Pääkaupunkiseutulaiset, montako lasta?
Kiinnostaa vaan onko kaupungissa oikeasti pienemmät perheet kuin maalla?
Kommentit (22)
Miehen edellisestä liitosta 5 lasta (2 asuu meidän luona vakituisesti ja 3 lasta asuu heidän äitinsä luona vakituisesti). Lapset 13-18v.
Minun edellisestä liitosta 3 lasta, jotka asuvat meillä vakituisesti. Lapset 10-16v.
Meillä on 5 yhteistä lasta. Lapset 1-9v.
Vauvakuume on kova ja jos vielä ainakin yksi....... :)
Asumme isossa omakotitalossa. Ei ole sellaista tuttua joka ei kauhistelisi meidän lapsilaumaa.
seiska , teillä on varmasti ihana perhe :)
ensimmäinen lapsi tulossa ja toivottavasti joskus myös se toinen. Helsingistä ei aiota muuttaa mihinkään.
Pitkällisen säästämisen jälkeen, nyt on varaa myös toiseen, eli toinen nyt tulossa.
Kyllä se on täällä pk-seudulla kiini myös asuntojen hinnoista.
Pitkällisen säästämisen jälkeen, nyt on varaa myös toiseen, eli toinen nyt tulossa.
Kyllä se on täällä pk-seudulla kiini myös asuntojen hinnoista.
tekisi mieli kolmatta lasta, mutta laskemme juuri onko meillä siihen varaa sillä pk-seudulta emme ole valmiita muuttamaan pois. Talon rakentaminen lähivuosien haaveissa ja kyllä se yksi lisähuone kummasti maksaa...
Mahtuisi kolmaskin tähän asuntoon, mutta ei muuten niin innosta.
Naapureissa kaksi kaksilapsista perhettä, kaksi nelilapsista, kolme viisilapsista ja kaksi kuusilapsista. Kyllä Helsingissäkin voi tehdä niin ison perheen kuin haluaa. Jos siis haluaa perhettä enemmän kuin omistusasuntoa hienossa osoitteessa.
Vierailija:
Jos siis haluaa perhettä enemmän kuin omistusasuntoa hienossa osoitteessa.
En mä edes halua omistusasuntoa hienossa osoitteessa. Mutta asuntoa missä on tarpeeksi huoneita, että ei tarvitse asua kun sillit suolassa. Ja koska olen vaan keski-tuloinen samoin mieheni, olemme vaan tavis ammateissa, niin on turha haaveilla isommasta perheestä jos haluamme jäädä asumaan Helsingin alueella.
tilaa elämässä useammalle. Tällä hetkellä yksi lapsi riittää.
...ja jos haluatte ennemmin asunnon olevan mieluisa, kuin lapsiluku suurempi.
Ei siinä mitään pahaa sinänsä, eihän siitäkään mitään tulisi, jos äitiraukka ahdistuisi kotona lapsikatraan kanssa, kun on niin noloa asua vuokralla, eli kukin itse tietää, mikä on tärkeää.
Mutta Helsingissä VOI asua suurperheellisenäkin.
Ja lisää ei tule, vaikka makuuhuoneita onkin neljä.
Haaveena ainakin 10 lasta, ellei enemmänkin, eikä muuteta muualle.
eihän se minua haittaisi jos yhdessä makkarissa asuu kaksi tai vaikka kolme lasta, mutta ne lapset itse haluavat / vaativat / ansaitsevat omaa rauhaa viimeistään murrosiässä. Lapset itse eivät siis ole kasvaessaan halukkaita jakamaan huonetta sisaruksen kanssa, omasta puolestani voisin hankkia neliöön vaikka kuusi lasta...
pari vuotta sitten ostimme isomman asunnon ja nyt ollaan loppuelämän velkavankeudessa :(
pienemmät perheet koska asuminen on kallista ja ei välttämätä ole mahdollista vuokrata tai ostaa isoa asuntoa.