¨¨¨¨SUURPERHEODOTTAJAT VIIKKO 28¨¨¨¨
Kommentit (35)
Ihan pikaiseen tulin ilmoittamaan, että meille syntyi suloiset kaksospojat viime tiistaina rv 38+3. Käynnistykseen mentiin, mutta lopulta pojat syntyivät sektiolla perätilan ja alemman pojan avosuisen tarjonnan vuoksi. Poikien mitat: 2905g/47cm ja 2955g/47cm, tänään päästiin kotiin.
Nyt en ehdi lukea aiempia pinoja, luen ne ajan kanssa myöhemmin.
T. pyrytyttö+ " aatu ja peetu" 6vrk
lämpimät onnittelut kaksospojista!Hyvän kokoiseksi oli pojat kasvaneet.
Huomenna me käydään ostamassa viimein tuplavaunut,ne on enää ainoa puuttuva hankinta ennen vauvan syntymää.
On kyl ihanaa,et enää muutama viikko ja meilläkin on vauva,isosisaruksetkin oottaa innolla,onko tulokas yhtä ihana,kuin niin rakastettava taaperokin(äiti tietää,että tottakai on,mut lapset on sitä mieltä,et yhtä rakasta pikkusiskoa ei voi tulla,kuin tämä nykyinen kuopus on heille)
Paljon on puhuttu,että taaperoa pitää huomioida yhtä paljon kuin ennenkin,ettei tuntisi itseään ulkopuoliseksi.Toivon mukaan onnistutaan huomion osoituksin välttämään mustasukkaisuus.
Itseäni hiukan jännittää,kun pienin ikäero on meidän lapsilla aiemmin ollut 3v,nyt tulee sitten vain 2v.
No sen näkee sitten.
Nyt pakko mennä huilimaan.
Lumina ja Lahja rv 36+3
Voi miten ihania noi vauvauutiset voikaan olla.
Annlinn
Oikein lämpimät onnittelut kaksoispojista. Tosiaan olivat ihan hyvänkokoisia, minulle tuli ihan tuskanhiki, kun ajattelin, että melkein 6 kg vauvoja masussa:)
Ihanaa vauva-arkea taas sinne!!!!
wintergirl 33 perässä tullaan....
Ihania uutisia :) Ja todellakin, hyvän kokoisia olivat veijarit syntyessään :)
Nyt vain nauttimaan vauvan tuoksuista ja ottakaahan rennosti, vaikka kaksi aarretta saittekin. Onneksi kokemusta jo löytyy.
Misti ja neiti 13pvää (jo!)
Suuresti onnea Mistille ja Pyrytytölle vauvoista :) tuoksuja tänne kiitos, vauvat tuoksuu NIIIIN ihanalle.
Niiloakselille onnittelut plussasta ja muillekkin jotka ovat plussanneet.
Jaksamisia alkuraskauteen ja paljon vauvaliimaa mukaan.
(.) alkaa masu kasvaan ja jokunen pikku potkukin alkanut tuntumaan, harmi kun ovat vielä aika harvassa nuo hetket kun tuntee pikkuisen liikkuvan. Väsyttää vieläkin koko ajan ja luultavasti tämä ei helpotakaan ikinä. Supistuksiakin alkanut oleen ja ne vähän huolettaa, aikasemmista ei vielä tässä vaiheessa ole supistanut mutta neuvolan mukaan ihan normaalia, jos ei säännöllisiä ole tai kipeitä. Torstaina olisi rakenneultra ja malttamattomana odotan sitä, päästään kurkkaamaan veijaria ja katsomaan onko kaikki hyvin, toivottavasti olisi. Aika stressaavaa tämä raskaana oleminen ;) Toivoisin jo että olisi marraskuun loppu, hih!
Mukavaa viikkoa kaikille ja paljon jaksamisia arkeen!
Sederiina rv 19+1 ja kolmen kopla
Onnea pyrytyttö pojanpalleroista. Ihanaa saada vauvauutisia.
(.) Nyt on se aika, että nautin raskaudesta. Maha on vielä pieni soma pallo, eikä mitään suurempia vaivoja eikä kipuja ole.
Ainoa huolenaihe on tää painonnousu. En millään saa sitä pysymään kurissa ja vatsahan ei tietenkään kunnolla toimi. Lopetin raudan syömisen ja se on vähän helpottanut oloa mutta saa nähdä miten hb:n käy :(
Ensi viikolla on rakenneultra, sitä odotellessa..
