Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tykännyt olla Muumimaailmassa? Siis lapset? Me olimme siellä ja on kyllä tylsääkin tylsempi paikka :(

Vierailija
10.07.2007 |

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitten itket täällä, kun yksi pääsylippu maksaa kuukauden säästöjen verran? Sehän on yhtä epäloogista kuin se, että joku, jolla ei ole autoa eikä ajokorttia, eikä mitään haluakaan hankkia kumpaakaan, valittaisi siitä miten kallis auton vakuutus on :-O

Vierailija:

En ole lapsia hankkiessa todellakaan ajatellut miten kustantaa heidän lomareissunsa. En minäkään lapsena missään huvipuistoissa käynyt vaikka vanhemmilla rahaa olisikin ollut. Enkä koe jääneeni mistään paitsi.

Vierailija
102/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuskin olettavat, että pienet lapset viihtyisivät mammojen suosikkipaikoissa yhtä hyvin kuin he itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Mammat valittaa Muumimaailmasta, mutta moniko on mahtanut antaa palautetta itse siellä Muumimaailmassa? Näin palaute menisi oikeille henkilöille, ja asioille ehkä voitaisiin tehdäkin jotain. Mutta ei, ämmät parkuu kolme vuotta sen jälkeen kun kävivät Muumimaailmassa, että ei siellä kyllä ollu ees kivaa...

Vierailija:

Ja suomalaisen kuluttajan perushyve on kyllä nurkumattomuus. Syödään raakaa kanaa ja pilaantunutta piimää jne. jottei vain saataisi hankalan mainetta.

Vierailija
104/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pointtina se, että vertailun tekijät pyrkivät valottamaan asiaa kohderyhmän näkökulmasta, mutta mammojen pitää viihtyä taapero- ja leikki-ikäisten paikoissa yhtä hyvin kuin lasten

vaikka tuskin olettavat, että pienet lapset viihtyisivät mammojen suosikkipaikoissa yhtä hyvin kuin he itse.

Äideillä ja lapsilla on yleensä ainakin parisenkymmentä vuotta ikäeroa. Ei voida olettaa, että maailmassa olisi monta sellaista paikkaa, joka täyttäisi sekä äitien että kaikenikäisten lasten tarpeet ja kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
105/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sinne kuitenkaan omin avuin matkaa, fiksua olisi siis palvella myös niitä kuskaajia!

Paljostako lyödään vetoa, että se seikkailusaari on tehty nimenomaan sen ansiosta, että valveutuneet kuluttajat ovat antaneet Muumimaailmalle palautetta suppeasta kohderyhmäajattelusta?

Vierailija
106/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja parasta oli se, että olutta ei myyty koko paikassa; ainakaan mieheni ei mistään sitä bongannut. Näin " joutui" koko perhe kiertelemään paikkoja yhdessä!

Vierailija
107/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä ollaan vaan kuskaajana, eikä tämän päivän olekaan tarkoitus olla suuri nautinto MINULLE, vaan lapselleni.

Vierailija:

eivät sinne kuitenkaan omin avuin matkaa, fiksua olisi siis palvella myös niitä kuskaajia!

Paljostako lyödään vetoa, että se seikkailusaari on tehty nimenomaan sen ansiosta, että valveutuneet kuluttajat ovat antaneet Muumimaailmalle palautetta suppeasta kohderyhmäajattelusta?

Vierailija
108/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kuuluneeni tähän onnekkaiden muumimaailmassa kävijöiden ryhmään jotka inhoaa koko paikkaa, mutta että siinä on jokin käyntirajoitus. Mä olen aina luullut, että kun toteaa jonkun paikan surkeaksi ja ylihintaiseksi niin normaali ihminen ei mene sinne enää toisten, mutta näköjään erehdyin. Nyt kun nuorin lähestyy muumi-ikää niin en varmasti enää lähde sinne hänen kanssaan.

Vierailija:

niin miksi sitten itket täällä, kun yksi pääsylippu maksaa kuukauden säästöjen verran? Sehän on yhtä epäloogista kuin se, että joku, jolla ei ole autoa eikä ajokorttia, eikä mitään haluakaan hankkia kumpaakaan, valittaisi siitä miten kallis auton vakuutus on :-O

Vierailija:

Vierailija
109/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä odota viihdykettä. Mutta minä en tykkää mistään, mikä on hutiloiden tehty tai sellaisesta, mistä jää erikseen rahastetuksi tulemisen maku.

Titinalle-konserttiin en todellakaan menisi ilman lapsia, mutta koska lapset tykkää, menen. Se on tehty ja rakennettu sekä lasta että maksajaa kunnioittaen. Tiedetään mitä saadaan, esitykseen on käytetty ammattikoreografiaa jne. Esityksen jälkeen on aikaa halailla jne. Ei mennä siitä, missä aita on matalin siihen luottaen, että " ei ne lapset huomaa, eikä aikuiset kehtaa valittaa" .

