jalkasärky
mulle on odotusaikana tullut toiseen jalkaan todella pahat suonikohjut.
nyt näkyy jo polvessa sekä on myös toisessa häpyhuulessa.
nyt samainen jalka särkee aivan kamalasti. ( jo muutama päivä ) meinasin eilen kaatua kun ei siihen voinut varata kun kipu yllätti. se tuntuu nivusessa, painetta ja särkyä. vaikea kuvailla kyllä.
mitähän voi olla ?
Kommentit (3)
mullakin on tukisukat mut ei auta tähän särkyyn.
mulla on viikkoja 36 joten vauva vois painaa johonki hermoot mut luulis et tuntuis molemmil puolil, ei vaan suonarijalas
Mulla myös toisen jalan polvitaipeeseen on tulossa suonikohjuja. Monta viikkoa ollut jalat jo tosi levottomat ja särkevät. Kävin kanssa ostamassa ensi hätään instrusta tukisukat. Ainakin ne jonkin verran auttavat, kun nyt sai viime yönä nukuttua. Itselläni kanssa 25. viikko meneillään.
Voisikohan pidemmällä raskaudessa olla siitä tukivyöstä apua, mitä myydään kanssa instrussa. Itse ajattelin kokeilla, jos alkaa vielä pahemmaksi muuttua tää särky. Hiukan kun on meinannut alaselkäkin parina yönä särkevän..
Pepiliina
ja menen vasta viikolla 25 :O
Itselläni on oikeassa jalassa sääressä kolme kunnon kohjua jotka pullottavat ja ovat todella kosketusarkoja. Tukisukat (instrun) auttavat todella paljon, vedän ne jo aamusta jalkaan. Minullakin taitaa vielä olla toisessa häpyhuulessakin kohju, sen verran pullottaa ja jomottaa. Sain neuvolassa ohjeeksi juoda paljon, sekä pitää jalkaa mahdollisimman usein 15 min kerrallaan pystyasennossa päivänmittaan. Lisäksi yöllä ylöspäin, vaikka niin, että tyynyt patjan alle jalkopäähän. Liikunta ja kävely myös tekevät hyvää, mutta seisoskelu ja istuminen eivät.
Kaikista toimenpiteistä huolimatta minulla ainakin suonikohjujalkaa särkee ja kiristää joka päivä, mutten ole jaksanut alkaa syödä särkylääkkeitä sitä varten. Panadolia saisi kuulemma ottaa.
En tiedä miten sinulla tukisukat auttavat jos kohju ylempänä, mutta soita ihmeessä neuvolaan ja käy näyttämässä. Instrussa osasivat myös hyvin auttaa minua.
Tsemppiä!
t. DorisDay