Säälittävää asua jossain rupusessa kaupungin vuokralukaalissa.
Kävin kylässä sellaisessa, kamala paikka. Harmaat muovilattiat, ja valkoiset peruskeittiökaapistot. Suihkuhuoneessa myös muovia. Siis oikeesti säälittävää!
Miten ihmeessä joku voi olla niin köyhä?
Kommentit (25)
meidän rupusessa kaupungin luukussa on kyllä ihan laatat vessassa lattioissa ja seinissä on lattialämmityksen eikä valkoset keittiön kaapit. En ole köyhä vaan viisas asun isossa asunnossa leveesti muutamalla sadalla ja vedet sisältyy sekä ilmainen pesula kuivaus..että maksakaa te vaan omistusluukuistanne itsenne kipeiksi.
Mutta eikö tärkeintä ole rakkaus ja onni!???
Moni kakku päältä kaunis.
Meillä on parketit ja paneelit maalit sun muut.
Mä lähtisin samantien pankkiin lainaa hakemaan, jos mulla olis varaa. Ei ole, joten on tyydyttävä tähän mikä on, ja koti tämä on meille. Lattiat on sitä harmaata muovia, mutta maton on sentään nätit.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin vuokra-asuminen on pitkällä tähtäimellä kaikkein kalleinta. Katso esim. Kuluttajaviraston esitteistä, jos et usko.
Ihmisillä on erilaisia tilanteita ja myös asunnot ovat vaihtelevan tasoisia myös kaupunkien vuokra-asuntojen osalta. Itse tienaan yli 4000 ¿/kk, mutta olen asunut vuoden verran vuokralla alunperin siksi koska en löytänyt mielestä omistusasuntoa avioeron jälkeen. Itse asiassa tässä asunnossa on paljon parempi olla ja asua kuin aiemmassa 500.000 ¿:n asunnossani järven rannalla, joten taidan asua vuokralla vielä jonkin aikaa. Ehkä jopa siihen asti, että asuntojen hinnat romahtavat ja niitä saa halvalla, kuten aikoinaan 90-luvun alussa.... :) Onneksi exän ja mun asunto meni nopeasti kaupaksi.
Vierailija:
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin vuokra-asuminen on pitkällä tähtäimellä kaikkein kalleinta. Katso esim. Kuluttajaviraston esitteistä, jos et usko.Ihmisillä on erilaisia tilanteita ja myös asunnot ovat vaihtelevan tasoisia myös kaupunkien vuokra-asuntojen osalta. Itse tienaan yli 4000 ¿/kk, mutta olen asunut vuoden verran vuokralla alunperin siksi koska en löytänyt mielestä omistusasuntoa avioeron jälkeen. Itse asiassa tässä asunnossa on paljon parempi olla ja asua kuin aiemmassa 500.000 ¿:n asunnossani järven rannalla, joten taidan asua vuokralla vielä jonkin aikaa. Ehkä jopa siihen asti, että asuntojen hinnat romahtavat ja niitä saa halvalla, kuten aikoinaan 90-luvun alussa.... :) Onneksi exän ja mun asunto meni nopeasti kaupaksi.
Tai sit sun entinen äijäs on ollut ihan kädetön, ja se puolen millin asunto on ollut ihan läävä? voiko olla mahdollista?
Odotettele sinä vaan niitä lamavuosia, voi olla että joudut odottamaan vuosia, mutta mitä sitten?
Ihmettelen vain.
t. omistusasunnossa asuva
500.000 ¿:n asunto oli tietenkin upea, mutta viihdyn paremmin tässä uudessa, mutta pienessä muovimattokolmossa, kun itseään täynnä olevan exän kanssa edustuslukaalissa. Usko tai älä, mutta mun naapurissa on mustalaisiakin, eikä se haittaa yhtään! Enemmän ihmisiä ne tuntuvat olevan kuin exäni...
Ja kirjoitin, että odotan EHKÄ lamavuosia. Se oli heitto, mutta saattaa tosiaan olla, että asun vuokralla pitkäänkin...
Jotenkin aivan liikuttavan nurkkakuntainen aloitus.
Jos matkustelisit hiukan sanotaan nyt vaikka tuolla Latinalaisen Amerikan, Intian tai edes Itä-Euroopan suunnalla niin taitaisi maailmankuva kummasti avartua.
