Analyyttinen kongnitiivinen terapia, kokemuksia?
Onko hyvää kirjallisuutta tms.
Mietin hakeutumista tälläiseen terapiaan mutta harkitsen kovasti ja kriittisesti koska prosessi on pitkä ja hintava.
Kiitos!
Kommentit (5)
Se esittelee eri terapiamuotoja.
Käyn itse analyyttisessä, olen kokenut hyväksi. Miksipä en voisi kuvitella yhdistäväni kognitiivista ja analyyttistä, mutta puhtaasti kognitiivinen ei mun ongelmilleni sovellu.
Neuvoisin oikeastaan ottamaan yhteyttä pätevään psykiatriin, joka voisi suositella sulle sopivaa terapiamuotoa ja ehkä terapeuttiakin. Niin löytyi omani.
ja suosittelen. Paljon riippuu terapeutista, mutta menetelmänä minulle sopiva.
s. hoitaja antoi yhden kong. terapeutin yhteystiedot mutta hän oli täysin buukattu. Ei mulla olisi voimia itse etsiä terapeuttia, minusta avohuollonkin pitäisi jotenkin auttaa tässä. : (
ap
Nimittäin kun minun terapiani oli käsittääkseni tuota analyyttis-kongnitiivista ja se tarkoitti käytännössä sitä, että minä horisin 45 minuuttia mitä mieleen tuli. Vaikea oli siinä nähdä terapautin puolelta mitään muuta menetelmää kuin kuunnella ja välillä kommentoida jotain ympäripyöreää.
ei ole kokemusta, termi on tuttu opiskelusta. Minusta vähän erikoinen yhdistelmä, itse menisin mieluummin kognitiiviseen, jos tulee tarvetta.