Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi menossa pphoitajalle, hoitaja ei suostu hoitamaan klo 18 jälkeen??

Vierailija
10.10.2008 |

Elikäs poikamme (1v3kk) aloittaa päivähoidon. Saimme paikan pphoitajalta, joka tutustumiskäynnillä oli kivan oloinen. Nyt alkoi kuitenkin nipottamaan tällaisesta asiasta: Mieheni on töissä klo 10-18. Minä opisken, koulua 8-15. Olemme suunnitelleet, että mies vie pojan 9.40 ja hakee 18.20. Näin minä saan tehdä rauhassa kouluhommia, käydä kaupassa ja laittaa ruuan valmiiksi, kun mies ja poika tulevat. Hoitajalle tämä ei sovi, vaan vaatii, että poika haetaan 18 mennessä TAI mielummin jopa heti 15 jälkeen, kun itse pääsen koulusta. Sanoo, että hänen työaikansa on kirjattu työsopimista tehtäessä klo 6-18 ja ei voi pitää sen yli lapsia, perusteli vielä sillä, että hänen pitää keretä sen jälkeen kauppaan ja tehdä muut hommat. Hoitajalla itsellään on 2 lasta, joista toinen alle kouluikäinen. Muut hoitolapset ovat hoidossa 7-16.30 välillä.

Mitäs sanotte, onko meidän pakko suostua moiseen? Eikö hoitaja todellakaan voi joustaa noin pientä aikaa, 15-25min??? Vaikeuttaa kyllä minun opsikeluja paljon, jos en saa tehdä tehtäviä ja lukea tentteihin rauhassa!! Vai haenko itse pojan klo 18.00 ja ajetaan sitten melkein peräkkäin miehen kans kotiin?

Onko kaikki hoitajat noin tarkkoja??

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla itse tämä perhepäivähoitaja ja haluaa kysyä teidän mielipiteitä tämän kyseisen vanhemman takia..

Vierailija
22/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajillahan ei ole omaa elämää. Kuten muutamat jo sanoikin, itse haluaisit käydä rauhassa kaupassa ja tehdä ruuan valmiiksi. Milloin muuten luulet että, perhepäivähoitaja valmistelee ruuat??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki poikkeuksia oli, mutta pääsääntöisesti olin yliopistolla ja kirjastossa 8.30 - 16.30. Ja sillä tahdilla valmistuu ihan kevyesti normiajassa.

Enkä minäkään usko, että muilla asteillakaan se opiskelu on sen vaativampaa. Säntillisesti on vain tehtävä se työpäivä joka päivä, eikä lusmuilla keskellä päivää.

Vierailija
24/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuollainen tilanne. Vanhemmat tekevät pph:n työstä toisinaan ihan hirveetä! t. toinen pph

Vierailija
25/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa iltapaivasta, tekisin kauppareissun ja ruokaa lapsen kanssa. Enka kay kaupassa joka paiva!! vahna jarjestelmallisyytta peliin ja asiat helpottuu!

Vierailija
26/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä opiskelin, niin hain suoraan koulusta päästyäni lapset. läksyt ja muut etä työt tein sitten kun lapset nukku. kaikki kotityöt mulla koska olen yh.

Vierailija
27/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ap:n lapsellakin on mukavaa olla 2h yksin hoidossa kun muut on jo haettu... Pienestä lapsesta kyse, niin parempi ois lyhyempi hoitopäivä... ja noin pienihän nukkuu jo aikaisin niin jäähän siinä aikaa...

Vierailija
28/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voit sopia hoitoajat tarpeittesi mukaan.

Kuulostaa kyllä provolta.

Vierailija
29/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän miten pitk tuo hoitopäivä olisi. Ja miksi ihmeessä hoitajan pitäisi venyä hoitamaan illallakin, jotta sinä saisit laittaa kotona ruuan valmiiksi (!!)

Vierailija
30/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on kyllä noin itsekkäitä ihmisiä kuin ap:n mielikuvitusopiskelija.

Vierailija
31/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö itse palkatonta ylityötä?

Vierailija
32/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tän jutun olisi kirjoittanut perhepäivähoitaja, joka hämmästelisi tuollaisia vanhempia, niin suurin osa olisi noiden vanhempien puolella..... Eihän nyt perhepäivähoitaja saa vaatia omaa elämää.