Vierailija:
Miten ihmeessä joku voi olla niin köyhä?
vuokrakämpää, vaikka lattia oli ruma - täytyy myöntää. Henki oli kuitenkin niin mukava ja yhteisöllinen. Lapsella oli paljon kavereita ja naapurustossa hoitovuoroja. Mieleen on jäänyt tunnelmalliset kesäillat pihalla,missä talon porukka grillasi, pelasi mölkkyä, lapset hyppivät narua yms...
Nyt asutaan omistusasunnossa arvostetulla alueella. Kaikilla on kaksi autoa ja pelit ja vehkeet. Mutta silti tunnelma on ankea. Kaikkia kyylätään päästä varpaisiin - jotkut eivät moikkaa rapussa ollenkaan (lienemmekö liian skrubuista sakkia, vaikka ihan korkeakoulutettuja ollaan). Pihalla (joka on kaunis) ei ole ketään koskaan. Onneksi sentään naapuritalon pihalla on ja lapsella siellä kavereita. Kesällä muutenkin jengi jossain matkoilla ja hiljaista on.
Kaipaan myös entisen paikan kansainvälistä tunnelmaa. Täällä kaikki ovat samasta muotista valettuja keskiluokan edustajia eikä tod. mitään vähemmistöjä.
No mutta asunto on toki ihana. On parketti, sauna, poreallas ja järvinäköala. Mutta ei voi mitään - välillä tulee haikeuden tunne entiseen paikkaan.
kammottavaa kyylää vuokraemäntänä. Miljoona kertaa mieluummin siellä kuin yksityisen vuokralaisena, enää ikinä.
Ja ISO. Ja lattiat parkettia, kylppärissä kaakelit, saunakin on. Rivitalossa, meren läheisyydessä. Halpa vuokra. Mitä siinä on niin säälittävää? Sekö että ei ole halunnut pankin orjaksi loppuiäkseen?
Vierailija:
Ja ISO. Ja lattiat parkettia, kylppärissä kaakelit, saunakin on. Rivitalossa, meren läheisyydessä. Halpa vuokra. Mitä siinä on niin säälittävää? Sekö että ei ole halunnut pankin orjaksi loppuiäkseen?
Nimittäin tuskin sä siinä asunnossa kauan asut jos jätän vuokrat maksamatta.
Miksi jättäisin vuokrani maksamatta? En nyt oikein ymmärtänyt koko juttuasi, vaikka ihan maisterisihminen olen...
Radan varrella, mukava huoneisto luhtitalossa, oma piha, ilmainen pesutupa, luonnon lähellä, palvelut kivenheiton päässä.
Ihan vaan tiedoksi: suurin osa kaupungin vuokra-asunnoista asuvista on ihan normaaleja työssäkäyviä perheitä, esim. opettajia, sairaanhoitajia, poliiseja, palomiehiä, yliopiston tutkijoita, kaupungin työntekijöitä jne. Ja asunnot ovat joissakin taloissa kyllä kaukana rupuisista, asukkaat kun voivat omalla kustannuksellaan teettää asuntoonsa remonttia jotakuinkin mielensä mukaan.
Sivistäkää hyvät idiootit itseänne, annatte täällä itsestänne aika nuijan kuvan noilla asenteellisilla aloituksillanne.
ihan vaan koska kodissani on muovimatot ja valkoiset keittiönkaapit, tässä rupuisessa vuokra-asunnossa.
osakkeenomistajat tappelevat siitä, tuleeko putkiremontti vai ei ja kuinka kalliiksi tulee ja miten paljon vastikkeet nousee.
Eikä tarvitse talvisin tehdä lumitöitä, ei tarvitse itse maksaa putkimiestä eikä nuohoojaa, kun huoltoyhtiö hoitaa kaikki tarvittavat asiat. ja vuokra on naurettavan pieni verrattuna vastaavankokoisen ison perheasunnon laina- ja muihin asumiskustannuksiin. En nyt kyllä keksi yhtäkään syytä miksi kaupungin vuokra-asunnossa asuvia pitäisi sääliä.
kehäkolmosen toiselle puolelle vaan sen takia että saisi sieltä jostain provinssista " omistus" asunnon, kun voi asua meren rannalla arvostetulla alueella halvasti juuri siellä missä haluaakin. kun ei ole sitä pakkomiellettä, että asunto pitäisi " omistaa" .
Vierailija:
Ihan sama onko vuokralla vai maksaako omaa, maksettava se on kuitenkin jos haluaa katon pään päälle.