Neppis ja W
Jättäydyn tuonne suurperhehaaveilijoihin (tosin taka-alalle), sillä pikkuinen oli liian heiveröinen pysyäkseen mukana.
Onnea kaikille, jo vauvansa saaneille, että odottaville.
Perästä tullaan... Ensin keräämme voimia miehen kanssa. Ja nautitaan jo olemassa olevista lapsista!
-sinuvi-
Elämä välillä ottaa ja antaa. Voimia teille.
Sitten toinen asia: Etsiskelen vm.85 Emmaljungan viininpunaisia, pyöreäkulmaisia plyyshivaunuja. Olisko jollakulla tietoa sellaisista? Kaikki vihjeet kelpaavat.
Pikkuveljelläni oli sellaiset ja nyt nostalgia nosti päätään ja tahtoisin löytää sellaiset, kunnossa olevat tietenkin.
Sähköpostia Nicsu74@gmail.com
Ihana kun jollain jo ohi! Minun veljen perhe sai jokin viikko takaperin kaksoset myös. Nyt tulevana viikonloppuna saavat nimet. :) Ihania ipanoita.
Minulla on ollut pari päivää lapsilla hoitaja yksityisen hoidon tuella. Olen siivonnut ja pessyt mattoja ja tänään sain vauvan hoitopisteenkin laitettua. En siis ole osannut vielä olla vaan. Mutta takuulla olen nauttinut kun saan tehdä rauhassa! Voipi olla että neuvolassa taas kehottaa olemaan rauhassa niinkuin viime viikolla jo sanoi, mutta tuntuu että pitää kaikki saada valmiiksi ennen vauvan syntymää. Viime yön näin unia tulevasta pikkuisesta. Selvää en saanut kumpi oli mutta maailman suloisin joka tapauksessa. :) Meillä juniori on jo valmiiks hyvin mustis tapaus. Saa antaa jo nyt erityishuomiota ettei ihan mene itksuksi pienen elämä. Mahaa taputtaa että vauva on ja samantien tulee kainaloon että hän on vauva itekkin.
Mulla on ollut joka päivä lievää päänsärkyä. Mietin että voiko verenpaineet vaikuttaa?? Onko jollain tietoa/kokemusta? Menee onneks ohi Panadolilla mutta mietityttää välillä onko ihan normaalia.
Nyt pikku päikkäreille, päivän " raadanta" pistää väsyttämään.
Ulmeri rv 37+5
Ihania vauvauutisia! Komean kokoisia poikia saitte. Voimia vauva-arkeen!
Raskauden tässä vaiheessa alkaa olla jo aika omanapaiset ajatukset... Mulla ihan sama juttu kuin Ulmerilla, että kaikkea tulee kauheasti häärättyä, kun koko ajan tulee mieleen juttuja, jotka on ihan pakko tehdä ennen vauvan syntymää. Meillä kun on vielä noita remppaprojektin loppuhommia niin tekemistä on oikeasti riittänyt. Huomenna toivottavasti päästään siivoamaan ja sitten pitäisi olla kaiken kunnossa. Oma olo on edelleen hyvä, olen taas nukkunutkin paremmin kuin viime viikolla. Lähtö alkaa olla silti mielessä ja jännittääkin... Meidän toinen lapsenvahti on mahataudissa ja oletettavasti koko perhe seuraa perässä, joten sinne ei kovin mieluusti lapset mene hoitoon. Toiset taas lähtee ensi viikolla reissuun, joten on kehiteltävä vielä joku varasuunnitelma. Onneksi on vielä jotain vaihtoehtoja, joita voi kysellä ja hätätilassa pyydetään joku lomaileva sukulainen päivystämään. Se vaan on aika rasittavaa, kokemuksesta tiedän, mutta pääasia, että jotenkin järjestyy.
Enpä nyt keksi mitään järkevää, joten säästän teidät löpinöiltä...
Mukavaa, toivottavasti kesäisempää viikon jatkoa kaikille!