Vierailija
33/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lapsen vanhemmat voisivat mielestäni kysyä pph:lta, voisivatko he tuoda lapsensa hoitoon maanantaiaamuna kello kuusi ja hakea hänet perjantaina kello 18.20. Luulisi käyvän! Ei kai pph tuollaiseseta alkaisi sentään "nipottamaan".

Jossakin säännöissä muuten sanotaan, että lapsen hoitoaika pph:lla on vanhemman työaika + työmatkat (ja tietysti samoin koulussaoloaika + koulumatkat). Siihen ei sisälly kaupassakäynti, ruoanlaitto, siivous eikä puutarhatyöt...

Vierailija
34/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että on niin ajattelemattomia ihmisiä, että voisi yrittääkin tuon tapaista. Tässäkin tapauksessa 1v3kk näkisi äitiään illalla 18.20 ja nukkumaanmenoajan välisen ajan eli max pari tuntia... Mulle tulisi ikävä...

t.töissäkäyvä äiti täälläkin

Vierailija
35/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuohon n. varttiin kaatuis. Eihän 10-18 työaika ole yhtään sen pidempi kuin 8-16. Meillä sentään lapsi saa aamulla herätä rauhassa omaan tahtiin ilman aikaisia herätyksiä.

Meillä on kuitenki matkaaki lapsen hoitopaikkaan 7km, mutta se on miehen työmatkan varrella eli siinäkin mielessä kätevämpää, jos mies veis ja hakis.

Mitä tulee tuohon opiskeluun -onhan hoidossa sellaisiakin lapsia, joiden vanhemmista toinen on VAAN kotona, vaikka vauvan kans. Miksi se on eri asia kuin opiskella kotona?

AP

Vierailija
36/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin riittävä aika sinulle?

Vierailija
37/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää, en voi muuta sanoa....

ja siinä olet aivan oikeassa,että olet todella tyhmä!

Ei pph tarvitse hoitaa lastasi,kun käyt kaupassa, teet ruuat,siivoat. Mihin aikaan kuvittelet pph käyvän kaupassa ja tehdä seuraavan päivän ruuat? Ainiin..sehän käy päiväsaikaan kaikkien 4-5 lapsen kanssa ...varmasti...että te saatte tehdä sen rauhassa. On jo suuri jousto tuohon klo 18 asti.

Mutta taitaakin nyt olla kyse lähinnä siinä,että tämä oli ap:lle vahinkoraskaus eikä jaksa omaa lastaansa hoitaa. Jos ei jaksa opiskella pienen lapsen kanssa...painu töihin ja jatka kun lapsesi on isompi.

Hei haloo ja maalaisjärkeä kiitos, tekisitkö itse päivää about 6-18 ? jotkut lapset tarvitsee varmasti aamullakin aikasin hoitoo..

Vierailija
38/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuohon n. varttiin kaatuis. Eihän 10-18 työaika ole yhtään sen pidempi kuin 8-16. Meillä sentään lapsi saa aamulla herätä rauhassa omaan tahtiin ilman aikaisia herätyksiä.

Meillä on kuitenki matkaaki lapsen hoitopaikkaan 7km, mutta se on miehen työmatkan varrella eli siinäkin mielessä kätevämpää, jos mies veis ja hakis.

Mitä tulee tuohon opiskeluun -onhan hoidossa sellaisiakin lapsia, joiden vanhemmista toinen on VAAN kotona, vaikka vauvan kans. Miksi se on eri asia kuin opiskella kotona?

AP

Vai ootteko te niin erikoista porukkkaa että vain teidän lapsen hoitoaika lasketaan hoitajan työajaksi???

Vierailija
39/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edelleenkään usko tämän olevan totta

Kerropa ap, paljonko joudutte maksamaan hoidosta?

Laskepa huviksesi hoitajan tuntiliksa ja mieti, haluaisitko itse samalla palkalla tehdä vielä palkatonta ylityötä?

Vierailija
40/52 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän sillä pphlla ole muitakin hoidetavia jotka tullee jo aamulla. eikö miehesi työ voi joustaa ja menis aikaisemmin. se on teidän muksu ja pph:n pitäis joustaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme