Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukset ristissä hoitolapsen vanhempien kanssa :(

Vierailija
09.07.2007 |

Lapsi tulee milloin tulee, vanhemmat myöhästelevät, lapsella ei ole riittävästi/sopivia varusteita (esim sadepäivänä kurapuku puuttuu). Nyt kun vihdoin sain suuni auki ja mainitsin asiasta, olen kuulemma lapsellinen. Kyseessä on tuttu pariskunta ja pelkään, että ystävyys menee.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella ärtynyt myöhästelystä. Olen useamman kuin yhden kerran joutunut itse myöhästymään omista menoistani kun hoitolasta on haettu myöhässä. Aina on " hyvä" selitys kyllä myöhästymiselle. ja varsinkin kun hoitoaika on merkitty päättyväksi klo 17 niin minusta on kohtuutonta, että haetaan 17.15 ja minä olen aloittanut oman työpäiväni jo klo 6.15. Eli ajatelkaa hyvät vanhemmat, että vartinkin myöhästyminen tekee hoitajan päivästä mahdollisesti hyvinkin pitkän. Ja onhan se pitkä aika lapsellekin, jos kaverit haettu jo esim. klo 15....

Vierailija
22/33 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsen voi viedä ulos niillä tavallisillakin vaatteilla, mutta pph:lla on usein myös oma tai omia lapsia vieraiden lasten lisäksi, niin ei ole kiva, jos hoitolapsi, jolla ei kuravaatteita vilustuu ja tartuttaa sitten omatkin muksut kipeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsii vähän nähdä vaivaa sen lapsena eteen ja jättää muutaman tupakkiaskin ja siiderin ostamatta niin lapsella on tarvikkeet kunnossa.

Lisäksi kura-asua ei tarvitse ostaa joka kokoa ostaa reilun ja kääntää hihat ja ei haittaa jos lahkeet lököttää, seuraavana vuonna on sopiva ja kolmantena vähän nippa nappa.

Kurahanskoja joutuu ostamaan vuosittain kun ne menee kovassa käytössä 3-5 vuotiaana rikki ja alkaa vuotaa, joten ne kannattaa ostaa uutena.

Tuo on niin uskomaton väite ettei ole rahaa, muutamia euroja se on tahdon asia. Voi pyytää myös synttärilahjaksi tms.

Ap. olet vaan tiukkana jos lapsi olisi päiväkodissa niin nuo varusteet vaadittaisiin hankittavaksi. Pyyntösi on asiallinen.

Vierailija
24/33 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsii vähän nähdä vaivaa sen lapsena eteen ja jättää muutaman tupakkiaskin ja siiderin ostamatta niin lapsella on tarvikkeet kunnossa.

Lisäksi kura-asua ei tarvitse ostaa joka kokoa ostaa reilun ja kääntää hihat ja ei haittaa jos lahkeet lököttää, seuraavana vuonna on sopiva ja kolmantena vähän nippa nappa.

Kurahanskoja joutuu ostamaan vuosittain kun ne menee kovassa käytössä 3-5 vuotiaana rikki ja alkaa vuotaa, joten ne kannattaa ostaa uutena.

Tuo on niin uskomaton väite ettei ole rahaa, muutamia euroja se on tahdon asia. Voi pyytää myös synttärilahjaksi tms.

Ap. olet vaan tiukkana jos lapsi olisi päiväkodissa niin nuo varusteet vaadittaisiin hankittavaksi. Pyyntösi on asiallinen.

Vierailija
25/33 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä paskoja tällaiset ihmiset!!

Vierailija
26/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain lapseni vartin myöhässä, TASAN KERRAN, syystä, että olin itse aloittanut työpäivän klo 04, jolloin mieheni vei ennen kahdeksaa pojan hoitoon. Työpäivän päätyttyä klo 14+ puolen tunnin kotimatka otin " nokoset" ja kertakaikkiaan nukuin ohi kellon!!

Vuorotyöläisten perheissä normi päiväkotiajat on aika " syvältä" !!!! Lisäksi vuorohoitopaikkoja ei irronnut siihen aikaan (noin 5 v siten) ilman vakkarisopimuksia, joita meillä kummallakaan ei siihen aikaan ollut. Eli kyseenalaistan myös hiukan systeemin!!

Tässä myös yksi syy, miksi olemme " yksilapsinen perhe" ! Nyt, kun opinnot ohi ja molemmilla säännöllinen työ, niin on eri juttu, MUTTA esikoinen on jo 11 v, niin kiinnostaako kauheesti enää aloittaa samaa rumbaa uudelleen?? Varsinkin, kun hoito sen kuin vaikeutuu!

Vierailija
27/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku- ja lopputalvesta, keväällä, syksyllä ja nyt jopa alkukestä käyttivät kuriksia, kun oli niin sateista. Keskikesä taitaa olla ainoa vuodenaika, jolloin kuriksia ei käytetä. Tai no, onhan nytkin keskikesä ja sataa, joten läpi vuoden ne kurikset on käytössä.