Meiramiina 38+4
Olen joskus aiemminkin kertonut miten siskoni mies ei halua että siskoni pitäisi mitään yhteyttä omiin sukulaisiinsa. No nyt tilanne on mennyt niin pitkälle että siskoni mies ei anna puhelinta siskoni käyttöön ja kun yritin soittaa siskoni miehen puhelimeen hän vain löi luurin korvaan. Vanhempiemme kanssa olemme nyt huolesta suunniltaan että miten siskoni voi. Kauhukuvat tästä miehestä maalautuvat seinille kun hän on tosi arvaamaton eli mitä te muut tekisitte vastaavassa tilanteessa? siskoni on aivan miehensä armoilla ja sen tiedän ettei hän uskalla vastustaa miestään vaikka mikä olisi. Me vain haluttais saada yhteys häneen jotta tietäisimme että hänellä olis kaikki hyvin. Surettaa kauheasti vielä lasteni puolesta kun siskoni on lasteni kummitäti ja ennen tätä miestä meillä oli niin läheiset välit ja lapset todella rakasti kummitätiään.
Todella huolestunut Annlinn
Sinuville ja perheelle pahoittelut km:sta.Onnea uuteen yritykseen,kun tunnette itsenne valmiiksi siihen.
Annlinn:Tuo on varmati huolestuttava tilanne teille lähiomaisille seurata vierestä,mutta muuta ette oikein voi tehdä...
Nyt ostettiin Emmaljungan twin ceroxit.Värinä mustaharmaa(viime vuoden väri,täysin mustan oisin halunnut,mutta ne olisi pitänyt tilata erikseen,enkä halunnut odottaa)ja lisäksi ostettiin aivan ihanan vaal.punainen duolift kantokassi vauvalle.Kuopus koeajoi rattaat ja taputti kantokassia ja sanoi vauva,tiesi heti,että vauva tulee aikanaan viereen.
Samalla reissulla haimme tullista kestovaipat,nyt on kaikki valmista vauvaa varten.Nyt pitäisi siirtää enää vauvan kotiutumisvaatteet hoitopöydältä laukkuun,pakata itsellenikin jotain mukaan ja sit vaan odotellaan,milloin pikkuinen päättää syntyä.
Nyt koko kotikin on täysin suursiivottu,mistä oon tosi ylpeä.Se on onnistunut hitaasti,vaik kaikki lapset on ollut kotona,aikaa vei kaikenkaikkiaan 3 viikkoa!!!!mut nyt urakka on ohi (vain 3 mattoa on pesemättä,ne pesen loppuviikosta)ja on kyl hirmu hyvä mieli.Kaikki turha on heitetty pois,tyttöjen huone yläkertaan osin maalattukin,vielä verhojen ja tankojen osto,sängyn siirto alakerrasta ylös ja sit tytöt pääsevät uinumaan yläkertaan.
Mulle tulee joka kerta hirmu sisustus ja järjestelyvimma loppua kohden,mut tällaista näin isoa ja perusteellista tavaroiden läpi käyntiä,turhan pois heittämistä ja järjestelyä en oo vielä ikinä tehnyt(miehen takia,ei antais heittää mitään pois)Nyt oli niin paljon roinaa,et oli pakko luopua osasta.
Nyt suihkun kautta nukkumaan,aamulla neuvola heti 8:lta.
Lumina ja Lahja rv 36+4
Rv 36+5
Paino:-200g,tullut yht.10,8 kiloa,joista 10,6kg tuli jo rv 27+4 mennessä.
Näköjään paino menee tässäkin kuten aiemmissakin,kilot tulee rv 30 mennessä.
rr:124/83
hb:121(laskenut 126:ta)
pissa:puhdas
syke:140-150
rt:ssa tyttö köllii yhä.
sf-mitta:32(sanoi kyl mitatessa 34,en tiedä kumpi nyt on oikea)
Lumina ja Lahja
Pahoittelut sinuville ja peukkuja uuteen yritykseen sitten kun sen aika tulee.
onnea pyrytytölle kaksosista! Kyllä tämän oman mahan pohksahtamistakin alkaa jo tosissaan odottamaan.
Minulla on tuo siivous puoli vielä kokonaan edessä =). Ollaan nyt pari viikkoa vanhemmillani loman vietossa joten kun tältä kotiudutaan niin sitten alan mattojen pesuun ja vauvan tavaroiden esiin ottamiseen. Pari mattoa jo sain pestyä mutta vielä noita on pari kolme likaisina. Yksi niistä on olohuoneen matto iso ja painava pitää pyytää mies apuun.
Nyt itkee kuopus pitää mennä voikaahan hyvin.
nuttu rv33+
Oli ihan pakko tulla pieni viesti laittaan- ONNEA Pyrytytolle kaksosista ja paljon voimia arjen pyoritykseen!!
Luminallekin piti tulla vilkuttamaan; koita jotain viestia laittaa ihan yksityisestikin, terveisia lapsille!