Siitä tulee sellainen maku, että esittäjät tekee sen lapsille, mutta kunnioittaa sitä, että vanhemmat sen itse asiassa mahdollistavat. He suhtautuvat tietyllä nöyryydellä työhönsä!

Vierailija
110/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapset ei nauti! Siitäkö sitten pitäisi maksaa?

Vierailija
111/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole toki pakko muumeja mennä katsomaan, mutta tulisiko minun siis kieltää lapsiltani kaikki kiva, koska harva paikka minua oikeasti kiinnostaa?

Olen joka vuosi käynyt sinnikkäästi Lintsilläkin, vaikka en ole lapsen takia päässyt, kuin alle 100-centtisten laitteisiin. Kiva kiva...Mutta siellä on myös eri hintavaihtoehtoja tarjolla ja se on oikein. Ja sisään pääse ihan ilmaiseksi!

Vierailija
112/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavasteet on sellaisia, joita minäkin osaisin nikkaroida vartissa, enkä todellakaan ole mikään käsityötaiteen ihme. Esim. sauna = puinen penkki, ämpäri, vihta ja kauha, joku mustaksi maalattu pahvilaatikko esittämään kiuasta.

Mutta lapset on kyllä tykänneet, siksi äitikin on viihtynyt. Sekä Ti-Ti konserteissa (ja Ti-Ti Nallen talossa), että Muumimaailmassa.

Ti-Ti konsertin liput on kyllä kalliita, noin 25 euroa/hlö aikuiselta ja yli vuoden ikäiseltä lapselta!

Vierailija:

enkä odota viihdykettä. Mutta minä en tykkää mistään, mikä on hutiloiden tehty tai sellaisesta, mistä jää erikseen rahastetuksi tulemisen maku.

Titinalle-konserttiin en todellakaan menisi ilman lapsia, mutta koska lapset tykkää, menen. Se on tehty ja rakennettu sekä lasta että maksajaa kunnioittaen. Tiedetään mitä saadaan, esitykseen on käytetty ammattikoreografiaa jne. Esityksen jälkeen on aikaa halailla jne. Ei mennä siitä, missä aita on matalin siihen luottaen, että " ei ne lapset huomaa, eikä aikuiset kehtaa valittaa" .

Siitä tulee sellainen maku, että esittäjät tekee sen lapsille, mutta kunnioittaa sitä, että vanhemmat sen itse asiassa mahdollistavat. He suhtautuvat tietyllä nöyryydellä työhönsä!

Vierailija
113/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mielestäni olisi kohtuullista, että tarjolla olisi edes perhelippu alennuksineen tarjolla. Vaan ei. Kaikki suunnilleen vastasyntyneestä lähtien maksavat täyden hinnan!

Kenenkään ei ole toki pakko muumeja mennä katsomaan, mutta tulisiko minun siis kieltää lapsiltani kaikki kiva, koska harva paikka minua oikeasti kiinnostaa?

Ja sehän tässä juuri on se pointti, että lapsilla voi olla kivaa, vaikka aikuisella ei olekaan.

Vierailija
114/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kolhoja heiluvia lavasteita.

Vierailija
115/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailman talot on tehty tyyliin: mahdollisimman halvalla vaan joku kulissi. En pidä siitä, että lasten kohdekaan olisi hinta-laatusuhteeltaan huono. Muumimaailma tosiaankin on. Siellä ei kävisi kukaan, jos ei olisi niin mukavaa halata muumeja lasten mielestä. Hahmot siis tärkein anti.

Vierailija
116/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.äiti ja lapset

Vierailija
117/123 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ilomielin omankin lippuni, jos olisi vaivauduttu tekemään kunnon asumukset muumeille.

Vierailija
118/123 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikissa kesäkohteissa palkat ovat tietääkseni melko olemattomat.

Vierailija
119/123 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

3,5 v poikaa ei uskaltanut laittaa kävelemään yksin maahan, mammat meinasivat monta kertaa jyrätä päälle, ai emmä huomannu, eivätkä edes anteeksi pyytäneet.

Niin, Muumimaailmahan on tunnettu siitä, ettei siellä voi antaa lasten ollenkaan kävellä, kun on NIIIIIIN vaarallista....

Kai teillä oli rattaat yli-ikäiselle lapsellenne?

Vierailija
120/123 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee muuhunkin yhtä helposti. Myös Lintsi ja Puuhamäki kuuluvat kesäämme samoin Korkeasaari. Kesällä pitää mennä ja nauttia. Talvi on pitkä. Nyt tosin vain sataa, onneksi etelänmatka tiedossa.