Keskeytetystä yhdynnästä.. ystäväni väittää
että tulemme kärsimään mitä todennäköisimmin mieheni kanssa lapsettomuudesta koska meille ei ole käynyt " vahinkoa" vaikka kesk. yhd. on ollut meillä ainoana ehkäisynä neljä vuotta.
Onko totta?
T:Huolissaan oleva AP
Kommentit (30)
Vierailija:
Toiminut useamman miehen kanssa n 7 vuotta. Tulen helposti raskaaksi halutessani.Eli siis kysehän on tuossa(kin) ihan siitä osaako sen vai ei..
Mikä olisi hyvä vaihtoehto, jos kondomeista ei pidä ja hormonaalinen ehkäisy ei sovi?
Toisekseen, naisen osaaminen ei vaikuta siihen, laukeaako mies sisään vai ei.
Kaverini väittää että heillä oli keskeytetty yhdyntä ainoa ehkäisy koko suhteen ajan ja hän tuli ekasta kierrosta raskaaksi kun ei enää ollutkaan.
ei ole 100%nen, mutta ei ihan surkeakaan.
Joten luultavasti on vain sattumasta kiinni, eli kaverisi on mielestäni väärässä.
Ystäväsi on oikeassa, keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino lainkaan, ja on ihmeellistä ettet ole raskautunut vaikka neljä vuotta " yritystä" takana.
Kyllähän keskeytetty yhdyntä alentaa raskaaksi tulon mahdollisuutta, enemmän tai vähemmän, joten ei tuo ehdottomasti lapsettomuutta merkitse, vaikka 4 vuoteen ei olisi tullutkaan raskaaksi.
Mieheni on katolilainen ja kotimaassaan käytti aina keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä silloisten tyttöystäviensä kanssa. Ekan kanssa oli yli 5v ja toisen himpun alle 5v. Eivät kumpikaan tulleet raskaaksi.
Minä raskauduin hänen kanssaan ekasta kierrosta, kun yritimme ja nyt meillä kolme lasta (viidessä vuodessa) eli ei ole ollut ongelmia sen suhteen.
Itse olen myös käyttänyt ko. keinoa ex mieheni kanssa jonkun aikaa enkä tullut raskaaksi (vaikka olisin tavallaan silloin jopa toivonut sitä).
Ensimäinen lapsi saatiin alulle kertalaakista, tämä toinen jota odotan tuli toisella kierroksella. Mutta huomiona keskeytetystä yhdynnästä sen verran ettei siihen kannata luottaa, aina mahdollisuus raskautua
Mä oon käyttänyt samaa ehkäisymuotoa 3 vuotta, eikä ole tullut mieleenikään, että en voisi tulla raskaaksi. Tajuatteko, miten olematon määrä siittiöitä on yhdessä touhutipassa verrattuna siemenSYÖKSYYN, joka siis syöksynomaisesti suuntaa sisään kohdunsuulle. Satunnainen touhutippa siellä täällä ei takuulla ole kovinkaan varma tapa tulla raskaaksi. Eri asia jos siemennestettä ehtii ruiskahtaa ennen poisvetoa kunnolla sisään.. meillä sitä ei ole koskaan tapahtunut.
Ei keskeytetty yhdyntä mitenkään ALENNA raskauden mahdollisuutta, käytit hassua sanamuotoa.
" Nautintoon ei keskeyttämisellä ole ollut mitään vaikutusta puolin eikä toisin. Itse asiassa mieheni tykkää muutenkin roiskia spermansa jonnekin muualle kuin sisälle (selän päälle tms., naamasta olen kyllä kieltäytynyt)" .
Tismalleen näin :). Oma mies haluaa laueta esim naamalle (meillä se on siis sallittua) paljon mieluummin kuin sisälle. En ymmärrä mitä outoa siinä on :D