Oma napa voi hyvin ja kasvaa. Kuumat ilmat on pitaneet jalan turvotusta esilla, mutta kaikkeen tottuu ja onhan tuo rajoissa pysynyt kuitenkin, etta nilkassa taipuu kavellessa... ilkee vaiva kuitenkin jo nain ' aikaisin' . Kavella en voi montaa metria vasymatta ja sitten alkaakin nivuskivut, mutta hitaasti hyvaa tulee...
Kyllahan se riittaa kun kotitoita tekee ja naitten neljan edellisen ' perassa' juoksee.
Onneks on lapset jo sen ikaisia etta apua loytyy ja kesalomat on pitkat! Meillahan vauvelin pitais syntya ennen koulujen alkua syyskuun puolivalissa.
Vauvan tarvikkeitakaan ei viela ole hamstrattu sen kummemmin, ystavalta tuli pikkukassillinen vaatteita jotka jo pesin, mutta miehen siskolta saamat vaatteet vaan sulloin lipastoon odottelemaan myohempaa. Elokuussa alkaa taalla alet niin sitten rattaitten ostoon ja loput tavarat ja tarvikkeet!
Eipa tassa kummempia talla kertaa
- levinia ja Hope rv 30+4-
Pika pikaa kävin lukemassa pinoa. Paljon onnea pojista pyrytyttö. Voikun sitä itsekin jo ois tuossa vaiheessa, että ois nyytti sylissä. No, ei nyt mahoton aika enää ole.
Risella rv 30+5
Mä oon ihan taivaissa.Niskat meni aamusta niin jumiin,et pää oli räjähtää ja pyörrytti ja laitoin textarin meidän hierojalle,et löytyiskö peruutusaikaa tälle kuulle...Se ihanuus ilmoitti,et tälle päivälle oli juuri tullut peruutus ja pääsin hierottavax.Olo on ihan " hömelö" ,mut rento.
Levinia:Voi että,sinäkin olet jo noin pitkällä!!!!
Mä oon ootetellut,et joku teistä laittelis mulle sähköpostia,sillä mä en tajunnut ottaa kenenkään tietoja ylös silloin,tiedätte kyl mis muualla kirjoittelen,et mun masukuvia on ollut siel nähtävillä kyllä.
Jokatapauksessa laitelkaa te mulle päin s.postia,niin voin vaik jonkun teidän kautta ilmoitella sit kuulumisia,ja laittaa vauvan kuvan,kun hän päättää syntyä.
Huomenna menen Jyväskylään ostoksille ja tapaamaan yhtä palstaystävää.Tätä tapaamista oon odottanut jo yli 2 vuotta,joten ihanaa kun hetki viimein koittaa.
Mä jätin mun sukulaisten luo mun digikameran laturin,hiukan ottaa päähän.Saan sen takaisin vasta heinäkuun lopulla kun he tulevat tännepäin.
Onnex miehel on oma kamera,jolla saadaan synnytyksestä ja vauvasta kuvia.Muuten oisin pyytänyt lähettämään laturin postitse.
Huimaa,pe tulee täyteen rv 37 ja sittenhän vauva katsotaankin jo täysiaikaiseksi.
Lumina ja Lahja rv 36+5
siis mä pelkään aivan kauheasti mun vauvelin puolesta. Jotenkin en jaksa uskoa että mulla voisi kaikki mennä tällä kertaa hyvin kun on jo viisi tervettä lasta. Onko teillä muilla samanlaisia tuntemuksia? Mä sanoin neuvola tädillekin vaikka hän kyllä lohdutteli että kaikki menisi hyvin mutta tiedä häntä. On niin paljon mahdollisuuksia että jokin menee pieleen jolloin tuntuu siltä ettei tässä ole mitään mahdollisuutta kaiken mennä hyvin. Taas alkoi aamu tän kauhean pelon riivaamana onneksi miehelläni on mulle ja lapsille ohjelmaa koko päiväksi jotta en pysty ajattelemaan mitään hirveitä asioita.
Annlinn
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola aika. Kyllä on uutta juttua tullut kuuden vuoden aikana, tuntuu niin hassulta että nyt mä taas käyn siellä neuvolassa.
Mulla on aina illasta aivan kauhean huono olo, eli on vain kaivettava kaapeista jotain ruokaa ja syötävä lähes taukoamatta. No nyt mulla onkin oikeat herkut kun toi mun poika ja tyttö paistoi lettuja koko illan.
Eipä tässä muuta
Annlinn