Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mielisiraudesta voi kertoa se, että alkaa pitää muita hulluina?

Vierailija
10.07.2007 |

Veljeni (35-vuotias) on vähän saamaton, ei oikein kykene itsenäiseen elämään vaikka asuu yksin ja käy töissä. Vuokra on kohtuullinen suhteessa tuloihin, mutta silti on aina rahat loppu koska ei osaa rahaa käyttää vaan tuhlaa vaatteisiin, baarireissuihin jne. Vanhempamme sitten ostavat hänelle ruokaa ja maksavat pakollisia laskuja, etteivät ne menisi perintään. Lisäksi veljellä on kauhea pätemisen tarve, yrittää aina esittää parempaa kuin on. Tyyliin työpaikastaan antaa ymmärtää että on varastopäällikkö, vaikka oikeasti ihan rivimies joka ajaa trukkia jne. Tähän saakka olen ajatellut, että on vaan vähän huono itsetunto ja muutenkin erikoinen luonne (onhan näitä peräkammarin poikiakin). Viimeksi tavatessamme veli alkoi kuitenkin selittää minulle, että vanhempamme ovat mielisairaita ja heidät pitäisi toimittaa pakkohoitoon. Yritin kysellä että miten niin, mutta selitys oli että " ne eivät tajua mistään mitään" . Oikeasti vanhempamme ovat ihan normaali eläkeläispariskunta. Mitään kummempia lapsuuden traumojakaan ainakaan minulle ei ole jäänyt ja käsittääkseni minua ja veljeämme on kohdeltu samalla tavalla. Perheessä ei ollut päihdeolngelmia, ei väkivaltaa tms. Onkohan siis veljeni nyt itse jotenkin henkisesti sairas? Emme ole kovin läheisiä joten muita " oireita" en ole havainnut. Huolestuttaa kuitenkin, onhan kyse omasta veljestä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuollaisia montakin, mutta ovat kaikki jo vanhempia ihmisiä kylläkin.

Vierailija
2/3 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaile häntä/ kuuntele juttujaan/ pyydä vanhempiasi kattomaan perään & jututtamaan. Paranoiassa joskus uskotaan että muut on hulluja.

Jos rupee menemään siihen suuntaan olisi tärkeää saada hoitoon: hoidon ennuste on sitä parempi mitä aiemmin menee.

t. skitsofreenikon sisko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samantapaisia huolia siskoni kanssa, jota vanhempani hyysäävät vuodesta toiseen. Sit kun vanhemmista aika jättää, tuleekin varmaan mielenkiintoista. Pitäis varmaan käydä jonkun lainoppineen luonakin kysäisemässä, miten noiden perintöasioiden kanssa kannattais toimia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän