Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä, että AVOliitolle pitäis muka saada jotain lain turvaa!

Vierailija
11.07.2007 |

Tänään oli uutisissa...

Menis pöllöt naimisiin, jos haluis laillisen suhteen!

Mielipiteitä?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

miehiä ei enää millään saisi kusetettua häähössötykseen. Siinäpä akkain pahin painajainen!

Taitaisi mammoja vaan harmittaa kun ei pääsisikään enää naimisiin!

mitäs jos niitä sitoutumiskammoisia miehiä kammottaakin se sitoutuminen eikä hääjuhlat? sitten kun avoliitto meinaisi samanlaista sitoutumista kuin avioliitto (joka ilmeisesti voitaisiin turhana poistaa) niin jopas mammoja vasta harmittaisikin, sittenhän sitä ukkoa ei saisi kusetettua edes saman katon alle.

Vierailija
62/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se akka vissiin yrittänyt kusettaa miestään, katkeroitui kun ei onnistunut ;:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avopareille annettava turva teiltä pois...?

Vakavasti: miehen kanssa hiukan ihmeltiin sitä myös ja puhuttiin, että voihan sitä käydä maistraatissa, jos haluaa samat asiat, muttei häitä. Ei tarvi edes sormusta ostaa tai nimeä vaihtaa. Olemme itse avoliitossa, mutta meistäkin esitys kuulosti vähän hassulta.

Vierailija
64/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vakavasti: miehen kanssa hiukan ihmeltiin sitä myös ja puhuttiin, että voihan sitä käydä maistraatissa, jos haluaa samat asiat, muttei häitä. Ei tarvi edes sormusta ostaa tai nimeä vaihtaa. Olemme itse avoliitossa, mutta meistäkin esitys kuulosti vähän hassulta.

Eli ei haluta mennä virastossa tylsästi naimisiin saadakseen avioliittoon kuuluvat juridiset velvoitteet ja oikeudet, vaan halutaan säästää ja syödä kakku. Jos sitä vaikka hyvinkin vielä saisi puolison taivuteltua häähulinaan tai saisi rahaa häiden järjestämiseen.

En mä muuten tajua mikä logiikka tässä on. Hääoptio vain.

Vierailija
65/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnioitusta (kristillistä) avioliittoa kohtaan

Vierailija
66/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tosiaan erotettaisiin ne avoliittolaiset jotka haluavat elää ilman mitään sitoumuksia niistä, jotka haluavat kuitenkin näitä sitoumuksia mutteivat avioliittoa. Ja tuo kämppäkaveruus, kun nykyisin samaa sukupuolta olevat voivat rekisteröityä. Miten erotetaan kämppäkaverit ja pariskunnat toisistaan. Lopputulos olisi kuitenkin hirveä paperihässäkkä.

Vierailija
67/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ja avoliitto pitää pysyä eri asioina. Lain suoman turvan (avio-oikeus omaisuuteen, leskeneläke, perintö, yms.) saa menemällä naimisiin.

Avoliittoihin on syynsä. On taloudellisia tilanteita, jolloin on paras olla menemättä naimisiin. Silloinhan tämä koko avo- ja avioliiton ero romuttuu. Eron saa nykyään niin helposti, että ei voi olla sitoutumisesta kiinni joku naimisiin meneminen!

Vierailija
68/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan avoliitossa juuri siksi, että ei tarvitse vastata kellekään ulkopuoliselle suhteestamme. Se e vaan nyt muille kuulu.

Vierailija
69/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Eli ei haluta mennä virastossa tylsästi naimisiin saadakseen avioliittoon kuuluvat juridiset velvoitteet ja oikeudet, vaan halutaan säästää ja syödä kakku. Jos sitä vaikka hyvinkin vielä saisi puolison taivuteltua häähulinaan tai saisi rahaa häiden järjestämiseen.

Juu juu, kaikki avoliitossa olevat haluaisivat ne ihanat prinsessa kermakakku häät. Mutta ovat silti avoliitossa? Vähän tökkii tämä sunkin logiikka...

Pikkuvaimot siellä suut vaahdossa kitisee rahojen takia, yhteiskunnan varat sitä ja tätä. Aina sama virsi, oli mikä aihe tahaansa. Avoliittolaisillehan ei kuulu mitään, mutta pois otetaan käsi ojossa ilomielin. Vai miltäs kuulostaisi, jos oikeasti ruvettaisiin tekemään eroa avo- ja avioliitoille. Ei määräytyisi kotihoidontuki miehen tulojen mukaan jne. Mäkin saisin täyden tuen, asumistuen jne. Että juu, kyllä mulle käy että pidetään ne avioliitot vaan ihan erillään.

Miehen jatkeeksi ne jotka siihen suostuu ja kokee, että eivät ole mitään ilman miestä. Tai jos ei muuten, niin rahasta. :-)

Vierailija
70/70 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Juu juu, kaikki avoliitossa olevat haluaisivat ne ihanat prinsessa kermakakku häät. Mutta ovat silti avoliitossa? Vähän tökkii tämä sunkin logiikka...

Pikkuvaimot siellä suut vaahdossa kitisee rahojen takia, yhteiskunnan varat sitä ja tätä. Aina sama virsi, oli mikä aihe tahaansa. Avoliittolaisillehan ei kuulu mitään, mutta pois otetaan käsi ojossa ilomielin. Vai miltäs kuulostaisi, jos oikeasti ruvettaisiin tekemään eroa avo- ja avioliitoille. Ei määräytyisi kotihoidontuki miehen tulojen mukaan jne. Mäkin saisin täyden tuen, asumistuen jne. Että juu, kyllä mulle käy että pidetään ne avioliitot vaan ihan erillään.

Miehen jatkeeksi ne jotka siihen suostuu ja kokee, että eivät ole mitään ilman miestä. Tai jos ei muuten, niin rahasta. :-)