Ja jos nyt haluaa säästää, niin säästää sitten sadetakissa ja korvaa sen vaikka tuulitakilla. Mutta kurahousut kyllä on syytä olla.

Vierailija
28/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku pitää sade-/kuravarusteita tarpeettomina Suomen ilmastossa? Varsinkin Etelä-Suomessa niitä tarvitsee melkein ympäri vuoden, kun ei talvellakaan välttämättä ole kunnolla lunta, pelkästään loskaa. Kyllä ne ainakin meillä on aika ylhäällä hankittavien vaatteiden listalla.

Vierailija
29/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurikset, kumisaappaat ja talvihaalarit/toppavaatteet on oltava. Ei siinä selittelyt auta, että kun juuri meidän lasta ei kylmä ja kastuminen haittaa. Kirpparilta saa edullisesti. En kyllä mitenkään voi uskoa ettei niihin muka ole varaa, johonkin muuhun menee kyllä sitten liikaa jos näin olennaisesta joutuu tinkimään. Töissäkäyvä saanee palkkaa, kun lapset kerran ovat hoidossa? Jos ostaisi niillä palkkarahoilla?

Vierailija
30/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa kirppariltakin ja hinta ei varmasti muodostu esteeksi kellekkään. Todella ajattelematonta ja välinpitämätöntä olla hankkimatta lapselle niitä.

Vierailija
31/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut mieleen että sillä hoitotädillä on päivälle ohjelmaakin? ja toisekseen kuraiset ja märät vaatteet on lapselle kurjaa. Paleltaa ja nuha vaivaa. Meneppä itse kastelemaan itsesi kuralammikkoon kun vielä sataa ja vihmookin!

Ei ne kirppiksellä kurikset paljoa maksa ja yleensä ovat ehjiä. Osta numeroa isompi koko, käytä järkeäsi, niin ei tarvitse joka vuosi ostella.

Minä ostin just mökille kahdelle lapselle kakkospuvut kirppikseltä ja rahaa meni 7 euroa/nenä. Sen rahan nyt saa pulloja keräämälläkin kasaan, jos on muka niin tiukkaa.

Ap, olet ihan oikeassa että lapsella pitää olla asiallinen ja säänmukainen varustus.

Vierailija
32/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia joille ei toi vatehomma siäisty:Ei ole säänmukasia vaatteita - ei kunnolla vaihtovaatteita ( Niistäkään ei pidä tinkiä ) Jos ei mitään löydy,niin se lapsi on sateessa ilman kuriksia - ja entäs sit kun ei oo märälle vaihtovaatteiat?

Lapsihan siitä vaan kärsii

Vierailija
33/33 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin tämän vanhan ketjuni täältä. kiitos vastauksista. naurattaa tuollainen kanta, että ei ole varaa ostaa kuravaatteita. miltä lapsesta tuntuu, kun muut lapset ovat ulkona ja hän yksin kykkii sisällä päiväkodissa?!? uskon, että kyseessä oli ihan hieno provo, ei kai kukaan oikeasti vie suomessa lastaan hoitoon ilman, että on varaa ostaa perusvarusteet. kirppikseltä, huutiksesta...

no, joka tapauksessa, meidän tapauksessa kyse ei ole tämän hoitolapsen vanhempien rahatilanteesta. lapsella on kurapuku, mutta se pakataan mukaan milloin sattuu. lapsella on PALJON erilaisia vaatteita, mutta vaihtovaatteet saattaa kuitenkin välillä puuttua. lisäksi esim 25 asteen helteellä voi olla, että ei ole kuin pitkähihaisia paitoja. tai lapselle ei ole vaihtohousuja, mikä on hauskaa kun tulee vaipoista yli kakat...

ja koska minua on vain yksi, muut lapset saavat sitten odottaa koko aamun kun yksi ei tule hoitoon. aurinko paistaa ja naapurin lapset ovat pihalla, mutta me istumme sisällä ja odotamme. jos vain saisin aamulla viestin, mihin aikaan lapsi tulee, onko syönyt vai pitääkö odottaa puuron kanssa... joskus hän on tullut 3h hoitoajan alkamisen jälkeen. jee...

ja sitten ne myöhästymiset. olisi ihan kiva, jos te lapsianne hoitoon vievät ilmottaisitte myöhästymisestänne heti, kun pystytte ja PYYTÄISITTE ANTEEKSI myöhästymistänne. se kai kuitenkin edelleen katsotaan kuuluvan yleissivistykseen meidän kulttuurissamme?!?

saa nähdä kauanko jaksan katsella tätä. kohta loma loppuu ja pitänee irtisanoa lapsi jos meno jatkuu samana.

t. ap