Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette kaupassa, jos vauva alkaa itkemään... ei huoli tuttia eikä rauhoitu millään...

Vierailija
20.05.2008 |

Meidän kohta 4kk pikkumies on tällainen! Joka kauppareissulla, jolle olen uskaltautunut, on mennyt enemmän tai vähemmän huutaessa... Nälkä ei pitäisi olla, tutti ei kelpaa, kärryjen työntäminen ei auta jne jne.

Tänään olisi pakko lähteä ruokaostoksille vauvan ja 3,5v isosiskon kanssa, koska mes koko päivän pois... Stressaan jo etukäteen! =/

Mies vaan sanoo, että "mitenkäs ne muut äidit pärjää"... hyvähän sen on sanoa, kun ei koskaan käy kaupassa lasten kanssa (eikä yksinkään!)...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin olalle katselemaan maailmaa.

Vierailija
2/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa tulee helposti kuuma, voi itkeä sen vuoksi.

Jos kyseessä on kitinäitkut, niin nostan lapsen syliin ja lapan ostokset lastenvaunuihin. Kitinät rauhoittuvat sylissä. Jos taas ihan karseat raivarit, niin mä kyllä lähtisin rauhoittamaan ulos ja tai ostaisin vaan aivan välttämättömimmät. Mulla on tosin ruokakauppa ihan kävelymatkan päässä, joten voin käydä vaikka viisi kertaa päivässä siellä.

Kyllä lapset itkevät julkisilla paikoilla, yleensä sitä ei kuule kuin omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskärry itkut loppui siihen, kun siirsin vauvan siis kantoliinaan.

Kait se hälinä ja äänet pelästytti pientä

Vierailija
4/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten tyytyväinen vauva sai yleensä aina itkukohtauksen kaupassa :) Kävin ruokakaupassa Prismassa ja menin aina sovituskoppiin imettämään jos itku alkoi. Vaikka vauvalla ei varmaan kova nälkä ollutkaan (toki oltiin syöty ennen lähtöä), niin imetys aina rauhoitti. Esikoinen (joka samanikäinen kuin teillä) istui sovituskopissa mun kanssa sen aikaa, etukäteen aina sovittiin että jos vauva itkee niin miten käyttäydytään.

Vierailija
5/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksinyt mitään keinoa. Joku kantoliina olisi varmaan saattanut auttaakin! Sitä kokeilisin nyt... Mutta jos sulla ei tähän hätään mitään ole niin pitäisin sylissä ja aina tarvittaessa laittaisin kärryihin ja antaisin sen aikaa huutaa....

Vierailija
6/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rauhoittui sillä. Jos ei rauhoittunut niin varata mukana myös kantoreppu ja siihen sitten laitoin. Jos ei ollut kantoreppua, eikä rauhoittunut niin sit vaan ostokset pikapikaa ja kotiin huutavan vauvan kanssa. Kamalaltahan se tuntuu ja tuntuu myös, että kaikki katselee, mutta ei varmasti ole ainut huutava lapsi. Joten näillä eväillä.

Vierailija
7/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huutamisen takia ei ainakaan kannata kotiin jäädä. Kynnys lähtemiselle nousee vaan entisestään. Pienet vauvat vaan nyt joskus huutaa, tai vaikka joka kerta.

Vierailija
8/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itsekin näkee kaupassa äidin huutavan vauvan kanssa. Siinä tilanteessa normaalilla järjellä varustettu ohikulkija tajuaa, että äiti on tehnyt kaikkensa itkun lopettamiseksi, mutta mikään ei nyt auta ja että ruokaostokset on pakko hoitaa. Ainoa mitä mun tekisi tilanteessa tehdä (ulkopuolisena) olisi käydä taputtamassa äitiä olalle ja sanoa, että koita jaksaa :)

Jos joku mulkoilee pahasti, mulkoile takaisin ;) Sellainen ihminen ei tiedä mistään mitään!

Sen huutamisen takia ei ainakaan kannata kotiin jäädä. Kynnys lähtemiselle nousee vaan entisestään. Pienet vauvat vaan nyt joskus huutaa, tai vaikka joka kerta.

Vierailija
9/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ulkotakki pois, vauvalle riittää ihan vaan sisävaatteet kaupassa jos makoilee lämpimissä vaunuissa.

Mua säälittää tai pikemminkin ahdistaa kun nään itkevän vauvan vaunuissa jolla on täy varustus päällä.

Vierailija
10/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, olen huomannut että kynnys vauvan kanssa kaupungille/ruokakauppaan lähtemiseen nousee mitä enemmän sitä lähtemistä pelkää ja hermoilee ja lykkää! =/ en enää imetä, joten se vaihtoehto on poissuljettu... pitää ottaa pullo mukaan, tuttia on nyt jonkun verran oppinut imemään sen jälkeen kun imetys loppui muttei se läheskään aina kelpaa.

isosiskonsa oli samanlainen, huuti aina jos kärry pysähtyi ja siksipä pelkäsin kauppaan lähtemistä myös hänen kanssaan! ruuat piti kerätä vauhdilla ja vispata kärryä kokoajan! stressi tuli ruokaostoksista ja niinpä jätin tytön kotiin aina miehen kanssa... kunnes oli hieman isompi ja osasi jo katsella ympärilleen.

ap

Vierailija
11/11 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermostuneita hälystä ja muusta (kuten monet vauvat). Luulen kuitenkin että aika paljonpeilaavat sinun hermostuneisuuttasi. Kuullostat (etenkin toisessa viestissäsi) erittäin stressaantuneelta tilanteesta ja varmasi lapsesi vaistoavat sen.

Tarkoitus ei ole siis "syyttää" sinua missään nimessä. Mutta sinun rauhallinen suhtautuminen asiaan voi myös laukaista tilannetta ainakin jonkun verran.

KAIKKI vauvat itkevät kaupassa enemmän tai vähemmän. Kun vauva alkaa itkeä ole rauhallinen, tarjoa maitoa tai tuttia. Itse jopa laulelin vauvoilleni (sori, kanssaeläjät :)).

Tilanne on ihan normaali, muista se. Itku on itkua, ei sen kummempaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä