Hyi apua, meillä on lintu sisällä!
Lastenhuoneen tuuletusikkunasta pääsi lintu sisään, ja nyt se ei osaa enää takaisin ulos. Mitä ihmettä mä sille teen?! Avasin jo tuuletusikkunan niin auki kuin se menee. Lintu lentelee huoneessa ihan paniikissa ja välillä piipittää jotain. Ällöttävää.
Kommentit (21)
Avasin ulko-oven ihan auki, ja se löysi onneksi siitä tiensä ulos. Mutta hyi että kun säikähdin, olen yksin kotona ja yhtäkkiä alkoi lastenhuoneesta kuulua jotain ääniä...
Verhot kaikkien muiden ikkunoiden paitsi jonkun avonaisen ikkunan eteen.
Siis lintu sisällä on mun mielestä jotain aivan äärimmäisen kuvottavaa, yhtä hirveetä kun hämähäkki. Mä meen ihan paniikkiin, joten ymmärrän sua. Onneksi se häipyi.
Lintu sisällä on todellakin aivan äärettömän kuvottava ajatuksenakin, saati sitten ihan oikeassa elämässä. Hyi hitto, vieläkin ällöttää.
Onneksi olen yksin kotona, kiva olisi lapsilla ollut katsoa, kun äiti väistelee pientä tirppaa ihan paniikissa. :D
ap
En tajua, mistä se on sinne päässyt. Jouduin menemään sinne aukomaan laseja, ja se säntäili sillä välin pitkin seiniä. Pikku paniikki siinäkin iski... :)
Oikeesti. Pelkään lintuja.
Nainen 43 v
poika (2v) roikku kaulassa ja huusi ja kilju, ja mua inhotti koko lintu. Onneks lensi aika pian ulos ovesta mutta kyllä poikakin kauhulla muisteli vielä pitkään lintua. Mutta kyllä tässä oli hyväkin puoli, poika ei enää paukuttele ulkona mitään ikkunan lähellä kun uhkaan että ikkuna voi mennä rikki ja lintu lentää sisälle.
Kerran meille lensi punatulkku sisälle. Lapsikin alkoi itkemään kun sanoin, ettei voida ottaa lemmikiksi.
Mut me ollaankin melkoisia eläinfaneja, ymmärrän jos kaikki eivät näin ajattele...
jos hiiri ois sisällä, juoksisin karkuun tai johonkin ylös
Meille tuli myös kesällä sisälleja hätääntyneenä lintu paskoo suolensa tyhjäksi. Kiva siivoilla ulosteita seiniltä, lampuista, verhoista, lattioilta jne. Jopa kattoon onnistui ruiskaisemaan :P
Ymmärrän että on inhottavaa...
Mutta jos ei liikaa ällöä lintuja, voi vastaavassa tilanteessa heittää linnun päälle peiton, lakanan tms. ja kuljettaa sen sisälle sumppuun jääneen piipittäjän pihalle.
Sisälle joutuneet linnut menehtyvät varsin usein tai ainakin vahingoittuvat koska lentävät peloissaan päin ikkunoita jne.
Kyllä mua ainakin hirvittää tuollaisissa tilanteissa että miten saa linnun äkkiä elinkykyisenä ulos. Ei siinä ole mitään kivaa oikean eläinystävän mielestä että eläinparka on aivan väärässä ympäristösä.
Kerran meille lensi punatulkku sisälle. Lapsikin alkoi itkemään kun sanoin, ettei voida ottaa lemmikiksi.
Mut me ollaankin melkoisia eläinfaneja, ymmärrän jos kaikki eivät näin ajattele...
ON LAITTAA KAKSI IKKUNAA/OVEA TÄYSIN AUKI, SIIS NIIN ETTÄ TULEE LÄPIVETO. ILMAVIRTAUKSEN AVULLA LINTU LÖYTÄÄ TIENSÄ ULOS. TOIMII HYVIN.
En kirjoittanut kiva vaan mielenkiintoinen. Tutkin työkseni lintuja, joten osaan kyllä arvioida onko lintu siinä kunnossa / onko tilanne ollut sellainen, että sen uskaltaa päästää takaisin pihalle!
Terkuin se eläinfani :)
näin lintu ei pääse vahingoittmaan itseään ikkunoihin
tinteillä on jotain henkilökohtaista mua vastaan! :D
Äsken nimittäin lensi samaisesta ikkunasta samanlainen lintu (ehkä sama yksilökin..) sisään! Jätin siis ensimmäisen kerran jälkeen tuuletusikkunan auki, kun ajattelin, että lintu oli vain erehtynyt, mutta olisikohan sitten ikkunasta tullut lämpö houkutellut sisälle toistamiseen...?
Tällä kertaa vedin heti lastenhuoneen verhon kiinni ja tein saman muissakin huoneissa. Valot laitoin pois ja avasin ulko-oven ja keittiön ikkunan. Sieltä ikkunasta lintu sitten vihdoin osasi pois.
Ällöttää kyllä tosi paljon, kun olen ollut siinä käsityksessä, että linnut eivät ole hygienian kannalta niitä kaikkein toivotuimpia vieraita... Hyi. Nyt en kyllä uskalla enää avata ikkunoita ollenkaan.
ap
ottat jaloista kiini niin mun mummo teki
Minä olen heittänyt lattialla olevan linnun päälle huivin, jolloin olen voinut kuljettaa koko kasan ulos. Aikanaan lintu kömpii sieltä liinan alta pois. Ilman liinaa en ilkeäisi koskea lintuun. Tämän ohjeen sain ainoinaan biologimieheltäni, jolle soitin paniikissa sisälle tulleesta linnusta. Jos ihminen säntäilee vauhkona asunnossa, ei lintukaan rauhoitu.
miten se nyt teillä onkin mahdollista. Vedä verhot syrjään ja avaa koko ikkuna jos voit.
Meilläkin on pari kertaa ollut lintu sisällä ja toisella kertaa se paskoi verhot kauheaan kuntoon =(