä ja heräsin 6.30 vessaan. Sitten en enää unta saanutkaan. Alkoi työasiat pyöriä päässä, niin päätin nousta ylös. Nyt ollaan kuitenkin kesälomalla, joten en halua päivääni pilata työtä ajattelemalla!
Yö meni roudatessa tyttöbändin kamoja keikalta toiselle :) Olipa rankat unet :)
Eipä tässä ole ehtinyt illan jälkeen paljoa muuta tapahtua. Jos vaikka lukisi vähän kirjaa ja odottelisi milloin tulee nuukahtaminen. Mieskin näköjään nousi ylös, heräsi kun katosin sängystä eikä saanut itsekään enää unta..
POKS uusi viikko alkaa masuasukilla!
Iso G ja pikku g 16+0